Min fru <3 (gästbloggar)

Hej alla läsare detta är jag Ella Olsson Broander, Nellies fru, BV ja lite allt möljigt.
Jag är 13 (snart 14) år och går i en skola med musiklinje. Jag sjunger alltid höhö.
Som ni antagligen förstår rider jag, min familj äger 3 hästar B-ponnyn Adam, D-ponnyn Clifden Hero och storhästen Senseo.
Adam är utlånad till en underbar familj som han älskar :P Blåklintens Adam är ett russ född 1996, vi köpte  23 december 2005(på hans namnsdag) från gotland, då hade han startat msvb tror jag. När vi fick honom sprang han fortare än fortast (lika underbar ändå) en gång när min Magda(min syster) red honom skena han tvärs över manegen och poff åkte hon av x) Men mycket med mycket jobb blev ett tjockt litet russ en fin dressyrponny;) Med honom har jag tävlat upp till LA med placeringar. Adam är den hästen som betytt mest i mitt liv<3
Clifden en connemara han är född 2000 import irland, även han har startat LA i hoppning, kvalat msvb med min syster. Vi köpte honom 2008 och då hade han bara varit riden i 1 år som en tjej som heter Emma, hon satsade på fälttävlan med honom. Redan andra veckan fick Magda tävla honom i laget bohuscupen  och dom var felfria.
Med honom har jag tävlat upp till reg LB men starta LA i Lilla-Edet den 1 maj. Alla våra tränare har inte trott på Clifden, men våran nuvarande tränare Linda trodde på honom och Han kan ju mer än vissa trodde.
Senseo är en tysk sporthäst som är född 2005. Vi har haft honom sen december/januari och innan dess hade han varit i sverige i 2 månader. Dom sa att han hade gått 120 i tyskland men det är vi inte helt säkra på. Han är en häst med riktig kapacitet! 
Här kommer svar på era frågor :)


Postat av: XoXo

Ella, hur är det mellan nellei & adam karusellen?
Kan hon gå vidare?
Vad tror du?
Känsligt, jag vet.
Men måste fråga.
Ps, söt du är


Svar: Hur det är mellan dom tänker inte jag sitta och skriva det får Nellie göra om hon vill. Jag stöttar henne 24/7
Hm, det har ju inte gått så lång tid så jag vet inte ännu, men jag tror att hon kan om hon vill<3
Tack :)

Postat av: thilda

när fick du din första ponny och var va de för ponny?
bor du på gård?

 

23 december 2005 köpte vi the world's greatest Adam , läs presentationen :)

Nej det gör jag tyvärr inte.


Postat av: amanda h

hej underbart fina Ella!

1. Tror du att nellie skulle vara samma " nellie " om hon inte hade hållit på med hästar?


2. tror du nellie kmr förändras som person och ryttare nu när gevalia har åkt?


3. finns det nått som du inte sagt till nellie som du vill att hon ska veta?


kraam fina DU !

:)<3

 

Hej fina amanda!

Jag hade antagligen inte känt Nellie om hon inte hade ridit, men om vi inte tänker så, jag tror hon hade varit samma Nellie men med ridningen vet hon vart hon vill!

Person nja, men självklart kommer hon sakna fina gevalia! När nån man älskar har åkt lär man sig att ta vara på tiden som annars kanske gått åt spillo.

Kan berätta allt för henne<3

 

Postat av: Emma

när träffades du & nellie ?
hur e nellie för dig ?
beskriv din ponny ;-)

 

På tävlingar när vi båda tävlade b-ponny :)

Nellie är som en syster, underbar<3

Adam: Han är en underbar hest som inte alltid orkar jobba;) pigg när han blir taggad, då flyger han fram;). En matglad pälsboll:D Galoppera över hinder på gräs är nog det roligaste som finns enligt Adam!

Clifden: Han är en häst som ställer upp i alla lägen, dock rädd för lite hindermaterial! Kan blir rejält stark och då känner man sig som en vante som flyger efter ;) Cliff=underbar<3

Han är lika matglad som den däröver, fast blir lite sur när han inte får maaaat! När han går bra, då vill man ALDRIG sluta rida!

Senseo: Woho, här går det framåt med stora steg ;) Är amazing att rida. Pigg som en mört ;) En gumiboll är han oxå!

Postat av: Ebbaa

Hur gammal e du ? :)<3

 

13, 14 i maj allstå 97a


Postat av:

vem ä nellie kär i nu?


I sin toilet, she loves it

Postat av: issa, isabelle knutsson / elevating.blogg.se

haha, adam har min kompis nu, eller ja hennes syrra :p


HAHAHAHAHAHAHA, tänk hur fel det blev;) Jag vet:D

Postat av: Ponny Liina

Hejsan sötnos
Nu har jag startat en egen blogg som heter ponnyliina.blogg.se
kolla gärna det också och kommentera gärna
Kram Lina :D

 

Fin blogg du har skaffat :D


Postat av: Carro

Hur är nellie nu efter att Gevalia är såld och adam e borta? E hon vanliga nellie eller märks det mycket?

Hur gammal e du?


vad har du som högst hoppat?


Vaför började du med hoppning?


Hur länge har du känt Nellie?


Hoppas den första frågan inte blev allt för svår! :)


Hon är den vanliga, men utan sina älsklingar som hon haft en stor del av sitt liv. Så det kommer nog ta sin tid.
125 med Cliff
Adam var en hopphäst, hade inte haft en tanke på dressyr xD Jag sa att jag aldrig skulle tävla dressyr men det gjorde jag ändå x)
Kännt henne på riktigt var sen 1 okt förra året tror jag :)

Postat av: nelly<3

Hej hej!!<3<3
Här kommer några frågor:
1:Hur gammal var du när du började rida.
2:HUr gammal var du när du fick din första häst hete den?:)
3:HUr lärde du känna Nellie?
4:Har du kille?
5:Vilken är din favourite låt?
6:Vilken är ditt favourite program.
Nellie när kommer video bloggen med svaren när du Frida, Tilde och Ella hade typ frågestund?
När kommer Lizas gäst bloggning?

KRAMAR//NELLY! <3<3 :D

 

Hej :D

6 år

7 år och det var ju Adam, men han var mer min systers då ;)

Genom tävlingar, sedan bloggen oxå :)

Nepp, men jacob LV är fett snygg:O:O

Tror jag inte har någon direkt favorit men Håkan Hellström är ELIT

Svenska hollywood fruar xD HAHA


Postat av: Filippa

Är det slut mellan nellie och adam igen ? :(


Tyvärr:(

Postat av: oxox

Vad tycker du om Julia Dyberg?


Hmm, Julia dyberg är en knäpp filur. HAHA nej hon är underbar, i promise<3

Postat av: Ebba

nellie: hur lärde du känna adam? när träffades ni först gången? :)
ella: vad är det bästa med nellie? :)


Hon är sig själv hela tiden, snackar inte om någon, skulle kunna skriva en hel roman om denna underbara tjej<3


Postat av: Julia Westerberg

En svååår fråga:

"Din häst var skadad, och behövde all hjälp den kunde få, och det var bara du som kunde komma dit. Samtidigt mådde Nellie så dåligt, så att hon kanske skulle ta självmord. Vem skulle du gå till?"


:p förstår om du inte vill svara


Jobbig fråga! Jag hade gått till hästen! Chattat med Nellie om hennes självmord samtidigt som jag skulle ha hennes föreldrar på telefonen!

Postat av: julia wallander

Hejsan!

Hur blev du nellies kompis??


Hur länge har ni känt varandra??


Är nellie på snäll som hon verkar?? :-)


Hur högt har du högst hoppat??


//Julia wallander :-) <3


Hej!
Alla tävlingar vi var på tsm!
Sen 2010:)
Snällare! Går det? Tvek på det du ;) Nellie delar med sig på bloggen om hennes LIV, så hon är väldigt lik sig:) Hon är världens snällaste, coolaste, en riktig pang-brud ;)<3
125 med Cliff!

Postat av: Julia

1. Hur lärde du känna Nellie?
2. Vad är det bästa med Nellie?
3. Är Nellie en av dina "bästa vänner"?
4. Vad är dina mål med Clifden?
5. Vad vill du jobba med när du blir stor?

 

Vi träffades på massa tävlingar.

Nellie har en sån speciel personlighet, hon är sig själv hela tiden <3

Absolut(L)

Mina mål iår är att starta några L:A 

Jag vill vara beridare åt små busiga ponnier ;)


Postat av: Ida

hur hinner du med hästar,läxor,blogga,vänner och sånt?

Kram

 

Mamma tjatar, skoja;) jag åker till stallet dirr efter skolan sedan kommer jag hem och då blir det till att plugga sedan kommer datorn. Jag är nästan aldrig med mina kompisar i klassen, men oftast sover jag hos kompisar(läs:Lisa och Lovisa) på helgerna. Kraam

Postat av: emma

ella, när kommer du till skolan egentligen ? haha kram <3


HEEEJ EMMMMMMMAA!! När min förbaskade förkyldning lägger sig lite mer! DÅ kommer jag <3

Postat av: sanne

har du fått mens?


Det vill du allt veta va?;)

Postat av: Emelie

Har du någon blogg? Är cliften hero en skimmel? Hette hans gamla ägare Mia?


Ja! (den står längst ner) Japp cloffie är skimmel! Nej Emma, men kanske heter ägaren i irland Mia! Kommer inte riktigt ihåg:)

Vill ni veta mer eller följa mitt liv går ni in på http://ellaolssonbroander.blogg.se

//Ella Olivia Olsson Broander  



Kommentarer
Postat av: natalie

lilla adam e så söt, tränar gymkhana samtidigt med dom :)

2011-04-05 @ 12:37:50
URL: http://thisisthetimeinmylife.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Checka in min blogg vetja :D



http://kajoh.blogg.se/



2011-04-05 @ 14:02:32
URL: http://kajoh.blogg.se/
Postat av: Julia

Tack för grymma svar Ella! <3

2011-04-05 @ 21:37:01
URL: http://horzeriders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0