From me to you

Långt inlägg va de ja. Okey.Kollade va ni ville ja skulle skriva om. Blackie, old friends, adam, min familj, hur ja lägger upp min ridning......

Tänkte såhär. Skriver om dom 3 sakerna som typ är viktigt för mej. Dom 3 sakerna som finns varje dag. Som ja tänker på varje dag. Lägger dom i en orning som dom kommer i  mitt liv. Familjen e inte me......fö dom vill inte & ni vet att ja love dom mesht.
Nu kör vi:

Mina ponnysar:

Är absolut det viktigaste i mitt liv just nu. Specielt nu fö att nu funkar det med alla.
Vissa dagar suger det sjukt mkt att vara i stallet & rida alla 3. Man blir grinig trött & jädrigt sliten. Man bråkar me mamma & pappa & ibland får adam en lite surare nelli me :(
Men dom vet att ja e inte gammal, ja tar ett as stort ansvar fö att va i min ålder. Dom föstår.
Men känslan av att ha 3 olika ponnysar..a eller 2...gevalia e inte min längre..typ är galet underbart.
Fatta JAG har dessa som mina.
Thonna som INTE vart snäll alls 1a tiden mot mej.
Typ utesluten i varje start..utan finalen i varberg / göteborg typ.
Så jävla jobbit asså. Vet att hon lyckas innan & att hon kan..men att ja inte kunde få känna d.
Ett tag hata ja henne :( Men asså kämpa på endå. Hon stana på träningar fö minsta lilla typ????
Flög av, flög av, flög av. Sen satt ja kvar, satt kvar, satt kvar, sen sluta hon stoppa helt....& sen släppte de typ.
De e sällan ja ramlar av nu......har haft MÅNGA stopp me mina ponnysar kan ja lova.
Men de släpper till sist. Nu kan dom hålla på asså - men ja sitter f*n kvar@@@@
Jag tror på Thonna nu. Hon & ja kommer ha 3 år framför oss som vi kommer kämpa - itte bara åka runt - KÄMPA!

Stella har alla vi som känner till henne en magisk känlsa över. Hon e inte som andra. Hon e bättre i ALLT.
Träningen sist - bara log vi...haha. Så fin va hon <33
Visst....de komer la massa svåriheter me hene me. Men de har ja haft me ALLA mina ponysar - SÅ e van.
Men har VERKLIGEN inte åkt på nåt bananskal iallafall.
Tycker att dom rosetterna & placeringarna & vinsterna ja fått har ja KÄMPAT för. Tränat 1 elle 2 dar i veckan, ridit varje dag....aa precis som alla andra såklart;-)

   
Mitt bästa minne med Thonna: Nollrundan på GFRK
Mitt värsta minne med Thonna: Uteslutningen i Varberg
Mitt bästa minne med Gevalia: La debuten
Mitt värsta minne med Gevalia: La debuten
Mitt bästa minne med Stella: 1:a hoppet med henne
Mitt värsta minne med Stella: När hon blev rädd & ksta av mig



Adam:

Adam..ja. Hmmm....nu kom vi till han igen då. Ni e väldans nyfikna på oss 2.
Kan förstå d - fö d vi har e ovanlit. Väldigt ovanlit.
Asså ni vet ju allt - elle det ni inte vet ska ni inte veta - de vet bara vi 2.
Men Adam e viktig fö mej. Han e min absolut bästa vän. Från början va vi bara kära typ. Nu är de nåt mer.
Vi blir mer & mera vänner oxå. Han vet exakt hur ja funkar. Vet exakt va han ska gö nä ja e as sur fö nåt. Då får han mig på bättre humör på 2 minnuter. De kan inte ens mamam gö. Då blir ja bara surare;-)
Men adam kan få mej att börja skratta typ fast ja lipar;-)
Adam e väldigt blyg mot andra - men not to me.
Ja me. Oxå blyg mot alla andra, men inte han.
Vet att man inte e ehop me nån frånman e 10 år & livet ut...men kan int ens tänka den tanken just nu.....fö mej finna bara adam eller INGEN alls. så e det.
Sen kan vi ju bråka ibland asså så JÄDRAR asså ;-)
Ja kan bli SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ föbannad på han iblan..haha & han på mej me, men då låter vi varann va i typ nåra timmar. Sen skickar han ett as fint sms elle ringer så äre bra igen ;-)
Vi tycker & tänker aslika om allting & han kan typ bara kolla på mej så börjar vi skratta.
Har inga hemligheter för adam & de kommer ja aldrig ha.
Han kan typ messa mig om ja e lessen.
Typ: gö du älskling? <33
Då kan ja svara: men typ inget <3
Om ja då e lessen......så svarar han:
Mår du inte bra älskling??
Fatta han kan käna de på sig på ett sms om ja e glad eller inte???
DE e SJUKT äkta.

Mitt bästa Adam minne: mellan oss 2

Mitt värsta Adam minne: När sk kompisar spred falska rykten & försökte få isär oss.....dom lyckades & jag kunde knappt andas.

Adam du vet de.....men i love u mesht.



Mina vänner:

Ja, då kom vi till detta då.
Mina vänner. Asså ja tycker att ja har massa vänner fast på olika sätt.
I skolan har ja Sara & Elin & Gurra & Anton & Mattias & dom som ja umgås med. Underbara, men vi hänger typ bara i skolan.
varför vet ja inte?? men lixom tiden finns bara till det. Men hoppas ni älskar mej endå.
Ni e grymma & Sara & Elin & Matilda F ni e bäsht <33
Sen har ja massa kompisar från andra skolor me.
Jag & Alex umgås inte så mkt nu..venne varför? me så e det. Vi e inte ovänner elle nåt, men ba e så. Vi mewsar & så <33
Sen är det alltid så att dom som bryr sig på riktigt om mig - de e dom ja älskar mest inerst inne.
Tror att Jenny är den personen som gjort MEST för mig.
Fixxa den underbara födelsedags natten då vi sov i huset me Olivia. SÅ gö riktiga vänner - dom bryr sig.
Behöver inte va stora saker man gör---men Jenny BRYR sig jämt om mig & Thonna.
Visst hon kan bli as arg på mej. Ja e ju 4 år yngre & hon e en gammal tant...;-)
Men vi e sjukt lika. Så Jenny har klivit upp på 1:a platsen som MIN bästa vän.
Varför ja inte umgås me mina `old friends`. Beror på va man menar med det??
Vissa bytte skola & vi typ pratar inte ens??
Saknar ja dom?? Är det riktig vänskap då om det rinner ut i sanden om man byter skola??
Ne..precis. Där e svaret.
Umgås me såna som som finns här & NU fö mej.
Som ja kan ha kul med i dag. Som man kan busa med & skratta med. Som man kan va ledsen med & som INTE TYCKER att man INTE passar in med deras andra kompisar??? USCH @@@@
Vänner ska man ta hand om & se upp  till.
Inte störa sig på.



Mitt bästa kompis minne: Då Jenny fixade min födelsedag med middag i huset & massa godis & film. Med AS fin present!

Mitt värsta kompis minne: Då en av min nära vänner inte bjö mig på en sak, för JAG passade inte in bland hennes `övriga`vänner.
Elakt & sårade som f*n :(



Några frågor på detta?? Jag svarar mer gärna!!

/ Nellie B



Kommentarer
Postat av: Amelia.

Riktigt bra skrivet.

Du är sjukt duktigt, på allt du gör. Förtsätt så. :)

2010-11-01 @ 13:29:51
URL: http://ameliadegerman.blogg.se/
Postat av: Anonym

2010-11-01 @ 13:39:31
Postat av: Lovisa

Är gevalia inte din längre? :(

Du är sjukt duktig Nellie, jag hittar inte ord.

Fortsätt så, beundrar dig ngt otroligt!

2010-11-01 @ 13:40:37
URL: http://ponnytavling.blogg.se/
Postat av: Elin

När du berättar om hur Thonna var för dig i början och är nu så ger du mig hop för min ponny är exakt så fast nu har han börjat hoppa påt täningarna men på tävlingarna ska man inte snacka om ännu. Jag har åkt av varje vecka hela våren minst 1 gång men nu är jag fast i sadeln som f*n ;) Sönt att flera har/haft det så och deras ponnysar blir bra <3 Är inte gevalia din nu? :(

2010-11-01 @ 14:10:19
URL: http://fredriksbergsnobel.blogg.se/
Postat av: Elin

Oj glömde en sak till min andra kommentar och det värrsat är att inte många förtår mig. Antigen tror dom att jag rider dåligt eller säger dom bara "Sälj ponnyn nu du ska ha någont bättre" men nu när allt börjar lösa sig så får man beröm men då tror ingen på mig att han har varit så. Men du är så duktig och beundrar dig stort!

2010-11-01 @ 14:12:44
URL: http://fredriksbergsnobel.blogg.se/
Postat av: Amelia.

Måste bara fråga, vem är Blackie? :)

2010-11-01 @ 14:28:59
URL: http://ameliadegerman.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Jättebra skrivit Nellie.

du är sååå duktig gumman..

jag beundrar dig väldigt mycket, jag kommer ALDRIG sluta läsa din blogg, vissa dagar har jag tänkt så: äsch jag orkar inte kolla hennes blogg idag, men gör det imorgon..

men jag går ALLTID ändå in.

jag måste lixom läsa!

& det du skrev om din kompis som du inte blev bjuden till för att du inte passa in.. ähm ursäkta men lixom vad va det för vänn?

ingen sann iallafall, jag menar om jag hade haft en "fest" nu & vi hade känt varandra så självklar hade jag bjudit dig?

jag menar jag är lixom 15år, och du 10, lixom 5 år mindre, men om vi hade varit vänner så hade jag bjudit dig ändå.

& rent ut sakt hade jag SKITIT i hur mina andra vänner hade tyckt om det, för jag gör det jag vill.

antagligen så hade väll den tjejen som inte bjöd dig fått höra av hennes vänner att dom nt tyckte hon skulle bjuda dig, & det kallas bara grupptryck !

Oj, dettta blev lite väl långt ;)

men vill bara skriva att du är du & du är riktigt bra!!

Puss gumman <3

2010-11-01 @ 19:13:32
URL: http://barachalle.bloggplatsen.se
Postat av: adam:*:*:*:*^*

<3<3333333men hallå, ja älskka dy lika mycke dy älska my bajjby, ba ja itt ha blogg me 200 000 läsaje att säjja d tyll nelli, ja också hade blyggat massa nellI<3



love ju älskj..

2010-11-01 @ 22:31:21
Postat av: Joy

Balckie då? ;-) Du glömde skriva om h*n :) skulle vilja vet mer om h*n :) kram Joy <3

2010-11-01 @ 23:06:51
URL: http://joyfylking.shapemeup.se
Postat av: amandahenriksson

vill inte lägga mig i elr nått bara så nyfiken och det är för att jag gillar dejj!

men e du och tilde osams?



elr e det nått annat?

bara nyfiken och helt okej om du inte vill svara på just frågan men tacksm för svar!!!



gillar dejj mesht! ;)<3(L)

2010-11-02 @ 09:55:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0