Att jämföras

Nä man bloggar öppet inför DIG å alla er, då ska man typ kollas.
Bilder ska komenteras å hissas elle dissas på nåt sätt.
Filmer ska spolas fram å tebaka o kollas egeom varje millimeter sekund.
De man gör bra.....ska göras bra.
Så är de bara, fö vi är bloggare.
VI ska göra rätt. Va annars lixom?
Så nä man sitter där o kollar på filmen som jag eller nån annan rider på då skall allt stämma.
Helst ska det va perfekt - elle näst intill.
Vilken människa är perfekt??
Spelar de nån roll om man e 10, 18 elle 46 år.
Alla människor jobbar la på nåt att alltid bli bättre.
Även jag.
Typ matten i skolan - ja erkänner här o nu. Ja går hos extra fröken för ja suger på matte. HÅrt asså.
Men ja kämpar på de. Kommer bli bättre.
Samma me ridningen.
Ja jämförs ofta me äldre tjejer.  Ofta sånna som tävlar sista året på b ponny.....asså 13 åringar. Ibland äldre tjejer med.
Man glömmer att ja e bara 11 år. Att ja e mogen i allt annat o driver denna stora bloggen...så dras man med lixom.
Allt jag gör e inte perfekt. LÅNGT ifrån.
Jag VET att Thonna drar upp huvudet o är svår att gå i form. Jag OM NÅN vet det.
Men Thonna är inte byggd att det är lätt att få henne i form ens.
Jag följer TEAM SL LINN`S råd att skita i martingal på Thonna.
Låta henne få gå där me hövvet istället för att bli 6, 5 meter lång o ja orkar inte hålla henne därför.
Sen ja la bort martingalen o rider henne på pessoa magic.....funkar det.
Thonna nollar klasserna o trivs med att gå så.
Ja förösker störa henne så lite jag kan....men jag väger 33 kg. Jag är 11 år.
PONNYN är inte enkel..ponnyn är stor.
Men jag försöker.
JAG VET att ja har brister med stella med.
HON OM NÅN är oxå svår att hålla när hon tokrusar mot hindrena.
Henne vill ja inte bettsla upp...försöker ha snälla bett på henne.
Jag om NÅN rider massa lydad hemma o markarbete...varavat med goa lugna skogsturer.
Lägger inte ut de här 24/7 hur ja rider o vad jag gör. Men jag gör det.
Ihop med tränare.
Stella ÄR orutinerad fö att va 8 år gammal.
Hon är inte startad i avd b klasser sen hon va 5 år o har lite vana inne.
Hon är grön å behöver ERFARENHET.
Va får man erfarenhet ifrån??
JO...ute på banan.
Sen skitsamma...lokal med 200 starter eller reg med samma starter.
UTE på banan får vi tillsamans i rutin.
SEn går hon hur fint som helst hemme lugn o lydig.
Men taggar på banan......men vi e gröna.
Sen SKA hon inte tokrusa...hon ska lyssna på mig.
Men igen.
Ja e 11 år väger 33 kg...jag försöker VARJE DAG.

Men att sitta o döma nån steg för steg minut för minut tycker vissa bloggare å andra :
De får du la palla om du ska driva blogg.
De är just de ja gör.
Jag läser era komentarer....om å om igen.
Kollar på mina filmer om å om igen.
Ser över mina brister om å om igen.....jag om NÅN vet va ja kan o inte kan.
Ja e inte 15 år o rider D ponny på nationell nivå.
Ja e 11 år....o hoppar reg nivå med 2 svåra starka b ponnysar.
Men jag älskar mina ponnysar o tar sjukt bra hand om dom.

Ni som kommer med tips om HUR ja ska göra - tack.
Ni som komménterar snällt - tack
Ni som kommenterar illa -  de rinner av mig

Men bara för att ja bloggar hgär å ger er möjligheten att granska mina "misstag" om å om igen...så är ja fortfarande inte felfri som person.
Ja ger ER bara möjligheten att tala om det för mig.......



/ nellie b

Kommentarer
Postat av: Amanda

TYDLIGEN så rinner inte de "elaka" kommentarerna av dig eftersom du publicerar detta inlägg för att försvara dig ;)

2011-05-03 @ 14:19:28
Postat av: Julia

Grymt bra skrivet o grymt moget skriver av en 11 åring!!! Keep it up! :)

2011-05-03 @ 14:20:48
URL: http://rsjulia.blogg.se/
Postat av: -

Fortsätt som du gör, sluta aldrig vara dig själv och framför allt:

Försök inte vara någon annan, den finns redan.

Du är du och du äger för att du är den du är. Nästan alla som läser det du skriver, håller med mig. Sen finns det så klart sånna som inte har något bättre för sig än att sitta och kolla dina minsta fel. Men vet du vad?

Utan fel hade du inte varit den du är.

Och då hade du inte varit så bra.

Så stå på dig tjejen <33

2011-05-03 @ 14:32:26
URL: http://endiktaresliv.blogg.se/
Postat av: mollie

sv: så lite så. när blir nästa tävling då? och ska du till Börjes cup? (om du nu vet vad det är för cup) ;)

2011-05-03 @ 14:33:18
URL: http://molliejosefina.blogg.se/
Postat av: Anna

Rid avd B!

2011-05-03 @ 14:34:08
Postat av: Anonym

Du har helt rätt Nellie! Allt kan inte vara på topp, dem som skriver sånna kommentarer kan man bara skita i, dem är säkert bara avensjuka. Det finns alltid något att jobba på, men man behöver inte kommentera elakt för det, keep it up du är grym tjejen! forsätt som du gör, du är grymt duktig för att vara 11 år! CREED till dig :) kram

2011-05-03 @ 14:36:19
Postat av: sabbi

Du är bara bäst Nellie du är min idol.

2011-05-03 @ 14:39:22
Postat av: bella, sörjande ex hästägare

hejsan nellie, om du läser denna text så kanske du förstår att jag ber om hjälp! jag mår så hemskt och jag vill inte ens gå utanför dörren. så jag undrar om just du, vill hjälpa mig genom några värdefulla ord. kanske låter lite konstigt, just du eftersom att jag inte känner dig men jag känner att du alltid har något bra att säga och det behöver jag nu.



Vila i frid min underbara älskade Jasmin VII ♥



21maj 1991 - 2maj 2011



igår den 2maj så fick min lilla häst kolik. jag var i skolan och jag kände helt ärligt att jag helt plötsligt fick ont i magen. Jag åkte sedan hem och sen med pappa till stallet då Jasse hade kolik och vi ringde veterinär. han kom och vi höll på i timmar. hon mådde sämre och sämre. hennes ben skakade så mycket att hon knappast inte kunde stå på benen. Hon mådde så hemskt dåligt och det visade sig att hennes tarmar hade vriditi sej och det fanns ingen chans att rädda henne. Veterinären gick och pratade med pappa och en annan i stallet utanför paddocken och så gick pappa iväg med händerna på huvudet och jag förstod direkt. sedan kom Linda och hon tog iväg mig medans veterinären fortsatte att gå med henne i paddocken.jag fick veta att min älskade stackars ponny skulle avlivas. jag har aldrig kännt mig så tom och hjälplös. jag kunde inte göra något och hon bara kollade på mig med hennes bruna stora ögon och hon ville att jag skulle hjälpa henne, hon ropade på hjälp och jag kunde inte göra något.

detta är det värsta som en hästägare någonsin kan få höra!

jag är helt tom. mitt liv känns meningslöst, hon är fortfarande mitt allt, och jag kommer aldrig kunna sluta älska henne. hon betyder mest av allt och helt ärligt så vet jag inte vad jag ska göra utan henne. Dom tog hennes liv och samtidigt mitt. jag vet inte hur jag ska kunna fortsätta mitt liv när hon var allt i mitt liv.

Hon kommer aldrig mer stå och vänta på mig efter skolan, jag kommer aldrig få chansen att rida,gosa,pussa,ge morötter och se hennes stora ögon kolla in i mina. vi kommer aldrig kunna galoppera över stora ängar eller flyga över hinder, inte kunna busa och ha kul tillsammans. Mitt liv är över. hon hade många härliga år framför sig. Hon förtjänade inte detta! hon var värd mycket mer! hon borde fått ha flera år tillsammans med mig.



vet inte vad jag ska säga. Mitt liv är en mardröm och jag kan inte se något ljus. Helt seriöst så känns det som att jag inte har något att leva för längre.



/bella

2011-05-03 @ 14:41:36
Postat av: vilma :)

sv; det är bara 8 ;)

2011-05-03 @ 14:59:19
URL: http://vilmatimmer.blogg.se/
Postat av: olivia

Nellie detta var sjukt bra/fint skrivet aso, du ska bara veta att jag beundrar verkligen dej&du ska vara nöjd med dej själv!

kram på dej <3

2011-05-03 @ 15:02:51
URL: http://wearnicewords.blogg.se/
Postat av: Matilda

Hej :)



Jag har också en blogg. Inte s stor eller många besökare men det är några som läser den. Vänner och lita annnat folk tror jag. Men jag fattar inte hur du vågar skriva så mkt känslor och sånt när du vet att dom läser. Hör gärna av dig // Matilda ([email protected] eller giirlsanddog.blogspot.com)

2011-05-03 @ 15:06:27
URL: http://giirlsanddog.blogspot.com
Postat av: linnea

Helt rätt Nellie. Ingen person är FELFRI, alla har något de måste tränas upp på eller bli bättre på. Vi är sjukt lika faktiskt. När jag gick i trean till femman hade jag extra hjälp och en annan fröken för matten för jag har problem med den. Eller idag går jag i vanlig klass och jobbar som alla andra och får bra betyg, ett G är som ett MVG för mig i matten. Klarar jag en uppgift som jag suttit med i 30 minuter och får G precis på gränsen så är det som MVG för mig och jag blir så sjuuuukt stolt. Medans några andra klarade den på 10 minuter och fick MVG på den. Men vad spelar det för roll? Alla är bra och dåliga med något. Ingen är perfekt, inte ens jag! :) <3

2011-05-03 @ 15:11:00
URL: http://ungponnyn.blogg.se/
Postat av: amanda h

JA vad ska man säga...

DETTA VAR DET ÄRLIGASTE OCH FINASTE INLÄGG DU SKRIVIT HÄR..

Du gör rätt... du ä dej själv och bygger upp ditt liv på det egna sätt..



Och gissa vilken lättnad det blev när du skrev att du gick hon extra lärare i matten..

JAG GÖR DET MED.. är inte den mest lyssande stjärnan i det ämnet..

Du visar att även en sån fin tjej som du kan ha brister..

Smartheten ligger inte i sitt utseende.. alla har svårt med nått..

Men att du visar det på detrta sätt gör allt så grymt bra.. lev ditt liv och kör ditt race..

Snart är det våra extralärare som ber oss om hjälp..



Glöm inte att du är en stjärna!



//amanda...

kram finaste du <3<3

2011-05-03 @ 15:17:48
URL: http://amandaofcoursehenriksson.blogg.se/
Postat av: emmelie

sv; du red ju så himla fint och va så sjukt duktig så det fick bli en bild på dig ;)

2011-05-03 @ 15:20:16
URL: http://emmelieochjulia.blogg.se/
Postat av: LisaLundberg - Fotograf - Hästgalen

Har frågestund på min blogg, kika in! ;)



DUÄGERNELLIEGMN! <3

2011-05-03 @ 16:02:41
URL: http://fotoliiisa.blogg.se/
Postat av: sofia

Sv: :)



Så bra skrivit!!! Du satte pricken över i:et.

Vill ge dej ett tips! Många vill ju inte ha starka bett på sin häst osv, som jag förstår att du inte vill ha. Som jag förstår är dom väldigt starka båda två, och ist för att dra och slita, så är det mycket bättre att ha ett bett som är såpass stark att man inte behöver slita som ryttare, tänker på dej där, det tar ju mycket på dej med att dra så. Om du förstår va jag menar, sen blir det snällare mot hästen också! Hästar är så känsliga i munnen, därför är det bättre att ha ett bett som gör att man inte måste dra så. (sen ska det ju vara ett bett som hästen trivs med) För då räcker det med att lirka med fingrarna ist :)

Ett tips och råd bara ;)



Kram hoppas du förstår va jag menar^^

2011-05-03 @ 16:08:26
URL: http://sofiamagnbrant.blogg.se/
Postat av: Linnea

Jag och många andra tkr att du är RIKTIGT duktig ! Så skit i dom som bara klagar, de finns alltid ngn som gör de.. men du är Grymmmm ! :D <3

2011-05-03 @ 16:10:18
Postat av: N

Direkt från hjärtat: Sjukt bra sagt. Du är bara för grym. <3

2011-05-03 @ 16:19:47
Postat av: mandi

Jag tycker inte du är så speciellt mognare en någon annan 11-åring :P

2011-05-03 @ 16:20:17
Postat av: Johanna

Jättebra skrivet Nellie. Hoppas alla, ursäkta mitt språk, "cp-ungar" kan låta bli allt att kommentera hit och dit och sen inte vågar stå för det.



Min tränare sa alltid till mig: "Om du inte tänker på formen, utan rider så att han slappnar av. Då kommer det".

Jag tycker det är klokt av dig att inte ha martingalen bara för att få henne i form. Rider oxå på ett Pessoa (nog inte ett magic) och jag får höra hur ofta som helst att, "pessoa-bett är inte bra", "hästen böjer på nacken bara för bettet" och massa bla bla bla om pessoa. Ofta är de på människor som rider på ett tvådelat och sitter och drar i hästarna hela tiden och överställer hästarna för att de "tror" att hästarna går i form.

Tycker att du ska strunta i alla määnniskor som klagar på sånt, kör ditt eget race. Jag har själv vart den där lilla människan på en stark och pigg b-ponny. Jag växte ju lite sen (och då började de andra kommentarerna "stor på en liten ponny, osv.) men tyckte ju att det inte gick och så. Men jag lovar du kommer klara det, för du klara det mesta.



Fortsätt köra ditt eget race och låt de andra människorna vara avundsjuka, för det är vad de är. <3

2011-05-03 @ 16:21:25
URL: http://sweetyponny.blogg.se/
Postat av: Amanda J

hahahahahah varför ljuger du om din ålder, lilla gumman du är bara 10 och fyller inte 11 förräns i september.

2011-05-03 @ 16:26:46
Postat av: Anonym

Ett tips att för att Stella ska bli mer coolare är att ha bomulls tussar i öronen och en luva över! brukar funka väldigt bra! :)

2011-05-03 @ 16:28:44
Postat av: Emma Berg

Nellie, första gången jag såg din blogg trodde jag du bara var en 13-årig bortskämd unge som fick allt hon ville ha, men dina texter här på bloggen gjorde att jag fortssatt att läsa vidare. Och jag hade totalt fel, du är inte en 13årig bortskämd unge, utan en vanlig 11årig ryttare som (så många andra) ryttare har sina brister.

Och ärligt talat beundrar jag dig, för när jag var 11 år red jag som en kratta, kunde knappt rida ordentligt alls. Så jag tycker du rider grymt bra för din ålder, och tror du kommer komma långt innom hästsporten om du fortsätter som du gör nu Nellie!



Och skit i om andra säger att du rider fel på det ena och andra sättet, för hur mycket bättre är dom om dom kan sitta och klaga på dig men själva inte vågar erkänna sina brister innom ridningen? Inte alls bättre!

Så slutar aldrig vara DU Nellie, aldrig! Jag är 15 år och beundrar dig verkligen, för just att du vågar stå upp för dig, vågar stå för att du inte är bäst på ridning (eller hur man ska uttrycka sig)

Som sagt, du kommer kunna gå långt innom denna sport, om du fortsätter som du gör nu! Keep up the good work girl! ♥♥

2011-05-03 @ 16:30:46
URL: http://hastekipage.blogg.se/
Postat av: Ellen

du, nellie? jag läser din blogg så ofta jag kan. och jag tycker du är helt grym - 11 år och tävlar och rider så bra på ponnysar som är sjukt svåra. tycker att du ska skita i alla taskiga kommenterar för de vet ingenting om det är hur att vara du, inte för att jag gör det heller. du är, somsagt, grym. dessutom jättesöt så bara fortsätt leva ditt liv, de som kommenterar taskigt är rena idioter! :)

2011-05-03 @ 16:40:52
URL: http://ehvt.blogg.se/
Postat av: Bieber´s cheeyy

Jag e snart 15 år, och du e 11. DU e en förebild för MIG. ändå e jag 4 år äldre än dej. Men de du gör, och HUR du gör de. de e så himla starkt. Du låter ingen trycka ner dej. du skriver de du vill och vågar stå för de, om ngn trycker ner dej, tar du de med ett leende. Du e en stor förebild för många! Jag har en d-ponny som jag haft knappt en månad, vart me på en dressyr tävling. Gick dåligt, men jag gick därifrån och log, för vi är inte ett fullbordat ekipage. Vi känner varandra inte så mycke än. Min dröm är att tävla lokal på honom. MEN jag är rädd för de. jag har ramlat av in i en trippelbarr som va 1 meter lång och 90 cm hög. Jag bröt armen och 2 revben. Jag är LIVRÄDD för att hoppa högt, men de e ändå det jag vill satsa på.

Personer i min skola som oxå håller på med hästar och tävlar på lokal nivå kallar mig feg, att jag inte vågar, dom säger att jag aldrig kommer klara av min ponny. Dom säger att jag krm dö om jag fortsätter. Det är dom kommentarerna, dom trycker inte ner mig. Dom gör mig starkare. Dom får mig att försöka för att jag vill visa hur fel dom har. Förra gången jag försökte slå en av dom tjejerna i hoppning (vi hoppa samma klass och samma höjd) Jag på en 5 åring och hon på en erfaren 15 åring. Båda 2 gick till omhoppning, och där va de KRIG. Hon pressa sin ponny så hårt att han låg ner i kurvorna. Men hon fortsatte driva. Dum som jag va kollade jag på hennes tid, och försökte slå den, samtidigt som alla mina kompisar satt på läktaren och sa "kom igen nu då!" "fortare"

När det plötsligt hände. Min ponny tappade fokus på grund av att hästar som kom loss, och jag tappade fokus på hindren eftersom folk run om kring skrek att de va bråk mellan 2 hästar. jag la henne snett på ett rättuppstående och vi kraschade in i ett hinder. Hästen sprang som om att de inte va ngt hinder där. De blev ambulans helikopter för mig och djurambulans för henne. När jag vaknade va de första jag sa "sunshine" och mamma skakade på huvudet. Då förstod jag att hon va borta. 5 år, tredje tävlingen. Hon fick inte vara med om mer. Jag skyllde allt på mig, jag sa "om jag inte hade brytt mig om tiden, så hade hon funnits" "om jag inte lagt henne snett på hindret hade de aldrig hänt" " om jag bara hade behållt lugnet så hade de aldrig hänt" men alla sa att det inte va mitt fel, men jag sa emot dom. När folk frågar om henne, säger jag fortfarande att de va mitt fel. ALLT VA MITT FEL. Efter den tävlingen har jag aldrig varit där och tävlat igen. Och jag kommer nog aldrig att åka dit igen heller. Jag vet att man måste släppa sånt, men hon va min egen häst, jag hade ridit in henne själv, jag hade utbildat henne alldeles själv. Jag var med vid födseln.

Det kändes som om att förlora en vän, en familjemedlem. eller ännu värre, de kändes som om att någon slitit ut mitt hjärta. Och kvar fanns bara ett hål.

det va hemskt.

2011-05-03 @ 17:15:17
URL: http://teamhorsestyle.blogg.se/
Postat av: Carro

SV: Tack gumman! <3

2011-05-03 @ 17:20:21
URL: http://tvillingryttarna.blogg.se/
Postat av: klara källehult

antar att du menar mig, men jag venne du sa ju typ att man skulle kommentera, och jag sa det jag tyckte :s ?



sorry om jag såra dig var verkligen inte vad jag mena ;)

2011-05-03 @ 17:21:09
Postat av: SOPHIE

Vill du vara med i Veckans blogg och få en chans att visas på min blogg i en hel vecka?



Då ska du klicka in dig här: http://emsophiegranlund.webblogg.se/2011/may/veckans-blogg.html#comment



Hoppas du vill delta och lycka till! :)

2011-05-03 @ 17:53:51
URL: http://emsophiegranlund.webblogg.se/
Postat av: maja,siktar mot toppen inom hästsporten !

Sv; Tack så mkt !

men du verkar ju bra på bloggar så undrar jag verkligen om du tycker min blogg är tråkig , inte för att jag tror att du kollar den men det var en som skrev det så vill fråga dig , kolla och säg om den är det , vad du än tycker säg sanningen ! <3

2011-05-03 @ 18:11:34
URL: http://superhorses.blogg.se/
Postat av: ke

Hej Nellie mycket bra skrivet av dig. Och det är bra att du inte låter nån trycka ner dig i skoskaften som vi säger här längst upp i norr. Och jag håller med dig fullständigt.

2011-05-03 @ 18:43:45
Postat av: Martina

Frågestund på bloggen, fråga vad du vill! :D www.ttiinnci.blogg.se!

2011-05-03 @ 18:45:41
URL: http://ttiinnci.blogg.se/
Postat av: Johanna-en blogg om allt eller inget!

guud stakars tjej där uppe :(

2011-05-03 @ 18:46:26
URL: http://jjjohannaaas.blogg.se/
Postat av: Anna

Du din blogg e jätte bra , älskar den och kollar varje dag, Rider också. Vi har med hästar.

2011-05-03 @ 18:58:28
Postat av: Hannah

Förstår hur det är,min ponny är också grön.

Hon är 10 år,och inte helt välriden.

Hästen hoppar som en gud,men hon också drar upp huvet ibland,går utåtställd och sånt.

Det enda man kan göra är att träna,och träna.

Du kan pröva gå på dressyrträningar och ens häst blir såå mycket bättre.Men det krävs att man kämpar fö de.

2011-05-03 @ 19:23:07
URL: http://klequi.blogg.se/
Postat av: Hannah

Väldigt bra skrivet ! Du har helt rätt :)



Haha sorry för jag skriver det här med det är så att min syster är med i en fotto tävling på extra-film.

Just nu ligger hon 2 a och behöver fler röster så rösta gärna på henne här http://www.facebook.com/pages/ExtraFilmse

/113793168667900?sk=app_113146735428789



Hon heter Malin Lydin!

Kram Hannah

2011-05-03 @ 19:27:45
URL: http://hannahlydin.blogg.se/
Postat av: Emilia

Snyggt skrivet Nellie! :)

2011-05-03 @ 19:30:38
URL: http://horzejumperz.blogg.se/
Postat av: bella

hej nellie! jag vill bara säga att folk kan vara så brutalt elaka ibland, men låt dig inte ta åt dig av det. du verkar vara en jättefin (och VÄLDIGT mogen) elva åring som gör ditt allra bästa. söt är du också! jag vet att det är svårt, men försök att skita i alla dessa avundsjuka människor som inte kan se utanför deras egna ramar. antagligen vill de bara trycka ner dig för att de själva inte har bra självförtroende.

ha det bra! kram.

2011-05-03 @ 19:30:59
URL: http://forlovers.blogg.se/
Postat av: Amzzie :)

Heyhey Nellie!

Superbra skrivet! (L)

sv; Har ingen bra zoom på min kamera så "bra" bilder kan jag inte säga att jag fick men ska försöka kolla om det blev nåt en dåå! ;)

Kram <3

2011-05-03 @ 19:35:36
URL: http://amzzie.bloggplatsen.se
Postat av: Elin

JAG tycker du överdriver när du säger att du jobbat jäääättemycket med Thonna. Hästen har gått SM med p l a c e r i n g om jag inte minns fel, eller hur?

Fine, du har säkert jobbat mycket med Stella men så mycket jobb kan där inte ha varit med Thonna (vad jag vet)

Jag trodde dessutom att du ville ha kritik från dina läsare? du behöver inte ta åt dig om du inte vill, det är egentligen inte illa menat.



Dessutom, du säger att folk tror att du är äldre och mognare. Ärligt talat så tror jag att det är du SJÄLV som tycker det. Du är lika omogen som alla andra 11 åringar enligt vad man kan läsa på bloggen, har ju inte träffat dig irl. Kan vara en missuppfattning också, det vet jag faktiskt inte.



Vill verkligen inte at du ska bli sur/ledsen av denna kommentaren.



När man skaffar en storblogg så blir det automatiskt att folk tror att man är perfekt, vilket ingen är. Keep on working Nellie, för du vill vär nå toppen? ;))

2011-05-03 @ 19:36:42
Postat av: Ella

Hej nellieberntsson jag tänkte att du kanske ville höra mitt motto . Skitbra enligt mig :)

;man lär sig av sina misstag

2011-05-03 @ 19:36:44
Postat av: -

Har du någon mailadress som jag kan skicka en idolbild till?

tacksam för svar<3

2011-05-03 @ 19:42:51
URL: http://endiktaresliv.blogg.se/
Postat av: Julia =)

För det första grymt bra inlägg!! För det andra jag förstår hur du känner eller jag kan inte säga "att jag förstår hur du känner" för jag vet inte hur det är , men lixom 5000 läsare eller mer, dömmer dig hur du rider & ser ut mm. Som du skrev du är 11 år !! det e helt galet! Du tar så mycket ansvar du verkligen duktig, asså jag fattar inte 11 år!?!? asså du förtjänar en stor fet guldig guldmedalj gumman. Du e värd allt! <3 Och för det tredje jag har också en extra fröken i matte, jag har lite dyslexi.. but who cares, right?

2011-05-03 @ 20:19:31
URL: http://horzeriders.blogg.se/
Postat av: Julia =)

För det första grymt bra inlägg!! För det andra jag förstår hur du känner eller jag kan inte säga "att jag förstår hur du känner" för jag vet inte hur det är , men lixom 5000 läsare eller mer, dömmer dig hur du rider & ser ut mm. Som du skrev du är 11 år !! det e helt galet! Du tar så mycket ansvar du verkligen duktig, asså jag fattar inte 11 år!?!? asså du förtjänar en stor fet guldig guldmedalj gumman. Du e värd allt! <3 Och för det tredje jag har också en extra fröken i matte, jag har lite dyslexi.. but who cares, right?

2011-05-03 @ 20:19:35
URL: http://horzeriders.blogg.se/
Postat av: Amzzie ;)

Heysan! :)

Skickat bilderna nuue, hoppas bara jag har rätt mejl? <3

Kram!

2011-05-03 @ 20:25:09
URL: http://amzzie.bloggplatsen.se/
Postat av: Pernilla

Bry dig inte om nån annan, du är bra som du är! Både ryttare och hästar har sina brister, så länge man själv vet om det ska ingen komma och förstöra. Du rider jätte bra, när jag var 11 år var jag verkligen inte lika bra som du, du är duktig och det borde du veta! Continue forward, you reach the top someday!

2011-05-03 @ 20:25:45
Postat av: Anna

2011-05-03 @ 20:46:08
Postat av: Alice

Jättefint och bra skrivet Nellie!

Jag tror att alla dina trogna läsare VET att du alltid gör ditt bästa, du är bara 11 år liksom, du är sjukt duktig tycker jag :D

Kämpa på, jag tror på dig <3

2011-05-03 @ 21:03:12
Postat av: Tova :)

Stå på dig! Du är jättemogen för din ålder - vilket jag oxå är. Jag är också 11, och får hela tiden kommentarer om att jag är äldre, så vet hur det känns :').

Jag tycker iallafall vad man ser på filmer att du rider SJUKT bra, och man jämför med mig iaf xD

Stå på dig tjejen, du äger!

2011-05-03 @ 21:15:16
URL: http://ponnismurfen.blogg.se/
Postat av: Moa

Nellie, jag vill bara säga att du är otrolig!

du är 7kt bra!

Kan säga att man behöver inte rida alla hästar i form och skit!

Te.x. Karina (den ja rider) går med huvet i vädret.

Men jag bryr mig inte, folk snackar skit för dom igentligen är avendsjuka.

Skit i dom, om dom vill ha perfekta ponnys att åka runt på och vinna , får dom väl det? du rider, kämpar! och vinner ändå!

Man kan inte vinna alla gånger, du är en förebild!

Även om ja är tretton!

Jag tycker iaf om dig, läser bloggen varje dag!

Älskar ditt sett att vara på :D

Fortsätt vara Nellie Berntsson!

2011-05-03 @ 21:34:55
URL: http://ponniliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0