ÅRET SOM GICK....

saker som jag lärt mig detta året är sjuuuuuukt mkt.
visst man ska inte kunna allt när man e 10...men ja e jue som ja e;-)
kan säga att ja föändrats sjukt mkt oxå....sen om de har me bloggen att gö eller nåt annat...a de kan ja inte avjöra.
men de ja lärt mig...vill ja del me mig te er....

att evig kärlek finns.
trots att ja har brustet hjärta NU...så vet jag att min dröm kille finns därute.
att kärlek e bara nån påhittad siffra....o att man kan vara lika kär när man e liten som stor.
kärlek e kärlek....anyway.
men kan nog säga att ja kommer hålla mig liiiiite easy me nästa kille. inte släppa han så när på mig o mina känslor såååå mkt.
fö det svider såååå j*vlit när de tar slut :(
men ja e en tjej som älskar kärlek o VET att de finns.
frågan e bara vem e han?????

hur viktigt det är att hitta rätt ponny.
asså beroende på va man vill såklart.
vill man hopp små klasser lokalt så fiins det sjuuukt mykke ponnysar fö de asså.
sen kan man börja på regonala...
men vill man över det.
vill man upp på elit...sm...nm o allt de där.
visst ryttare gör massor av jobbet. men VET att det till stor del handlar om rätt ponny med.
om man pratar DOM klasserna.
kan ju bara se hur ja tänkte me gevalia då för 1 år sen.
Trodde seriöst ja skulle hoppa sm me henne då.
de ja vet NU 1 år senare är annat. Ja fixxar de. Men INTE hon.
men de spelar ingenr roll då....ja trodde på henne..fö ja älska henne.
men nu vet man bättre.
ska du nå det sista......då måste du ha en ponny som hjälper dig dit- IHOP ME DIG SÅKLART.

vänner. ja asså....har inte lärt mig så mkt om det...mer än att jag NU vet vilka som e på RIKTIGT.
upskatar nya vänner.....& försöker vara en schysst sån.

mig själv.
oh my gooood där har vi den stora biten :)
MASSOR.
VET att ja e MOGEN fö min ålder. Har alltid vart. INGET kommer ändra på det. Men de gö inget....för ja mår bra.
Men jag litar på mej själv mer nu än för ett år sen.
VET att ja kan.
Inom ridningen vet ja att det inte alltid är MITT fel om en ponny stannar.
DEN som hjälpt mej mest me de e min TRÄNARE KRISTIAN.
Har haft såååå många som klagat på mej..men nu höjde du handen, nu sänkte du handen, nu släppte du munnen, nu hjorde du si.....asså hindret e 60 cm..PONNYN SKA HOPPA!!!!!!!!
Vet att många fall kommer ja fel..eller kan gö fel.
Men har lärt mig att ponnysarna kan bjuda till oxå.
Man behöver inte gö allt rätt på LOK nivå :)
Nu vet ja att ja kan. visar det på träningarna dä ja känner mej trygg...nu ska ja bara bära me mig det ut på banan oxå ;-)

VET ATT D KOMMER BLI MASSSSA KOMMENTERAR PÅ DETTA INLÄGGET, JA KOMMER LÄSA & SVARA......SÅKLART.
nu taggar ja film kväll ímon när nåra ska nana över.
Nellan, Gurra & Alex.....så nu blire slinga håret massa blonda slingor, duscha & fixxa rummet.
På med cd skivan på rummet me denna låten :



/ nellie

Kommentarer
Postat av: linnea - En ponny ryttare

Du ska inte säga lyckost mig för jag e riktigt jäkla avundsjuk på dig gmn.

Ser upp till dig, vad du än gör. <3

Diggar DIG såklart ;) <3

2010-12-26 @ 17:46:52
URL: http://ungponnyn.blogg.se/
Postat av: jessica Edsand

tack än en gång nellie, jag vet inte vad som hände egentligen. Allt bara brast och det finns inget varför. <3

2010-12-26 @ 17:49:55
URL: http://thesaddleclub.blogg.se/
Postat av: amelie

så lite så tjejen!=D

2010-12-26 @ 17:56:39
URL: http://ameliielindqvist.blogg.se/
Postat av: linnea - En ponny ryttare

du e grym på alla sätt.

fortsätt som du gör.

kolla min blogg :D

diggar dej <3

2010-12-26 @ 17:59:50
URL: http://ungponnyn.blogg.se/
Postat av: julia

nellie fy f*n vad du är grym <3



kan inte säga mer, fy f*n vad du är grym!! <3



pözz & kram <3

2010-12-26 @ 18:13:37
URL: http://onceagaiiin.blogg.se/
Postat av: michaelahuuva

sv; tacktack.

btw, fin blogg ;)

2010-12-26 @ 18:45:07
URL: http://rosapingvinstang.blogg.se/
Postat av: michaelahuuva

sv; tacktack.

btw, fin blogg :)

2010-12-26 @ 18:45:53
URL: http://rosapingvinstang.blogg.se/
Postat av: Elin

Sv; Vad smart det där med äpplena. Sak berätta det för pappa så gör vi nog också så ;)



Du är underbart grym. Kan inte beskriva med ord hur duktigt du är <3

2010-12-26 @ 19:23:43
URL: http://fredriksbergsnobel.blogg.se/
Postat av: Emma

du e så himla grym nellie ! du kan om du vill och det har du visat oss på bloggen <3 ;-)

kramizar

2010-12-26 @ 19:43:29
Postat av: Natalie

Så bra skrivet.

Håller verkligen med om att du är mogen för det är du verkligen. Du verkar vara en riktigt bra vänn också för att du bryr dig om allt och alla.

Diggar dig starkt Nellie <3 Kram

2010-12-26 @ 20:16:58
URL: http://thisisthetimeinmylife.blogg.se/
Postat av: emma <3

sjukt bra skrivit.

jag ser verkligen upp till dig och diggar verkligen dig ! <3

2010-12-27 @ 00:15:22
Postat av: emma <3

sjukt bra skrivit.

jag ser verkligen upp till dig och diggar verkligen dig ! <3

2010-12-27 @ 00:15:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0