Livet leker & vinden e på min sida

Asså vikken helg ja haft.Vi tare från början istälet!
Okey...på fredag va ja me adam. Vi chilla & bada & så. Drog te stallet & red mina brudar. Skritta ut i skogen & tagga dom för tävlingen. Vi gjorde myws i boxarna fö dom & sen bada vi dom såklart.
Vi drog hem & kolla film. Adam åkte hem.



På lördan gick ja upp tidit me pappa.
Ja skulle ju tävla i ale jennylund.
Vi drog te stallet & gav dom frukost & fixxa d sista. Sen lasta vi & drog o hämta min Jenny.
När vi kom fram tänkte ja....shit asså.
Denna banan va....aaa typ MAXAD. Höga hinder & breda oxar (stavning?).
Men skitsamma.....framhoppningen gick bra. Gevalia va super & lyssna på mig.
Sen väl inne på banan..kom lite fel på 1:a hindret..lite dålig galopp...men resten flöt fint.
Va riktigt nöjd me den rundan asså.

Sen ha ja ju film på Thonnas runda me....tycker ÄRLIGT att jag rider Thonna bra där.
Men på hinder no 7...så börjar hon titta & ja orkar inte få tebaka henne mot hindret.
Asså Jenny hade fixat d...men mina ben orka inte.
Sen la ja en för snäv volt igen...aa så vlev det stopp :(
Men...6 hinder...alltid en bra början;-)
Vi kämpar på.

Ska ja lägga ut filmen på Thonnas runda med????




Sen efter när vi kom hem så drog vi & bada.
Mami hämta mig på stranden, så gick vi en långpromenad as gött ju.
Sen va vi bjudna på midda hos mamas & papas vänner. Adam med såklart.
Så vi va där hela kvällen - as chill va d.
Sen drog vi hem & adam sov över.

På söndan....vakna vi ganska sent...men vi drog upp te smögen
Så jädra mywsigt va d. Kolla i massa affärer & käka på resturang. GÖTT.

Vi sov typ upp te smögen i bilen - as trötta ;-)









hahaha..pappa vände upponer på adam..för han busa me han så mykke...hahahaha





Köpte ett as fint halsband, med ett stort A hängande.



Världens mysigaste dag blev det.



Nu te en annan sak. ALLA underbara kommentarer & pm ja får från alla NI som käser dett.
Kan fan itte föklara hur jävla glad ja blir asså.
Ni e BÄST.

Här kommer nåra..hoppas det är okey för er som skickat pm på bdb att ja lägger ut d här.
Men ni är ju bara SÅ bäst:

*** sandra

Snart hoppas jag att vi ser dig på SM Nellie!
Du är grymt duktig och du har alla förutsättningar att kunna hoppa höghus i framtiden.
Ett stort lycka till i framtiden! :)
Sandra



*** Ida

Du är sjukt duktig på att rida, <33



*** maria

såg din runda. såå jävla fin ponny du har & du rider så jädra bra gmn.




*** Hej ;-)
alltså även om jag anar att du knappt vet vem jag är eller sätt mig så vill jag säga det ändå.
alltså jag beundrar dig verkligen ;D hur du klarar allt och hur duktig du blivit så fort, man ser verkligen utvecklingen på dina ponnys ;) jättekul och se faktiskt ,har typ fastnat i din blogg, kollar nästan varje dag numera ;D (L) jättekul faktiskt, :) det är kul att följa ;) alltså grattis till 4:e placeringen helgen ;D supernice! skulle vilja se lixom live ngn gång men ja, blir väl lite konstigt att helt plötsligt träffas sådär, från internet bara, fast jag har träffat dej typ ngn gång inte pratat med du var och kolla på smilla när hon red på tjk,så var nellie k med mej när jag red lollipop den dagen, så typ träffades ni där eller ngt , nellie k typ sa; å där är ju nellie och typ gick fram till dej eller ngt :p men iallafall , du skall veta att du är fantastisk , som är så duktig och hinner med allt, Puss <3//Therese , blev bara tvungen att skicka det till dej, för du är värd att veta att du är duktig m.m



*** GRATTIS:)
ni var ju jätte duktiga på ale jennylund i helgen<33:)



*** shiit vad fiin runda! jag såg inte dig då för jag red väl fram eller nått,
vad fina ni e!!!<3Julia

*** Du kan verkligen rida o du vet juee va du gör..:)



*** Felicia =)

Grattis ! Sitter och kolla på din filmer när du hoppar
du klarar nått som ingen annan i din ålder skulle klara ! <3

STORT GRATTIS GUMMAN<3


Sånt här gör att man blir såååååå glad. Tjejer/kompisar somm bryr sig & tycker ma e duktig.
jag blir as glad av sånt asså.




Så va händer ida då??
Jo...ska rida ikväll båda 2. Ska rida markarbete borta hos Kristian i hans paddock. Då tar vi me oss Mirja bort så ska ja hoppa henne lite med!! haha..ska bli kul.

På fredag drar jag till FALSTERBO HORSE SHOW!!!
Skaaaa blii såååå kul.
Det är min familj & en annan familja som ska dit.
As kul - tjohooooooo.
Tack snälla pappa som överaskade oss me biljeter!!!

LOVE UUUUUU - d vet du va????  ;-)

Sen STOOOOORT grattis till Jenny igen, som tog hem hela meetinget i helgen. Gött kämpat!!!!

gratts   gratts   gratts   gratts    gratts

& Olle ( olivia) som vann en klass!! Tjohoooo!!



Ridtjejer såklart - helt underbart!!!!!
***********************************************

Som sagt....tar ingen skit. Jag har vänner & såna som bryr sig & tycker JAG är duktig. Det är D jag bryr mig om.

Alla då menar jag ALLA ni som läser. Kan inte kram er eller tacka alla.
Men ni ska få nåt av mig - denna låten & texten e till er:


NI GÖR MIN DAG!!!!!!

 






/ NELLISH

Kommentarer
Postat av: tilde

I LOVe YoU

2010-07-05 @ 11:32:33
URL: http://matildesfoto.blogg.se/
Postat av: Felizia

Ja lägg ut filmen:)

2010-07-05 @ 12:17:50
URL: http://ponnyryttarna.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Nu är det FAAAAAAN klart gmn. DIN BLOGG ÄGER.

NELLIE IS GONNA BE A SUPERSTAR!!!

2010-07-06 @ 16:03:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0