Gevalia

Gevalia var min 1:a b ponny.
Hon hade cart i Danmark hela sitt liv hos 3 systarar därnere. Hon hade kommit te Sverige för att de 2 sytrarna i Danmnark lämnat 2 b ponnysar & tatt hem 2 st c ponnysar.
De va Sven Ingvarsson & Petra Lindh som ägde henne.
Nä vi kom & provred henne va hon jätte pigg & framåt. Asså för svår fö mej då.
En riktig tävlingsponny.
Men Vi kunde inte motstå denna söta lilla ponny & köpte henne i maj 2009.



Kolla fina ponnyn..första gången ja satt på henne nere i Kungsbacka.
Fatta att man blev kär i denna fina ponnyn elle ;-)
Hoppa nåra språng.....haha gick la sådär. Men ponnyn skulle jag ha.
Vi bestämde oss i bilen på vägen hem & ja va över kär i den lilla guld ponnyn :)



Hon kom hem till oss veckan efter.
Hon va lite orolig o så.....men endå underbar.
Ja börja träna för Svenne & han gilla ponnyn skarpt. Hon va sjukt lättriden i dressyren..men pigg & het i hoppningen.
1:a träningen för Maria Hagström sa hon ba:
- nellie..vet du vad du ger dig in på???
Hahaha ja ba....JAPP :)

Sen bytte vi stall & ja bytte tränare...till Camilla.
Hon sa:
- nellie ge det 3 månader..annars byt ponny.
Asså shit ja fatta NU va hon mena asså. Ponnyn va het & pigg.
Dom rider jue llite så i Danmark asså....asså rider på. Men ja bestämde mej fö att NEVER ponnyn ska jag ha.

Hoppa en clearround på Tjörnhoppet 2010..gick bra - men snabbt :)
Efteranmälde till en LC efterår..men kom ihåg 5 hinder...sen utgick jag;-) XD
Men vi träna på för Camilla & ja börja få kläm på det.
Massa markarbete...så att hon blev lydig.
Sene jag INTE gnällig..ja e tuff som ryttare....kom ihåg de.







Bytte stall & bytte tränare  - kristian bengtsson



En gammal träning film från 1:a hösten med Gevalia & jag träna för Camilla.



Gammal film från markarbete med Gevalia..träna för Camilla.



Gammal film från tagga för tävling med Gevalia..shhit va jag älskar den ponnyn asså.



En av mina 1a REG starter.
Börja hoppa REH LC / LB en tid..det flöt på bra.
Placerade mig ibland & jag va riktigt nöjd me gevalia. Camilla sa att detta TRODDE ja inte nellie att det skulle gå så bra.
Sen bytte vi stall närmare hem & man kan ju säga att gevalia ÄLSKADE det stället :)



Vi bytte tränare & började träna riktigt höga hinder. Ville satsa på LA innan säsongen var slut & ja flög över 1,05 banor på träningen





Hade sånt j*vla flyt den sommaren asså. Hoppa mountain horse cup.....va nolla i grunden i valsäng...men red fel väg mot omhoppningen f*n & tabba mig & fick 4 fel. Men bra stil poäng anyway.




placerade mig på hummerhoppet i sotenäs :)



Jaja..men tog igen det i Askim ....placerade mig både i förklass & mountain klassen.
Kom 3:a i både klasserna.
Sen drog vi ner till Varberg.....bland 36 starter kom dom 10 bästa till A final..ja placerade mig i föklasds 3:a igen!!





Sen i A finalen..tabba jag det som vanligt....det var en A:0 :a..så ja fick en blackot & sluta rida efter hinder no 8...glömde av dom 2 sista!!!
Ja börja rida mot utgången & alla skrek NELLIEEEE väänd...åh ja ba FAAAAAAN
Vände & red dom 2 sista med.
MITT EL.
Ja grät efeteråt.....men shit happands..ponnyn va BÄST därnere. Huvudsaken lixom.


Gevalia mountain horse cup..placerad


gevalia i vinnar tagen..reg LB..placerad


varbergshoppet..placerad


gevalia placerad....


träning från hösen 2010

Sen vet ni jue att ja köpte en ponny till....sen en till. Det kommer inlägg om det med.
Gråter när ja skriver detta inlägget. Fö ja nästan skäms...känns som ja satt gevalia åt sidan. Efter ja starta min LA & va så nära att komma runt..det va mitt mål att NOLLA en la me denna ponnyn.
Så börja ja rida dom andra 2 mer.....thonna bråka & ja fick lägga ner allt jobb på henne.
Gevalia e den ponnyn som gett mej mest....MEST.
Alla fina rundor ja haft...allt kul vi haft hon & jag.
Hon är en sån dröm ponny...som ajg aldrig skulle vilja bli av me.
Jag önskar verjkligen att ja får fö mama o pappa tävla henne nu oxå denna säsongen.
Ja känner mej trygg på henne...o ja vet att hon kan lixom.
Få se va som händer....men jag älskar henne så jävla mycket.
Hon e så sjukt cool & fräacka tt rida. Sitta på henne känner man sej bäst i världen typ
Många kollar på henne fö hon e så sjukt fin..å ja håller me dom.
Gevalia....du vet att jag älskar dig gumman. Vi prata om de igår nä vi va ute o promenera du åja.
Nu ska vi tävla igen i mars i trollhättan.
Å gevalia e den ja vill HELST ha med......jag älskar henne.





Nu är hon världen lydigaste ponny. Så jdra fin....allt jobb ja lagt ner på henne.
Jag lämnar över VÄRLDENS finaste b ponny...snart till en ny liten ryttare.
Ni kommer att komma så långt ni vill...ni kommar att ha sjukt kul....fö det har vi 2 haft.





Gevlia imp Danmark, sto född 1996, 1,23 hög MIN DRÖM

/ nellie

Kommentarer
Postat av: Emilia M

Man förstår att du verkligen lägger tid på bloggen och att du gör långa och läsvärda inlägg. <3

2011-02-25 @ 17:11:21
URL: http://eeemmiilliiaa.blogg.se/
Postat av: matilda

fint skrivet :D <3

2011-02-25 @ 18:00:55
Postat av: Wilma

Asså fy fan nellie vad vackert! Du kanske såg min min på cleurounden? Du vet när du kom fram till mej och fråga om ja ville tästa rida henne?! Asså när jag hoppa upp på den sjukt snygga och coola ponnyn och när ja galoppera i snön asså liksom de e saker jag gör igen!!!! Fyy fan va härligt!!!



Och sjukt fin text jätte tråkigt att du måste sälja henne :(

2011-02-25 @ 18:35:56
URL: http://wilmajohansson.webblogg.se/
Postat av: thilda

kan inte se filmerna? :/

2011-02-25 @ 20:00:18
URL: http://thildaljungberg.blogg.se/
Postat av: Ebba

s¨sjukt fint skrivet!!

2011-02-25 @ 20:41:33
URL: http://ebbalye.blogg.se/
Postat av: Amanda larsson

ÅÅ så söööt liten ponny♥

/Amanda

2011-02-25 @ 20:54:19
URL: http://carolinaamanda.blogg.se/
Postat av: Jojjo

Hej Kristian Bengtsson är min pappas kusin :D

2011-02-28 @ 10:55:07
Postat av: stina

hej, jag vill bara fråga hur gammal e du ? :)

2011-06-13 @ 16:57:17
URL: http://stiiinnaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0