Skolan över & allt e Top class

SHULUlU!! WAZ UP??
Här hos Nellie Berntsson är det mer än bra kan ja lova.
Ella babby e på väg upp från göteborg to ME...nellan kommer later on..mr G kommer hem till mig lite senare.
Alex kommer efter träningen.
Almin...väntar på gangsta me på discot....asså kommer bli en HET kväll kan ja lova.

Så..va ska nellie ha på sig då??

Tar en rosa klänning med jordgubbs lisa på...sen strumpebyxor & sandaler till.
I håret kör jag 2 tofsar & massa rosa läppstift.
Sen en liten käck jakka över;-)

NNOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOT.....

hahaha.....nepp. Nellie kör gangsta stylèe me mössa på hövvet ikväll.
Svarta tighta jeans, vitt linne & MÖSSA ofc;-)
Bilder kommer later on på me and brudarna & G..haha



nyvaken me tandborsten i mun - NAJS



jaja....nellie kan oxå va random....



EN FRÅGA TILL ALLA ER SOM LÄSER & KAN HJÄLPA?

asså mina ponnysar e ÖVERPIGGA nu. Är det så med era ponnysar med. Gpår knappt att rida ut dom ens.
Gevalia & Thonna ba draaaar me mig & frida på.
Det har ALDRIG vart så innan.
Vet att dom knappt rör sej o så ute nu i hagarna..de e kallt o isigt o så.
Dratt ner på maten så att dom typ bara får hö....men endå.
E as nyfiken....

E ERA HÄSTAR/PONNYSAR ÖVERPIGGA JUST NU????

BEHÖVER ERA KOMMENTARER PÅ DETTA.....



läääängtar så efter tävlingarna så man får smaka på gruset igen...va jue ett tag sen nu;-) BJUDER ;-)

/ nellish

Kommentarer
Postat av: Elin

Ibland är mina hästar också så.

2011-01-28 @ 13:34:07
URL: http://fredriksbergsnobel.blogg.se/
Postat av: Malin <3

Min ponny Belinda är verkligen super duper pigg nu.. Hon bockade en gång as högt i förrgår när hon inte fick springa. Lite jobbigt men har bytt bett till ett lite skarpare då hon inte ens går att hålla på hoppträningar, och då går det faktiskt lättare. Bara man e försiktig i munnen så funkar det kanon! :D

2011-01-28 @ 13:38:20
URL: http://perffectponnies.blogg.se/
Postat av: julia wallander

De flesta hästar blir så när de är vinter. Annars kanske de bara e väldigt spännda ?? Jag skulle rida en häst som jag brukar rida och då blev hon jätte pigg när vi skulle rida i hagen så hon sparka bakut mitt i galoppen ;-) de var läskigt men jag sätt iaf kvar. Men de var bara för att hon e allmänt busig och att de är vintern ;-) <3

2011-01-28 @ 14:12:44
Postat av: wilma

mina är aspigga med :P

haha. vi har lika dan tandborste (a)

2011-01-28 @ 14:42:42
URL: http://oliviaochwilma.blogg.se/
Postat av: nelly

MIn häst är supperpig och stark på vintern jag kan knappt hålla henne i galoppen i skogen och i hoppningen. så dom flesta ponnysarna jag har ridait har varit OMG pigga!<3:)

2011-01-28 @ 14:47:42
Postat av: Tessan

jo , så är det för mig ungefär :)

först vill hon inte fram sedan flyger hon iväg och jag får inte stop , även i manegen :/

2011-01-28 @ 15:03:20
Postat av: Hannah

Några av mina hästar blire,eller Alice och Toscanova.

Toscanova brukar köra massa bocksprång då man ska ta galopp,Alice stegrar sig och kör bocksprång också,när man ska ta galopp :P

2011-01-28 @ 15:08:33
URL: http://jumpingstar.blogg.se/
Postat av: Ebba

Min ena ponny är överhet och bara står på stället och stegrar och den andra kikkar , haha sånt e jobbigt just nu näre är halt ;/

2011-01-28 @ 15:48:08
Postat av: Julia:)

Min häst e jättepigg oxå, Han vill skena och sånt.

Rider på ridskola oxå, och dom rider ju varje timme, och jag rider första lektionen på hela dagen och då e dom jättepigga och bockar o håller på, så det måste vara något med kylan som gör så dom blir så;p

2011-01-28 @ 15:48:19
Postat av: Julia

Min häst e jättepigg oxå, Han vill skena och sånt.

Rider på ridskola oxå, och dom rider ju varje timme, och jag rider första lektionen på hela dagen och då e dom jättepigga och bockar o håller på, så det måste vara något med kylan som gör så dom blir så;p

2011-01-28 @ 15:50:55
URL: http://juliaaxenfalk.bloggplatsen.se/
Postat av: Anna

Hejsan min ponny är överpigg i vanliga fall oxå och det blir ju värre nu :S men det brukar hjälpa om man själv är jättelugn och tänker lugna tankar och pratar me dom.

2011-01-28 @ 17:11:46
URL: http://annasponnyblogg.blogg.se/
Postat av: amanda henriksson

Jo min hästa kusse e osså överpiigeliiin!



idaag skulle han bocka avmig tre ggn...haha,



men jag ibland brukar om min häst är pigg i skogen elr så.. kan typ jag ibland om han vill springa elr börja rusa.. om vi skrittar brukar jag bara trava två steg som om det vore JAG som ville det, så han inte får för sig massa saker,,, vet ju inte hur dina damer är men prröööva ;)



Nellie you are the shiit amazing!

,<3

2011-01-28 @ 17:44:17
Postat av: amanda henriksson

Jo min hästa kusse e osså överpiigeliiin!



idaag skulle han bocka avmig tre ggn...haha,



men jag ibland brukar om min häst är pigg i skogen elr så.. kan typ jag ibland om han vill springa elr börja rusa.. om vi skrittar brukar jag bara trava två steg som om det vore JAG som ville det, så han inte får för sig massa saker,,, vet ju inte hur dina damer är men prröööva ;)



Nellie you are the shiit amazing!

,<3

2011-01-28 @ 17:44:55
Postat av: Anonym

min medryttarponny är pigg att rida när det är ljust och så j*vla seg när man rider när det är mörkt:S

2011-01-28 @ 18:38:47
Postat av: Rubiini

Ha det kul!!:)

2011-01-28 @ 18:54:26
URL: http://rubiinibunkell.blogg.se/
Postat av: Olivia

Min ponny Lester är SÅ pigg ;)

2011-01-28 @ 19:44:22
URL: http://oliviaweslien.blogg.se/
Postat av: Rode

ja hon är pigg i vanliga fall men just nu så är det bara rejsa som gäller, tycker hon ;D såklart inte hela tiden men pigg är hon.

2011-01-28 @ 20:47:38
Postat av: Josefin

Har bara haft min häst i nån månad, men som det är nu är han superpigg! ;)

2011-01-28 @ 21:18:18
URL: http://josefinsplace.blogg.se/
Postat av: Klara

Javisst är min ponny det!!! Jag skulle rida ut idag men det gick typ inte....(hehee)

2011-01-28 @ 21:24:10
Postat av: Moa

Ohjaa! huvudet i vädret och bara framåt verkade vara som gäller just nu ;) men jag sitter och nöter övergångar efter övergångar! Bättre att hästarna blir riktigt svettiga och sedan skritta av dom länge och så att dom verkligen får utlopp för energin!

När manhar gjort sisådär hundrafemtielva övergångar och dubbelt så många halvhalter så brukar det lossna!

Lycka till och ha så jätteroligt ikväll! :D

2011-01-28 @ 21:24:17
URL: http://moalohne.blogg.se/
Postat av: Frida

Min ponny är också sjukt och ovanligt pigg! Han studsar och små reser sig så fort han inte får springa när HAN vill de, sen har han stuckit med mig några gånger också när jag ridit ut, så ja han är nog överpigg han också...! xP

2011-01-29 @ 01:12:40
URL: http://litenryttare.blogg.se/
Postat av: Moah

det är verkligen normalt... ramlade av Comet 3 ggr igår på hoppträningen för att han va så pigg xD<3

2011-01-29 @ 11:08:40
URL: http://ponnyekipagen.blogg.se/
Postat av: marie

hej vad använder du för hjälm eller asså vad heter den? :) sjukt bra blogg förresten! ;)

2011-01-29 @ 12:42:08
URL: http://majjson.blogg.se/
Postat av: Alice

jag brukar longera min häst när hon är pigg i manegen :) fast alla har inte en, men testa i padock eller nnått

2011-01-29 @ 22:43:40
Postat av: Lova

min ponny e lite smågalen .. men det börjar bli bätte nu. vårkänslor tror ja ;)

förreste, var har du köpt dom jeansen? har letat efter sånna där ''stora'' ett tag nu.

TACKSAM FÖR SVAR!

kram :)

2011-02-01 @ 19:01:32
URL: http://thegirlintown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0