Sol, vind & vatten...

Hej hej hej hej på er alla NIIIIIIIII!!!
Hur är det idag då? Själv mår jag super. Okey..liite trött..men känner mig glad idag!!

Just nu rullar mitt liv jädrans bra asså. Elite på HÖG nivå.
Massa framåt med mina ponnys. Bra stadiga resultat när ja tävlar, på Gevalia.
Har satt upp egna mål med min tränare som ja ska kämpa emot.
Ett mål med Gevalia, ett mål med Thonnis.
Sååå mycket besökare på bloggen & massa snälla kommentarer.
Försöker att lyfta fram er som kommenterar från hjärtat här på bloggen...så att ni verkligen vet att ja tar till mej d & läser d.




Idag är ridpasset såhär:

Gevalia. Jogga lite i nya paddocken på gården. Försöka få henne mjuk i båda varven. Jobba på lite öppna & sluta som ja ofta jobba me för Camilla. Sen avsluta med att skritta runt terrängbanan.

Thonna. Börja med att jobba på fyrkanten, så att hon blir lite lydig. Med halt & fram igen på skänkeln. Att hon ska lyssna på mig. Sen ta skänkeln när ja sätter till den. Sen jobba henne på volten i båda varven, i trav & galopp. Avsluta med att skritta ut på terrängbanan.

Mirja. Den sötisen ska få upp flåset. Så galopp i paddocken i lätt sits. Jobba lite på volten i båda varven.

 

Sen ska jag hjälpa Smilla & Anna när dom rider mellan sina små koner i paddokken. Dom e så duktiga. Svänger & går över bommar på marken.

  

Ska me syrran till sin simskola sen & titta på henne.
Hon, Anna & Mire går där. Dom e så söta.

Måste ba beräta om en sak igår som va så mywsig.
Papi låg i sängen & kolla på TV. Iblan går ja in & lägger mej me han där då.
Då ligger vi & pratar & mywser han & ja. Kan verkligen säja att ja & min papi e nära varann asså.
Igår när ja träna i paddokken så hjälpte pappa mej jättemykke.
Håll i yttertygeln nellie, hon måste ta skänkeln där...hahaha

Visst ja blir arg på han ibland....men han e bäst <33

Mi papi - i love u <33333333



Dagens Nellie B:

kläder: kjol & linne
parfym: clean
håret: uppsatt i trulls
humör: busig
vill: massa saker
ska: tagga varberg fö fan ;-)




IMON BLIRE VA MED ADAM, SÅKLART <33333


Idag lyssnar ja på denna, på rummet, på mobilen & i pappas bil!!

BÄST JUST NU KAN JA LOVA :







/ NELLIE BERNTSSON 

Kommentarer
Postat av: Pappa

Hej Älskling. Du glömde att vår kattaunge "Bert-man" somna in bredvid oss. Han är sötast av de alla 7 små dvärgarna. Kan vi ha en pakt ihop, så att vi kan behålla honom?

Puss Nelson. Älskar dig.



Hälsningar Pappa.

2010-07-06 @ 11:28:02
Postat av: nellie k

bästa låten ;)

2010-07-06 @ 11:29:39
Postat av: matilda `tilda`

Nellie. Läser din blogg flitigt. Gillar det jag läser, absolut. Kan erkänna att jag missbedömde dig från början att du var kaxig liten skit. Men träffat dig någon gång & du är riktigt snäll Nellie. Tror att du bevista det för många här & nu.

Jag går på häggvallskolan & VET att många läser & pratar om dig & din blogg. Dom som säger annat - ljuger.

Tycker att du är grymt duktig & ambitiös med dina 2 ponnys, har gjort en ENORM resa på 1 år på Gevalia.

Men nu till frågan, har ju spånat igenom dina `kompisars` bloggar. Rätt uppenbart att dom kopierar ideer & mkt från din blogg.

Vad tycker du om det??

Ibland är det VÄLDIGT lustigt alltså;-)



Kram & kämpa på



Matilda

2010-07-06 @ 14:44:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0