Kör ett svar på TAL @

nu tappade jag all respekt jag hade för dig Nellie!
nu märker man verkligen att du är 11 år och inte vet hur livet funkar ..

Hur FAN tänker du ? tror du bara för att ponnyn har gott SM att det gör det med dig ? du måste kämpar, så som du gjorde med Thonna! du skrev ju på Thonnas annons att hon oxå hade gå SM. där ser du att det inte spelar nån roll för hon vägrade ut sig med dig hur många gånger som helst!
och nu vill jag inte trycka ner dig eller säga att du rider dåligt, för att det gör du inte för din ålder! men du kan inte bara ge bort en ponny bara för att du får chansen att köpa en mycket bättre. om du då kommer vinna nånting med den ponnyn vet alla att det inte är du som är så duktigt o har kommit så lång och kämpat- nej ,det var bara din snälla pappa som köpte en toppen ponny !

synd att du tar såna beslut Nellie! verkligen JÄVLIGT synd!

Bra att DU märker att ja e 11 år, för det är precis det jag e. 1 rätt av dig ;-)
Om du läser mitt inlägg en eller 2 gånger till så står det inte att vi ska köpa en ponny..eller en" ny ponny " som du nu skriver så fint här.
Jag har tar chansen att LÅNA en ponny som gått SM ett flertal gånger, som kanske kan hjälpa mig att komma till dom högre klasserna.
DET är en chans jag är otroligt tacksam för - som ja inte kommer säga nej till.
Sen om ja nu kommer dit??
Men en erfarenhet till för mig blir det iallafall....
Det återstår & se.
Sen gulligt av dig att nämna min pappa...som säkert uppskattar det XD
Men att han köper en ponny till mig ......njaaa...läs du inlägget nåra gånger till så förstår du nog.
Man får inte chanser - MAN TAR DOM!

/ nellie b

Kommentarer
Postat av: Anonym

hhej:)



Tkr du å stella e hjätte fina ihopp men hur gammal e du å hur gammal e stella:)?

2011-05-29 @ 20:28:26
Postat av: amanda h

asså vet inte om man ska skratta elr gråte egentligen nu?..

För när skrev DU att du ska köpa en ponnys som gått sm? du skrev att du fåtten stor chans.. och att du vill satsa? det är annorlunda..

Duy vet vad ssom är rätt!

och du vet vad som kommer att hända snart!



ta INTE åt dej sånna här kommentarer gmn!

jag önskar dej all lycka och hoppas du får allt du stävar efter!

puss å kram <3

2011-05-29 @ 20:28:47
URL: http://amandaofcoursehenriksson.blogg.se/
Postat av: josefine

2011-05-29 @ 20:32:49
URL: http://melovesmusic.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hon lär sig på en bra utbildad ponny också..

2011-05-29 @ 20:33:49
Postat av: amanda h

sv: aawwiie tack älskade du!

du betyder så jävla mkt!

Du är en av dom som gett mej mer mod att tävla själv... du ska ha all creed för att du får ANDRA att lyckas!

älsarej <3

2011-05-29 @ 20:36:23
URL: http://amandaofcoursehenriksson.blogg.se/
Postat av: Elin

Förlåt men vemfan skriver en sådan kommentar?! :0

Jag tycker du är bäst! du är en sån jävla förebild för meej! även fast du är 11 år! Asså du e fam helt klart bäst! du har en sån jävla talang! omg! ja vad ska man säga nästa super hoppare!! å juste! fyfan vad imponerad jag blev när du van L:A'n?!!! snyggt jobbat sötnos!

2011-05-29 @ 20:43:06
URL: http://elincarolinaeriksson.blogg.se/
Postat av: Ebba Molin

Bra svarat Nellie! Älskar den sista meningen, det är bra att du står på dig tjejen!:)

2011-05-29 @ 20:53:35
URL: http://ebbamolin.blogg.se/
Postat av: ellen

Jag håller med Nellie faktiskt, om man läser inlägget ordentligt så fattar man att det inte är så hon menar.

2011-05-29 @ 20:55:57
URL: http://ellenst.blogg.se/
Postat av: lol

du skrev i ett inlägg ''vet att ja inte e så gammal o redan duktig''

det kaxigt sagt haha!

2011-05-29 @ 20:59:46
Postat av: Adara Magazine - din bloggtidning på nätet!

Bra svarat!! :)

2011-05-29 @ 21:02:42
URL: http://adaras.se
Postat av: emilia

nellie, kolla ponnysanning :)

2011-05-29 @ 21:04:26
URL: http://ponnypuckon.blogg.se/
Postat av: Theresé - Dressageroyals

Har frågestund på bloggen om du har ågrafrågor att ställa har du länken här: http://dressageroyals.blogg.se/2011/may/fragestund.html#comment

.

Ni som läser denna blogg får också fråga såklart :D

kram

2011-05-29 @ 21:05:00
URL: http://dressageroyals.blogg.se/
Postat av: Tova

skit i såna kommentarer, du är jätte duktig! :)

2011-05-29 @ 21:05:33
URL: http://humlidumli.blogg.se/
Postat av: Julia

Alltid lika kolckrena svar!<3

2011-05-29 @ 21:07:21
URL: http://juliaramel.blogg.se/
Postat av: Anonym

bponnyn nellie snackar om finns i detta inlägg http://ponytalk.blogg.se/2011/may/bellman.html#comment

2011-05-29 @ 21:21:51
Postat av: Anonym

bponnyn nellie snackar om finns i detta inlägg http://ponytalk.blogg.se/2011/may/bellman.html#comment

2011-05-29 @ 21:22:00
Postat av: Tess

En sjuk liten unge som skriver så! Du ska inte lyssna på de Nellie. Du gör ett jättebra jobb tycker jag och det ska du vara sjukt stolt över. Har aldrig sett någon med sådant stort självförtroende som du har! Man ska titta på dig och göra som du, man tar det man har tillgång till och man slösar inte bort det : )

Du är perfekt precis som du är ; )



2011-05-29 @ 21:34:36
URL: http://denfinasteponnyn.blogg.se/
Postat av: Melina

sv: hihi aw tack vad snäll du är :D

2011-05-29 @ 21:36:30
URL: http://humlidumli.blogg.se/
Postat av: Josefine:)

sv. Tack så mkt!:D:D



men guud, inte så men hon ska väll ta och strunta i vilket val du gör elr?? tycker det är grymt bra att du tar denna chansen , man ska ta vara på B-ponny tiden om man får chansen grymt cheyyen ! stå på dig bara!!:)

2011-05-29 @ 21:42:56
URL: http://satsandeungdomsryttare.blogg.se/
Postat av: Carro

Jag tror att du e mogen för att ta ett riktigt bra beslut, din mamma och pappa hjälper o stöttar dig, det vet jag.



Men tänk till 1000% innan ni säljer Thonna. Ett lån varar inte för evigt och ni kommer förmodligen ha uppsägnings tid. Tänk om dem vill ha tillbaka ponnyn, e det inte bättre om ni har lånat ut thonna till nån gullig tjej som kan ha henne ett tag. Då kan ni ju ta tillbaka henne om ni vill.



Jag förstår att man inte kan säga nej till ett sådant erbjudande. Fire (den vi har på foder) var typ så. Vi letade och funderade på att köpa/låna en mer tävlingsponny, och så tipsade vår tränare om honnom. Visst vi blev kära i hans charm. Men det var ju svårt att tacka nej. Jag ångrar det INTE. Han har gått SM i dressyr, han vann sitt sexårs championat. Lixom tänk att få låna en sån ponny. Man säger inte nej. Och jaf förstår att du inte kan göra det.



Jag tycker bara att ni borde försöka låna ut Thonna eller ha 3 det hade du ju när ni hade gevalia. att sälja går inte att ångra, men om ni lånar ut henne så kan ni ta tillbaka henne.



Jag hoppas du förstår, och jag glädjs med dej om erbjudandet, Man tackar inte nej på ett sånt.



Men jag tycker ni skall försöka äga thonna, även om ni lånar ut henne.



Jag litar till 1000% på ditt beslut. Och tjejen som komenterade det där uppe vet inte vad hon pratar om.



Jag är säker på att du har pratat med din tränare, dina föreldra och massa mer. Hon kan ju inte meda alvar att hon ens tror att dina föreldrar skulle låta dig ta beslutet. Det e en big deal att sälaj en häst och jag vet att ni har tänkt mycket på det.



Men mitt råd, av hur jag tror jag kommer vilja göra med min ponny. LÅNA UT DEN ISTÄLLET för ev. köp i framtiden. Men jag e säker på att ni kommer sälja henne till ett kanon hem om ni gör det. Och du har tänkt ordentligt! Du e ju skit mogen för att va 11. Jag brukar inte bli så bra kompis med yngre, har många kompisar som e typ 20, 21, 22. Men du, du e min vän och e 11. Så den som påstår att du inte e mogen, har såååå fel.



Kommer förstå och respektera alla dina beslut. Du e en smat tjej som gör rätt! <3 Love u, girl! <3

2011-05-29 @ 22:05:19
URL: http://tvillingryttarna.blogg.se/
Postat av: Anonym

åh vilket bra svar hon fick, you go girl! :D sista meningen va så respekt (y) du äger! :D

2011-05-29 @ 22:06:19
Postat av: SofiaE

Oj oj,hon kan inte vart gammal! Hon kunde inte äns läsa rätt i vad du skrev om den "nya" b-ponnyn! All lycka till dig nellie! Älskar verkligen dig! Du är mogen som står upp för dig gumms! Hon är bara avundsjuk på att du är framtidens hopp-ryttare !! Hon vet inte va hon snackar om!! Kram!!

2011-05-29 @ 22:11:16
URL: http://sofialinneaeliasson.blogg.se/
Postat av: Linnea

Nellie du e grymm å du ska bara strunta i sånna som skriver sån skit ! Du är riktigt duktig lovar att vi kommer se dej mkt ! kram<3

2011-05-29 @ 22:56:24
Postat av: Lina :)

Jobbigt med sånna avundsjuka människor.

Men man ska aldrig taåt sig! ;)

Jag känner inte dig, men vad jag har läst så värkar du vara en grymt duktig ryttare.

2011-05-29 @ 23:58:22
URL: http://fyrafuxar.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad ska du göra i de högre klasserna? Ta emot pris eller? Mm precis tänk efter! Du har en ponny som du kan kämpa dit med men nej du gör allt gör att DU ska vinna och ta emot äran... Vad/varför ska du göra i de "högre" klasserna? Suck! Snar är du väl en sån som får rida SM serverat , men vänta det fr du! Booorttskkkäämmmd :p och snart handlar det inte om hästen, utan att DU ska vinna och gör allt för att gör det, men Vänta lite nu- så är det ju !!



Jag gillar dig Nellie men fundera på det här<3

2011-05-30 @ 06:50:37
Postat av: Anonym

Men asså nu får ni väll lägga av! skriver att vissa är avundsjuka för att dom skriver vad dom tycker, asså hur fn vet ni om dom e det eller inte. Asså jag tycker att dom som VÅGAR skriva vad dom tycker är fantastiska! Asså, ni skriver lixom så att det låter som ni är värsta bästisarna me nellie! men att gå emot nått som ni inte har ett J*LA dugg att göra med är inte lite omoget, det är väll nellies sak inte eran! Så lägg av bara!!! Hoppas det inte gjorde nått att jag skrev så här nellie men blir bara så arg!

2011-05-30 @ 17:02:46
Postat av: Lina

Jag håller med den som skrev kommentaren, till 100 %. Du har redan en ponny som gått SM, lär dig rida den ponnyn innan du tar en annan ponny, grejen är den att du måste kämpa med Thonna, bara för att det blir lite motigt med henne så betyder det inte att du måste ha en till ponny som har gått SM fler en 1 gång. Jag vet att du kommer svara nått i stil med '' jag har kämpat med Thonna, jag skriver inte allt på bloggen bara'' eller nått. Men vafan Nellie! Lär dig rida Thonna ordentligt innan du tar hem en bättre häst. Sen verkar det också som att det är SM som är det nya ''IT'' grejjen, nu är det bara hästar som har gått SM flera gånger som du ska ha. Det handlar inte bara om att vinna, det hanldar om att kämpa. Man får inget gratis, du verkar ha fått lite för mycket gratis för att förstå att man måste kämpa för att komma dit man vill. Tänk efter och gör kloka beslut Nellie, du är duktig, men du är ändå bara 11 år och du kanske inte tänker lika långt som vi anndra, men det är acceptabelt du är ju faktiskt inte så gammal. Men tänk efter om det är det du vill, om du vill kämpa dig till toppen eller om du vill åka in på en räkmacka.

En ros till dig för att du är sjukt duktig på att blogga och få allt att rulla på! Bra kämpat tjejen.

2011-05-30 @ 17:08:33
Postat av: Fia

Nä du Lina. Stella har ju knappt gjort nånting innan. Det kan du väl inte ta från Nellie att hon gjort ett grymt jobb med henne. Kankse är det så att Thonna och Nellie inte funkar ihop? B-ponny tiden handlar väl om att lära och ha roligt. Menar du att hon inte skulle lära sig nånting på den "nya" ponnyn då?



I bet on att några kommentarer Nellie fått är från hennes plågoandar alias "ponnymorsor".

2011-05-30 @ 19:08:43
Postat av: Klara

Fy vad taskigt skrivet!!

2011-05-30 @ 19:26:48
Postat av: Moa

Det är nellies beslut inte alla andras .

Nellie är sjukt duktig , och då är det väl klart att hon vill klättra i klasserna .

Hade inte ni också tagit denna fantastiska chans ?

Om 10 år kommer ni sitta framför tvn och tänka :

" det var nog tur att hon tog chansen".

För då är hon med o rider som alla andra stora världsryttare.

Och om ni inte har annat för er än o skriva massa skit på en stor och bra blogg , så skaffa ett liv.

Tänk det är nellies liv , och hon delar med sig av det.

ACCEPTERA BARA .

Nellie , du är bäst så är det bara , lycka till med dina fina ponnys :* <3

2011-05-30 @ 19:59:35
Postat av: Katrin

Dom tror att alla våra stora ryttare äger sina egna hästar och har fött upp och ridit in dom själva XD

Halva Sm i B och C består av ryttare som har en ponny som har tidigare gått sm. Kanske fler än hälften. Så varför skulle Nellie inte få testa om hon lyckas med denna oxå?

När hon väl har fått upp Stella dit så har hon fått nyttig rutin.

Skulle Mattias Rath tacka nej till Totilas?

2011-05-30 @ 20:19:51
Postat av: Frida

Bra skrivet Nellie :)

2011-05-31 @ 16:45:07
URL: http://litenryttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0