Fb tankar

Kändes som all hade FB innan mig.
Jag hade bloggen...that`s it.
Fick inte ens för mina föräldrar ha FB....men lite tjat o "duktig" flicka löser det mesta.
Nämen seriöst..har la haft FB nåra månader nu, över 2500 vänner & i love it.
Men ibland får man rysningar va som kan hända på FB asså.
Jag som bloggar har använt min blogg te massa saker.
Till viktiga meddelanden...till att oxå visa mina känslor & ibland oxå mer än så.
På FB kan man nog lätt bli en....nobody.
Me de menar ja att det är så lätt att trycka på en knapp. "GILLA"

Nåt ja tycker är galet.....GILLA knappen.
Vi säger att nån typ lägger ut : mår inte bra idag, allt känns fel.
Då kan nån ha 16 "gillningar" på det?
Why??
Jo.....för man trycker av på den knappen för att lixom..vaddå?
VIsa att man bryr sej då elle?
Men ska man gilla att nån mår dåligt????
Eller: nellieberntsson har ändrat sin status från har ett förhållande till singel.
149 gillningar.
Vafan STOOOOOOPPPP!!!!
När man gör slut är det 2 personer som går åt olika håll......en av dom kanske är mer sårad än den andra.....då kan dom 149 gillningarna göra fett ont asså för person  no 2...fattar ni.
Sen går man in o kikar på gillningarna...då äre ens vänner som gillat.
FB is a sick world......

HAR JAG FEL?
MAN BÖR TÄNKA TILL, DET FINNS MER KÄNSLOR PÅ FB, ÄN MAN TROR.......

VAD ÄR DET VÄRSTA SOM HÄNT DIG PÅ FB, AS NYFIKEN!!!!



/ NELLIE B

Kommentarer
Postat av: Ebba :D

Håller HELT med dig! Det är ett sånt misstolk me gillaknappen asså! :O

2011-06-20 @ 08:45:29
URL: http://missebbah.blogg.se/
Postat av: amanda h

håller med dej

Jag har själv gjort sådant "GILLAT" När det kanske inte borde vara så.. försöker sluta med det..

för det är faktiskt riktigt hemskt..

lixom vem gillar detta:- Idag dog min farfar :(

och så finns det dom som gillar det?



DET E FAN ALVARLIGA SAKER VI SNACKAR OM..



det värsta som har hänt mig..

är att en person. EN VÄLDIGT ÄCKLIG PERSON.. som skulle öreställa min vänn.. skickade ett såkallat "hot" meddelande till mig..vi kände inte varandra..

Men vi hade pratat och så.. så vi visste vilka vi va och hade fått uppfattningar om hur vi var som personer..

Men nepp..

vad hon skrev vill jag verkligen inte skriva här.. även om DU kommer förstå det..

men det var hur HJÄRTKROSSANDE SOM HELST..



Men she is out of my life now.

SAKANR DEJ NELLIE !

hoppas du har haft det jätte bra och kul!

puss <33

2011-06-20 @ 08:46:13
URL: http://amandaofcoursehenriksson.blogg.se/
Postat av: Johanna(hon från facebook):)

49 stycken gillade när jag var magsjuk och spydde...

2011-06-20 @ 08:52:50
URL: http://jojopajen.blogg.se/
Postat av: Max

har inte ens fb^^ får inte:/

2011-06-20 @ 08:56:38
URL: http://braxaan.devote.se
Postat av: Paulina

Håller med dej , min kompis skrev i min logg "fetknopp!!!" oh påstod att det var en facerape och hon vet inte av vem ...:(

BTW, du är BÄÄST Nellie ! <3

2011-06-20 @ 09:17:09
Postat av: Smillka

2011-06-20 @ 09:23:45
Postat av: Smilla

Håller helt med dig, det är allvarligt!

Så det borde faktiskt finnas en "ogilla" knapp.

Men då misstolkas väl den. Om man skriver typ

"träningen i dag, underbar!" och så ogillar någon då.

Själv har jag inte blivit så utsatt för nått, men många av mina vänner!

Jag har gillat säkert något som är piss -.-

Men helt och hållet slutat med det,

OMOGET PÅ HÖGSTA GRAD!

2011-06-20 @ 09:27:47
URL: http://smillalarsson.blogg.se/
Postat av: vendela

du har så rätt nellie! Har själv tänkt på det men jag trodde att det var jag som tänkte fel.. det är för enkelt att trycke på den där knappen. HELT SERIÖST BORDE DET FINNAS EN OGILLA KNAPP. Eller så kan man lägga ner 30 sek och skriva en peppande kommentar.



Kram till lilla kloka Nellie :D

2011-06-20 @ 09:42:48
Postat av: therese.

Jag håller nog inte riktigt med dig. För gilla knappen är inte bara 'jag gillar detta' det kan betyda massa olika mer saker. Som om man skriver. 'Just nu är jag bara så jävla trött på kärleken' så gillar folk det. Det betyder inte att de gillar det utan att de håller med om det. Eller om någon har ändrat sin relationsstatus till singel. Då kan man gilla det för att visa att man bryr sig.

Alltså. Gillaknappen, måste inte betyda att man 'gillar' det bara för att det heter just gilla.



Dessutom måste jag faktiskt lägga till. Och det här säger jag inte bara till dig utan alla som det angår.

Man MÄSTE vara 13 för att få använda Facebook. Det står i avtalet när man bli medlem.

2011-06-20 @ 09:44:57
Postat av: Olivia

Håller med dig Nellie!

2011-06-20 @ 09:46:35
URL: http://erikssonolivia.blogg.se/
Postat av: Anna-Johanna ♥

Det värsta är nog att jag om min kille gjorde slut efter nästan 1 år så gillade folk det man bara fuck u liksom ! :(



Sen var det en tjej som jag inte känner som skrev massa saker i chatten till mig tex, älskar dig och sånt och allt de hon skrev till mig i chatten skulle jag skriva i hennes logg annars skulle hon typ döda mig, känner inte tjejen och typ sket i det sen kommer man till malmö så är den tjejen där och typ börjar slås och sånt.. sån tur va så hade jag mina vänner med annars vet i fan vad som hade hänt.. :(



btw, Din blogg är bäst Nellie ! <3

2011-06-20 @ 09:48:27
URL: http://annajohannanilsson.blogg.se/
Postat av: Liza Svanbom

håller med.

Man kan väl inte gilla att en är ledsen?

gilla att ngn är sjuk?

Min favvo häst dog, skrev mamma på fb o 289gilla.

Man ba VAFAN!

Ä DE KUL ELLE?!

2011-06-20 @ 09:55:08
URL: http://lisasvanbom.blogg.se/
Postat av: Carro

Vet inte det värsta jag vart med om! Men håller med dig till 1000. Asså vet inte hur man tänker ibland!Det borde finnas en ogilla knapp! Typ nellie har gjort slut! 1 gillar detta (nån som vill ha dig ;)) och 1000 ogillar detta (lixom stackars nellie) det hade ju varit bättre då kan man ju visa att man bryr sig och tycker synd om dig!



Håller sååå med dig!

2011-06-20 @ 10:02:22
URL: http://tvillingryttarna.blogg.se/
Postat av: Anna

200 gillade när jag och Felix gjorde slut :(

2011-06-20 @ 10:05:38
URL: http://aaannakarlsson.blogspot.com
Postat av: kicci<3

om någon skriver typ så som du sa, så ska man ju inte GILLA, men om nån skriver typ "idag gick det skitbra på ridningen" då kan man väl GILLA. elle?

men om nån skriver att man mån skit dåligt eller att man är sjuk, då ska man ju inte GILLA!

man kan ju inte direkt gilla att nån mår dåligt eller att man är sjuk, DISS för GILLA knappen & HISS för KOMENTERA! Komentarer mår man ju OFTAST bra för :)

ha det bra på ponnyakuten nu Nellie, & njut så länge det varar ;) <3

2011-06-20 @ 10:33:20
Postat av: erica

Jag hade fått en medryttarhäst efter alla år på ridskola, han skulle bara på en liten besiktning nästa dag, sen några dagar senare säger de att han blev avlivad, jag hade väntat så länge på att få en medryttarhäst, och fäster mig vid en, så får jag aldrig träffa honom igen ;( skrev det på fb oh folk gillade ?;o

2011-06-20 @ 10:59:26
Postat av: evelina

Håller med dig! Det blir bara fel med den dära "gilla" knappen!!



Lycka till i PA3 !!:D

2011-06-20 @ 11:12:29
URL: http://ponnytjejernaa.blogg.se/
Postat av: Therese

Du har helt rätt det e sjukt!!;(<3

2011-06-20 @ 11:12:39
URL: http://Theresefabienne.bloggplatsen.se
Postat av: Sofie

Håller med dig Nellie! Det värsta är nog när några håller på och mobbar i chatten eller skriver taskiga saker i loggen. Har bara blivit mobbad i chatten 1 gång, den personen som mobbade var en nobody! /sofie

2011-06-20 @ 11:13:04
URL: http://sofiesofine.blogg.se/
Postat av: julia wallander

Precis, asså man gillar inte om nån blitt singel eller om nån skriver att hon/han mår dåligt!



Om nån blitt singel så kanske man skriver : "finns för dej" , "hur är de" eller "gud va synd". D är faktiskt sjukt att folk kan gilla en sån status!



O om nån skriver att hon/han mår dåligt kanske man skriver : "aj då, krya" , "hoppas du blir bättre" eller "ogilla".



Om många skriver så och ingen gillar kanske personen mår lite bättre och känner att folk bryr sig. Och d vill väl alla känna?



"Gillaknappen" är såå missbrukad. Till exempel är d nån som gillar dig så mycket att hon/han gillar allt du lägger in. Tillochmed när du skriver att du mår dåligt eller när du skriver att du är singel!



Jag tycker inte att facebook ska sluta med "gillaknappen" men att dom borde hålla mer koll eller skaffa en "ogillaknapp"



Kramar från julia w <3

2011-06-20 @ 12:13:52
Postat av: catrine

jo jag håller med dig, det är inte en sån helt vanlig ''skolan hela dan'' som får många gillningar utan det är typ ''jag mår så dåligt, livet är pest'' eller ''fy fan va underbart detta känns, WIHOOOO'' som får maaaaaasssssa gillningar... sinnes sjukt egentligen...



Nellie, DU ÄR BÄST! <3

2011-06-20 @ 12:54:20
Postat av: Juliaa

Det värsta jag vart med om på facebook var att jag och min kompis bråkade, hon var sur på mej utan anledning när jag frågade; snälla säg vad jag gjort snälla förlåt<3 så sa hon bara typ; nej men jag orkar typ inte bråka. men hon svarade aldrig på vad jag gjort, och sen när jag gick in på fb så hade hon skrivit i sin logg; ''things end. But memories last forever.'' hon hade 7 gillningar på det. och jag visste att det var riktat mot mej och jag blev så ledsen. Hon och jag var bästavänner sen helt plötsligt blev hon arg på mej och jag blev sårad av att hon skrivit så i sin logg...

det hela handlade om att hon förändrades och jag var fortfarande jag. hon ville ändra på den jag var. ville att jag skulle vara nån annan men jag är jag. Jag kan inte förändra mej. Hon ville ha en kompis som var tuffare kanske nån som inte var som jag. Och då sa jag ifrån att jag inte tänker ändra mej för att hon vill att jag ska va som hon...



Men senare sa hon förlåt och att hon ångrar allt hon gjort men allt är ändå inte som förut, det kändes liksom som vi var främlingar igen när hon sa förlåt..



Oj vilken lång kommentar hoppas du orkar läsa den x) <33

2011-06-20 @ 14:21:52
URL: http://frostvinga.blogg.se/
Postat av: fanny

håller med dig , fb har gått över styr , och gillaknappen är bara överdrivet ! alla gillar allting utan att knappt läsa igenom de , jävligt bra skrivet tjejen :D <3

2011-06-20 @ 15:05:27
URL: http://fannyringstroem.blogg.se/
Postat av: Klara

Inget.. Men set as mkt dumma kommentarer och så där. Typ "Den personen är AS dum!!" Massa sånt där..

2011-06-20 @ 15:07:15
Postat av: Rebecka

Typ alla dryga kommentarer... mycket som har hänt genom dom asso..

2011-06-20 @ 19:24:16
URL: http://hoppryttarns.blogg.se/
Postat av: wilma

samma sak som dig gillningar.. när de tog slute mellan mig & en kille gillade asmånga. sen ifall amn skriver nått som misstolkas de helt hos den personen & folk bblir sårade för ingenting håller HELT me dig nellie!

2011-06-20 @ 19:28:11
URL: http://ponnyryttare.blogg.se/
Postat av: Victoria §

Hej Nellie (:

asså de du säger är så himmla sant.



Det värsta som hänt mig är nog...

Det har hänt flera gånger men Jag berättar det som en gång om du förstår.



Jag hade blivit vän med en vän. Som jag verkligen ville ha kontakt med.

h*n accepterade.. vi chatta och hade de trevligt xd.

DAGEN EFTER...

Loggar jag in på Facebook......

kollar händelser och ser att en händelse står det såhär :

du har blivit taggad i ett inlägg av ***** ****

jag klicka in och bah WHUUUUUUUUUT ...

i en av de stod det ungefär såhär:

Victoria Willner sluta lägga till mina vänner..

redan igår fick jag 6 medelanden, som det stod :

''Vem är Victoria Willner'' ? ...



jag kommenterade och skrev :

Jag har inte ens lagt till 6 vänner.. som är dina.

och sen får jag inte lägga till vem jag vet.



Jag tänkte la:

vrf ?, hon vet väl inte vem jag känner och inte ?



Då kom det en tjej som jag verkligen kännde mig stuttad av.

hon kommenterade och faktiskt STOD imot det den personen hade skrivit.

hon typ försvarade mig.



JAG KÄNDE MIG RENT UTHÄNGD !

------------------------------------------



de vart läskigt och pinsamt när de stod där inför flera hundra.

Det var ju inte ens sant



aja en stor ros till dig nellie som kämpar för livet och tar dagarna som dem kommer. !



du är min förebild, OH YES ! <3

2011-06-20 @ 21:20:17
Postat av: Anonym

Du har en poäng där Nellie. Gilla knappen har missbrukats något otroligt. Man gillar någons inlägg, någon kommenterar, man gillar kommentaren. Fast det kanske är mest på "skoj" man gillar när någon skriver nått dumt som man kanske bara säger, så känns det in i hjärtat.

Jag blev ovän med en kompis, och direkt så gick hon hem och tog bort mig som vän på facebook. kanske inte har med GILLA knappen att göra men... det är som om man bara raderar en person från ens liv. Det går liksom inte...

2011-06-20 @ 23:55:33
Postat av: Ina Ögren

Håller verkligen med... Det borde även finnas en ogillaknapp till sånna saker!

2011-06-21 @ 19:52:38
URL: http://ponnyskruttarna.webblogg.se/
Postat av: Jossan Åkerholm

skit snygg blogg ! <3

2011-06-23 @ 13:49:34
URL: http://akerholm.blogg.se/
Postat av: Alexandra

facebook kan vara så sjukt taskigt, och tycker det borde finnas en ogillaknapp!

2011-06-23 @ 18:54:10
URL: http://alexxandrran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0