Mitt 2010...

Fick ett förslag att ja skulle skriva om mitt 2010 månad för månad.
Kul ide...men typ drar ehop det lite ;-)

Januari va ju en trök månad som alla januari e typ.
Hade jue Gevalia bara då.....o små tränade för Camilla.
Hade fått nåra ok placeringar o allt flöt på.
Gevalia va min dröm & jag hade stora planer för oss 2
.


Tävlade reg i trollhättan & placerade mig...va super glad.
Va såklart mykke me vänner & ****...som ja va super kär i.
Allt va som en dröm......en heeelt ny värld typ.




Feb / mars typ trök....men vi hade modevisning på museet i skärhamn fö mammas butik....de va kul.
Massa kompisar gick...& kvällen va as gyrmmish.
Ett minne ja kommer ihåg nära asså.
Vi öva & öva.....& satte alla stegen sen.
Kul <33



asså inga kommentarer på bilderna tack...haha bjussar ;-)
började ändra mitt utsende lite granna.
venne varför....men ja e som ja e



gjorde mitt 1 a modell jobb......asså kul,,,men endå inte.
provfotade för ett stort företag,,,men ja var för kort :(


bloggen va ganska lite o okänd då...men ja blogga på.
Gevalia gick & tuffade på....allt flöt liksom.
I april köpte vi Thonna....min nya b ponny, maxad.
Ja börja tävla henne...men piss resultat.
Vi kännde inte varann direkt bra...utan vi fick backa om totalt från början.
Vännerna hängde kvar...nåra fall bort & nåra kom.
Vi flytta från vårt stall & jag bytte tränare.
Vi hyrde ett eget stall som vi älskade & ponnysarna med.


Våren va super. Ja var lycklig & mådde bra.
Jag kämapde på med Thonna så gott ja kunde.
gevalia tuffa på.....& jag började att tävla 2 ponnysar...ofta 2 klasser alltså 4 starter.
De va lite nytt för mig & såklart kul...men endå lite jobbit.
Hade inte vanan inne att växla mellan 2 ponysar så snabbt & 2 olika ponnysar med som skule ridas olika .........


Sommar lovet kom...& massa tävlingar.
Va jätte mykke me vänner...fast mes med **** såklart.
Badade, busade & red ut på kvällarna han & ja.
Började verkligen fatta thonna nu....hade inte fått nåra alla resultat me henne...men ja kämpa på endå.
Placerade mig i ngra reg lb er med Gevalia.
Inga framgångar med thonna än. Vi tränade på hemma för kristian....så ja tävlade gevalia & mirja.




Bloggen hade blivit stor...& ja verkligen satsa ppå den.
Startade en reg LB med Thonna påGFRK när min tränare var med.
Placerade mig med 4 fel. NÖJD.
Behövde detta med thonna hu kännde jag efter alla motgångar.


Sommaren behövs inte föklaras...bilderna säger ALLT.

va galet kär in my boyfriend **** & sommaren va heeelt amazing på alla sätt.



drog till varberg på meeting med mina 2 ponnysar, **** & familj.
Var sjukt varmt & vi bodde i helsingborg.
Badade på kvällaran & tävlade på dan.
Långa dar..så vi nana i bilen. Varberg gick det bra.
Men ja tabba mig i fianlen med gevalia.....slutade rida efter grunden...fick blackout typ.



varberg var nog den lyckligaste tiden 2010 för mig....aa det var det.




juni, juli & agusti va ja som lyckligast. trygg, glad & assååå kan inte beskriva de, ba heelt underbart.
I varberg placera ja mej 3 a i förklass me gevalia & kom 2 a med thonna i consuation.
Va nöjd & glad. Som sagt varberg....va sjukt bra. Bra menniskor där nere med som inte stressade mig på ett dåligt sätt.


startade min 1 a LA med gevalia i slutet på sommaren.
resultatet blev inte de ja hoppades på...men det är den rundan ja e mest nöjd med detta året endå.
låter knas...men så e det.
Skolan började...& det körde ihop sig mellan mig & ****.
Det tog slut...o ni vet att det va katastroooof me mig då.
men det löste sig.....& vi blev galet kära igen.
Ponnysarna skötte sig & jag & thonnisen börja hitta varann.
Vann några klasser & placerade oss. Men precis när vi skulle hoppa reg...så skada hon sig :(


mamma fick midde.....världen underbaraste häst.
Sjukt kul...för nu kunde vi rida ehop & ja red midde med ibland.



Vi köpte stella...den historien om henne får ni en annan gång. Men detta va ponnyn som passa mig. Min levande dröm.
SOM ALDRIG kommer säljas. ALDRIG.
Historien om henne är som en saga.
Ingen vet sanningen om henne förutom **** som var nmed när vi hämta henne.
men ska berätta...lovar.



Hösten börja komma in.....& gevalia skulle säljas.
Thonna blev skadad & jag fick aldrig tävla inomhus me henne.
Stella sattes igång & jag tränade 2 dar i veckan för kristian.
INGA motgångar utan stella bara blev bättre & bättre..percis som kristian sa.



fick genom bloggen som nu blitt väldans stor massa nya tjej kompisar runt om. äldre..jaja men skit samma.
hade en riktigt kul höst med massa nya vänner.
Tjej kvällar & film kvällar...massa massa
thonna & gevalia vilade...& stella kämpade på.



Smällen kom.....ni vet vad som hände.
Min älskade storebror..asså min vovve dog.
Som ja aldrig levt utan då han va äldre än mig. De va en riktig chock kan ja lova...& ja kunde inte ens gå till skolan.
Mitt största sorg i livet......hela familjen grät.



Sen efter det..nä ja skulle sätta igång thonna igen efter vilan så var hon halt.
Vi kollade henne...& mer vila.
Känndes som ja aldrig skulle få sitta upp på den ponnyn mer.....det blev svin kallt & tufft att rida 3 ponnys.
Gevalia sattes igång igen efter vilan......
Sen blev mitt hjärta utslitet & trampat på i 10000 bitar.
My best friend & my big love **** försvann.
Stod själv kvar...utan nån j*vla föklaring.
Känndes as kul att vara nellie berntsson just då.
Då började ja blogga ännu mer ännu oftare om hur ja kännde o så.
BLOGGEN blev BIG.....& alla ni va med.



Nu....är ja här. 1 år senare. samma tjej...visst kanske inte på utsidan.
Ful, söt, finare förut, sötare nu...SKITSAMMA.
Ja e fortfarande samma nellie.
Visst....ja har saker som bara jag vet...som hänt under detta året som har föändrat mig as mykke.
FÅTT TA RIKTIGT MKT SKIT.......:(
Men allt detta som ni & mina vänner ger mig....är ännu bättre.
Ni har full syn på hur ja gör, hur ja rider, vem ja e kär i, vad ja köper & så kan ni döma mig efter de sen me komentarer o så.
Men vet ni vad.
ALLA ni e snälla. FÅR never elaka komentarer.......fö ja hoppas att ni vet att ja e NELLIE.
Ja kämpar sjukt mkt me svåra knasiga ponnysar.
Kämpar med att fixxa skolan & matten som ja har as svårt me.
Kämpar me tt komma ihåg den dära banan på 13 hinder.
Kämpar me att va nöjd me mig själv.....& kämpar med att blitt sviken av en person ja fortfarande älskar.
ALLT detta...ska ja kämpa med detta året med.
Men ja ska lämna det dåliga.......snabbt som f*n ;-)
Detta inlägget av mitt år tog FETT låång tid att göra...haha ni fattar.

Hoppas ni digga det....













/ nellie b

Kommentarer
Postat av: ABeL

ignorera den andra filmen..

2011-01-01 @ 20:17:59
Postat av: clara

Hej nellie !

kan inte du svara på mitt sms ? :(

2011-01-01 @ 20:26:33
URL: http://karlssonclara.blogg.se/
Postat av: Felicia :)

jättenajjs inlägg Nellie <3 :)

2011-01-01 @ 20:29:34
Postat av: lovaaaa.

du har ju luuugnt haft ett bra år! :D

kram.

2011-01-01 @ 20:33:34
URL: http://tthegirlintown.blogg.se/
Postat av: tess :D

jag & min kille har varit tsm i 3 år om ca 1 månad :o

jag vet exakt känslan du hade & saknaden du har !

( haha, man håller inte ihop i 3 år utan att bråka & sära på sig ngn dag )

jag tycker att du är skit tuff & hade jag sett dig & inte vetat att du var 10 så hade jag både på ditt sätt att skriva & utseendet trott att du va äldre !

Stort lycka till med 2011 & jag ser fram emot att höra mer om stella :D

2011-01-01 @ 20:47:50
URL: http://livetenligttess.blogg.se/
Postat av: Ylva :P

Jätte fint skrivet, du e as söt och jätte duktig med dina ponnysar! :D:D <3

2011-01-01 @ 21:07:26
Postat av: Fanny (L)

Du é sjuuuuuuuukt coooooooooooool tjejeeeeen!



Värsta fräcka tjejen!



coooola nellie, ser upp till dig!!



kraaaaaaaaaam Fanny <33333

2011-01-01 @ 21:10:01
URL: http://ffaanniiss.blogg.se/
Postat av: Natalie

Du har verkligen förändrats Nellie, fast lika söt för det <3 Du har haft ett tufft år men lyckats ta dig igenom det. Det kallar jag för en riktigt STARK tjej i riktig Top Class !!



BTW Har frågestund på bloggen så du får gärna ställa ngn/några frågor :)



Kram

2011-01-01 @ 21:12:40
URL: http://thisisthetimeinmylife.blogg.se/
Postat av: Rode

Kul med en sammanfattning eftersom jag inte var med ända från början :)

Alla förändras och om jag tittar på mig själv blev jag starkare efter en tid och atomatiskt förändrades mitt utseend. Vissa kan ju tro att man tror att man är snygg när man fixar sig och att det är därför man fortsätter, ja kanske det men det visar också att man bryr sig om sig själv också! :) Jag är så himmla glad att jag hittade din blogg för annars hade jag gått missto om något super grymt, dig nellie. Du ÄR grym! :D

2011-01-01 @ 21:30:25
Postat av: Caroline Bågfeldt

Jag kan säga det minst tusen gånger, din blogg är underbar och du är ännu ännu mer underbar. Jag älskar hela dig.

Och så en liten fråga... Vad är det för grejer som sitter på dina stigbyglar? Som en liten stigbygel inuti? :)

Du är bäst tjejen :d

2011-01-01 @ 21:51:32
URL: http://ponyfocus.blogg.se/
Postat av: Elin

Förstår att det tog långtid att skriva det här inlägget. Men det var jättebra :) Hoppas du får ett bra 2011 nu, men det får du säkert.

2011-01-01 @ 22:49:53
URL: http://fredriksbergsnobel.blogg.se/
Postat av: anonym

seriöst nellie, du är så jävla söt !

beundrar dig verkligen, fattar inte hur du orkar inte med.

allt med adam och din hund och .. allt.

fattar inte hur du hinner med allt heller !

seriöst cheyen, du ska veta att du är GRYM !

bara 10 år ändå.

brukar inte bli imponerad av bloggar men shiet, du är verkligen bra !

kram :)

2011-01-01 @ 22:55:35
URL: http://thildathebest.blogg.se/
Postat av: hannah

Jag kan inte fatta hur du hinner. jag har frågat de. Men du hinner med kompisar, familj,hästar och din blogg. Och du uppdaterar jätte bra. De är jätte kul att läsa dina inlägg:D

Älskar din blogg :D

2011-01-01 @ 23:39:01
URL: http://magnusssonn.webblogg.se/
Postat av: Isabella Bergh

Hej!:)



Du lägger ju upp mycket filmer på din blogg och då finns det en hemsida man kan bli medlem på där man kan få pengar beroende på hur många som kollar på filmen/filmerna och jag gissar på att det är flera hundra som kollar på dina?:) Man kan tjäna upp till 500kr per månad:) Jag tycker det är jätte bra och det går snabbare att ladda upp där än på youtube:)

http://videofyme.com/



Ha ett bra 2011!

Jätte fint inlägg:)



Kram Isabella :)

2011-01-01 @ 23:53:23
URL: http://cassechuck.blogg.se/
Postat av: Tessan

hahah , åh vad jag älskar ditt skratt nellie ,

man skrattar bara mer när man hör det , som typ på julshowen gjorde jag det xd Kram på dig (:

2011-01-02 @ 01:59:06
Postat av: Lovisa

Du är så grym Nellie!

2011-01-02 @ 10:21:10
URL: http://ponnytavling.blogg.se/
Postat av: kompis

söt hund <3

2011-01-02 @ 15:23:10
Postat av: kompis

söta hundar



han med liverpool tröja vad snygg tröja han hade

2011-01-02 @ 15:28:07
Postat av: kompis

snygga bilder också<3

2011-01-02 @ 15:28:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0