Shiiit va NI peppar mig asså :)

hej nellie!
läste din blogg & ditt inlägg om de som hände igår.
jag ahde en ponny som hade gått msva i tyskland som kunde allt... den 7maj 2010 skadade hon benet när vi va ute & red & efter 3 veckor tog jag bort henne. det är en lång historia & orkar inte skriva allt... men där har du lite.
min nya ponny som kom hem dagen efter te mig som jag fick henne är världens sötaste & goaste ponny! (kolla mina fotoalbum med nemo) jag hatade han. fyfan, han va rent ut sagt förjävlig. jag orkade inte med han. men sen så sa mina kompisar & min hopptränare att rida, ge inte upp. du ska inte ge upp hoppet om denna hästen, det är försent. du skulle gjort det långt innan detta.
asså jag har gråtit dag in & dag ut, men ändå lyckats! jag vet hur det är att sitta fast. jag har gjort det med båda mina ponnysar som jag ägt & mått piss! gör det bästa utav det & se det positivt, blicka framåt & säg det hela tiden innuti dit huvud att jag klarar detta, jag kan & jag är bra på detta.
jag beundrar dig sjukt mkt, du är så hiiiimla ung & du är helt grym. du är bra på de du gör! keep it up!



Sötis, det kan inte alltid gå bra. Tro mig, jag vet. För tillfället känns det svårt, men senare kommer du se det på ett annat sätt. Motgång är vägen till framgång.
Du är galet bra tjejen, glöm aldrig det.
You will be something big, a 'superstar.'




Nellie!
Lyssna noga!!
du har mer vilja och styrka att kunna kämpa! THONNA är svår..alla VET det! och vi VET att du kan klara henne!hade också en skit dag idag... jag vet att du e trött på att kämpa men att det inte ger resultat..MEN att vara 11 år och rida som du är endå inte så vanligt...?? Jag tror att du o thonna med mer hjälp och ta det från början? kan bli bäst ever! jag vet inte mkt o vill inte vara nån expert!,men jag vill kunna hjälpa dej! Jag har inte sätt nån med så kycket kämparglöd och styrka som dej nellie! Till exempel? Du och thonna har vunnit,tatt andra placeringar förr!,vrf skulle det inte gå nu? Ge damen en sista chans så tror jag verkligen att hon kanske också ger dej en! Om du nånsin känner att du är dålig,kass elr helt värdelös som jag hoppas att du verkligen inte känner dej! så hoppas jag att du vat att jag och dina 4500 läsare finns till hand när du e ledsen!
Skriv elr vad som helst när du är ledsen till oss! vi förstår dej verkligen att det inte alltid e kul att vara NELLIE? men från och med idag! Mars 2011 så ställer vi upp för dej gmn!
lita på det!
jag o alla älslar dej! hoppas du vet det!
kraam <333



Tack så mycket för all stöttning.
Just nu står jag & velar..fortsätta eller inte fortsätta. Just med den ponnyn.
Jag är ärlig´, vem fösöker ja lura lixom.
Just nu lyssnar ja på allt ni säjjer & tar åt mig allt. ALLT.
I ett försök att veta.....nåt ja inte vet.....hmmmm.
Men läser allt ni skriver å tar till mej det lixom. Verkligen.

/ nellie b

Kommentarer
Postat av: Anna

Det är klar att du inte ska ge upp Nellie, trots att det känns jobbigt. Du klarar det, se hur det går.



Kram

2011-03-09 @ 15:01:00
URL: http://annasponnyblogg.blogg.se/
Postat av: ida söderberg

nellie, de ordnar sig !

2011-03-09 @ 15:21:34
URL: http://idaasoderberg.blogg.se/
Postat av: moa

Nellie, du är jätteduktig!

Allt blir bra!

Kolla in bloggen, frågestund! :D

2011-03-09 @ 15:58:08
URL: http://ponniliv.blogg.se/
Postat av: Maja

Hej Nellie,

Ge inte upp nu!



Jag har en annan ska jag skulle vilja visa dig,



Det är så här att jag läser 2 häst tjejers blogg. och varav en skrev ett inlägg om dig idag. Du kanske inte Bryr dig men om du gör det eller har lite tid över kolla gärna in vad hon skrev! De är väldigt bra skrivet tycker jag iallafall!



http://ellaochemma.devote.se/blogs/8602342/nellie-berntsson.htm



iaf super blogg,

keep it up!



kram Maja:)

2011-03-09 @ 16:35:31
Postat av: AMANDA HENRIKSSON

Nellie fortsätt kämpa!

jag skulle bara dött om det hände mig! men du är tusen ggn mer starkare o tuffare en mig och du vet hur man kämpar!

kraam nellie! hoppas att ditt huvud blir bra snart efter det med väggen...

hoppas o stöttar dej genom allt! kram älsk..!<333

2011-03-09 @ 16:42:30
URL: http://amandaofcoursehenriksson.blogg.se/
Postat av: AMANDA HENRIKSSON

ÅÅ nellie förresten tack att du visar att du verkligen tar imot allt man skriver tillm dej! spelar ingen roll om du behöver lägga ut den på din blogg! men tack endå!.. men BARA DU vet att jag stötar dej så e det bra! du kommer klara dej galant nellie! ska allt se att det blir ordning med dej o thonnisen! <3

2011-03-09 @ 16:54:33
URL: http://amandaofcoursehenriksson.blogg.se/
Postat av: sofia

Jag har en ponny, 6 år som jag fick hem till mig i somras. Jag var överlycklig, så himla glad att jag äntligen fått min ponny. Allt flöt på jättebra tyckte jag, tills hand började att ställa sig.

Det var inte lite han ställde sig, högt reste han sig, riktigt nära på att slå över. Jag blev helt förstörd, vägrade att hoppa upp på honom. Jag blev rädd, fick panik. Min tränare hjälpte mig, när jag skulle sitta upp på honom skakade mina ben och helahuvudet snurra. Jag var livrädd. Men vi kämpade på och han blev en helt annan ponny.



Det jag vill säga är att genom detta hemska kom något bra, han blev så himla fin efter detta.



Men vi möter motgångar hela tiden, men det gäller bara att kämpa. Men jag vet hur det känns, ibland vill jag bara skita i allt.



När det blir för jobbigt, när det blir för mycket. Skit i det, rid ut, hitta på något roligt. Skit i alla krav, gör som du vill och lek och ha roligt med din ponny.



Komihåg att alltid göra det som känns bäst för dig, du ska vara nöjd och du ska må bra (:



Hoppas allt löser sig Nellie <3

2011-03-09 @ 21:13:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0