Jag å NI

Jag läser era kommentarer NOGA.
Om å om igen.
Önskar ni va här..alla hos mej NU.
Imorgon är en ny dag, då lägger jag denna åt sidan.
Som en mamma sa te mej idag:
- Nellie, försök att ta fram den där goa känslan.....
Ska verkligen göra det.
Krama mamma o pappa innan ja gick & la mig...o sa att ja älska dom.
Mamma o pappa..vet att ni läser - JAG ÄLSKAR ER!
Måste tillbaka till där ja va för ett tag sen....innan pressen kom.
Har ni nåt tips på HUR??



It`s me & you together now...

/ nellie








Kommentarer
Postat av: Tuvisss

Jag har också himla mycket press på mig. Jag driver också en blogg och då har man mkt prestationsångest.



Men mitt tips är att tänka bort allting inne på banan. Bara rida, låta allt flyta.

Tänka bort publiken.. inne på banan är det bara du och ponnyn...

All press och låt all prestationsångest glida undan.



Du är grym! :D <3

2011-07-29 @ 23:20:45
URL: http://tuvagen.blogg.se/
Postat av: Johanna

Tänk inte! :) Min ponny stannade, hela tiden. Och då satt man där och väntade på att han skulle stanna, men så gjorde han inte det utan hoppade. Det var så himla svårt att hitta tillbaka.

Men sen slutade jag tänka när jag hoppade. Utan litade till 110 på min ponny.



Hoppade då L:D, och det funkade. Nu ska vi debutera L:B och hoppar 1 meter på träningarna.



Kanske inte så bra tips, men det är det enda jag vet! Förstår att det inte är lätt, men du måste tro på dig själv och strunta i alla andra som försöker trycka ner dig.



Du e bra Nellie, glöm inte! <3

2011-07-29 @ 23:22:53
URL: http://jumpingstars.blogg.se/
Postat av: Linn

När du är inne på banan är det BARA du och hästen, ingen annan bara ni. Koppla bort precis allt och alla, vad alla har sagt och all nervositet. Det ända du ska ha i huvet är "det här klarar vi" för om du vill och vågar så vet jag och alla andra att du klarar precis allt!

Tro på dig själv nellie, precis som du gör!

Du är en stark och tuff tjej!

2011-07-29 @ 23:37:31
URL: http://qvenild.blogg.se/
Postat av: Anna

Tjao! :) e de ridningen du känner press för så liksom försök att inte tänka på den där nollan , tänk på att ha roligt för du älskar det du gör, och dina hästar gör det. Det kommer ju fixa sig men stressa inte upp dig, då blir ju hästarna uppstressade och kanske vägrar vid ngt hinder. Lycka till. Kram Anna

2011-07-29 @ 23:46:09
Postat av: anonym

skit i vad alla tänker och tycker! tänk att det är en vanlig hoppträning typ. det får gå som det går, men du skall ändå vara stolt! prata med någon att du har en sån stor press på dig själv. det gjorde jag och då blev det mycket bättre!



men du vet nellie, att du är sjuuukt duktig på att rida och du KAN! även om du känner stor press, skit i det! kör ditt egna lilla rejs och bara gå in å nolla!

creeeed till dig!

2011-07-29 @ 23:46:32
Postat av: Matilda

Har verkligen inte en blekaste aning om detta skulle funka för att släppa pressen men skriver det till dig ändå, ifall det skulle göra det!



Men det känns som om om du kanske gick ner och hoppa bara några lägre klasser med stella ett par gånger, inte för att ni inte kan hoppa dem höga för de kan ni, men kanske bara för att kunna "leka" runt banan utan någon press och försöka glömma pressen att sätta den där nollan, ni kan och den kommer komma, de vet jag men du kanske behöver kunna släppa tankarna på den lite och sedan komma tillbaka och sätta den, för de kanske påverkar dig, att du pressar dig att sätta den nollan hela tiden, du kanske behöver släppa den pressen ett tag som jag skrev tidigare för att kunna sätta den?



Vet inte om detta är något som skulle funka utan bara en teori. Gör det som du tror blir bäst för dig, ett annat tips är att prata med din tränare, föreldrar och vänner om hur dem tror att du ska göra för att släppa pressen för de är väl dem som känner dig bäst!



Men hur du än gör hoppas jag att du kommer lyckas, det vet jag att du kommer göra, och kom ihåg du har tid på dig att sätta nollan, den kommer! :D



Lycka till nu bästa Nellie!

2011-07-30 @ 00:15:49
URL: http://ponnytavling.blogg.se/
Postat av: Johanna Grant

Va dig själv, fokusera på det du måste. För du vet att du kan eller hur?! :D precis som din mamma sa, ta fram den där goa känslan :)!

Kram Johanna

2011-07-30 @ 00:18:27
URL: http://johannagrant.se
Postat av: lisa

Nellie.. DU KAN! du klarar allting! Det lovar jag dej ♥

2011-07-30 @ 00:19:01
Postat av: amanda

När min kompis blev som du. osäker och kände press för att sätta dendär sista nollan fick hon tipset att tävla lite lägre klasser kanske LB o LC några gånger för att få tillbaka självförtroendet och och klara de klasser man kan briljera i. Det funkade kanon och nt kort efter hon hade startat LA igen kom den efterlängtade nollan:)(asså jag menar nt att du ska ta uppehåll från LA i typ flera mån utan tills du känner den där goa känslan igen!)

2011-07-30 @ 00:27:37
Postat av: Vilja - Sveriges största häst & kalvblogg

Ta det lugnare och träna dig i att vara nöjd! Ibland behöver man en paus från pressen för att må bra - och för att utvecklas. Själv pressade jag mig själv så mycket att jag fick panikångest och magkatarr (Vilket ledde till att jag inte kunde äta pga det helt enkelt gjorde ont, och så att jag helt plötsligt kunde bryta ihop och gråta för ingenting).



Du får inte pressa dig så långt, du är ung Nellie och pressen kommer bli ännu större när du blir äldre. Du har ovanligt hög press på dig redan nu, trots din unga ålder, men det är ingen idé att ljuga för dig; det blir inte lättare. Därför bör du försöka "lösa upp några knutar" redan nu. Börja meditera (Det är helt sjukt hur man kan lära sig kontrollera tankar o.s.v.!), ha dagar där fokus ligger helt på avslappning, lär dig kontrollera dina tankar och känslor och ta VILODAGAR! Man tror att man orkar hur mycket som helst i all evighet, men tro mig, det gör man inte. Jag är en sådan person som har trehundrasjuttioelva järn i elden på samma gång och lägger ned hela min själ i allt jag gör. Jag tar även på mig ansvaret för andra trots att jag inte har tiden till det.



Känner du att pressen är stor Nellie, så måste du lära dig kontrollera den, för den får inte bli så stor att den tar över dig. Det är lätt hänt.



Be strong, you're awesome! :)



Mvh Vilja

2011-07-30 @ 00:36:33
URL: http://kalvgalen.se
Postat av: anonym

vad hände mellan dig och adam, vf och vem gjorde slut

xoxo :D

2011-07-30 @ 00:45:21
Postat av: Ina Ögren - Ponnyskruttarna

Du, du ska absolut inte känna någon press. Du gör inte detta för NÅGON annan än dig själv! Och ifall du gör det för någon annan än dig själv borde du inte göra det över huvud taget!



Så chilla ner, andas. Tänk inte på vad alla andra tycker om dig för det viktigaste är vad DU tycker om dig sj! Tänk på de<3

2011-07-30 @ 00:55:36
URL: http://ponnyskruttarna.wordpress.com/
Postat av: Tova

Nellie du är 11år, har stor blogg, har/ska varit/vara med i ponnyakuten, ska sälja Thonna & du måste hela tiden stå ut med elaka kommentarer & påhopp om att du sliter i dina ponnysar munnar. Jag förstår att du har en stor press!! Gör det du är bäst på & va dig själv <3 Nästa gång du ska tävla så ta tre djupa andetag innan du går in på banan & tävla för det är kul bara förvänta dig inte att det ska gå bra eller dåligt, låt det komma som det kommer.

Hoppas allt går bra nu!<33

2011-07-30 @ 00:58:20
URL: http://minkameranikon.blogg.se/
Postat av: tovearvidsson

din blogg är fett grym. skit i alla dumma kommentarer. dom/den är bara avis på dig. för du har ensån stor blogg. för du är helt fantastisk & allt sånt. det är bara att skita i . dom tycker ju att du är bra annars om dom tycker att du är så dålig skulle ju inte dom läsa din blogg eller hur ;)

skulle också vilja se ut som dig & ha egna ponnyer & ha en stor blogg. bli igenkänd som ddu. du borde vara stolt över att du fick en sån stor blogg !

det skulle i allafall jagvara om jag va du. älskar din blogg. du verkar skriva exakt vad du tycker & sånt är bra! du är typ som min före bild. fastjag är äldre så är du fortfarande det. du verkar ha mycket märkes saker & jag älskar märkes saker. du har typ allt jag vill ha. älskar din blogg. fortsätt så som du gör så kommer du bli ännu ännu ännu större.

kram :)



chekka gärna min blogg :)

2011-07-30 @ 01:00:27
URL: http://tovearviidsson.blogg.se/
Postat av: Johanna

ett tips är att, när du är inne på banan och ska hoppa, låtsas att du och stella/thonna är i en bubbla och att ingen ser på. kanske hjälper - vem vet! :) då fokuserar du ju iaf bara på att RIDA, och inte på allt annat runtomkring! :) dessutom har alla svackor - hästarna är ju inte robotar och om man inte rider till hundra procent så går det ju fel ibland. är säker på att du kommer komma tillbaka snart, ännu mer laddad än tidigare! lycka till lilla nellie <3

2011-07-30 @ 01:03:03
Postat av: Emma Andersson

Hej nellie,har sagt det förut men säger de igen,gud vad du tänker på dina läsare ,du är do,och jämt glad i dina texter.Jag älskar din blogg,den är fett grym!



länka gärna min blogg,tacksam för svar!

2011-07-30 @ 07:46:03
URL: http://vibymuppen.blogg.se/
Postat av: Alma

Hej Nellie, är också en tjej med prestation ångest! Men en dag precis innan jag skulle in på banan sa pappa " Oliver vet vad han gör, det är bara du som inbillar dig att allting, alltid måste vara perfekt" Jag tänkte på det han sa och det var faktiskt den bästa tävlingen jag har gjort, jag kom inte på en placering! Men det är inte placeringen som räknas, det är hur du och ponnyn har jobbat för bara en elr 2min sedan. Tänk inte på publiken, alla som kollar! Det är du och hästen, ingen annan. Tänk att du är på din favorit plats med din häst, ingen kollar! Det är bara några roliga hinder att ta sig över för att träna! Kom igen nu Nellie, släpp ångesten! Bara kör, du räcker gott och väl som du är <3

2011-07-30 @ 09:30:03
URL: http://almaklingstroms.blogg.se/
Postat av: amanda h

Nellie gmn.. Tro bara på dej själv.. för du kan..

Jag finns alltid här och stöttar dej..vid din sida..

Lita på dej själv..spärr av allt runt omkring dej.. se bara dej och Stella där på tävlingsplatsen.. du är helt själv på banan och musiken är bara borta.. Det är bara du och Stella, som ska göra rundan tillsamans..!

Jag tror på dej såå mycket..

du har inget att bevisa för oss här,mig.

vi vet vilken jävla fighter du är och hur du kan rida.,.. när du satsar.. sä är du faktiskt ganska otrolig ibland.. Nellie.. 11 år.

och är här uppe..det kallar jag TOP CLASS!

tro på dej själv hjärtat! ha skit kul med Stella och Thonna! så löser det sig..!

kram på dej! massa massa kramar! <3

2011-07-30 @ 10:34:10
URL: http://amandaofcoursehenriksson.blogg.se/
Postat av: Linnea - En ponnyryttare

Var bara dig själv Nellie, det vinner du mycket på!

När du är inne på banan, tänk inte på någonting. Det enda jag tänker på är mina vägar till hindrerna. Resten får jag ta sedan, de problem som jag uppstår då. Tänker jag för mycket blir allt pannkaka, ett tips bara :) vet att ni fixar de, du o stella <3

2011-07-30 @ 12:37:19
Postat av: Felicia

Tänk inte på att det är sista nollan, tänk att du ska in och vinna!

Innan du går in så ska du se dig själv som vinnare, utan press, det går som det går, det gör det ändå. !

Tänkt inte på nollan, den kommer, det lovar jag :)

Puss och lycka till ! :D

2011-07-30 @ 16:48:09
Postat av: Diiana

Försök lixom glömma att du driver en stor blogg, utan bara en blogg där du skriver det du gör, vad du tänker. Asså inte ha den pressen på dig att 'ooh de e flera tusen som kommer läsa detta' utan lixom att de e folk som kommer läsa detta men tänk inte på hur många för då blir det oftast jobbigare :)

2011-07-30 @ 17:48:10
URL: http://diianafolkesson.webblogg.se/
Postat av: Jenniofmusic

Så fin du är! stor kram på dig, be strong :]

2011-08-01 @ 00:42:38
URL: http://jenniofmusic.blogg.se/
Postat av: Fredrika

Kikat igenom din blogg någon enstaka gång bara, glömmer lätt bort adresser o så.

Men du verkar vara en tjej som verkligen är på riktigt. Ingen falsk bimbofjortis som bara hoppar så högt som möjligt. Du verkar bry dig om hur dina hästar mår.

Försök att låta bli att känna dig pressad, du är du & dina hästar är dina hästar. NI är NI!

Säger bara en sak, fortsätt var dig själv!

Att ha hästar som mår bra, som älskar att leva, att jobba. Är så himla mycket mer värt än att ha blågula rosetter hemma och en sönderiden häst/ponny i stallet.

Det jag försöker få fram är att, rid för att det är kul inte för att vinna. Var dig själv, de vinner du på i längde.

Lycka till tjejen!



Lägger in dig bland mina länkar så jag kommer ihåg att läsa din blogg oftare.

2011-09-13 @ 23:58:40
URL: http://fredrikalidman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0