Mina tankar, mina vänner, min blogg...mina läsare.

Asssååå guud va jag tänker mycket asså.
När ja vaknar på morronen e jag HELT död...fö ja legat & tänkt massa innan ja somnar.
Slänger ner lite tankar här för er...sånt som snurrar lixom.

För & nackdelar med att driva en blogg med massa läsare

Jo allt man gör ses. Man kan inte gö nåra misstag typ.
Alla ni kan typ komentera mitt sätt att prata, klä mig, rida & typ va.
Vassegoda. Fritt fram.
Kommer man nånstans så har vissa typ redan nåt dom tycker om mig.
Som ni känner mej men endå inte. A ni fattar.
Man skriver bara rakt ut hur man känner inefrån mej själv.
Men kan aldrig skriva ut om man e arg på nån annan som gjort en illa.
Jo iblan....men de e inte så min blogg funkar.
Eller ja gö de om nån går fö LÅNGT.
Alla tror man alltid e glad & allt e så bra.
Ponnysarna går i form dygnet runt & ja e alltid sminkad & söt ;-)
NO WAY.

Men asså allt ni ger är mer värt.
Alla vänner ja fått genom bloggen.
Tjejer & killar som ringer & peppar & mailar.
MASSA tips från stora duktiga tjejer om ridningen o mina ponnysar.
VARMA kramar från er varje da då ni typ kommenterar ELITE.
Att ni fattar nä ja inte e top class...& då päppar ni.
ÄLSKAR min blogg...även om vissa läser den o stör sig.
Älskar er sjukt mkt <3



Ponny snack

Jag har ändrat mig HELT med va ja vill ha för ponny.
HELT.
Nu nä man ska slåss me att komma upp i dom stora klasserna - då de te stor del handlar om att ha rätt ponny, OM man ska nå sista biten asså - tänker ja HELT annolunda.
Backa tebaka typ 6 månader va min dröm att köpa Miss Money Penny a 200 000:-
Bra gått sm. Super - biljetten e bokad & köpt.
Säker väg dit. Right??
Men ändrat mig. Tack Hanna!!!!
Har du en sån ponny...spelar de INGEN roll hur de går fö du får aldrig berömmen fö de endå.
Kvalar du till SM....så ä de jue inte så konstigt fö den har JUE FAKTISKT GÅTT SM flera gånger.
Så de borde du jue göra me en sån ponny.
Okey.....?
Men kvalar du inte te sm??
Då är de as konstigt me`???
Fö den ponnyn har jue gått SM FLEEEEERA GÅNGER.
Okey...???
Hur f*n ska jag ta mig till SM då??
JO det bästa sättet är att köpa den ruggiga fjordingen på ridskolan.
KVALA den te SM...då jädrar ska du se PONNYMORSORNA sätta både kaffe, cigg & bulle i halsen!!!

Hhahahahahahahhahaha ja ska köpa fjording!!!!



Vänner

Ja e me vänner minst 5 dar i veckan.
OLIKA.
Ja har sjukt mkt vänner nu asså. Killar & tjejjer.
Gillas.
Men kan man ha fö mkt vänner????
Käns som man inte kan ta hand om alla om man har fö många??
Elle har ja fel??
Jo de har ja nog.......
Alex tar ja hand om VERKLIGEN. Vi pratar varje dag. VARJE.
Tilde tar ja hand om me......
Nellan, ELLA & Frida & Linnea & Sara & Matilda & Gurra, Julia....jo jag har fel...de har jag.
Ja e en bra vän......de ejag.



Kärlek

Kommer man över broken heart??
Jooo då de gör man. Bra. As bra.
Ja vill ha en äldre kille. Mogen. Ingen fjant korv.
Som vet va han vill & inte sms ar 20 sms / dag.
Lyft luren istället & ring & säg vad du vill.....
Skitsamma hur han ser ut..eller inte skitsamma..men lite skitsamma.....bara han e top Class på insidan typ.
Ingen player......rider han e det jue ännu mer Top Class.
Annars e jue FOTBOLL ehm host HETT.....
Me like fotbolls killar........& jacob lv OFC.
Men ska va singel nu.....tills han född 98,97 dyker upp på fotbollsplanen snart.....
Vet NÅN när fotbolls säsongen börjar??????????
Hallååååååå ?????

aasså ja e ganska rolig ibland...e det normalt att skratta åt sig själv???

/ nellie berntsson






Kommentarer
Postat av: Elin

Man kan köpa en häst som har gått SM flera gånger men det är inte säkert att man kommer dit själv med den. Hästen kan men ryttaren är inte alltid tillräckligt duktig. Så mest beror det på ryttaren. Jag har kompisar som har köpt en ponny som har gått 130 hoppning och sen kommer dom knappt runt på en 90 bana. Är det hästen elr ryttaren?! Ryttaren som inte kan ;) Men Nellie du är 1337 så jag tror att du skulle klara köpa en fjording <3

2011-01-11 @ 13:11:17
URL: http://fredriksbergsnobel.blogg.se/
Postat av: Linn

Håller med det blir tuffare att kvala till SM när ponnyn har gått det innan med riktigt bra resultat ! Jag kvalade in med min b ponny som har haft tre föl och knappt riden 10 ggr när jag fick henne! hon var med mig en av svergies absolut bästa b ponnysar! Jag va nära ett få ett brons med henne! men jag slutade min karriär med henne med 2 st SM placeringar, ridit NM! Hon va heller ingen enkel madam hon skenade med mig många ggr första året och hon va rädd för ljud;) så det va inte vem som helst som kunde sitta upp på henne ! Men det här skriver jag inte för att skryta elr ngt jag ska bara säga att man aldrig ska ge upp hur jobbigt det än kan bli! :D Kämpa på Nellie! :D

2011-01-11 @ 16:20:07
Postat av: Soooofia

Vad är miss money penny för kategori?

2011-01-11 @ 17:03:16
URL: http://torsbyryttarna.blogg.se/
Postat av: aleX

Normalt o skratta åt sig själv ? oohja :)



Heheh, fotbollssäsongen börjar la i april typ ;)

2011-01-11 @ 17:09:10
Postat av: Emma :)

det är många som vill att du ska filma dig när du sminkar dig ;)

bland annat jag, så kan du inte göra det snart ? skulle vara kul att se hur du gör <3



kramis<3

2011-01-11 @ 17:17:25
Postat av: <3

Hej fina Nellie !



Jag spelar fotboll, och för mej så börjar jag att träna i morron 01/11



Så sessången(stav* har nog börjat, eller börjar nu bland dessa veckorna. :)



Kram på dej, och ha det bra ! <3

2011-01-11 @ 17:55:33
Postat av: linnéa

heej älskar din blogg läser den varje dag :) och du grymt söt <3

2011-01-11 @ 18:35:07
URL: http://eajohansson.blogg.se/
Postat av: lina

Hejsan !

Jag har startat en tävling på min och Fridas blogg http://liinafriida.blogg.se

Skulle vara jätte kul om du var med :)

Tävlings regler står på bloggen så det är bara att

börja ;) <3

Kram Lina

2011-01-11 @ 19:53:53
URL: http://liinafriida.blogg.se/
Postat av: Linn Olsson

KLOCKRENT skrivet om ponnyerna och ang. klasser dem gått innan osv. Det stämmer precis - tyvärr.



Kör på DITT race Nellie med dina ponnyer - bulle, cigg och kaffe i halsen sätter folk ändå MEN dom kommer aldrig visa det! Skalet behålls på och vi tjejer som kämpar får ALDRIG det godkännande vi är värda ändå.



Hitta rätt människor som vill Dig väl och som Du kan lita på - SKIT i resten!



//Linn

2011-01-11 @ 20:55:44
URL: http://teamsl.blogg.se/
Postat av: Louise

Du är grym nellie! Jag har nog aldrig sett en så mogen 10åring som dig, nu säger jag som alla andra men ändå, du är målmedveten och väldigt klok! Du är en hel grym tjej och låt dig inte påverkas av dåliga personer!



KRAMAR!

2011-01-11 @ 21:11:41
URL: http://smultronpaj.devote.se
Postat av: Anonym

diggar dig stort!

2011-01-11 @ 22:19:22
Postat av: linnea - En ponny ryttare

Jag är en sådan person som vill klara det mesta utan mina vänner. Ibland eller ofta inser jag att man behöver sina vänner vid sidan. Men vem ska man då liksom prata med. Många eller sjukt många säger "finns<3" till mig överallt..Jag säger bara allt till en person o de e min bästa vän såklart. Mina "gammla vänner" som jag hade i 2an peppar mig o säger "finns<3" men vad menar dom då? menar dom att dom säger så bara för att visa att dom bryr sig lite eller menar dom verkligen att dom finns? jag har ingen aning :(



ibland har Jag för många vänner, men kan man ha de? :(



<3

2011-01-12 @ 15:13:42
URL: http://ungponnyn.blogg.se/
Postat av: Frida

Men du är grym med stort G nellie! Som jag sagt förr så får jag åter påminnas om att du endast är tio år gammal, så mogen, klok och målmedveten! Jag vet att alla skriver så, men du är de!

Fortsätt kämpa och låt dig inte påverkas av dåliga personer, du är grym, glöm inte de!



Pussokram!<3

2011-01-12 @ 21:28:36
URL: http://litenryttare.blogg.se/
Postat av: aleX

Svar till: <3

: JAg menade inte när träningarna började ?

2011-01-12 @ 22:26:26
Postat av: alice

kom in på din blogg av en slump & kolla runt lite. läste detta inlägget & såg att du hade velat ha ponnyn "miss moneypenny" för någon månad sen. det är jag som äger henne sen 7 år tillbaka & har hoppat in henne själv, tyckte bara det var kul att höra att du gillade henne. sen det med att hon har gått massa sm stämmer faktiskt inte riktigt hon har "bara" hoppat 3 stycken, många andra sm-ponnysar har hoppat betydligt fler :) superbra blogg annars!

2011-01-13 @ 18:24:32
URL: http://alicebjorkhill.devote.se
Postat av: Anonym

hej skulle du ringa arvid? vem är det? undrar bara

tja tja

2011-01-29 @ 12:27:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0