Nä det spökar i hövvet :)

Vet ni en hemlighet.
Jag har en låsning. Nåt sonm skrämmer mig. För att jag provat o det inte funkat. Då tvivlar ja på att ja kan. INte att ponnyn kan utan jag.
Hoppa högre klasser.
Provat att hoppa LA 2 gånger med 1 runda ja e nöjd med endå.
Sen att man tränar den höjden varje träning o det flyter...men att sen lixom gö det på banan.
Det är en annan sak.
Där låser det sig.
Ponnyn fixxar det. Det är inte höjden som är problemet.
Det är JAG.
Som har en låsning. Som aj måste hitta en nyckel att låsa upp.
Just nu är det människor runt mej som tror på mej. Då tror ja på mej själv oxå.
Linn te.x peppar mig sjukt mycket. HUR jag ska tänka o NÄR ja ska tänka si o så.
Hon talar om för MIG vad det är för ponny jag har och att jag skall SLUTA jämföra mej med andra.

Ja ska verligen göra det. SLUTA jämföra mej med andra.
Stella och jag har sjukt bra kapacitet ihop o ponnyn har scoop om NÅT.
Ja måste bara med lite hjälp få lära mig att rida henne påde bästa sättet lixom.

Nu skall jag upp i klasserna med Stella.
Vår resa gått spikrakt uppåt.





1 a gången jag satt på Stellas rygg. Kolla manen o kroppen..hihi lite skillnad från nu.
Biffen är hon nu asså.
Lite vingligt o stabilt..men hon var typ inte ens hoppad nåt på 2 år.



Sen detta som var vår 1a start någonsin borta.
Ser seriöst för jäkligt ut...ja va lika osäker som hon. Men jaja hade vi nte vart där o då..hade vi inte vart där vi är idag heller !!!



Nu denna super prestering I sveland cup klassen.
Ett missförstånd efter en sväng bara..annars klockren placering.
Gott det hade vart att stå där..mellan alla super ponnysarna.
Nu halka vi 1 utanför placering...jag & min western ponny.

Vi 2 är dom enda som har resultat ihop.
Sån sjuk GO känsla!!

Sterre.....<3

/ nellie

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag tycker du borde tänka på att ha händerna stilla mer! Sen på sista tycker ja du "styr" för mycket med tyglarna och har lite långa, och de går lite fort kanske? annars, fin häst :)

2011-05-18 @ 13:23:01
URL: http://stallkompisaar.blogg.se/
Postat av: Linn

Det med t'ävlingen kommer säkert komma. Min ponhy och jag rider mest dressyr men även hoppning också, det är juh så att på träning satt allt klockrent men på tävling blev allt fel så vi kämpa i över 8 månader och sen gick det!!

Kämpa på det kommer gå till slut!! :)

Lycka till :D

2011-05-18 @ 13:44:27
URL: http://finasteponnyn.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Hej!



sjukt fin blogg har du!

undrar bara vad du har för transport och vad du tycker om den? :)



Skulle bli jätte glad om du svara!

Kramar / Kajsa!

2011-05-18 @ 13:58:52
Postat av: amanda

hej vad är det för hjälm du har på första filmen?

2011-05-18 @ 14:00:10
Postat av: Belly ♥ - Livstil, Mode,Foto och Smink

Skitfin blogg du har! :)

2011-05-18 @ 14:17:49
URL: http://bellyss.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hej Nellie!

Jag undrar om du ska nåt till gröna lund i sommar?

Isåfal´l om jag ser dig får jag komma fram och säga hej? asså det känns lite pinsamt... ;)

2011-05-18 @ 14:25:21
Postat av: moa ♥

back on track! - http://moalovgrenn.blogg.se

kika gärna in! ♥

2011-05-18 @ 14:47:22
URL: http://moalovgrenn.blogg.se/
Postat av: ida

Jag tkr inte du ska tänka på så mkt vad du kan & vad ponnyn kan. i mina ögon skulle ni klara att hoppa msv utan nåra problem alls.

& om jag förstår rätt så äre i ditt huvud som det spökar hos? :)

jag känner dsm. min tränare o kompisar peppar mig sjukt mkt på att gå upp på LA med min d-ponny.

dock så äre inte det jag inte vågar, men jag förstör ganska mkt på tävlingsbanor. jag kan ta i hästen för mkt så man kmr fel o.s.v... jag vet hur det känns. men tänk inte på höjden , utan rid som vanligt o se det som en träning! jag tror ni klarar det galant. dina hästar är superfina & du är jätteduktig! lycka till :) kram.

2011-05-18 @ 14:48:35
URL: http://idaasoderberg.blogg.se/
Postat av: Emmy L

Jag blir nästan lite rädd när jag ser dessa filmer.

För det första så går det aaalldeles för fort och för det andra så styr du bara med händerna.

Prova med att rida mer dressyr och ev. träna för någon duktig tränare i dressyr!

2011-05-18 @ 14:49:30
Postat av: Ebba

d kommer bli bra nellie, snart flyter det på as bra i LA :D

asså shit va fina ni är i sveland cup, världens finaste runda typ! <3

2011-05-18 @ 15:26:44
URL: http://ebbalye.blogg.se/
Postat av: Ida <3

Fina ni är! Ni har ju utecklats jättemycket tsm! :D Men i vilket program gör du dina videosar i?

2011-05-18 @ 16:22:55
URL: http://excelsa.blogg.se/
Postat av: Ponnie

Du har verkligen bra sits, men förstår inte vrf du håller händerna som du gör.. ser lite knäppt ut ihop med din perfekta sits---

2011-05-18 @ 16:59:38
Postat av: Denice

Stella är superfin, och du är väldigt duktig för att va så ung :)

2011-05-18 @ 19:25:17
URL: http://deniceejohansson.blogg.se/
Postat av: Evelina

VAd fin Stella e på filmer. Det e coolt att du har ändrat på henne så snabbt du har ju bara haft henne sendan september förra året.

2011-05-18 @ 21:01:05
Postat av: Felizia

Om jag får säga vad jag tycker så tycker jag inte att du ska starta högre med Stella än (Jag vet inte om de va de du menade men jag tolkade det som de). Även om både du och hon fixar det super lätt så är hon ju fortfarande lugn och behöver mer rutin. Men du gör ju självklart som du vill!

2011-05-21 @ 09:32:59
URL: http://allineedisyou.webblogg.se/
Postat av: Johanna :)

SERIÖS KÄRLEK TILL DIN HÄSTS HOPPTEKNIK I SISTA FILMEN :D

2011-05-27 @ 12:57:53
URL: http://blackhorse.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0