Telefon......

satt & prata i telefon med en av mina äldre vänner.....prata om allt. Bloggen, mig själv, ponnysarna..va jag vill...asså allt.
Sjukt nice att få prata av sig me nån som e äldre å som känner mig VÄL.
Inte mami eller papi...utan NÅN anna lixom.
Hon sa en sak som ja verkligen lyssna på.....
Jag ba.....hur går man vidare ?
- Nellie...du behöver inte gå vidare. Du kan va exakt där du är. & stanna där.
- Vaaa??? Menhan har jue gått vidare?? Jag vill oxå det.
- Ja..men till skillnad från han visar du respekt för det NI 2 hade...ned att våga VISA öppet att du är sårad.
Vem ska du försöka lura lixom.....han kommer endå välja nån random anyway.
Let it go......

Så sant......att ba inbilla mej själv att hejj o hå...allt e bra o han o han o han o han o han e söt.
Fine..det hjälper la där o då.
Ja behöver inte...tveka på nåt längre.
Jag vet att ja e omtyckt....o att ni gillar mig.
Mina vänner e om nu Top Class....o jag lyssnar på er.
Tack underbara DU för att du lyssna på mej o mina tankar .....jag ska gö som DU säjjer.



Samma som detta...ofta när killar tar kontakt me mig,,,ska dom lixom va lite kaxiga sådär.
Fast...sen när dom märker att ja inte e kaxig tillbaka...så vips är dom helt chill.
Vaffö??
Asså va hände me alla gulliiga killar lixom.....hehe XD
Prata me en kille på häggvall  på chatten.....som i början va ganska kaxig..sen avsluta vi allt med att han läste min blogg & digga den som f*n XD hahahahaha
Sjukt kul !!!!



Man kommer inte långt me att va kaxxig ;-)

Samma som me mig...ja tar ingen skit från nån. Never. Vaffö skulle jag?
VEEEEEET att såååååå många tycker att ja ska dämpa mej...inte tro att ja e 15 år o bla bla bla.
Okey...ja fattar d. Köper de att DU tycker de.
Men vem säger att ja mär sämre än nån annan 11 årig chey som leker med barbie & kollar bolibompa lixom?
Är mitt liv o den ja e mindre värt då...för att ja imgås med äldre??
Snarare tvärtom anser jag & mina bästa föräldrar.
Ja e deen ja e.
Ja lär mig bli otrolit framåt, tro på mej själv......o lever livet.

Ja e otroligt stoöt över mig själv o allt ja gör.
Som idag.......

Skolan...fick ett pris för att ja gjort en redovisning bra.....fast ja har ganska svårt i skolan.
Sen stallet...mocka 3 boxar, fylla på vatten, hö, mat o allt annat. Rida 2 ponnysar & 1 storhäst för att JAG VILLE. Bloggade...lekte med min lillasyrra & Anna.....städa mitt stall.
Sen hem...göra läxan, käka...bloggade.....städade mitt rum.
ALLT detta gjorde jag med krossat hjärta......men ja klagar inte endå. Å inte på nån annan heller...

I JUST DO IT



Ja e inte bättre än nån annan...ja e ba nellie

/ nellie b

Kommentarer
Postat av: JOHANNA :)

Frågestund på bloggen , släng in en fråga eller fler :)

http://jjjohannaaas.blogg.se/2011/april/fragestund-ni-fragar-jag-svarar.html#comment

2011-04-07 @ 11:38:12
URL: http://jjjohannaaas.blogg.se/
Postat av: Anonym

.

2011-04-07 @ 11:50:24
Postat av: Nadja

tycker du låter som en sjukt söt 11åring, du borde stå på dig. Själv är jag 13/14 och har träffat en del 11-åringar samt spenderat tid med dom, men genom din blogg tycker jag att du låter smart, du är itne den som vill skryta om att du har allt, du är inte den som säger " det var jag som dumpade honom" när det inte var det.

Tycker du borde stå på dig och vara stark.

Strunta i komentarer från när folk säger att du ska dämpa dig, skit i dom helt enkelt, fine dom har "problem" med dig, men DU är DU, bara för att någon har problem med dig betyder det inte att DU är dålig. De säger bara så för att du ska få sämre självförtroende, du har en stöttande familj, 2 ponnysar som jag är säker på att du skulle kunna ta till elitnivå om du hade mer tid, starta sm- Absolut, du är söt ( nej inte på pedofilsätt.. ) och du vet vad du vill, din blogg har fler läsare än vad en 11-årings blogg brukar ha och du är sig själv, tror du inte att alla 11-15 åriga tjejer som vill ha en häst blir avundsjuka, du får två hästar, du har tid med dom och tävlar och satsar högt, medans dom skumpar runt på sina ridkolehästar och kritiserar andra. Jag har ungefär varit i samma situation som du, du ska inte ta åt dig, som din "äldre kompis " sa du behöver inte gå vidare, okej bara för att han inte älskar dig betyder inte det att du måste sluta älska honom, och det är DU som är stark, att han inte ens vill prata med dig och du går ut om det helt öppet, det tycker jag är starkt gjort av dig, du kan få hur många elaka komentarer som helst, du går ut med det på en blogg som vem som helst kan kolla in på. Det var ditt val, du kanske inte är bättre än någon annan, du beter dig inte så heller.



Förstår dig iaf, tycker du är en enormt mogen 11-åring ;) Har ju sett dig rida dina ponnys, du är sjukt duktig på det du gör och fortsätt så :)



Lite "random" detta men jag finns om du vill prata :P

2011-04-07 @ 12:03:31
URL: http://ponnidressyr.blogg.se/
Postat av: Den där Rebecca duvet (:

Skit i att ens bry dig om andra som påstår sig att du tror dig vara äldre än du är. SKIT I DEM. Jag gissar på att de är avundsjuka över hur mogen du är, och inte har något bättre för sig än att försöka få ner dig under vattenytan. Än en gång, skit bara i dem. Stå på dig och ursäkta dig inte för det du gör bra, du är bra på att vara du och mogenheten är bara ett stort fett drägglande plus i kanten som andra ungar drömmer efter. Kram på dig!

2011-04-07 @ 13:28:30
Postat av: Mia

Hej, kan jag få ditt mobil nr? :)

2011-04-07 @ 15:01:06
Postat av: amanda h

varför skriver du alltid så vackra texter?

Du är bara nellie.. vist.. men nellie är också fantastiska nellie som beter sig så sjukt bra för aatt vara i sin ålder!

Tjejen du pratade om verkar ha helt räätt..! hon sa verkligen nått och du lyssnade på det.. Helt rätt.. du förtjänar att vara där du är nu.. inte gå vidare o glömma massa.. utan det går ju inte.. för att du gav verkligen allt... då har man ett skäl till natt vara liten och ledsen ibland.. Fast man heter nellie?!?



Och du rabblade upp allt du gjorde på dagarna.. vemm är det som klagar? inte du iaf!

Du kämpar och står i fast allt detta tuffa som är runt omkring dej just nu.. det är sjukt starkt av en 11 årig cheeyy!

Och du är så fruktansvärt bra och snäll mot dina vänner!

Ger ingen skit,prtar inte.. elr nått sånt.. utan du är helt amazing på att vara En BRA kompis!

Du gör att alla mår bra.. och att allt blir braa.! kram och ha det bra för du förtjänar allt bäst!

p.s kika ärna in på frågestunden om du vill Cheyyen!

kraam finaste! <3<3

2011-04-07 @ 15:28:22
URL: http://amandaofcoursehenriksson.blogg.se/
Postat av: Julia

Kämpa på älskl! <3

2011-04-07 @ 19:34:46
URL: http://horzeriders.blogg.se/
Postat av: gillar dig <3

du är så sjukt söt! <333

2011-04-07 @ 20:28:13
Postat av: kom ihåg mig!

vad har du för mobil?:)

2011-04-07 @ 20:33:34
Postat av: Johanna

Nellie du är så sjukt stark. När folk försöker trycka ner dig, då blir du bara ännu starkare. Önskar att jag oxå var sådan, jag e en sådan person som folk trycker ner och då backar jag. Och vips så funka inget. Du e så sjukt asså, du bryr dig om allt och alla i din omgivning och du försöker alltid göra det bästa. Och så rider du sjukt bra. Synd det där med alla ponnymorsor, men det e dem som inte kan ett skit.



Du är så himla mogen och visar verkligen alla hur snäll du e. Och du, jag beundrar verkligen att du hinner göra så mycket på en dag. Du e grym Nellie!<3

2011-04-07 @ 21:15:19
URL: http://sweetyponny.blogg.se/
Postat av: Hanna

You are close enough to perfect.Fina du.

2011-04-08 @ 16:15:13
URL: http://beingreal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0