Kaaaaaaaallllllllt

de e jue så kallt att ja typ gråter jue :(
asså mina öron är röda & händerna blå.....stella va så pigg idag asså. hehe hon trippa på stället typ.
smilla red gevalia me anna & söta mirja.
gick jäte bra för båda brudarna me söta ponnysarna.

Fick en fråga om Thonnis & vad som händer.

jo..thonna vilar nu. Hon har vart sååå brunstig typ att hon va heeelt väck i hövvet.
knappt åt & drack utan bara stod me oliver i hagen.
hade inte tid att äta typ...
sen började det i trollhättan då hon reste sig....de har hon aldrig ghort innan.
framhoppningen va han galet fin...men då rider man ju på oxer, räcke typ ganska raktpå varje hinder.
Sen på banan..aa ni såg jue på filmen.

Vi prata hela helgen hur vi skulle gö....om vi skulle ta gevalia istället.
Men fick typ " medecin " som skule hjälpa henne me brunsten & den skulle ta direkt.
Så vi tog me thonnisn fö att kolla på nordhalland.
Emma hjälpte mej me grym framridning & framhoppning.
Men sen...a ni såg mellan hindrena.

Nu skall hon till "doktorn" på lördag. Då skall vi kolla va som kan vara felet.
Nu står hon & vilar me goa fluffiga täcken & bara ser på hennes stora kärlek Oliver ;-)
Thonna skall INTE ridas mer i år.
Men ´vet mer efter vi vart iväg me henne.

Så önskan är ju att ha en riktig fräsch ponny till våren.



Thonna är fortfarande min grymme ponny....men just nu vilar hon gottish i hagen.

Stella....ska jag rida på tjörns ridklubb imon & hoppar för Kristian på tisdag. najs.

Gevalia rids av mig & smilla.



/ nellie

Kommentarer
Postat av: Joanna

Asså jag kanske är lite efter nu, men ska du sälja Gevalia eller inte? Eller ska Smills ta över henne? ;)

2010-11-28 @ 17:03:17
URL: http://sofiajoanna.blogg.se/
Postat av: nellan

svinkallt ://

2010-11-28 @ 17:15:09
URL: http://nnneehhlls.blogg.se/
Postat av: Emma

du får klappa lilla thonna åt mig!! hoppas hon blir bättre snat!! kram!!

2010-11-28 @ 21:15:58
URL: http://emmmakarllsson.blogg.se/
Postat av: Tessan

skall du rida på pausen ? ;)

2010-11-28 @ 21:35:02
Postat av: Elin

Grät också i fredags typ när jag red ut. Känns som man ska frysa ihjäl.

2010-11-29 @ 06:59:26
URL: http://fredriksbergsnobel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0