T Ä V L I N G ! ! !



BERÄTTA FÖR MIG OM DETTA ÅRET 2010!!

1.
DET ROLIGASTE SOM HÄNT & VARFÖR?

2. DET SORGLIGASTE SOM HÄNT & VAD VAR DET?

3. ETT SPECIELLT MINNE DETTA ÅRET & VAD VAR DET?

4. DIN KÄRLEK DETTA ÅRET & VEM  VAR DET?

5. DITT MÅL MED NÄSTA ÅR 2011 ?

gör såhär: svara så ärligt du kan på alla 5 frågorna.
lägg ut bilden & texten NERANFÖR på din EGNA blogg & länka min blogg!!



- JAG ÄR MED & TÄVLAR PÅ WWW.NELLIEBERNTSSON.BLOGG.SE
OM FIN JULKLAPP VÄRDE 500 :-!!!

         *         *           *            *

NI HAR FRAM TILL 15 DEC PÅ ER, DÅ UTSER JAG VINNAREN & SKICKAR EN JULKLAPP VÄRDE 500:- TILL DIG!!!

Kommentarer
Postat av: fanny

1. det roligaste?? oj! det är jättemånga saker, men det finns två roliga saker som har hänt mig. är det ok om jag skriver båda?? Men iaf, det första va filmkollot där jag träffade amanda och matilde + en massa andra. och det andra va att jag fick lära känna emma oldenbäck, det har verkligen gjort det lättare för mig. hon är den som jag pratar ut med till 100 % !



2. Det va att min kompis dog när hon var ute och red i skogen och hon va verkligen världens härligaste människa!



3. Ett speciellt minne?? hmm, det va nog när jag började sexan, liksom det känns stort och det är ändå det sista året jag och min klass är tillsammans, det känns stort att få vara med människor som jag har känt i snart 6 år och längre! <3



4. Asså herregud, jag har liksom inte varit tsm med ngn detta året, men det va väl när jag va helt sjukt jävla kär i anton östlund ;$

Va jättekär i honom :$



5. Mitt mål är att leva livet, ska göra det till 10000000%! ska vara stolt över mig själv. det är mitt mål att jag ska tro på mig mer själv, bli bättre i ridningen, och en massa annat.



kram kram, snart så kommer det upp på bloggen ;) <3

2010-12-06 @ 16:57:55
URL: http://ffaanniiss.blogg.se/
Postat av: nellan

1. Började rida & tävla nellie



2. när det tog slut mellan mig och wictor :((



3. när wictor red på nellie, lycklig!



4. Wictor Ruud



5. bli säkrare på allt..

2010-12-06 @ 17:17:33
URL: http://nnneehhlls.blogg.se/
Postat av: Emelie Williamsson

Hej

1. Det roligaste jag har varit med om är att jag har hittat en helt underbar häst.

2. Det sorliga är att jag blev av med min häst Miranda i sommras och det är det värsta som har hänt mig. Hon bettyde något så stort för mig och jag glömmer henne aldrig.

3. När jag såg Kola för första gången och förstod att denna hästen är den jag vill ha. Hon hade verkligen något speciellt.

4. Min kärlek tror jag att jag har hittat. Men jag vet inte riktigt en och jag hoppas att det kommer bli något imellan oss någongång <3

5. Mitt mål nästa år 2011 är att komma ut med Kola på någon tävling och få bra placering :)Få bätter självförtroende!



Mitt inlägg om din tävling!

http://norrakullensstall.blogg.se/2010/december/tavlings-hos-underbara-nellie.html#comment



Ha det så bra <3



2010-12-06 @ 17:44:13
URL: http://norrakullensstall.blogg.se/
Postat av: maaalin (sis)

1. det roligaste som har hänt, hmm, det är mycket kul som hänt, tillexempel att jag tävlade allsvenskan, vi vann första omgången och vårat lag är som en familj så underbart sen också att jag och tre kompisar till har blivit som en familj, vi 4 är 1, vårt lilla fyrklöver, jag älskar de och vi pratar om allt tillsammans.



2. det sorgligast måste ha varit när min favorithäst som jag vann KM på dog, han var 19 år och hade ett hjärta av guld, det var inte många som förstod honom och han gillade inte många men vi två kom varandra nära och han litade verkligen på mig, det var underbart, han var allt jag, sen tyvärr så fick han åka upp till himlen.



3. ett speciellt minne måste vara, hmm, alla underbara dagar med klassen, skolfotot, spexfotot, klassrumskriget, allt men klassen är minnesvärt nu när vi ska splittras om ett halvår. min klass är älskvärd.



4. min kärlek, asså i år, det måste vara Viggo, en kille i min klass som tillhör min fyrklöver, jag älskar honom så fruktansvärt men jag kan inte bli kär, det kommer förstöra vår fyrklöver, men han är så fin! men att få vara hans bästavän, syster, ja allt är underbart, bara att ha han i närheten gör en glad.



5. mitt mål är att komma ut och tävla mer lokalt och 0:a några banor, sen satsa fullt ut på innebandyn och ha en underbart sista halvår med min klass, de är allt jag har, jag älskar de, genom allt. och söka in på ett bra gymnasium och komma in där!



lägger upp på bloggen nu, puss på dig hjärtat.

2010-12-06 @ 17:50:45
URL: http://stoorasyster.devote.se
Postat av: thilda<3

1. det roligaste som hänt? oj jag tror det var när jag kom två på min andra hopptävling, blev jätteglad verkligen eftersom 1an red med egen ponny ;)



2. året är inte slut än men..det var nog när jag bröt tån faktiskt, på mitt ridläger :( första kvällen var fruktasvärd, alla sprang runt och hade vattenkrig och jag satt uppe i klubbis och grät.



3. ett minne var min första tävling, andra tävlingen då jag kom tvåa, sen blev jag döglad när jag fick börja i hoppspecialen tack vare min underbara mamma o pappa!<3



4. de måste vart fredric, som jag är tsm med nu!<3 min lilla prins :)!<333



5. vill hyra häst efter sommarlovet och som mål där blir det att tjata på mamma :P nej men jag vill försöka utväcklas och bli en så bra ryttare som möjligt inom ridning och leva ett bra och långt liv som med min underbara familj och alla mina vänner!<33

2010-12-06 @ 17:52:53
Postat av: Fanny K

http://fannykargede.blogg.se/2010/december/tavling.html#comment



1. DET ROLIGASTE SOM HÄNT & VARFÖR?

Det var nog när jag var ute och red i sommras med min kompis och vi busade runt i skogen och badade och hade det härligt. O så galopperade vi och så får Pompay ("min" ponny) spel och typ börjar bocka som en galning och drattar ut på en åker och jag får fan inte stopp, ser ut som rodeo typ. Så kommer bonden med traktorn o skäller ut mig men jag kan typ inte sluta skratta sån har blir helt vansinnig!



2. DET SORGLIGASTE SOM HÄNT & VAD VAR DET?



När jag var tvungen att ta bort min ponny Idefix, pga fång, det är nog de sorgligaste som hänt i hela mit liv :(



3. ETT SPECIELLT MINNE DETTA ÅRET & VAD VAR DET?



När jag första gången fick se pompay, han var helt sjukt vacker och jag kommer aldrig glömma det<3



4. DIN KÄRLEK DETTA ÅRET & VEM VAR DET?



Inte vart tsm med nån och inte vart spec kär i någon förutom Pompay då om det räknas ;p inte hunnit med så mkt killar ^^



5. DITT MÅL MED NÄSTA ÅR 2011 ?



Få grymma betyg så jag kommer in på den gymnasie linje jag vill gå på samt kvala La och ev. Msv B samt komma igång mer med dressyren. Samt bygga på musklerna på pompe och klirra bättre kondition :P



2010-12-06 @ 17:56:53
URL: http://fannykargede.blogg.se/
Postat av: Jennifer :)

1.Jag och några kompisar sov i stallet´s Cafeteria, så satt vi uppe och innan hade våran tränare berättat sanna spökhistorier om nääs, (de spökar verkligen där!!!) så vi var ganska skrämda, men så säger plötsligt lisa, de va något som lät, typ som en bildörr, och alla blir jätte tysta, så hör vi någon kasta grus på rutan och vi bara skriker och skriker, och Carro en tjej skriker typ, MAMMA JAG VILL HEM, och lisa skriker, JAG VILL INTE DÖ NU!!

så ringer Carro hennes pojkvän och så säger han att dom inte kan komma för dom lanar hos hans kompis, och då ringer Carro hans kompis kompis och han säger att dom är hon Pojkvännen. och då fick vi typ reda på att de va dom, så vi fick damp och sprang ner, och Carro typ slog till sin pojkvän,

Asså de va så Himla Rolig Rädsla så de är obeskrivligt. :D



2. Jag kom ut på kvällen och ser inte den 3:dje kaninen letar och letar ( De va mörkt)

så jag springer in och hämtar en ficklampa, och lyser in i buren och ser att hon ligger där och inte rör på sig, jag rusar in till mamma och pappa gråtande, så vi får ta ut henne, då va hon helt stenhård och död...:'''(((



3.Lerumsmästerskapet, en dressyr och hopp tävling för klubbar inom lerums komun, Och Hästen var så duktig så de Fanns inte, blev 1, eller 2 i varje klass som gick placera sig i :D



4. Har inte tid med killar ;P

Min underbara häst och skolan kommer före allt, och jag nöjer mig med det :))



5. att jag ska Leta D-ponny/storhäst och komma upp i klasserna. Inte bli så besviken dom gångerna de går dåligt, lixom acceptera att de inte alltid kan gå bra!

+ få bättre betyg i skolan.



Kram jennifer,

Lägger upp detta på bloggen nu :P

2010-12-06 @ 18:00:29
URL: http://ponyryttarna.blogg.se/
Postat av: carro(:

1. Det roligaste som har hänt detta året..hmm. Kommer inte riktigt på något just nu, men jag blir tvungen ! :D Men.. mina kompisar och jag(josse och catti) skulle till josses sköthäst en härlig dag i våras. Den stod i hagen så vi tyckte de var ännu roligare då. Men galna som vi var så hoppade vi upp på hästen(Grimnir). Han var jättelugn och så, men när catti, som inte är van vid hästar satt upp på honom så.. jaa, han galopperade iväg i hagen. Och catti trillade av i gegga/vatten. Så hela hon blev jättegeggig. hahha, de är de roligaste och sjukaste ! :P



2. Min ena lillebror levde inte när han föddes. Den 4:e november 2010..



3. ett speciellt minne, 1:a plats i Allsvenskan 2010 Fredshög.



4. Inte varit så galet kär i någon på länge, men de är en kille. SKIT SÖT, men gillar inte mig.. :/



5. Mitt mål är att leva livet som om de vore den sista dagen !



Kram (:

2010-12-06 @ 18:07:31
URL: http://carolinafeatellinor.devote.se
Postat av: Emily W

Heej! jag kopierade och skrev din länk :)

1.De roligaste som har hänt va! När jag skulle hoppa upp på en av mina ponnisar så ramla jag över på andra sidan jag skratta igäl mig.<3



2. De sorgiaste vet jag inte <3



3. De va att jag fick vara med en speciel kompis <3



4. Ingen:(:O <3333



5.Komma långt med ridnigen och vara nöjd med mitt liv och bara leva livet :):) <333

Kramizzar Emily :)<3

2010-12-06 @ 18:10:48
URL: http://emilyywissen.blogg.se/
Postat av: AlexD

måste man länka sin egna blogg ;P

då får man väl ta o fixa en ;)

nääh, bah skojja ;)

2010-12-06 @ 18:11:25
Postat av: julia

förstog inte om jag skulle skriva som fanny eller om jag ska skriva hela texten asså (1,2,3,4,5) på bloggen? men gö som fanny, så kan du ju ba säga till om jag ska skriva d på bloggen? :)



1.Allt har typ vart roligt! Har fått massa nya kompisar på ett läger & utanför. & idag e en av dem kompisar min bästavän & hon e världens snällaste.

Gud va svår fråga nellie, men allt har vart så grymmt kul! Har hoppat ganska mkt detta år, & gud va jag älskar d, speciellt när jag får min favvohäst, som gö att jag känner mig 10000% trygg me.

Allt har vart kul..lixom :) ( säg t om d inte räcker, om jag ska skriva mer elle om jag gjort fel elle nåt.)



2.Det sorligaste e nog att jag inte vart med min pappa på hela året..& längesen tbx. & att en person håller på hela tiden som om hon vet allt om mej, & ba, javet att du aldrig kommer...& blablabla.. d e inte så kul direkt.



3.Minnena e massa, men ett minne:

E när jag fick rida min älskling igen, trodde verkligen jag aldrig skulle få gö d igen..aldrig..hoppade oxå den lektionen, gick super.

& hela gunnorp på sommaren & allhelgona, e stora minnen.



4.Asså vet inte riktigt om jag vart kär på riktigt iår, men blev lite kär i en kille förut som hette adam, men nu e jag inte d. ( & d va inte din kille;)



5. Mitt mål nästa år, e att tävla mer, & lita på mig själv mer, & tro, & bli mer som du.

Att inte ta emot skit, att kunna stå utan att falla.

& få bättre balans inom ridningen.hehe, tror inte jag har så mkt mer planerat nu.

Är lite mer en sån som låter dagarna komma & sätta upp mål, när man oxå känner att man klarar av sakerna mm.



hoppas d va allt nudå, gud så fin flicka du e!<3



2010-12-06 @ 18:14:56
URL: http://onceagaiiin.blogg.se/
Postat av: Annie

1. Det roligaste som hänt mig detta året var nog när jag fick min nya ponny Freja hon är verkligen underbar.<3



2. Det tråkigaste var att jag flyttade ifrån mina två bästaste kompisar någonsin :'( <3



3. Det var nog sommar ridlägret var så härligt verkligen!



4. Å gud jag har inte varit tsm med någon men jag har varit kär det vill jag lova gud det är en kille som inte går i min skola och är två år äldre än vad jag är och så snygg. (L)



5. Målet med hästarna nästa år är väl att starta L:B med Freja (nya ponnyn) och att börja tävla Lucky mera. <3



och vet du en gräj din blogg är skit bra ska jag säga dig :)

2010-12-06 @ 18:19:46
URL: http://nattstad.se/ryttareälskarponny
Postat av: Felicia. H

Hej :)



Jag har kopierat din länk och text :)

1. Att vara uppe hos Anna o Mire och vara där hos dom o hästarna <3 ;)



2. Jag kom inte ihåg:)



3. När jag åker till Thailand gör de snart ;)



4. Ingen typ hehehehehe ;) <3



/// Feeelicia <3 :)

2010-12-06 @ 19:01:30
URL: http://feliciagymnastik.blogg.se/
Postat av: Caroline Bågfeldt

1. Det roligaste.. måste tänka efter lite. Asso det som jag skrattade mest åt i alla fall var nog när min kompis satt och lyssnade på : Det är bögarnas fel. Vi var i klassrummet och hon lyssnade med hörlurar. Hon gick ut en stund och då tog jag ut hörlurarna ur datorn och höjde så mycket som det gick och när hon kom tillbaka satte hon på sig lurarna och playade låten igen och satt och nynnade i hela klassrummet med den musiken och hon märkte inget. Fyfan va kul det var. ^^ haha låter inte kul men jag grät nästan.



2. Det har hänt mycket under året men det hemskaste hände förra måndagen. En av mina jättenära vänners lillasyster dog i cancer. Hon blev 7 år och dom 7 åren skulle blivit så mycket längre egentligen...



3. Jag har många minnen. Men något som säkert inte låter stort för andra är stort för mig.. När jag fick höra av min mamma att jag skulle få en ponny. Jag blev världens lyckligaste och den dagen kommer jag ALDRIG glömma.



4. Jag har inte varit tillsammans med någon i år. Jag var på g med en kille jättelänge och vi var nästan som tillsammans. Allt var perfekt och så sumpade jag det..



5. Mitt allra största mål är att våga vara mig själv, våga stå emot och säga och tycka det jag vill utan att andra ska hindra mig. Stå för mitt egna jag. Annars är det att klättra upp i klasserna med min blivande ponny.



Jag älskar verkligen din blogg till 110% Fortsätt såhär tjejen så tävlar du os om några år.

Ha det bäst :)

2010-12-06 @ 19:07:25
URL: http://baraacarro.blogg.se/
Postat av: filippa <33

Hej! :D

E inte med på tvälingen men har en hel del sake ro säga! :D<33

Hej Nellie! :D

Du e min förebild! <33

jag e lika gammal som du e!! <33

Har precis fått blogg besök den gärna om du kommenterar så blir jag överlycklig att en tejj som du kommenterar min blogg :O<33

Ass najs blogg gmn<33

Lvoe ya <33

2010-12-06 @ 19:07:33
URL: http://alltiing.blogg.se/
Postat av: Mwathilda

1. DET ROLIGASTE SOM HÄNT & VARFÖR?

Svar: När jag fick mitt marsvin , det var absolut det bästa för att jag har drömt att få ett djur så länge och så fick jag ett det var verkligen det bästa.

2. DET SORGLIGASTE SOM HÄNT & VAD VAR DET?

Min morfar dog ... :{

3. ETT SPECIELLT MINNE DETTA ÅRET & VAD VAR DET?

Det sista jag såg av min kära morfar :(

4. DIN KÄRLEK DETTA ÅRET & VEM VAR DET?

Till en kille i 7:an ( jag går i 6:an ) som typ började prata med mig skit och mycket och var så rar mot mig :P

5. DITT MÅL MED NÄSTA ÅR 2011 ?

Att vara en bättre människa , hjälpa till mer hemme och uppskata allting jag får mer :)



2010-12-06 @ 19:13:39
URL: http://maathilda.webblogg.se/
Postat av: Alice

Länk: http://hopparenalice.blogg.se/2010/december/med-och-tavlar.html#comment



1. Det roligaste 2010 var nog när jag fick åka på ridläger en vecka. Det var jätte roligt att få rida och träna sin häst medans man fick rida med massor av kompisar samtidigt.



2. Min gammel mormor dog för några veckor sedan och det var helt klart det sorgligaste detta året.



3. Första gången jag skulle hoppträna det var det största minnet.



4. Jag har faktiskt inte varit kör i någon detta året. Jag har måst fokuserat på hästarna:P



5. Mitt mål nästa år är att börja tävla små klasser med Odette och vi kanske ska köpa en d-ponny som är 3-4 år och då ska jag kämpa med den:D Och sen ska jag bara ha roligt!!!



Kramar Alice



2010-12-06 @ 19:13:52
URL: http://hopparenalice.blogg.se/
Postat av: Alexandra Rystedt - Tävlingsryttare på B och C-ponny

1. Det roligaste som har hänt att jag har fått min underbara hoppare Magic och att jag fått många nya vänner <3



2. Att min bästa vän dog. Aldrig har jag varit så ledsen..Hon var mitt allt, min luft, min värld, mina andetag..<3



3. Att jag debuterade 1,00m med Magic. Var skitlycklig efter åt. :D Sedan att jag har fått bättre självförtroende..



4. Ja, Magic och Domino såklart hehe<33



5. Starta fler LA:er och kvala till Msv B. Vara med i Mountain Horse Ponny Cup ;) Och att tävla lite med Domino :D Jag ska även njuta av varje sekund av livet.



Din blogg är bäst :'DD <333

2010-12-06 @ 19:21:46
URL: http://arphoto.blogg.se/
Postat av: Elin

1. Det roligaste som har hänt det här året är nog när jag fick Nobel och Money. Har alltid drömt om egen häst och sen slutade det med 2 :)



2. Det sorgligaste är att jag och min bästa kompis har tappat kontakten. Hon fanns för mig i alla lägen. Men jag försöker hålla kvar vänskapen men hon har gått vidare... Nu har jag ingen som betyder så mycket för mig som hon gjorde.



3. Det specielaste minnen är nog med min ponny Nobel. Från att Nobel har kastat av och vägrat på varje hinder så jag har gråtit hela tiden och nu så vägrar han nästan aldrig och kastar aldrig av. Och sen kommer felfritt på tävlingar. Så jag är nöjd att jag orkade och kämpat med honom för det är inte många som fattar hur svårt det var. Sen är det att starta i galopp. När man ligger näst sist med flera längder och sen så slutar man ändå på 4:e plats :)Allt hände på mindre än ett år.



4. Har inte haft någon kärlek det här året.



5. Mitt mål med 2011 är att jag ska leva som en normal människa så gott det går. Gått igeonom så mycket som inte många har och hoppas att det är slut nu. Sen så kämpa och klätta högre på pris pallen med Nobel.Så bara glömma allt som har hänt och börja om! :) <3

2010-12-06 @ 19:28:56
URL: http://fredriksbergsnobel.blogg.se/
Postat av: Malin<33

Heejj, har svarat på min blogg (aa') http://baramaliiin.blogg.se/2010/december/utkast-dec-6-2010.html Kraaaam^^ :D<3

2010-12-06 @ 19:43:18
URL: http://baramaliiin.blogg.se/
Postat av: Emma <3

BERÄTTA FÖR MIG OM DETTA ÅRET 2010!!

1. Det roligaste med 2010 är nog att jag bytt klass till världens bästa <3 även första gången i våras jag red en häst i rätt form :D har ridit i 4 år nu<3

2. Många saker har hänt som fått mig riktigt nere, och har fått otroligt dåligt självförtroende och självkänsla som jag håller på nu att bygga upp <3

3. hm.. tror det är mitt första veckoridläger på min nya ridskola <3 fick vänner som jag aldrig kommer glömma <3<3<3

4. En kille i den nya klassen ^^ men det vet han inte än ;P

5. Bygga upp självskänslan och självförtroendet + lite små saker :D <3



Min blogg länk..

http://sweetheartofsweden.blogg.se/2010/december/tavling-hos-nellie-berntsson-3.html



Puss hej <3 :-*

2010-12-06 @ 19:50:44
URL: http://sweetheartofsweden.blogg.se/
Postat av: Amanda

1. Det roligaste detta året, hm.

jadu, de har hänt väldigt många roliga grejer, men en sak är nog det roligaste.

Jag har fått lära känna en massa nya människor, som betyder sjukt mycke för mig idag.

O en av alla dom är du. <3



2. Det sorgligaste var att min kompis dog, hon var ute o red och fick en pinne i luftstrupen.

Saknar henne sjukt.



3. Ett minne av detta året är alla minnen med mina nära och kära och alla kompisar.

Licksom detta året har jag fått så sjukt många minnen med personer, som betyder så sjukt för mig.

Licksom, minnen som jag aldrig kommer glömma, <3

Som alltid kommer finnas i mitt hjärta.



4. Hm, jadu, det har vart många killar d.

Men den största är nog Anton . <3



5. Mitt mål är att jag ska ändra hela mig, licksom , ska våga säga ifrån när jag ser folk som är elaka mot nån.

Inte gå med i en grupp mot någon, ska säga ifrån nu.

Så mitt mål är att ändra mig själv och förhoppningsvis få alla andra att oxå göra d, så de blir mindre bråk och tjafs.<3

Och att bli mer som du, kämpa varje dag för det jag vill uppnå.



Nellie, gumman, du är en liten tjej, med ett stort hjärta, fortsätt med det du gör, du kommer komma så sjukt långt med de.



Hoppas jag vinner.<3

2010-12-06 @ 20:04:00
Postat av: Hanna<3333

1. Det roligaste som har hänt var när jag satte mig på tåget i sommras.. till en plats nere i linköping, då d. pirrade ganska mkt och sen nä jag kom dit.. tänkte jag inte på d. så mkt.. Och så fick jag en häst som hette Phaeton.. Först så typ verkade han okej..men sen fick jag lära känna honom.. och är min favvohäst nu!!!!!! där..



2. Det sorligste..har nog vart nä jag lämna gunnorp.. och Phaeton.. Det kändes nästan som om jag skulle spy, nä jag åkte därifrån..hade lärt känna honom så väl...



3. Ett spec. minne det här året.. var nog.. både gunnorp.. och när jag åkte upp till en kompis själv, hon har oxå hästar som du.. Hon e precis som du..



4. Min kärlek d. här året.. vet jag faktiskt int.

har inte spec. haft nån kärlek..venne..



5. Min mål nästa år.. INTE äta GODIS! HAHAHHA



Hare braa Nellie... hoppas jag svara.. bra..elr rätt..hahahah



//Hanna

2010-12-06 @ 20:04:40
URL: http://hasthanna.blogg.se/
Postat av: Mandah <3

1. Det roligaste detta året, hm.

jadu, de har hänt väldigt många roliga grejer, men en sak är nog det roligaste.

Jag har fått lära känna en massa nya människor, som betyder sjukt mycke för mig idag.

O en av alla dom är du. <3



2. Det sorgligaste var att min kompis dog, hon var ute o red och fick en pinne i luftstrupen.

Saknar henne sjukt.



3. Ett minne av detta året är alla minnen med mina nära och kära och alla kompisar.

Licksom detta året har jag fått så sjukt många minnen med personer, som betyder så sjukt för mig.

Licksom, minnen som jag aldrig kommer glömma, <3

Som alltid kommer finnas i mitt hjärta.



4. Hm, jadu, det har vart många killar d.

Men den största är nog Anton . <3



5. Mitt mål är att jag ska ändra hela mig, licksom , ska våga säga ifrån när jag ser folk som är elaka mot nån.

Inte gå med i en grupp mot någon, ska säga ifrån nu.

Så mitt mål är att ändra mig själv och förhoppningsvis få alla andra att oxå göra d, så de blir mindre bråk och tjafs.<3

Och att bli mer som du, kämpa varje dag för det jag vill uppnå.



Nellie, gumman, du är en liten tjej, med ett stort hjärta, fortsätt med det du gör, du kommer komma så sjukt långt med de.



Hoppas jag vinner.<3

2010-12-06 @ 20:05:38
URL: http://bbaramandah.blogg.se/
Postat av: Malin<33

1. DET ROLIGASTE SOM HÄNT & VARFÖR?



1. Det roligaste som har hänt mig är nog att ha ägnat hela sommaren med dom bästa

personerna någonsin! Min bästavän mathilda och dem underbara personerna emmi, lina & ebba från ridlägret! Sedan har det förstås hänt massa andra roliga saker men det är en av dom.

En annan är självklart att har hittat din blogg och börjat "droga" den! ;)



2. DET SORGLIGASTE SOM HÄNT & VAD VAR DET?



2. Oj, det sorgligaste som har hänt mig är nog att det tog slut mellan mig och underbar kille.

Och att jag kanske ska sluta rida hästen som har lärt mig att rida och den hästen som betytt mer än allt annat för mig. Nu börjar det bli jobbigare och jobbigare att åka ut ända dit även fast jag älskar honom över allt annat, och jag försöker att ägna så mycket tid med honom som möjligt.



3. ETT SPECIELLT MINNE DETTA ÅRET & VAD VAR DET?



3. Ähm, gud vilka "svåra" frågor. haha :P

Men det är väl att jag har fått 3 vänner för livet som betyder riktigt mycket för mig.

Dom är några man verkligen kan lita på och aldrig glömmer. Så glad att jag har dom.

Sedan har det nog hänt flera saker men inget "speciellt" som jag kommer på just nu.



4. DIN KÄRLEK DETTA ÅRET & VEM VAR DET?



4. Jag har vart ihop med några stycken detta år, men den personen som det har vart

"seriösast" med och vart lite mer speciellt var nog med edwin. Vi var ihop 2 ggr och över 2 månader båda gångerna. Men de tog slut, och jaa. Nu är jag singel ;)



5. DITT MÅL MED NÄSTA ÅR 2011 ?



5. Oj, mitt mål? ...det är nog att satsa mer på bloggen så att den blir större!

Och kanske att sluta äta så mycket sötsaker ;) ...kanske att satsa lite mer på skolan oxå?

Jaa, kan inte komma på så mycket mer! :)



Nellie, du betyder<333333333333333

2010-12-06 @ 20:17:25
URL: http://baramaliiin.blogg.se/
Postat av: amelie

1. det roligaste som hänt mej är nog att det gått så himla bra på tävlingarna! allt har klickat! jag har lärt känna min häst och förstår han!:)



2. Det som jag tycker är sorligast , var att i somras gick min mamma och pappa isär.. mitt liv blev förstört;( Nu ca 3 månader senare har jag börjat komma över det, men l'r bli sjuk tråkigt till jul:(



3. ett speciellt minne var att jag och en annan kompis som jag vart OVÄN med i 2 år, blev äntligen vänner..:) det är ett väldigt bra minne för jag och hon har mått väldigt dåligt över detta..



4. har ju inte haft nån kille elr så.. men om ja kan säga kärlek till kompis så vill ja säga kärlek till min bästa vänn! älskar henne och skulle inte klara mej utan henne !<3



5. Mitt mål med 2011 är att jag ska tänka på att inte äta mycket godis, samt börja tänka på kondition osv:)

Ska även försöka fixa mina betyg å komma in på den högskolan jag vill komma in på!:D

och att bli bättre på att säga till min mamma att ja är sjukt tacksam över allt hon gör för mej!<3



Hoppas svaren var bra!;)

har länkat din blogg från min!

ha en bra dag, PUSS

2010-12-06 @ 20:17:45
URL: http://ameliielindqvist.blogg.se/
Postat av: johanna

hahhahha det roligaste var nog när jag ooch en kompis satt på bussen och det satt några skit snygga killar bakom oss hon skulle resa sej upp så tappa hon byxorna inför dom killarna fan vad jag skratta då, haha <3

Det sorligaste som hänt var när det tog slut mellan mej och en kille som betyde oerhört mycket för mej . :'(

Min kärlek nu är Anton han är underbar , men saknar endå han det tog slut med , kommer aldrig glömma då vi var tillsammans ..

mitt mål 2011 ojj , jag ska försöka ta över 30000 bilder haha , <3



Fin blogg / kram

/ Johanna (L)

2010-12-06 @ 20:41:17
URL: http://ttopclass.blogg.se/
Postat av: Ella

1. Det roligast var nog när jag var på träningsläger i skåne. Asså det var så roligt och jag fick träffa så sjukt underbara människor som kommer vara mina vänner hela livet. Och så fick jag rida en häst som lärde mej så sjukt mycket. Där kunde jag inte sitta och åka... Och så fick jag ju träna för Peter Eriksson. Sjukt kul!! Och så har jag ju fått lära känna dej!:D<3 Hehe jag får inte glömma gothia.



2. Det sorgligaste var nog att jag växte ur Adam:( När han åkte från stallet. Men han har det så grymt bra nu:), och när jag gjorde bort mej inför jacob:'( och när en häst jag var helt fast vid och jag ville köpa henne, men hon blev såld. Det var verkligen super tråkigt. Jag var så sjukt ledsen.



3. Såklart mitt ridläger men göteborg HS var jätte kul! När jag var på Billdal på gp-ponnyn och jag träffa massa kompisar och vi hade skit kul verkligen!! Kompisar som man aldrig kommer lämna.<3



4. HAHAHA Jacob såklart!:D har ju planerat min framtid med honom x) (jag drömde att han krama mej) Men jag vill verkligen hitta en kille som är mitt allt. Som alltid ställer upp. En rik en ;))



5. Att få mycket bättre självkänsla och självförtroende. Och att få några nollor i L:A . Och jag vill SÅHÄR gärna att det ska gå bra på varbergs hoppet. För där ska DU och JAG äga banan!



Asså det är säkert så sjukt mycket jag har glömt men jag hoppas att det var typ det:)

2010-12-06 @ 20:49:39
URL: http://ellaolssonbroander.blogg.se/
Postat av: jossan

1. DET ROLIGASTE SOM HÄNT & VARFÖR?



2. DET SORGLIGASTE SOM HÄNT & VAD VAR DET?



3. ETT SPECIELLT MINNE DETTA ÅRET & VAD VAR DET?



4. DIN KÄRLEK DETTA ÅRET & VEM VAR DET?



5. DITT MÅL MED NÄSTA ÅR 2011 ?



1. det roligaste som hänt MEJ detta året är någ dom timmarna jag får spendera med dom närmaste. Alla kompisar i skolan, sommarlovet som vart 2010, asså heela året vart as kul. riktigt roligt!! Varför de vart roligas med dom timmarna och dagarna och nätterna är för det e som som betyder mest för mej och dom står mej närmast, mysigast så!!



2. Det sårliagste som hänt är någ det som absolut inte e kul -.-' de som kommer då och då.. små tjafs.. Små bråk.. Snack, ja tror du förstår.



3. ett speciellt minne?? Öhh.. ja det var denna sommaren,när lisa va tsm med Vilhelm och jag tsm med William... Hade så kul varje dag på sommarlovet. Va vid stranden, åt på HG tsm, prata och lite longboard, lixom massa dagar med dom som verkligen man älskar mest, ja min familj jajaja finns med mej hela tiden <3, men dom som verkligen betyder, den man älskar. Men ett speciellt minnne?? Ja det va när massa gött fölk va nere vid nya badstranden chilla, busa, mywsa.. ja verkligen underbart!!



4. HEEEEELT klart William, någ det seriösaste.. Asså

vi träffades varje dag typ, mysa, va ute sjukt mkt med vilhelm och lisa verkligen jätte kul och jag älskade verkligen han, men så kom de man tröttna och jaa orkade inte mera. men minnen har vi verkligen tsm och de va årets STÖRSTA KÄRLEK!!!!



5. mitt mål,, jaa det e la att hitta den perfekt killen som man kan ha kul med, inte skämmas för. han ska inte skämmas för mej jaa..Asså en som man kunde mysa med själv ha lixom underbart med. HELA TIDEN i skolan, hemma, ute what evvaa lix?? Ja men det e la mitt mål? ;)



HEJDÅ! :)

2010-12-06 @ 20:56:31
URL: http://jossanpennborn.blogg.se/
Postat av: amandahenriksson

Det roligaste i år var nog när jag träffa den bästa killen i världen! Han heter Lukas och är den där personen jag litar mest på i hela världen! Han ställer alltid upp för mig och bbryr dig inte om om jae sur elle grinig han älskar mig endå!



det sorgligaste? Det var helt klart när min farafar dog! utan tvekan! vi var bästisar! han var mein Farfar!!! Min älskade coola farfar! Han ställde upp för mig när man hade det som svårast...<3



Ett speciellt minne? hmmm... svår fråga men kan ju varitt framgångar med min lilla åkddåre ( Hästen ) du ska bara vettat hur mkt jag kämpat men du har också givit mig et speciellt minne! när jag rider tänker jag på dejj!!! alltid! försöker alltid se: hmh vad skulle Nellie gjort! Så du har fett mig så OTROLIGT mkt hopp tjejen! Tänker på dej hela tiden! fast vi inte känner varandra så kan man inte få dej ur skallen! det GÅR inte..:)



Så åter till kärleken : MIN egna: Lukas Bodeklint! finaste ängeln på jorden!!!



Mitt mål? ska vi se.. Starta mer tävlingar i år med heeesten:D och skulle gärna vilja träffa dej! för du e så mkt för mig Nellie det ska du förstå!

inte sett än gladare tioåring! så mogen, så fin o underbbbaaaar!



Du är min ängel Nellie(L)

2010-12-06 @ 21:19:58
Postat av: oolinekristiansson

ja ä mä kolla in på min blogg o läs :)

www.oolinekristiansson.bloggplatsen.se



2010-12-06 @ 21:24:19
URL: http://oolinekristiansson.bloggplatsen.se
Postat av: Mathilda <3

1. Jag fick tävla i sommars med Hajjen. Det var roligast för att jag har velat tävla läääänge. :) Gud avd glad jag blev!!! :D:D

2.Min gamla ponny skulle säljas... :'( Så jävla hemskt! Vi var ett riktigt team! Mathilda -v- Nalle..

3. När jag prov red min nya ponny Tutch N Go! :D Lovlllyy! <3

4. Tim...? Intressant? ^^ jaa, tror inte du känner honom ^^

5. Att tävla Lc o Lb med Tuttan :) om inte Lb+5 oxå ^^ får se hur det går i decembertävlingarna :)

min blogg: minipimpim.blogg.se

2010-12-06 @ 21:45:36
URL: http://minipimpim.blogg.se/
Postat av: jessica Edsand

1. Det roligaste som hänt mig i år är att det verkligen gått framåt för mig och min medryttar häst som jag började rida förra julen. Då funkade INGET och det var piss, han kunde inte gå över en bom (jag överdriver inte, han var skiträdd för att hoppa.) som låg på marken, knappt gå i rätt form. Han gick inte fram för skänkeln på rätt sätt och ca 4månader senare hoppade vi en oxer på 80cm och tro mig efter det var jag lycklig och jag fick hjälp av tränare i dressyr. Nu ett knappt år efter har vi hoppat en oxer på 100cm och han går bra i form och flyttar sig för skänkeln och allt. Nu kan vi dessutom travhoppa 80cm och i dressyr galopp hoppa ca 90cm. Han har verkligen stärkt mitt självförtroende och han gör allting så roligt!



Men det som gör mig lyckligast och det som är roligast är att han nu litar på mig helt och att vi kan stå i timmar och bara gosa, fast alla runtom leker rövare och slår i väggar så står han kvar med sitt huvud på min axel och sover. Det var värt att vänta ett år på att få det bandet som vi nu har mellan oss.



2. Jag har sedan flera år haft 3st favorit hästar, som mer eller mindre följt med mig genom åren. Musse, Emilia och Sven. Alla 3 var helt underbara hästar. Den 19augusti när jag var i stallet fick jag ett telefonsamtal där jag fick reda på att Sven var avlivad. En vecka efter flyttade Musse och några dagar senare flyttade Emilia. Alla mina älsklingar borta på 2veckor. Jag vet inte hur jag ska klara av detta utan dom. Jag kan ju bara säga att jag inte kan så mycket som tänka på dom utan att gråta, så gissa om jag gråter nu!



3. Ett speciellt minne för mig detta året var när jag hoppade på Kingen(min medryttar häst). Lisa Ågren hjälpte mig och vi hoppade en övning som heter 5½:an och hon höjde upp en bit och sa skrattandes

- Idag ska ni slå erat reckord, Jessica.



Jag blev lite nervös och skrattade tillbaka. Jag red in i övningen och hästen lyssnade till 111110000%. Allt stämde och vi FLÖÖÖÖG över hindret Utan några problem. 1m låg oxern på. Det är bra för att vara en fd galoppör som är väldigt envis!



4. Min kärlek detta året har väll inte riktigt gått som jag hoppades, jag var kär i januari och februari i en kille men efter att han hade hållit på med min dåvarande bästa vän så svalnade mina känslor, men jag kan ändå inte glömma bort honom. Det var något alldeles speciellt.

I Juni-Juli var jag i Turkiet, där fanns det en kille som blev "förälskad" i mig men hans känslor var inte direkt besvarade. Inte min stil! Dock var hans kompis det, men så lågt ville jag inte riktigt sjunka.



5. Mitt mål med nästa år är att jag ska ha blivit en bättre ridlärare för mina så barn ( jag har ledgrupper) Att jag ska kunna hitta på grymma men enkla(!) övningar till dom och vara säker i min roll som deras ledare. Men framförallt vill jag att min medryttarhäst skall bli säkrare på hoppningen, att han ska kunna fatta höger galopp UTAN någon tvekan och att han skall stärka sitt självförtroende. Att vi skall kunna starta clear rounder utan att hans nerver förstör allt.

2010-12-06 @ 22:01:52
URL: http://thesaddleclub.blogg.se/
Postat av: emma persson



1. DET ROLIGASTE SOM HÄNT & VARFÖR?

Det var nog innan sommaren när vi hade lagdag på skolan och så skulle jag springa till andra sidan fotbollsplanen och så snubblade jag i en grop i marken och gjorde magplask.

skrattade så att jag nästan kissa ner mig, o alla glodde och gapflabba åt mig xD



2. DET SORGLIGASTE SOM HÄNT & VAD VAR DET?

Den 1 maj 2010 när världens finaste ponny såldes och inte var min längre. Det var världens hemskaste dag, fyfan vad jag grät när transporten rullade ner från stallbacken.....



3. ETT SPECIELLT MINNE DETTA ÅRET & VAD VAR DET?

Dagen då jag provred Vince, jag visste inte vem han var, inte hur han var, inte någonting alls. Men endå visste jag att det var han jag skulle ha.

Det var som man säger:

Kärlek vid första ögonkastet



4. DIN KÄRLEK DETTA ÅRET & VEM VAR DET?

Den enda jag någonsin varit kär i, PÅ RIKTIGT. Min första seriösa kille, som jag tyvärr tog för givet och som jag behandlade som skit emellanåt....

Alla kan göra fel, man lär sig av sina misstag. right?

Han var verkligen en på miljonen <3



5. DITT MÅL MED NÄSTA ÅR 2011 ?

Vara mig själv, precis som jag är.

2010-12-06 @ 22:20:31
URL: http://emmaovince.blogg.se/
Postat av: emma persson

glömde länken:

http://emmaovince.blogg.se/2010/december/tavling.html#comment

2010-12-06 @ 22:22:50
URL: http://emmaovince.blogg.se/
Postat av: Tuva

1. Det roligaste var när jag och min ponny åkte på vårt första meeting tsm, vi kom 2:a i meetingpriset och vann 3 av 4 klasser :D



2. När min 7åriga c-ponny avlivades :(



3. Ett speciellt minne var när jag debuterade LB och vann :p



4. En underbar kille, som jag var jättekär i men vi bytte till olika skolor och jag kmr aldrig se honom igen.



5. Målet 2011 är att visa för alla att jag kan, jag är inte så dålig som alla tror :)



Bilden är upplagd här: http://ryttarnas.blogg.se/2010/december/jag-ar-med-och-tavlar-om-en-juklapp-hos-nelli.html#comment

2010-12-07 @ 12:34:20
URL: http://ryttarnas.blogg.se/
Postat av: victoria

1.



2.Att min kanin dog :(



3.Många minnen



4.Ingen



5.Bli bättre på att rida.

2010-12-07 @ 15:25:52
URL: http://victoriaistallet.blogg.se/
Postat av: Felicia.

1. När jag var uppe hos Anna o Mire med hästarna och så de var jätte skoj och mysigt ;)



2. När jag lämmnade bort min söta kanin :(



3. Många många minnen :) <3



4. Ingen.



5. Att vara glad leva ha skoj och vara mig själv och att bli bättre i ridningen :)

2010-12-07 @ 15:31:34
URL: http://feliciagynastik.blogg.se/
Postat av: jessica Edsand

Glömde länka dig i bloggen men fixar det nu :)

2010-12-07 @ 15:31:56
URL: http://thesaddleclub.blogg.se/
Postat av: victoria

Oj glömmde 1 hehehe.



1.när min och felicias familj var uppe hos anna och mire och hos hästarna:)

2010-12-07 @ 15:34:50
URL: http://victoriaistallet.blogg.se/
Postat av: thilda<33

http://thildaljungberg.blogg.se/2010/december/en-helt-vanlig-10-aring.html



länken, glömde skriva den ;) , om du inte vet vem jag va så de här skrev jag ;)



1. det roligaste som hänt? oj jag tror det var när jag kom två på min andra hopptävling, blev jätteglad verkligen eftersom 1an red med egen ponny ;) sen blev jag jätteglad när jag fick se din blogg!<3 älskade den från första början och kollar flera gånger varje dag. du får mig att bli glad<33333333333333



2. året är inte slut än men..det var nog när jag bröt tån faktiskt, på mitt ridläger :( första kvällen var fruktasvärd, alla sprang runt och hade vattenkrig och jag satt uppe i klubbis och grät.



3. ett minne var min första tävling, andra tävlingen då jag kom tvåa, sen blev jag döglad när jag fick börja i hoppspecialen tack vare min underbara mamma o pappa!<3



4. de måste vart fredric, som jag är tsm med nu!<3 min lilla prins :)!<333



5. vill hyra häst efter sommarlovet och som mål där blir det att tjata på mamma :P nej men jag vill försöka utväcklas och bli en så bra ryttare som möjligt inom ridning och leva ett bra och långt liv som med min underbara familj och alla mina vänner!<33 vara snll och göra någon lycklig!



puss på dig nellie du betyder<333333

2010-12-07 @ 15:50:26
Postat av: thilda<33

Igen.. :P (förlåt)



men jag tror jag länka fel



http://thildaljungberg.blogg.se/2010/december/en-helt-vanlig-10-aring.html



kan vara samma men den här e rätt... de me tävlingen står längst ner i enlägget ;)

2010-12-07 @ 16:00:05
Postat av: Nicole

1. jag har haft så kul under 2010, flyttade hit 2010 också, och mitt liv ändrades efter det, jag blev retad i min förra skola för att jag hade glasögon och massa gick och snackade skit om mig, när jag flyttade till stenungsunds var det inget sånt längre, jag trivdes/trivs jätte bra här,

jag har fått lära känna jätte många bra vänner som gillar mig för den jag är, som finns där varje dag.

uppskattar allt i livet.



2. Min gammelmorfar dog för någon vecka sedan.



3. ett specielt minne detta året, hmm, sen jag var 4/5 år har jag alltid velat ha ett djur. och nu så i aougusti fick jag två marsin :D



4. heheheh, jacop, i min förra skola :$



5. mitt mål nästa år är att stå för jag tycker och tänker, och vara mig själv! ingen ska få mig att känna mig dåligt.



du är en bra person nellie berntsson,

2010-12-07 @ 16:08:44
URL: http://tnm.blogg.se/
Postat av: jennifer

1.det roligaste är att jag har hittat ett gäng som är super bra efter 9 år av ensamhet och rädsla.

och madde som e med i det gänget hon bruckar gå fram till en spegel och nypa sig själv i kinderna och säga åå vad söt jag är

2.det sorgligaste var att jag var tvungen att sälja min c-ponny Tullamoy.

3.när jag hade kämpat och alt bara funkade på tjörnsRK och jag slutade sexa.

4.jag är kär i en kille som heter david en snäll söt kort fattat perfekt kille han e en på miljonen och har presis fått reda på att han gillar mig.

5.att våga vara mig själv, och stå för vad jag tycker



heter refinej på bdb har ingen blogg

2010-12-07 @ 18:55:29
URL: http://bilddagboken.se/p/frontpage.html#a1
Postat av: Linn

1. jo , det roligaste som hänt mig detta året är nog att jag upptäckte din blogg och att jag blev tsm med en helt underbar fantastisk kille .

2. det sorgligaste var att ta förväl av sina två bästa kompisar som skulle flytta till norge jag grät vartenda kväll och allt var bara skit.

3.mitt speciella minne var nog i sommras när jag tog chansen och frågade på min kille :)

4.min kärlek är Hugo -

5.mitt mål nästa år blir att koncentrera mig mer på mattelektionerna xP



älskar din blogg!

tjingeling :D

2010-12-07 @ 21:50:30
URL: http://nellieberntsson.blogg.se/
Postat av: Ida karlsson

1: Det roligaste som har hänt är nog när min ponny blev frisk. Då blev jag underbart glad

2: Det sorgligaste som har hänt var när min bästa kompis ponny dog, efter ett halvt års utredning fick vi sedan reda på att hon inte skulle överleva.

3: Mitt bästa minne var nog när jag var på Mela med min allra bästa klass :D<3

4: Kärlek egentligen ingen men kan ju inte beskriva kärleken till min ponny med ord men det får vara hon iaf.

5: Mitt mål med nästa år är att inte se några hinder utan bara se möjligheter, försöka klara allt och lära mig rida min ponny ordentligt, och förhoppningsvis ha en frisk ponny :D

2010-12-07 @ 22:08:24
URL: http://iidaakarlssoon.blogg.se/
Postat av: Julia :D

1. Det roligaste som har hänt mig är att jag har köpt en ponny, jag verklingen älskar min ponny och det är så roligt.



2. Det sorgligaste är när min mamma och pappa sa vi skulle flytta till Danmark och jag behövde lämna mina älskade vänner och min pojkvän :´(



3. Det speciellaste är att jag har fått massa nya kompisar från hela väelden t.e.x India, England, kina, Frankrike och många fler (jag går i en internationel skola)



4. Min kärlek detta året var Phillip <3 Men vi är inte tsm nu :(



5.Mitt mål 2011 är att kämpa i skolan och börja tävla i hoppning och så. Och vara en bra människa ;)



Kram



2010-12-07 @ 22:15:30
URL: http://juliaramel.blogg.se/
Postat av: lisa;)

1. DET ROLIGASTE SOM HÄNT & VARFÖR?

2. DET SORGLIGASTE SOM HÄNT & VAD VAR DET?

3. ETT SPECIELLT MINNE DETTA ÅRET & VAD VAR DET?

4. DIN KÄRLEK DETTA ÅRET & VEM VAR DET?

5. DITT MÅL MED NÄSTA ÅR 2011 ?



1. När jag fick min kamera ! :) fota hela tiden och aa va jätte glad i typ 1vecka :D Men själv klart sommaren när man var med dom man älskade allra mest ! :)

2. En gång när jag hälsa på min farmor och farfar. Min farfar va jätte sjuk då och är det fortfarande och man vill väl inte se sin farfar vara sjuk? ne när jag såg han blev rädd för han usscchh har aldrig vart rädd för han men han var så small han åt inget eller något sånt... Det är det jag nog har gråtit mest för detta året :(

3.sommaren ! :D hela sommaren är ett helt minne men speciellt dom dagarna när jag josephine var med varandra med dom vi älskade mest ! Dom var så jäkla bäst william,josephine va så sjukt söt och jag älskade verkligen vilhelm och kunde vara mig själv i deras närhet ! :) det är nog mitt största minne ! :)

4. Är sjukt kär i en kille nu! <3 men min största kärlek är nog i vilhelm ! :) va med varandra varje dag jag,josephine,william,vilhelm men saker händer han åkte ut med båten i en månad sakna varandra för mycket han visste inte vad han skulle göa han gjorde slut sedan blev vi tsm men sedan slut igen vi båda tyckte det inte va som innan så tog slut efter en vecka aa han var min stora kärlek ! ;) Småt kär i hans ögon fortfarande xD

5. Att hitta en mogen kille lyckas aldrig med det! Vill ha ett lika bra förhållande som du och adam har ! Kunna vara som bästisar men ändå vara tsm prata om allt och vara sig själv med ! Skulle älskat det ! Vill så gärna hitta en mogen kille som tar ett förhållande på allvar inte bara tar den första bästa !;)

Ditt och adams förhållande jag beundrar det , vill me ha ett långt och moget förhållande !<3 Eller kan man säga moget förhållande ? (a)



Det är vad jag tycker ! <3

2010-12-08 @ 16:04:47
URL: http://reallycrazy.blogg.se/
Postat av: Stella

vart har du köpt den där tröjan? sjuuukt snygg :D

2010-12-08 @ 17:08:27
URL: http://dufina.se
Postat av: ewelinaH

1. De roligaste som hänt mig iår var nog att träffa mina klasskamrater (som jag har som klasskamrater nu) i våras, fick så många nya vänner!! :DD

2. De sorgligaste som hänt iår var nog när min söta kanin Dis dog, jag hade haft henne i 2 ½ år! :((

3. Ett speciellt minne iår var att vara på "julias camp" i mars... de var en otrolig upplevelse xDD

4. Jag har inte haft någon kärlek iår... alla killar jag känner gillar jag mest som vänner :))

5. Mitt mål med nästa år är att jag ska delta till "Julias Stjärnskott" och vinna!!! Hahahah ;))

2010-12-08 @ 19:24:24
URL: http://thelifeonkladesholmen.blogg.se/
Postat av: E V E L I N A

1. Det var nog när jag fick reda på att jag fick hänga med till Spanien, för min bästavän och hennes familj har ett hus där nere, och jag trodde aldrig jag skulle få följa med dit ner, men det var sjukt underbart och jag kunde inte tro det! saknar det enormt.



2. När jag fick reda på att min mamma blev sjuk och låg på sjukhuset, det va verkligen de hemskaste! men nu är hon frisk igen som tur är.



3. Att min mamma ringde och sa på en fredag i somras, att vi åker till Cypern på Måndag och det kom som en chock men blev så sjukt glad ändå!



4. Noah va en av dom, jättesöt och gullig kille, men tog slut några dagar efter. Filip, också jättesöt och snäll kille, höll bara några månader!



5. Mitt mål till nästa år att jag ska ha träna på friskis o svettis 3 gånger i veckan, fast dom flesta säger att jag inte behöver det! så vill man ju må bra och så iallafall.



/Evelina - tjejen bakom kameran ;)!

2010-12-08 @ 21:36:08
URL: http://evelinaylwamatilda.blogg.se/
Postat av: wilma gustafsson

1. det roligaste jag har gort är att jag fick lära känna dig för att du är en undebar tjej.

2. det var att jag fick veta att min trav här är död. och att hunter åkte hem.

3.att jag fick lära känna dig.

4.jag har en kille nu han är jätte söt.

5.att jag ska komma in till GP ponnyn.

2010-12-09 @ 07:56:16
Postat av: jossan

1. det roligaste som har hänt... hmm..har jätte många saker...... men det är nog att jag har träffat min nya kompias lovisa, asså hon e helt underbar, man kan lita på henne upp till 101% och har ALLTID roligt med henne :D. hon är VÄRLDENS bästa kompis.

2. det sorligaste är no att min mormor dog ;(

3. ett spc minne hmm.. det är nog när jag träffa emil, ( min kille ) han e helt undterbar. trodde aldrig jag skulle hitta en som han.:D

4. E M I L !! min kärlek är emil ,en helt underbar kille !

5. mitt mål.... har VÄLDIGT många, men det är nog att jag ska bli inom dom 5 bästa i sverige, men såklart 1!!! <3



nellie , du är en underbar tjej !!

2010-12-09 @ 15:36:56
URL: http://jossanthestar.blogg.se/
Postat av: Sanna

1. DET ROLIGASTE SOM HÄNT & VARFÖR?

Hm, det roligaste som hänt detta år är att jag började i en ny skola i en helt ny stad. Jag kände typ ingen när jag började. Men just nu är dom allt jag har, jag tror inte ens jag har kontakten med dom i min gamla skola. Bara en, och hon har jag ju träning med. Och juste. En till rolig sak att jag har börjat med något jag alltid drömt om, enda sen jag var riktigt liten - nämligen cheerleading. Och jag ångrar mig inte en sekund.



2. DET SORGLIGASTE SOM HÄNT & VAD VAR DET?

Det sorligaste var nog när min brors morfar (vi har inte samma pappa) dog. Han betydde ganska mycket för mig. Och jag saknar han, även om jag inte såg han så ofta.



3. ETT SPECIELLT MINNE DETTA ÅRET & VAD VAR DET?

Det är 7:ans dag (andra dagen i 7:an var det). Då skulle vi gå 15km med alla 7A, 7B, 7C och 7D. Och jävlar vad kul jag hade då. Det var faktiskt första gången jag pratade med Jacob, som jag nu har vart tsm i snart 4 månader med. Jag är så glad att vi började prata då, att jag nästan tänker på det varje kväll.



4. DIN KÄRLEK DETTA ÅRET & VEM VAR DET?

Han heter Jacob. Och ja, vi går i samma klass. Fast vi började inte prata förns på 7:ans dag. Dagen efter vi började, haha. Idag har jag och han vart tillsammans i nästan 4 månader. Och det har gått lite upp och ner. Och vi har testat att ta en paus, och sånt, men vi har aldrig klarat oss utan varandra i mer än en vecka. Dessa fyra (snart, då) månader, har nog vart dom underbaraste i mitt liv.



5. DITT MÅL MED NÄSTA ÅR 2011 ?

Mitt mål 2011 är att äta mindre choklad, börja spara pengar och sluta slösa pengar. Haha, varje månad så slösar jag kanske... 1500kr på kläder, och skit som jag inte ens behöver? Så nu ska jag börja spara och sluta slösa! Och sen är jag väldigt beroende av choklad. Men det ska jag också försöka sluta med 2011. För jag har fått väldigt svår acne av choklad och eftersom jag inte kan sluta är så blir det typ värre hela tiden typ.. haha.



Mitt inlägg -> http://sannaahedman.blogg.se/2010/december/tavling-hos-nellie.html

2010-12-09 @ 21:31:38
URL: http://sannaahedman.blogg.se/
Postat av: frida

roligaste : Massa, kan lixon inte utse nått...



sorgligaste : Min söta älskade hamnster försvann och min ena älskade kanin :'(



Speciellt : Det finns mycke specielltdett året.

Men, min älskade hamnster (hade han även 2009)



Kätlek : Jaa, Carl.



Mål : Att verkligen vara mej själv, även om andra klagar på mej, så är jag endå mej själv, och inte ärnda mej för deras skull.



Kram på dej // Frida, <3

2010-12-10 @ 14:23:28
Postat av: Alice

Hej:)



Jag har redan skrivit in en gång men nu har jag skaffat en annan blogg så Jag kopierar det jag skrev förra gången och lägger in här och sen lägger jag in bilden på min nya blogg:P hoppas du fattar:P



Länk: http://aliceottosson.webblogg.se/2010/december/jag-ar-med-och-tavlar-hos-nellieberntsson.html#comment



1. Det roligaste 2010 var nog när jag fick åka på ridläger en vecka. Det var jätte roligt att få rida och träna sin häst medans man fick rida med massor av kompisar samtidigt.



2. Min gammel mormor dog för några veckor sedan och det var helt klart det sorgligaste detta året.



3. Första gången jag skulle hoppträna det var det största minnet.



4. Jag har faktiskt inte varit kör i någon detta året. Jag har måst fokuserat på hästarna:P



5. Mitt mål nästa år är att börja tävla små klasser med Odette och vi kanske ska köpa en d-ponny som är 3-4 år och då ska jag kämpa med den:D Och sen ska jag bara ha roligt!!!



Kramar Alice

2010-12-10 @ 18:42:36
URL: http://aliceottosson.webblogg.se/
Postat av: Lovisa

1. Oj, det har hänt väldigt mycket som har vart roligt detta året. Men allt som funkat bra med hästarna, Varberg 2010 & allt skoj med mina underbara kompisar!

2. Den var lätt! Det var definitivt när vi tog bort min älskade c-ponny den sista september...

3. När vi köpte min nya ponny,

4. Hästarna!<3

5. Mina mål:

Med Pasja: Kvala 6-års sm och få fina rundor.

Med Kashmir: Ha fina rundor och ev. hoppa L:A



sen måste jag ju börja tävla lokalt och så med Pasja men hon har all kapacitet!



Länk:



http://ponnytavling.blogg.se/2010/december/tavling-hos-nellie.html#comment

2010-12-11 @ 11:54:38
URL: http://ponnytavling.blogg.se/
Postat av: victoria willner :D

jag är med :D<3



1. DET ROLIGASTE SOM HÄNT & VARFÖR?



2. DET SORGLIGASTE SOM HÄNT & VAD VAR DET?



3. ETT SPECIELLT MINNE DETTA ÅRET & VAD VAR DET?



4. DIN KÄRLEK DETTA ÅRET & VEM VAR DET?



5. DITT MÅL MED NÄSTA ÅR 2011 ?



SVAR :

1.det roligaste som har hänt detta året va nog...

att jag har träffat så ofantligt många underbara människor ! :D

2. de sorgligaste va nog att min mosters sambo han..

dom var och åkte skidor i alperna, och dom skulle åka i lössnö.. men han ville inte så han tog en annan väg. och sen skulle dom mötas uppe på toppen igen. men han kom aldrig.

och min moster blev orolig, och dom började stänga av alla backarna.. men sån tur va att de kom ngr bakom han som hade utbildning som läkare. och min moster kom fram till han.. och han var kritvit i ansiktet, (läskigt)

och ambulanshelikoptern kom.. och han åkte iväg

och i helikoptern sprack halspullsorden, alltså de som gör att du lever eller ngt

och de blev jätte brottom.. men felet var att jag visste inget om de här, för vi var själva i fjällen.. men en kväll så var min mamma jätte ledsen .. och jag blev jätte orolig. men då berätta mamma.. men framförallt nu lever han som alla andra ! , men de var riktigt sorgligt :(

3. ett speciellt minne de var när jag och min kompis hade kommit hem ifrån skolan. och vi var inne på mitt rum, och vi hörde ngn springa upp för trappan , men vi nilksom tänkte att de inte va ngt. men sen när jag skulle gå ner och kolla . stog altandörren helt öppen.. och jag blev as rädd. sen när min bror kom hem va de ngn som ringde och bad om mina personuppgifter och massa sånt och personen som prata hade jätte läskig röst, uusch. och vi satt jätte rädda med varsin kniv i handen.. jo jagvet de låter idiotiskt men de va ett minne man värkligen kommer ihåg :$$

4. Anton tor jag :$$

5. mitt mål nästa år är nog att inte ta en massa skit som folk säger utan bara vaara. men själv är jag jätte känslig så de är inte så lätt.

men jag ska värkligen försöka ! :D



kram Victoria ! :D <3



btw , din blogg ''I LOVE IT''

2010-12-11 @ 12:08:04
URL: http://victoriakuungwillner.blogg.se/
Postat av: Joanna Tengros

1. Detta året har varit sjukt roligt men det roligaste var nog veckan i sommras då jag hyrde världens absolut bästa ponny, saknar honom otroligt. Men vi hade sjukt kul och red omkring och rejsade i skogen och massa :D



2. När jag lämnade Delicato och kanske aldrig mer får se honom. Men det sorgligaste var när 2 av mina älskade kaniner blev ihjälbitna av en hund :'(



3. Veckan med Delicato, jag kommer minnas det resten av mitt liv! Och allt planerande inför att hyra häst.



4. Ingen faktiskt detta året, sjukt skönt haha! Förra året var jag tsm med en kille i 7 mån men då tröttnade jag typ på killar. Så det har varit skönt att inte ha någon, haha.



5. Utvecklas och lära känna min medryttarponny utan och innan och komma ut på lite tävlingar med ponnyn/hästen jag ska hyra.



Länk till inlägget: http://sofiajoanna.blogg.se/2010/december/tavling-hos-nellie.html#comment



GRYM BLOGG :D

2010-12-11 @ 12:48:53
URL: http://sofiajoanna.blogg.se/
Postat av: lisa;)

har skaffat ny blogg ! Men jag lägger upp allt där bilden och texten ;) Men jag hade reallycrazy.blogg.se men nu har jag http://fotonochtips.blogg.se/ ;)

2010-12-11 @ 17:48:04
URL: http://reallycrazy.blogg.se/
Postat av: Jennifer// minilyran@bdb

tjaa:)

länkar på bdb ist :) har ingen blogg;//

1. DET ROLIGASTE SOM HÄNT & VARFÖR?

När jag fick min ponny diva :) för hon är den finaste i världen <3



2. DET SORGLIGASTE SOM HÄNT & VAD VAR DET?

När ett jätte fint fullblod som har sprungit in flera miljoner avlivades för hon var as smal o halt:(( hon stod i mitt stall! r.i.p loppan <3



3. ETT SPECIELLT MINNE DETTA ÅRET & VAD VAR DET?

När jag och min tränare ar på borås hästmässa oc vi va v.i.p och hennes 2 hästar var med i en clinic och alla tävlingaar jag vart med på i vart hästskätare:))

4. DIN KÄRLEK DETTA ÅRET & VEM VAR DET?

oliver <333 världens finaste <3

5. DITT MÅL MED NÄSTA ÅR 2011 ?

att komma igång och tävla och bli medlemm i en klubb:) och tävla för den klubben :))



köss // jennifer

2010-12-11 @ 20:19:26
Postat av: Ida Thulin

1. Det roligaste som har hänt, ja det måste nog vara när jag fick åka & hälsa på min gamla ponny (tia) jag hade int träffat henne på ett år!♥ & att tävla & vinna! är juh såklart roligt♥.

2. Det sorligaste var nog när vi hade fått ett jätte fint föl, som tyvärr var blind (den hade inga ögon), så vi var tvungna att AVLIVA henne :(. & när jag fick veta att en som bor på våran gård skulle/var tvungen att flytta, jag var såå jävla ledsen!♥

3. asså jag kan int komma på någon specielt minne, elr jo när jag är med min häst, hon är såå himla speciell!♥

4. Han heter carl Lennartsson♥♥♥

5. Mitt mål med nästa år är att debutera LA & kanske MSV B & en massa andra saker :) & att utveckla min ridning!♥

2010-12-12 @ 18:51:55
Postat av: Wilma

Det roligaste som har hänt detta året är nog att min mamma kanske har hittat den rätte ponnyn till mej!



Det sorligaste som hänt är nog att sally (min hund) fick ligga inne på akuten i 3dagar



Ett speciellt minne detta året är nog när mamma berättade om ponnin



Jag har inte hittat någon kärlek :(



Mitt mål nästa år är nog att utveckla min ridning lika bra som du gjort me din!

♥♥♥

2010-12-13 @ 15:05:24
URL: http://wilmajohansson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0