Gästbloggare no 5

Varför jag valde denna bruden är för att hon e en trogen blogg läsare,skriver bra texter & är speciell på ett bra sätt.
Här kommer din chans att få skriva inför flera tusen läsare gums!!



Ja, vet inte riktigt vad jag ska skriva, men det är väl värt ett försök ;)
Men jag heter Fanny och är 13 år. Rider på ridskola för att jag inte kommer att få en egen häst, men jag klarar mig finfint :) Jag har träffa så många otroligt fina och snälla kompisar, och jag känner mig hemma där. Men jag började rida i höstas. Då red jag på Baileys som nu en av mina vänner i stallet har köpt. Men sedan så flöt det på. Men jag var ju alltid älst i gruppen. För det var mest småbarn i dom. Men jag var ju tvungen att lära mig grunden. Så jag tog tag och verkligen gav allt vad jag hade, och det hjälpte. Jag gick upp från en nybörjare till en nybörjarfortsättning. Och sedan så efter årsskiftet så började jag i en etta. Tyckte det va skitsvårt. Men det kanske var jobbigt 4 gånger? Och de är ju inte så länge. Jag var även stallvärd på måndagar då, och då fick jag lära känna så otroligt mycket roligt folk! Jag blev även stallvärdinna på onsdagar lite senare, med Linnéa. Och det är också en av dom. Men dom närmaste jag har fått i stallet är Emma Oldenbäck, Linnéa Larsson, Tobias Wejdling och Fanny Wejdling. Liksom, vi är tajta på ngt sätt. Jag älskar verkligen vännerna jag har fått där. Visst man bråkar, men man blir alltid sams igen. Och jag har utvecklats så mycket med ridningen också. För jag känner att det är för lätt för mig i ettan nu. Och jag vill verkligen börja i en tvåa, men det verkar som om jag får vänta lite till så.. Men men, jag rider ju i svårare lektioner på lördagar för att jag är stallvärd. Gillar även att fota, har en Nikon D5000 och jag är helt nöjd med den. Det är riktigt kul att fota på hopptävlingar och sånt. Men jag har bara fotat på hopptävlingar i stallet, men ska nog ge mig ut på fler i sommar :) Ska köpa ett större objektiv också. Så då är det enklare att ta kort. Men jag tänkte att berätta lite om min uppväxt. Ja.. jag föddes den 23:e januari 1998. (världens bästa år om ni ville veta) Och jag kröp väl på ;) Kommer ju inte ihåg så mycket från den tiden. Men jag komihåg åt 2000 allra mest. Var 2 år då. jag och pappa gick in i en lägenhet i skärhamn och kollade på den. Jag och pappa stod vid diskbänken och pratade. Sedan kollar jag på pappa och sa "ska mamma också bo här?" då tittade bara pappa bort. Han skämdes. Han vågade inte. Men då gick jag ut och grät. Usch, jag minns det precis som igår. Sedan så kommer jag inte ihåg så mycket mer från den tiden, men år 2004 så började jag skolan. Tyckte ju det var jättespännande, men jag visste absolut inte vad som skulle hänga några år senare. Jag började, fick jättebra lärare. Tyckte skolmaten var kanon! hahah, vem tyckte inte det då? Men det flöt väl på i förskolan, i ettan så fick vi en lärare som hette jag kom inte ens ihåg vad hon hette. Något på B. Men hon var det värsta av dom värsta. ALLA hatade henne. Hon var elak. Skrek åt oss. Och när jag kom hem från Thailand så frågade hon varför jag inte hade gjort alla uppgifter, hon hade inte ens gett mig hälften av dom. Men aja, i slutet av trean så dog hon. Cancer, man grät ju. Men vi slapp henne iallafall. I fyran, det var det värsta året. Jag kände mig utanför, min bästa kompis hade övergett mig. Jag mådde piss. Ville inte till skolan, visste ju hur det skulle vara. Alla skulle klaga på mig. Men, det var bara att ta i och fortsätta. Det blev bättre i slutet av femman. Jag kände mig mer med. Men jag var inte helt nöjd. I sexan så va allt frid och fröjd, hade världens bästa lärare. Hade kompisar och allt var helt enkelt skitbra. Våran klass är ju störst på skolan. Men i februari så åkte världens bästa lärare och åkte till kina för att adobtera ett barn. Men det var ju kul för henne, för att hon hade väntat i 3 år på det. Men vi fick ta i och fick världens värsta istället. Men vi vann inte det kriget. Men nu under hela vårterminen så har alla kommit varandra så mycket närmare. Nu är vi tajta. Men det värsta är att vi ska skiljas åt om typ en vecka. Det är nog det värsta som hänt detta året. För vi har känt varandra sedan vi va 6 år. Jag har världens bästa pojkvän. Ja, allt är super. Men tänk, mindre än två veckor. Jag vet inte hur det kommer vara att gå till skolan och veta att man inte ska vara med hela klassen. För det är ju så himla synd att alla ska skiljas, Älskar verkligen våran klass. Men ja, nu har ni fått en liten inblick i mitt liv. Glömde säga, att jag verkligen diggar nellie och hennes blogg. Jag gillar hela henne, när hon rider, när man pratar med henne. För hon är bara glad. Och tänk, nu ska hon vara med i PA och sändas över hela sverige, tror ni inte att bloggen också kommer att få lite fler läsare då? Det tror jag. HEJA NELLIE! <3



Hoppas ni digga denna bruden, lika mucho som jag !!

/ nellie

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Älskade din historia :D

2011-06-15 @ 13:15:55
URL: http://ambrostjejerna.blogg.se/
Postat av: fanny

NAW! Tack så jättemycket! det va det bästa som har hänt mig idag! du är för fin! och hoppas att det går bra på PA nu! Kram på dig! <3

2011-06-15 @ 13:21:44
URL: http://idjuterna.blogg.se/
Postat av: Anna.

Vad heter hennes blogg?:D<3

/ hesttjejerna.bloggplatsem.se

2011-06-15 @ 13:26:29
Postat av: emiliaemilia

lycka till med bloggandet!

2011-06-15 @ 13:40:51
URL: http://espot.blogg.se/
Postat av: elin sundgren

Vilken jätte fin och inspirerande blogg du har!

Jätte söt är du själv också :-)

Fastnade direkt när jag klickade mig in här, hehe.

Kommer garanterat fortsätta läsa din blogg, kram!

2011-06-15 @ 15:03:12
URL: http://elinsuundgren.blogg.se/
Postat av: Lex

Hahah, var du 2 år och stog o pratade me din farsa o sedan gick ut o grät för att din morsa inte skulle bo där.. ja tror inte ens man förstår sånt i den åldern

2011-06-15 @ 16:16:37
Postat av: Jonna

Bra skrivet ! :)

Är dock lite förvånad över att du verkligen kommer ihåg vad som hände när du var 2 år ? :O

Jag själv hade föräldrar som skilde sig när jag var 2 år, men jag minns inte ett skit av det. :)

2011-06-15 @ 20:31:08
URL: http://hastsport.webblogg.se/
Postat av: Wilma Persson <3

Min sööta Baileys (yy) <3

Gud va duktig du är älsk <3333



:D

2011-06-15 @ 22:42:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0