Gästbloggning no 4

Denna cheyen har ja tävlat mot måååånga gånger. Nu tävlar ja mot hennes syrra XD
Vi har stått breve varann ofta på prisutdelningarnaXD
Vi hälsar o snackar ofta på tävlingar & våra föräldrar pratar!
Tyckte om hennes story.....tycker helt enkelt om Miding syrrorna!!
Här e din chans att få skriva inför flera tusen läsare!


Hej & Hallå, ni fina och rara bloggläsrae som just nu läser Nellie Berntssons stora blogg!
Jag tänkte blogga här lite för er, nu när Nellie är på ponnyakuten, alltså hos Tobbe Larsson! :)
Hoppas hon har de rikigt rikigt kul där och får hjälp med sitt problem!!! :D
 
Nellie och jag känner varandra inte, men jag läser hennes blogg flera, flera gånger om dagen!
Asså den är så bra!!
Vi har även tävlat mot varandra på några tävlingar när jag tävlade B-ponny, och pratat lite och sånt :)
Men hon är verkligen en underbart söt tjej, som bara är 11 år och driver denna STORA blogg!!! De är ju underbart! ;)
 
Jaa, nu tänkte jag berätta lite om mig och mitt liv :)
Jag heter Matilda Milding och jag är 15 år. Jag går i 8an på en skola som heter Sotenässkolan.
Jag bor på västkusten, i Hunnebostrand, de är ett litet samhälle nära Smögen.
Jag har 2 egna hästar och 1 foderhäst.
Jag spelar även fotboll ca 2-4 gånger i veckan. Jag älskar att röra mig och vara i form, så en blandning av ridningen och fotbollen är en rikigt bra kombination.
Då träffar jag även olika underbara vänner.
Annars när jag inte är i stallet, på fotbollsträningar eller match, så brukar jag vara med mina kompisar eller med min pojkvän, och hitta på massa olika roliga saker.
 
En av mina hästar heter Kavatero Lee. Han är en valack som är född 2004. Han är en C-ponny.
Han är helt svart med svart man och svans (men pälsen blir lite mörkbrun ibland)
Vi köpte han Kavvan förra året i mars typ..Sen började vi tävla i maj, då i undhästklasser eftersom han bara var 6 år :)
Allt gick bra och nu ett år senare är vi uppe på LA!!!
Från att gå från ungshästklasser LD+5 till LA på ett år är ju jävligt bra!!!!
Kavvan är en supersnäll och trevligponny, älskar han!!!
 
Den andra ponnyn heter US Patton och är en B-ponny. Han är en valck som är född 2003.
Patton är en blandning av grå, brun, vit och aaah allaa möjliga färger. :)
Han är supergullig och snäll. En rikigt rikigt bra ponny!!!
Min syster Alice tävlar just nu Patton, men de är sista året för dom nu..
Vi hade han på foder först i ett ½ år, men sen köpte vi han :) de var för 3 år sen. Han var våran första ponny.
När vi började rida honom hade han bara hoppat en clear round. Men sen började vi tävla lite och sånt.
Så nu hoppar Alice LA med honom :)
Han är en rikigt STJÄRNA!!
 
Våran foderhäst heter Filippa Lee, och är Kavatero Lee's syster, hon är en C-ponny. Hon är ett sto som är född 2006.
Hon är fux, fast ljus fux med nästan vit man och svans.
Vi har bara haft henne i en månad men vi har lärt känna henne jättebra och de går super när vi rider henne.
De är mest Alice som rider henne men jag gör de ibland.
Hon är bara tävlad en clear round men vi tänkte börja tävla henne så smått om ett tag. Hon är ju bara 5 år så :)
 
Ja som ni förstår består mitt liv mke om hästar!!!
Alla mina 3 hästar har jag på ridklubben, Sotenäs Fältrittklubb. Men på sommaren tar vi hem dom på grönbete hemma hos oss.
 
Men mitt liv har inte alltid bstått av hästar. Jag började rida när jag var ca 6-8 år eller nått sånt?? Kommer faktiskt inte ihåg :P
Innan de var de mke annat, tex när jag var 4 år så fick jag blodcancer. Då förändrades mitt liv HELT!!!
Jag blev jättesjuk och låg till och från på olika sjukhus i 2 ½ år.
De var en väldigt jobbig tid och jag kunde död, men som tur var va mina doktorer och sånt så bra. Och jag kämpade på!
Jag bodde knappt hemma, och fick inte träffa mina kompisar eller nått...livet bestog bara av massa sjukhusgrejer, sprutor, mediciner, sövningar, goda och dåliga besked och massa sånt! :S
Men jag lever!! Och de är tur att jag inte har fått de nu när jag är äldre, för då hade livet verkligen varit piss!! Slösat bort 2 ½ år...
 
Men nu mår jag hur bra som helst! Lever mitt som en vanlig tonårning!!
Hästarna
Fotbollen
Kompisarna
Pojkvännen
& allt!!
DE BETYDER SÅ HIMLA MKE FÖR MIG!!!
 
Så nu tänkte jag avrunda detta inlägg. Fortsätt att kolla på Nellies stora och bra blogg!! Jag och många andra får så mke insperation av henne och hon är så bra på allt hon gör!
 
Men nu är de som såhär att jag oxå driver en blogg själv. Den handlar om mitt liv, hästarna, fotboll, foto, mode och aah allt en 15 årig tjej gör och tänker om.
Den heter: www.matildamilding.blogg.se
Alltså: www.matildamilding.blogg.se
 
Gå gärna in och kolla och följ den :) Jag skulle bli överlycklig!!!
 
www.matildamilding.blogg.se
 
Tack för att jag fick gästblogga på Nellies stora och bra blogg!
PussPuss på er alla gullungar!!





Tycker det känns sjukt kul att ge ER..mina läsare denna chansen att synas på MIN blogg.
Den ja byggt upp me mina ord...o tankar, skratt o fan ibland tårar asså.
Det kallas vänskap va?? XD

IMon kommer det nya gästbloggare...o annat fun!!

/ nellie (inst)

Kommentarer
Postat av: kristin

Shiiet vad kul att du blev utvald madolt!:D <3 Hääärligt juu:))

2011-06-14 @ 21:46:33
URL: http://kristiins.bloggplatsen.se
Postat av: josefine

Härliga sommar och sooool. Säljes: Sommarens snyggaste solglasögon, Ray Ban wayfarer!! Riktigt vrakpris, 500 kronor (nypris 1299:-!!) Passa på, först till kvarn. http://bloppisjosse.blogg.se/2011/may/saljes-ray-ban-wayfarer2140-tortoise.html

2011-06-15 @ 08:25:13
URL: http://bloppisjosse.blogg.se/
Postat av: Julia Lundgren :)

HÅLLER MED JK ffs :D <3 gz matilda!

2011-06-15 @ 08:36:32
URL: http://nielsochjulia.blogg.se/
Postat av: jessika

Supersötadu! var med och tävla om veckans blogg så har du chansen att vinna en länkning. Kram

2011-06-15 @ 09:43:37
URL: http://jeskarppinen.blogg.se/
Postat av: Johanna & Paulina

Super fina hästar!

2011-06-15 @ 10:36:49
URL: http://nollanolla.blogg.se/
Postat av: Emilia

Fråga gärna i min frågestund du får en länk om du frågar så kom igen nu!



http://saning.blogg.se/2011/june/fragestund.html#comment

2011-06-15 @ 11:36:50
URL: http://saning.blogg.se/
Postat av: Sofia ♥ (Sofia Olsson)

Tävling på min blogg: http://fiastylee.blogg.se/2011/june/tavling.html#comment

Du vinner..

2011-06-15 @ 13:01:53
URL: http://fiastylee.blogg.se/
Postat av: amanda h

Gud mathilda är så sjukt duktig! och sööt :)

rider ju för samma klubb och spelar fotboll med hennes syrra :)



hoppas du mår bra nellie!

<3

2011-06-15 @ 14:44:53
URL: http://amandaofcoursehenriksson.blogg.se/
Postat av: Matilda

Hihi tack dör alla söta kommentarer ;) ahh visst var de coolt att just jag fick gästblogga på nellies blogg <3

2011-06-16 @ 22:23:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0