Jag finns för er - finns ni för mig??

Först när ja börja blogga så va de för att de va lixom kul. Ja hade så många vänner på olika ställen o alla gick inte i samma skola. Så kul att typ visa dom va man gjort & så.
Asså lägga ut alla fina bilder till alla NI plus alla vänner.
Sen gick d över till att ja fick så mkt tillbaka från er...att ja inte kunde sluta.
Statistiken blev bättre & bättre.....men sen fick ja en dipp typ.
Asså kom massa skit från olika personer - ofta såna ja inte ens kännde.
- Meh hon tror typ hon e nåt??, hon den dä nellie berntsson du vet...
Ne...jag vet inte?? Vem e Nellie Berntsson??
Tror inte man kan känna mig genom min blogg. OMÖJLIGT.
Adam som umgås mest me mig lär känna mig mer fö varje dag...

Ja kännde mig arg, lessen & besviken ett tag. Mamma tyckte ja skulle ta bort den...hon sa:
- 1000 :- om du tar bort den gumman!!

Medans pappa mer stod på min sida att..nehe varför då??
Ska INTE HON bestäma det...inte nåra andra.
Dom orden va sanna....PRECIS sån e ja. JAG betsämer om ja vill ha min blogg elle inte. INTE nån annan.



Sen vändee det snabbt. Ja börja verkligen ge tillbaka te er som läser.
Gå in på era fina bloggar & kommentera o ställa frågor.
Fö att ja e lika nyfiken på er....som ni på mig.
ALLA ni är olika...vissa hästtjejer, äldre tjejer, killar & såklart nåra mammor!
Men en sak....jag har ALDRIG typ trott nåt om nån eller så...ja bara läser era bloggar & tycker de e askul att läsa.
Frågor om ja hittar nåt extra kul.....för ja e intreserad!!

Nu har det gått till att jag bloggar för ER.
Jaghar dålit samvete om ja går in 21 på kvällen & inte uppdaterat er på typ 5 timmar. Men endå har lika mycket läsare.
Då skäms ja nästan ;-)
Hahahah..men serri gör d. Är ni HÄR..då vill ja ha gett till er. That´s it lixom.

Så min blogg betyder. Sen känns d lixom när man får dumma kommentarer...händer INTE ofta men händer. Att lixom..hallååå..de här är min & mina vänners sida...DRA @@@@@@@
Sen skit kul när man ska iväg & tävla som Belinda skrev...hoppas vi ses där..vi ska på samma tävling :)
Eller Elvira.....sånt e KUL.
Sen är ja jue som man  e på tävling...stressad....lite irriterad o så...men jag är inte SUR..men a ni fattar. Bara nervös.
Som nu..vakan av att mamma drog ut & gav hästarna mat & släppa ut. Adam nanar...då bloggar jag.
Sen e morronen då ja har mest tankar i huvvet..så d passar jue!!


Men va e min blogg?? Häst blogg?? Tjej blogg?? Asså jag vet inte det?

VET NI ???

De enda jag vet är att ja diggar detta. Jag diggar er. Jag tycker att ALLA tjejer & killar ska va snälla mot varann & schyssta.
Vara friends istället..jag är så sjukt rädd om mina vänner. Sjukt rädd.
Ja e sjukt rädd om er med. Utan er ingen nellieberntsson.blogg.se.
Så är d.
Dagens planer

* vakna till mer
* skaka liv i adam
* äta frukost
* stallet
* rida 1 ponny, mocka & göra d klart
* till orust
* stallet igen rida ponny nr 2
* packa trailer & putsa & packa allt för imon
* ta in alla hästarna
* hem & ta fram tävlingskläderna
* blogga
* nana

Oh my goood...får nog sätta igång ;-)

Love till er från mig

/ Nellie Berntsson


Kommentarer
Postat av: victoria

hej sötaste nellie .

förlåt att jag inte bloggar på min egna blogg när jag skriver den här men aaah .

Jag diggar din blogg groft mke och de e nilksom så de är :D

du är så snäll söt och har allt ... du och dina fina ponnys du och din familj du och adam aah en riktig Berntsson är du :')

Duu har så sjukt mkt humor .. så fort man ser en vidio på dig ler man .. och sen slutar de med att man sitter ååh asg !!!!!! <33

så gullig är du nellie.

Jag skulle gärna vilja träffa dig ngn gång du värkar så underbar !

jag vill få minnen med deej ! >;') <333

hejdå puss / victoria

2010-09-11 @ 08:32:14
URL: http://vviiccttoorriiaa.devote.se
Postat av: xXx

Bra inlägg. Bara att inse. Dom som hatar dig mest är DINA STÖRSTA FANS.

Stå på dig. Du e fan UNIK tjejen.

2010-09-11 @ 10:19:25
Postat av: jenny

ska du till lilla edet imon ?:)

vi kanske ses då :D

2010-09-11 @ 10:56:25
URL: http://jennywissen.blogspot.com
Postat av: mollie samuelsson

kolla på bloggen och sedan kolla på filmerna när jag tävlar och tränar? (: skulle vara jätte gulligt av dig och kommentera med! du får också och om du vill lägga ut det här på din vad du skrev för kommentar, men somsakt du är inte tvungen!



och vill bara säga med att din blogg är jätte fin! (A) :D



2010-09-11 @ 11:37:55
URL: http://varanriddagbok.blogg.se/
Postat av: malin, din syster!

nellie, vi finns alltid för dig!!!!!

du får aldrig sluta blogga, hoppas du vet det, för då går världen under !

Nellie, jag vill träffa dig och skapa minnen mee dig, du är underbar! <3

2010-09-11 @ 12:31:02
URL: http://stoorasyster.devote.se
Postat av: malin <33

Choo Nellie Berntsson.

Läget dåråååå!

Nä skojja ba. Du äger. SJUKT SKÖN STIL BRUDEN.

love love love till dina kläder.

Love till att ha dina underbar ponnysar & rida på de sättet du rider dom.

Sen ärju adam & du åhhhh såå jävla fina.



Choo & kram Malin <33

2010-09-11 @ 12:43:24
Postat av: anneli mendez

sv: tack så mycket! Kan ju säga detsamma om din <3

2010-09-11 @ 13:52:18
URL: http://annelimendez.blogg.se/
Postat av: charlotte

Nellie.. du är verkligen bra du!

Jag klarar mig inte utan din blogg, helt sjukt!!

du är riktigt unik..

jag skulle lätt vilja va som dig !

du e sjuktligt söt, så söt som du e får man nt vara haha :)

stå på dig nellie.. dom som kommenterar taskiga saker e egentligen bara avundsjuka för att du är en sån fin tjej..

du kan berätta för dina föräldrar att dom har fött en otroligt fin tjej, bara en vanlig nellie berntsson , men du är nog inte "bara" vanlig för dina bloggläsare.. du är nått stort.. en otroligt stark tjej med ett stort hjärta!

Jag vill ge dig verkligen all lycka i framtiden. fina nellie.. <3

2010-09-11 @ 15:23:39
URL: http://barachalle,bloggplatsen.se
Postat av: bitte

Hej skulle du vilja va snäll och gå in på den här länken



http://nelly.com/newProducts.asp?qNavigation=&qNavigationId=4&navName=senast-inkommet-man&genderName=klder-fr-kvinnor&query=&campaignpage=campaign_template_id_66&language_id=1&urltype=rewritten&keep=nyheter



Och rösta på den tjej det står Linda Anderson på.

Skulle bli väldigt väldigt glad ifall du vill hjälpa mig.



Kram

2010-09-11 @ 19:17:58
URL: http://www.lovemercury.se
Postat av: Felizia

Jag finns alltid<3

2010-09-12 @ 19:29:39
URL: http://ponnyryttarna.webblogg.se/
Postat av: Jennifer

Hur kan du vara så smal? Vill också :( <3 Hur gör du? :O <3 Älskar din blogg <333

2010-09-12 @ 21:33:43
Postat av: hemlistämplat

hej! jag tycker att du är en toppen tjej! och du är snygg, rolig och jag kenner dig. jag går på samma skola som du men jag säger inte vilken klass jag går i. gissa om du kan! men jag ville bara säga till dig att du är en toppen tjej! och jag är en tjej. ingen kille utan tjej. och hur kan du vara så smal? men frtsätt att vara den du är! det tycker jag iallafall! :) hejdå ses vel snart! och du ska bara veta att om jag var en kille så skulle jag fråga chans på dig så fort jag såg dig! men hejdå:)

2010-10-16 @ 09:54:10
URL: http://nellieberntsson.blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0