Öppet brev

Öppet brev till dom som läser.
 
Ofta kan man komma i situationer som man inte kan hantera, då försöker man att blunda tillräckligt hårt i tron att när man öppnar ögonen igen så är allt det onda borta.
Det fungerade när man var liten.
Men nu har jag & min familj avvaktat tillräckligt länge, i hopp om att saker och ting ska ebba ut.


Dom som är onda i det här fallet är inte barn. Visst barn bråkar och tryter, det kan man aldrig komma ifrån.
Men dom som jag vänder mig till nu är mina " vänner", Nellie´s läsare och andra vuxna.


Har länge funderat på ett sätt hur jag skall nå ut till er med mitt budskap, svaret var ju självklart, HÄR på min underbara dotters blogg.
För det är här ni finns och det är här vissa bland annat lägger sin kraft. Det är här häst och ponnyryttare ute i landet läser om min dotters vardag.
Så vart skall jag börja?
Jo med att tala om att jag och familj, här och nu, tillsammans med MÅNGA andra, sätter ner foten för att visa vad som är rätt och fel.
Mobbning, förtal, elakheter, utfrysning & hån är en del i det vissa sk. ” ponnymorsor” utsätter min familj och framförallt min dotter för.
Jag kommer här och NU skriva under på att jag aldrig kommer att stå bakom något sådant, ALDRIG.


Alla människor är olika och det är ju helt underbart.
Jag uppfostrar mina barn så att alla är lika mycket värda oavsett hur dem ser ut, bor, klär sig, har för fritidsintressen & förutsättningar.
Vi öppnar ofta upp vårt hem för härliga barn som både kan umgås, äta, sova över hos oss. Det är en självklarhet för mig och min man.
Nu har min dotter blivit utsatt tillräckligt.
Vänner i vår närmsta krets har sett det och agerat åt oss.
Det är inte barn, det är VUXNA MAMMOR som håller i dessa mobbnings attacker som utspelar sig på olika scener vid olika tidpunkter.
Det kan vara på nätet, via olika facebook konversationer, det kan vara blogg kommentarer på min dotters blogg & det kan utspela sig på tävlingar och träningar.
Det kan till och med gå ännu längre.

Trakasserier och förtal. Blickar och kommentarer. Utfrysning och tillmälen, om inte bara oss utan även andra i vår omgivning.


Det är då det handlar om att som vuxen visa våra barn vad som är rätt och fel.
De gör som vi, vi lär dom. Det är vår uppgift som vuxen och förälder att försöka vara goda föredömen.
Står man och lyssnar när det pratas illa och far med osanningar om en 10 åring och tillika ett BARN. Även om man inte säger nåt där och då. Även om man tänker tanken, att det där är inte schysst, så är man lika skyldig som den som pratar.
Man är lika stor mobbare som står vid sidan om eller pushar på, om man inte vågar sätta ner foten för vad som är rätt och vad som är fel.
Det är FEL att vuxna mammor sitter & chattar på facebook om hur dåligt vissa barn rider på tävlingar.
Det är fel att som vuxen sätta sig ner & kommentera elakheter på ett BARNS blogg när denne har presterat eller lyckats mindre bra på en tävling.
Det är fel att som vuxen stirra ut oskyldiga barn när man möter dom på tävling.
Det är FEL att sitta coh prata osanningar om allt och alla människor i sin omgivning.
Denna lista kan göras så lång, tro mig.
Ni förstör inte bara människor utan hela denna underbara sporten som har med hästar att göra. Ni får folk att må dåligt. Ni har redan gjort det, mot min familj och min underbara dotter. Mot våra vänner och till och med era egna klubb medlemmar.

Många andra barn i er och vår närhet har också drabbats.
Det spelar ingen roll att man går in och tar bort facebook konverstioner 1 dag senare coh låtsas som det aldrig hänt.
Det spelar heller ingen roll att man tar bort blogg inlägg med hån och OSANNINGAR vid senare tillfälle.
Skadan är redan skedd. Mobbningen och hånet är redan igång från er sida. Vänner i vår närhet har tagit kopior på det, innan det togs bort och efter. För att kunna visa era redigeringar.
Vem har gett ER som vuxna rätten att tala illa om allt och alla människor runtomkring er.
Vad har vår dotter eller dem barnen gjort Er?

Skäms på Er att sitta som vuxna och sätta press på barn över hur dom ser ut eller hur dom rider.
Alla har inte som mål att vinna eller gå till SM. Alla är inte inriktade på hoppning eller dressyr. Alla har inte samma förutsättningar.

Vissa är kanske glada och nöjda över att de har möjligheten att kunna få rida en dag i veckan eller vara i närheten av dessa underbara djur. Att få ta hand om dem och sköta dem.


Nu handlar det om att visa vad som är rätt och vad som är fel.
Nu har det gått för långt och jag skulle gjort detta tidigare.
Jag är så otroligt stolt över mina döttrar.
Dom är inte perfekta på nåt sätt, lika underbara som alla andras barn.
Skillnaden är att JAG och min familj INTE utsätter nån för mobbning och förtal.
Bara för att min dotter ser ut på ett visst sätt, agerar på ett visst sätt, skriver och uttrycker sig på ett visst sätt - ger det INTE er vuxna rätten till att döma henne.
Jag dömer inte tillbaka.
Står man och ser på när ngn "far" illa och inte ingriper, då är man lika skyldig.
Det hör till sunt " bonn" förnuft & god moral.
 
Så vad händer med detta nudå, undrar ni.
Jo här kommer ingen namnges, så lågt sjunker jag inte.
Men allt är dokumenterat sen en längre tid tillbaka, konverstioner på nätet, bloggsidor, kommenterer & i vissa fall sms.

Ett flertal personer har skriftligt skrivit ner vad dessa mammor har sagt och undertecknat med sin namnteckning.
En polis anmälan förbereds ihop med advokat.
Det är det jag som mamma och vuxen kan göra för att se till att ALDRIG ngn annans barn blir utsatt för dessa elaka människor.
Det kommer jag aldrig tillåta, aldrig!
 
Så du som läst detta inlägget nu, upp till dig om just DU tar åt dig.
Vi har valt sida. Många i vår närhet har valt sida. Vuxna mobbare mot barn ska stå till försvars, för vad dem utsätter min och många andras barn för.
 
Ha en underbar dag nu, alla min dotters fina läsare.
 
Mvh

Nellie`s mamma, Josephine Berntsson.
 


Kommentarer
Postat av: Anna O

Ren & skär avundsjuka kallas detta ni har blivit utsatta för.

Kan inte annat än att hålla med.

Jag är inte vuxen, men heller inget barn.

Jag sätter ner foten.

Detta som pågår i denna sporten är INTE okey på nåt sätt.

BRA skrivet & sträck på dig som mamma & förälder.



Mvh Anna O

(uddevalla ryttarförening)

2011-01-12 @ 15:26:08
Postat av: Sanna<3

Underbart!

2011-01-12 @ 15:37:11
Postat av: Emilia M

Helt rätt och håller med!

<3

2011-01-12 @ 15:46:30
URL: http://eeemmiilliiaa.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Stå på er, råkat ut för samma saker själv, t o m folk som har sagt åt mig att min häst kommer att behöva tas bort för att jag rider så dåligt. Hur säger man så till ett barn? Usch, på tiden att någon säger ifrån. Ta hand om er, kramar

2011-01-12 @ 15:49:37
Postat av: Mor

Äntligen. Detta är en fråga jag som förälder anser att alla klubbar ska ta upp.

Min dotter visade mig detta inlägget & jag känner igen det.

Det är inte okey på nåt sätt alls.



Söt flicka & förstår att månge "ser upp" till denna tös.

Ha det jättebra nu & måste också få påpeka att bloggen är JÄTTEFIN.



Susanne Rutgersson Alingsås

2011-01-12 @ 15:51:19
Postat av: teambp - natalie

länkat inlägget på våran blogg! :)



Håller med!

2011-01-12 @ 16:00:57
URL: http://teambp.blogg.se/
Postat av: Anonym

det bästa jag läst på länge

2011-01-12 @ 16:18:49
Postat av: amanda henriksson

Haha det var det bästa jag läst på länge!! så jävla självklart och uppenbart att man ALDRIG ska göra detta som vuxen!! :@ jag blir förbannad och är så jävla glad att din mamma e så jävla bäst att hn skriver detta här på din helt fantastiskt fina blogg Nellie berntsson!! hoppas dessa mammor... lär sig och stoppar tummen i rööven och gör nått åt deras jävla beteende!! din mamma rockar nellie!! det gör du med!<3333

2011-01-12 @ 16:21:27
Postat av: ...

så sant. Fan vad bra skrivet!

2011-01-12 @ 16:30:31
Postat av: julia

har länkat till detta inlägg på min blogg.

så rätt, ni är grymma, håller helt med !



kram

2011-01-12 @ 16:31:05
URL: http://onceagaiiin.blogg.se/
Postat av: matilda

riktigt bra skrivet.

efter att ha varit hästskötare på ponnytävlingar i hoppning och hjälpt kompisar i ett antal år (rider själv dressyr, och har uppfattat en viss lägre utfrysning inom den grenen, även om det såklart förekommer!) så har jag verkligen fått sett ponnymammornas "rätta" jag. jag kan inte förstå hur en MAMMA, en vuxen människa, kan gå på andra barn som gör vad de älskar. ingen rider perfekt. men vi lär oss! vi utvecklas, varje dag.

att mammorna kan stå på en läktare och ösa ur sig olämpliga kommentarer sprider dålig energi och får som du skrev, väldigt många att må dåligt. DETTA FÖRSTÖR SPORTEN.

vi behöver fler mammor som resonerar på ditt sätt. som säger ifrån!

kram :)

2011-01-12 @ 16:33:07
Postat av: Mathilda

Sjukt bra skrivet !!

Håller med till 100 %

2011-01-12 @ 16:40:10
Postat av: medlem i stenungsundshoppryttarförening

jag e utsatt jag med :(

bra skrivet det bästa på länge

2011-01-12 @ 16:42:21
Postat av: Clara

Jädrigt bra skrivet jossan. Håller med sjukt mykke. Åå ni tjejer som fått nått elakt från dessa ponnymorsor , ta inte åt er de e bara avis. Ni e grymma du också Nellie. Rock on jossan sjukt bra skrivit . Du e en sann ponnymorsa de kan jag lova. Kram på er i Berntsson familjen

2011-01-12 @ 16:49:48
URL: http://karlssonclara.blogg.se/
Postat av: Nelly

såååååååååååååååååååååååååå sant.

tack snälla för att ngn vågar & orkar säga ifrån.



/ nelly

2011-01-12 @ 16:53:29
Postat av: Ina Hildebrand

så sjukt härlig att någon vettig människa tar upp detta!! Det är ju just något man ser på varje tävling!!

2011-01-12 @ 16:55:24
URL: http://gavl.blogg.se/
Postat av: Eva

SÅ tragiskt att läsa detta.

Jag vet vilka syndabockarna är & JAG sätter ner min fot här & nu.

2011-01-12 @ 17:17:50
Postat av: Elin

Så bra skrivet! ;) Bra att ni tar tag i det.

2011-01-12 @ 17:33:29
URL: http://fredriksbergsnobel.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag sätter ner foten DIREKT! Fytusan(förlåt) men jag fattar inte att man ens tänker tanken att göra nåt sånt. Nu har jag själv inte vart med & sett något, men jag litar på er till 100% och jag tror inte ni ljuger om det heller, jag blir bara så sjukt arg/besviken..eller vad man nu ska säga. Att man inte är där & kan hjälpa till känns nog dåligast. Men jag tror på er & första tanken är(som jag ser det) AVUNSJUKA! Grymt bra skrivet Josephine, grymt.

Och nellie, jag har sagt det förut, säger det igen, DU betyder! Inte bara för mig utan alla som läser, jag vet bara det <3 kram!

2011-01-12 @ 17:42:01
URL: http://msoderquist.blogg.se/
Postat av: jaaag :)

jag har blivit utstirrad på hopptävlingar, och det har alltid kommit upp en massa folk på läktarna just när jag sak hoppa , bara för att jag har en haflinger, och då tänker folk att hon inte kan hoppa, detta måste vi se, när hon skämmer ut sig.

men jag tar åt mig även ifall det inte verkar som det, och dom "ponnymammorna" som kommer upp på läktaren och sitter och stirrar på en , dom blir så stumma och sura för jag går alltid nästan felfritt i upp till LC , med en D-ponny , och sedan så vägrar deras döttrar ut sig , och då känner man blickarna i ryggen på en . inte okey !

2011-01-12 @ 17:42:05
Postat av: Matilda

Bra handling. Lycka till och hoppas att detta ska leda till att fler barn kan vara just det de är BARN.

2011-01-12 @ 17:45:09
Postat av: Hanna

SÅ JÄKLA BRA SKRIVET.. HAR LÄNKAT PÅ MIN BLOGG!! :D

2011-01-12 @ 17:50:05
URL: http://eroqueen.blogg.se/
Postat av: Annie

Jätte bra skrivet tar värkligen åt mig:)

2011-01-12 @ 17:51:05
URL: http://nattstad.se/ryttareälskarponny
Postat av: Rubiini

JÄTTE bra skrivet!!!!

2011-01-12 @ 18:00:10
URL: http://rubiinibunkell.blogg.se/
Postat av: Ebba

visst jag känner inte nellie! men jag läser hennes underbarablogg och ler varje gång hon får framgångar och när det inte gått lika bra så ska jag alltid stå brevid och pusha på henne!

Hon är en underbara tjej och jag ser upp till nellie!

Hon är rent av en tuff brud som ingen kommer knäcka!

Hon är stark! ♥

2011-01-12 @ 18:11:01
Postat av: Julia Dyberg :)

Underbara Jossan, du vet att jag håller med dig till 100 % och jag är så sjukt glad att jag har er, famlijen Berntsson. Ni peppar mig och stöttar och jag gör detsamma till er och det vet ni! eran plats i mitt hjärta, den kommer ingen någonsin kunna ta, för ni är underbara och helt unika på erat sätt. Ni finns föralltid i mitt hjärta och jag kommer aldrig svika er.

// Eran Julia<3

2011-01-12 @ 18:16:38
URL: http://underbarajjag.blogspot.com
Postat av: EmiliaM

Sjukt braa åter igen...

Kommenterade ju högre upp med.

Gjort en länkning till din blogg på min..

För att detta var så sjukt bra att man vågar ''agera''

2011-01-12 @ 18:26:45
URL: http://eeemmiilliiaa.blogg.se/
Postat av: EmiliaM

reagera*

2011-01-12 @ 18:27:44
URL: http://eeemmiilliiaa.blogg.se/
Postat av: Olivia

Tycker verkligen att detta var rätt skrivet! Hästsporten ska vara kul och inte något annat, man ska kunna vara kompis och ärligt mot alla!

Har själv sett er på tävling och dina förälldrar nellie, det borde bara finnas sådana på tävling, som alltid berömmer, alltid är med och pushar på lagom mucket! Underbart!

Ta väl hand om er!

2011-01-12 @ 18:45:07
URL: http://soniaocholivia.blogg.se/
Postat av: Anders

Fantastiskt bra!

Jag kan inte så mycket om hästar men jag ser ju hur du och Antonio ställer upp för era barn så att de ska kunna få njuta av det dom gillar allra mest, att vara med hästarna. Ingen bör få förstöra det ni har ihop och om jag kan hjälpa så vet ni att jag gör det.

Kram Anders

2011-01-12 @ 19:00:40
Postat av: jossan<3

GUD, vad bra skirvet !

asså dom "mammorna" är ju inte kloka ?



nellie, jag står på DIN sida!HELT KLART!



DET GÖR ALLA ANDRA MED, LOVAR DIG.

kram.

2011-01-12 @ 19:08:25
URL: http://jossanthestar.blogg.se/
Postat av: Kristina

Jag grät när jag läste ditt inlägg..för så ont gör det när ett barn blir utsatt. Och tro mig JAG vet vad som pågått/pågår och hur Nellie blivit trakasserad. Men nu agerar flera med mod och "talar högt" om att detta inte är okej - och din dotter ska ALDRIG behöva bli utsatt för detta mer (och inga andra barn heller) - och jag hoppas innerligt att detta leder till ett aktivt agerande för många fler människor att säga STOPP - detta accepterar JAG inte..och JAG säger ifrån!!!

Tack för att NI finns...och Nellie, du är nog den finaste unge jag träffat på...så mkt glädje du ger din omvärld :)

2011-01-12 @ 19:16:36
Postat av: Emma

Gud vad vilken klok mamma du har. Jag blev tårögd när jag läste det. Hon har SÅ rätt i allt hon skrev och hon gör även rätt i att ta tag i detta! Vet hur det är. <3

2011-01-12 @ 19:34:29
URL: http://emmaochpegasus.blogg.se/
Postat av: Julia =D

Men gud hur kan dem mammorna lixom vara så är dem 1 år eller??

jag tycker det e helt knäppt att lixom vuxna männikor gör så dem måste ju vara helt knäppa!!!

Men väldigt bra skrivet!!! det e bra att nån sätter stop för det!!!

jag har länkat det på min blogg!!

kram



2011-01-12 @ 19:38:06
URL: http://juliaramel.blogg.se/
Postat av: amanda

Sjukt sant! håller helt & hållet med dig!

2011-01-12 @ 19:41:28
URL: http://aamandafroberg.blogg.se/
Postat av: Fanny (L)

NELLIE DIN MAMMA OCH DU OCH TYP ALLA ÄR SJUKT BALLA!!! :D <3

2011-01-12 @ 19:43:37
URL: http://ffaanniiss.blogg.se/
Postat av: isidor :)

sååååååååå sjukt bra skrivet, ser upp till er och eran familj!

APPLÅD!

2011-01-12 @ 19:50:38
Postat av: HSHK -

så sant!

2011-01-12 @ 19:53:58
URL: http://hshk.devote.se
Postat av: oolinekristiansson

jag sätter ner foten på eran sida :)

2011-01-12 @ 19:55:10
URL: http://oolinekristiansson.bloggplasten.se
Postat av: Ella

Så gaaalet rätt! Helt sjukt att det finns sånna människor som är så sjuka, vuxna människor borde vara vuxna och bete sig vuxna!

Kram Ella<3

2011-01-12 @ 20:10:13
URL: http://ellaolssonbroander.blogg.se/
Postat av: jenny ;)

Så j*vligt bra skrivet! Håller med till 100 000% Jag står på eran sida ska ni veta! :D

2011-01-12 @ 20:13:03
URL: http://jennyochlinnea.blogg.se/
Postat av: Linn

Stackars er! Helt sjukt hur vuxna personer kan hålla på så här!!! :@



Håller med till 1000000% Står på rean sida! Kämpa på!

2011-01-12 @ 20:26:28
URL: http://finasteponnyn.blogg.se/
Postat av: Klara

Helt sanslöst hur vissa VUXNA kan bete sig. Sjukt bra skrivet, heja! :D

2011-01-12 @ 20:55:52
Postat av: Hedda

Sjukt bra skrivet!

håller med till 110%



Hoppas att det löser sig!

2011-01-12 @ 20:58:57
Postat av: Caroline

Något jag skulle vilja säga till Josephine.

Det är sjukt bra skrivet. Det är oftast inte barnen som gör något utan mammorna och det är inte bara just till andra barn utan vissa skriker till sina egna barn med. Jag tycker verkligen du ska vara stolt över Nellie & Smilla. Det är två galet fina tjejjer, nu vet jag ju mest om Nellie och jag tror aldrig jag har sett en sån målmedveten tjej. Och hon visar oss verkligen att åldern bara är ens siffra. Jag som är 14 ser upp till henne sjukt mycket. Hon är min förebild så du har verkligen lyckats uppfostra dina barn. Ibland förstår jag inte hur vissa mammor tänker, dom gör det säkert inte mycket bättre själva.

Du har så himla himla rätt. Keep on going.

Kram på hela din familj! :D

2011-01-12 @ 20:59:39
URL: http://ponyfocus.blogg.se/
Postat av: Moa

Tack för att någon vågar agera, sånt här förekommer på varenda tävling! Men är det inte meningen att det ska vara kul att tävla och ingår med dessa underbara djur?

Man får alltid höra att man ska vara "ett gott föredöme" för de yngre, men ska inte mammorna vara det också då? Klart att deras barn blir som dom beter sig,har dom aldrig tänkt på det? Jag hoppas att de mammorna som detta var riktat åt och de som bara sitter här för att ge elaka kommentarer känner sig riktigt träffade! Och jag hoppas att dom blev riktigt livrädda, ne vet vilka ni är.

Tack Josephine, detta gör att fler vågar sätt ner foten och säga stopp, vi tål inte mer!



Nellie, du är en helt underbar tjej som alltid vill

dina nära väl, snälla du, ta inte åt dig av detta! Jag hoppas att dom inte har skadat dig mentalt!

Tack för att din blogg finns och ni ska alltid veta att jag står på er sida, TACK FAMILJEN BERNTSSON FÖR DET NI GÖR!

Stor kram från mig och min familj!

2011-01-12 @ 21:19:30
Postat av: Emily

De din mamma skrev va väldigt bra :*) man förstår mycket.

2011-01-12 @ 21:23:34
URL: http://emilyywissén.blogg.se/
Postat av: matilda

Otroligt bra skrivet. Förstår inte hur folk kan tycka att det är okej. </3

2011-01-12 @ 21:35:46
URL: http://photosbyustwo.blogg.se/
Postat av: Ebba

ohh shiit va bra skirvet!

vill verkligen säga att det oxå var sjukt modigt.

jätte bra att ta upp det!



TUMMER UPP till er!

2011-01-12 @ 21:39:10
URL: http://kameraa.blogg.se/
Postat av: Jossan

Det var verkligen jättefint/bra/rörande skrivet, detta händer i stort sätt alla tror jag, men i olika grader. Spelar ingen roll om du har vunnit sm 100 gånger i rad då är det ju ponnyn/na som gjort allt jobb.. Right? Nej men det är alltid någon som säger det..



Men att få allt sluta och istället få folk heja och applådera på tävlingar till varandra vore något?



Hänt flera gånger och det är nog inte bara jag som märkt det, att först kommer en ryttare som rider runt och får några nedslag men massa aploderar sen kommer någon annan in efter och är nolla med en grym tid och då är det bara ens föreldrar som hejar lite ... Whats the problem? Kom igen folk, heja, applådera, och få igång stämningen på tävlingarna. Finns inget bättre än att höra lite applåder när man kommer imål, om mamma filmat kan jag kolla om och om igen för att fåhöra det är som beröm, eller bär folk kommer fram och säger grattis, vad fint du rider eller grym runda. Utan att man vet vem det är!! Hel grymt med sådanna människor på tävlingar!!!!!!



Aja hade lite lust att skriva av mig tankar:)



fortsätt kämpa ni är grymma, hoppas verkligen allt löser sig.. Skulle gärna vela veta hur det går med allt, om ni kan ha en lite uppföljning på bloggen?



Kramar

2011-01-12 @ 22:49:22
Postat av: jennifer

har länkat

2011-01-13 @ 07:26:52
URL: http://refinej.blogg.se/
Postat av: Ida

Väldigt bra skrivet! Förstår inte hur lågt vissa kan sjunka? Men det är väl avundsjuka kan jag tänka mig! Så himla tråkigt att detta ska förekomma på tävlingar. Hoppas verkligen att de berörda personerna läser detta och tar sig en riktig funderade!

2011-01-13 @ 09:33:49
URL: http://idaavictoriaa.blogg.se/
Postat av: Wwwwooorrrrfffarrr

Det är med stolthet man läser vad Du skrivit.



Wwwwooorrrrfffarrr

2011-01-13 @ 11:24:23
Postat av: Anonym

Jag sitter med information som jag mer än gärna kan och vill dela med mig.

Jag vet vem och vilka ni pratar om.

Min dotter rider i samma förening som deras döttrar.

Jag har själv stått & hört på skvaller och osanningar om er och framförallt många andra.

Jag är också en mobbare som inte satt ner min fot i detta.

Men jag gör det här och nu.

Tycker att det är en plikt som hoppryttarförening att detta ämne skall tas upp.

Jag kommer personligen se till att det gör det annars byter jag och många andra klubb.

Vet vilka ni är, känner er inte med hört dessa osanningar och som du skriver Josephine " tillmälen " om din fina dotter från den mamman som JAG pratar om.

DET ÄR INTE OKEY.



Lämnar mitt telefon nummer & mail adress i en kommentar som jag hoppas ni inte godkänner.



Min underskrift till en polisanmälan kommer ni att få.

JAG STÅR INTE FÖR NGT SÅNT HÄR LÄNGRE.



/ L

2011-01-13 @ 11:49:36
Postat av: Hanna

Jag tycker så mycket om er... "Sätt näsan i vädret och sträck på er". ALL heder kram

2011-01-13 @ 13:53:51
Postat av: Eve

Väldigt fint skrivet <3

Detta förekommer även i andra sporter. De som jag vet är gymnastik och friidrott. När jag höll på med gymnastik så vågade jag inte göra vissa saker och då satt "gymnastikmorsor" i publiken och såg ner på mig och sa att deras dotter kunde göra dt och min dotter är såå mycket bättre än hon. Jag har även hört vissa säga bakom ryggen att jag inte platsar i en elit tävlings grupp för att jag inte gjorde vissa saker som andra gjorde, men jag gjorde massa andra saker mkt bättre än nästa alla.



I friidrotten så viskar folk "herregud kolla på den personen vad fult den springer" "hon kan ju verkligen inte floppa ordentligt" "vad ful hon ser ut i håret/kläderna/ansiktet"



Det är verkligen fruktansvärt att folk kan hålla på såhär men tyvärr vill inte alla väl :S



Rock on Nellie!! <3



Kramiizzar

2011-01-13 @ 14:05:52
URL: http://vevelinosot.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nellie, jag känner inte dej men måste säga att jag tycker du ska vara grymt stolt över din mamma för hon är en riktigt smart människa! Kram Ingrid

2011-01-13 @ 15:06:32
Postat av: LH

Jättebra skrivet! håller med er ! :D

2011-01-13 @ 16:15:00
Postat av: Sanna Korneliusson

Mycket bra skrivet! Man skall behandla andra så som man själv vill bli behandlad. Nellie är en underbart go tjej och har verkligen en toppen mamma. Keep up the good work !

2011-01-13 @ 16:32:44
URL: http://madebysanna.blogspot.com
Postat av: Johanna

Detta var helt rätt skrivet!



Till Nellie : Du är otroligt stark , fin , och jag ser verkligen upp till dig!

Även fast du är ett år mindre så är du en person som jag ser upp till!

Du verkar som en underbar tjej, som jag gärna skulle vilja vara vän med!<3

2011-01-15 @ 20:49:20
Postat av: amalia

Sjukt bra skrivet! Håller med till 100% Ingen ska behöva uppleva sånt här! Det är hemskt att vuxna vågar gå på barn sådär! Ser upp till er i Berntsson familjen:)

2011-08-14 @ 21:31:12
URL: http://amalialandell.blogspot.com
Postat av: Johanna

Sjukt bra text, detta är vad alla folk borde tänka på, för då blir sporten så man vill ha den.

Alla i denna sporten gillar ju faktiskt samma sak, hästar.

Sjukt fin text! <3

2011-08-14 @ 21:32:03
URL: http://jumpingstars.blogg.se/
Postat av: moa

Sjukt bra text själv har jag en mamma med samma åsikt som din!!

Fattar inte vrf vissa ska hålla på så dom är väl så avis på allt och alla så dom kan inte bara låta bli att klancka ut sig något dumt för att "Bli" Störe själv vissa vuxna är ju värre än barn på dagis det är ju pinsamt

2011-08-14 @ 22:31:51
Postat av: Amy

Hemskt att det finns människor (vuxna) som mobbar barn!!! håller med 100%

2011-08-14 @ 22:32:36
Postat av: Anna

Sånt underbart bra inlägg! Hälsa din mamma det!

2011-08-14 @ 22:35:10
URL: http://aloejera.blogg.se/
Postat av: Cassandra

Håller med till 100 %!!! <3

2011-08-14 @ 22:53:50
URL: http://cassasandra.blogg.se/
Postat av: Johanna

Va stolt över dig själv Nellie!! Så länge du tror på dig själv kommer du gå långt!! Skit i dom andra och kör ditt rejs!!!

Lycka till tjejen!! :)

2011-08-15 @ 08:37:21
URL: http://johannabjorkner.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag har också blivit utskälld av ponnymammor när jag tävlar ponnytrav! Det e hemskt att stå där och bli så svag inom mig....

2011-08-15 @ 09:38:04
Postat av: Linnéa

det är sjukt att vuxna människor som gör sånt här! underbart skrivet, det är så det ska va!

2011-08-15 @ 11:12:23
Postat av: Alice p

Det jag inte förstår är hur vuxna människor kan mobba barn. Hur de som vi barn ser upp till allra mest gör sånt. Känns tråkigt och onödigt. Ponnymammor - där för att stötta sina barn, men betyder det att de får visa sådan ohyfs mot andra barn? Hjälper de genom att trycka ner motståndarna till sina barn? Och tycker de att de på så sätt stöttar sina egna barn? Om min pomnymamma gjorde så skulle jag skämmas. Jag skulle skämmas riktigt rejält. Usch och fy!

2011-08-15 @ 18:17:52
Postat av: Isabell

Nellie, din mamma är grym.

Att hon kan sätta sig ner och skriva av sig, grymt!



Jag vet själv hur de känns.

Din mamma har verkligen gjort något bra, och jag hoppas på att den/dem personerna som gjort detta tar åt sig ordentligt och tänker efter vad dem verkligen har gjort! Vilket misstag dem begått.

De finns människor till allt, de vet vi alla.

Både goda och onda.

Ser upp till dig, du är grym Nellie!

2011-08-15 @ 19:42:35
URL: http://mincharlie.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag hade ingen aning om att detta hände. Men jätte bra att du och vännerna tog tag i det!

2011-08-16 @ 11:41:32
Postat av: Jessica

Jag håller med. Och du skriver grymt bra. & jag tycker det är fel av vuxna & sjukt många andra som bara hackar ... Nellie är begåvad och många andra. Varför ta det med ilska och istället inte bara vara stolt över henne.

2011-08-16 @ 11:55:30
URL: http://jessicasays.blogg.se/
Postat av: krisse

så fint

2011-08-21 @ 11:05:52
URL: http://shettisgirls.blogg.se/
Postat av: Elssaan

Jag håller verkligen med till 100%!



Nellie, du har en så sjukt fin och bra blogg(L)

Ser upp till dej<333

2011-09-09 @ 11:09:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0