Siverholms Thonna

I april 2010 köpte vi Siverholms Thonna, Bianca kallades hon.
Vi kalla henne nu för Thonna.
Thonna hade gått msv & hoppat SM 2 gånger innan. Duktig ponny.
Inga placeringar i SM...men i msv.
Många tyckte att de va nog att hoppa upp o tuta & köra. Beeep...FEEEEEL.
Hahaha..ja starta i valsäng typ direkt mountain horse cup & förklass.
Utesluten båda.....bra!!!
Där börja jobbet.
Visste inte ett dugg hur ja skulle rida henne..för eller mellan hinder??
Tjejen som haft henne innan va större än mig & 13 år.
Ja va 10...å liten.
Asså vi kom ingenstans typ..stod bara stilla & trampa??
Ponnyn va stor..maxad & visste va hon ville lixom.
Vi backa tebaka & börja träna mer o mer. Mycket markarbete.


1a dan med Thonna hemma....



Thonna va helt ny ponny fö mej att rida. Men hon e sjukt härlig & har en j*dra power asså. Vi kämpa på....o tränade bara.
Tog me henne ibland nä ja skulle starta gevalia...men samma där..slutta me 999 resultat.
m det var mitt eller ponnyns fel...asså venne??
Spelade ingenr roll lixom..men självfötroendet va kört i botten hos mej :(
Troode inte ja kunde rida..å alla experter runt om kring so ba:
- ALLA veeet jue va den ponnyn kan & va den gjort innan.
Jajajaja nellie berntsson e värdelös;-)

Men la de åt sidan..efter min tränare o hanna päppat mej as mycket.
Började hoppa lok me henne..o pang pang pang..vi vann & vann HELA meetinget på Tjörns Ridklubb TJÖRNHOPPET :)













Allt funka hemme..men på tävling sprack lixom allting igen :(
Hon vägra & bråkade me mig....visste f*n inte hur ja skulle göra.
LA all min tid på henne.....all min kraft.
Kände att ja hade 1000000 ögon på mej ute på tävlingarna..o ja hatade det.
Alla föväntade sej att vi 2 skulle lyckas..men de gjorde vi inte.



Ja plocka bort Thonna från bloggen....la all min träning på henne utan att visa er.
Ville inte att nån skulle veta.
Träna på andra tider...då ja va själv.....för att i lugn å ro lära känna henne.
Nä det kändes som bäst...tänkte ja gå över te regional igen....då hoppa ja på GFRK..fick ett dumt stopp på näst
sista..men kom 2:a.....as glad :)



Fortsatte träna & hoppa lite mera lokalt på henne. Vann & vann....



AS cool runda i sotenäs....fine ett stopp..men vi red för att vinna :)


Hon va mer taggad än jag...haha

Sen drog vi ner till Varbergshoppet.....gick inte alls.
Utesluten i 2 klasser....fick inte runt henne??
Samma där......va sååå lessen asså. Visste intte va ja gjorde för fel.
Men kom till B final & red som f'**'***n asså..HON SKULLE runt.
haha..de gjorde hon..men melanie ling vannerus slog mig...hehe kom 2:a!!!!!



Äntligen tänkte jag......men asså..nehepp.
Thonna gick in i en brunst sen på sommaren som typ satt i 645463673723 dagar..hon va öm i hela ryggen så man knappt kunde sitta på henne.
Hopplöst :(
men...men..fick medecin mot det som skulle hjälpa.
Sen åkte till Trollhättan....aa där vet ni jue hur det gick 999 resultat & Thonna börja med nåt nytt att STÄLLA sig upp.
Jag blev så sjukt rädd asså..ja grät.
Men bestämde mej för att åka ner till min sista start för året i Nordhalland..
Visste inte hr hon ont eller dummar hon sig lixom??



Ponnyn hade ont.....nåt va knas??
Samma problem....brunstig o öm i ryggen typ....

V*I*L*A







Thonna fick vila...¨jag med.
Aså backa bandet tiip.
Fundera över va ja ville med henne å om hon verkligen va rätt ponny för mig.
Ja erkänner de....hon e för svår för mej.....å det funka inte alls.
ALLT gick åt skogen kändes de som...å ja va down.
Allt de ja lyckats me gevalia....kännde ja mej som en nybörjare me thonna.
Visste inte va ja ville......

Men bestämde mej.....ja skulle kämpa. Ge det ett försök till.
& lyssna bara på min tränare.
satte igång thonna igen.....o red bara ut ut ut ut..o hade kul me henne.
Börja träna mark....o sket i hoppningen.
Börja hoppa lite smått me henn o det flöt på.
NU känns det okey me thonna igen.
Asså jag har LAGT ner sjukt mkt tid me henne..myst me henne..tatt hand om henne o bara älskat henne.
Men skitit i att skrova det här..vi 2 behövde vara ifred.



Vi 2 har busat & tränat på hösten.......bara vart mywsigt.
Inga krav <3





Nu är Thonna igång. Hon tränas...& HÄR ÄR VI 2 NU :






Jag älskar dig Thonna.....& vi har fan inte fått nåt gratis.
Du kämpat ibland fast du haft ont...du har vart underbar & ibland överjävlig ;-)
Men vi 2 är ett.
Men vet du..när vi vinner eller placerar oss. då FÖTJÄNAR vi det.....för då har vi lyckats älskling <3

Låt 2011 bli VÅRT år gumman <3

/ nellie

Kommentarer
Postat av: majaaa

min ponny gjorde likadant, började resa sej & visste inte om han hade ont eller om han bara fjanta sej, men nu har han i alla fall slutat med de :)

2011-02-25 @ 21:30:19
URL: http://mmajjas.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

du är så sjukt jävla duktig! <3<3<3

2011-02-26 @ 14:49:15
URL: http://hillaryochfleur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0