Ponnymorsor IN ACTION

Måste bara få skriva en sak som jag hörde idag på pay n jump i std.
Det var två ponnymoror som stog och snackade å kollade på en liten tjej som det inte gick så bra för idag på tävlingen och hon hade stopp fram till nummer 5 då hästen även slängde av henne. Då kom den ena morsan med en kommentar som gjorde att jag blev lite småsur hon sa "herregud hon rider ju sämre än nellie berntsson" och så fortsatte ponnymorsorna snacka om det och dom sa till exempel: lilla fröken ramlade ju av på träningen här om dan, sånt får man tåla när man har ponnysar, ja men rider man inte bra får man ta den smällen, hennes tränare tål jag inte ens säga namnet på,
Sen avslutade dom med att säga: Nej nu ska vi inte lägga tid på fröken perfekts brister, nej just det hon har ju tydligen inga skratt


Fick detta på Face nu ikväll......VI snackar OM VUXNA människor.....
Fick oxå en beskrivning om hur dom såg ut.
Kan inte annat säjja att de e tragiskt......fatta vikka det va.

VUXNA MÄNNISKOR ????? PINSAMT

/ nellie

Kommentarer
Postat av: Malin

vet du vilka det är? :O

lycka till imon!

2011-03-12 @ 22:28:43
URL: http://belindastraaning.blogg.se/
Postat av: nelly

så jädra töntiga , gå och lägg tid på att förstöra för ngn annan ist lix ?

men idag fick dom så dom teg nellie , du och geviala visade verkligen vart skåpet ska stå

så nellie ..

keep on fighting ! <3

2011-03-12 @ 22:29:18
Postat av: Ida

sjukt fin blogg :D

2011-03-12 @ 22:43:50
URL: http://[email protected]
Postat av: sofia

sånt är inte okej någonstans !

Att vuxna människor kan betee sig !

FY

2011-03-12 @ 22:45:13
URL: http://slponny.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Asså det är jue helt sjuukt hu föräldrar liksom kan säga så ...... :@

2011-03-12 @ 22:47:47
URL: http://ejls.blogg.se/
Postat av: Emma Berg

asså, har jag helt fel eller är det inte dom vuxna som ska vara "förebilder" för oss? Oherregud, en vuxen människa står o snackar på sånt sätt ?! Har folk ingen hjärna att tänka med numera?

Jag tycker att man märker att fler o fler vuxna börjar bete sig som småbarn o snackar skit meddans vi "yngre" skriver på sina bloggar om att allt skitsnack är så jobbigt, osvosv..

Nej, herregud.. hade det varit min mamma som sagt så hade jag ALDRIG velat bli sedd med henne om hon skulle snackat skit om oss yngre :o

2011-03-12 @ 22:54:15
URL: http://hastekipage.blogg.se/
Postat av: M A L I N - F O T O

blir så jäkla "sur/arg" när du skriver om ponnymorsorna på din blogg! Inte sur på dej, NO WAY. Men på dem. Hur kan vuxna människor göra sånt? Haha, man vill ju bara skratta..? Är otroligt imponerad utav dej som i stort sätt bara skiter i dem. Själv skulle jag ta åt mej, jag är sån, tyvärr! Du är min förebild, oj nyhet ;) Lycka till Nellie, ska ta ett snack med dem där morsorna, sen har dem inte så mycket att säga! KRAM SÖTIS & GRATTIS TILL VINSTEN<3

2011-03-12 @ 22:54:31
URL: http://mbphotos.blogg.se/
Postat av: Ella

Jag blir ÄCKLAD!

2011-03-12 @ 22:56:55
URL: http://ellaolssonbroander.blogg.se/
Postat av: alizia

asså att det fins sona som är så det är helt sjukt!

Att folk kan vara så dumma!!

2011-03-12 @ 23:00:07
URL: http://Darinfan.bloggplatsen.se
Postat av: moa :)

Men herregud?

moget av dom...

Skit i dom , säkert bara för deras ungar har perfekta ponnyer som hoppar allt , men dock rider dom inge bra..

säkert..

brukar vara så..

Tyvärr äre så, finns folk till allt.

Men du vet att du iaf lär dig något med dina ponnyer, dom inte vissa andra..

Du är bäst nellie!

Ge aldrig upp!

<3

2011-03-12 @ 23:15:36
URL: http://ponniliv.blogg.se/
Postat av: moa :)

Men herregud?

moget av dom...

Skit i dom , säkert bara för deras ungar har perfekta ponnyer som hoppar allt , men dock rider dom inge bra..

säkert..

brukar vara så..

Tyvärr äre så, finns folk till allt.

Men du vet att du iaf lär dig något med dina ponnyer, dom inte vissa andra..

Du är bäst nellie!

Ge aldrig upp!

<3

2011-03-12 @ 23:17:19
URL: http://ponniliv.blogg.se/
Postat av: Anna

åh blir så himla trött på sånna som snackar massa SKIT rent ut sagt , när de själva inte ens gör något bättre själv! Nellie du är grym och du ska stå för de du gör, tappa inte självförtroendet tack vare några LÖJLIGA personer som inte vet vad dom pratar om, sjukt bra jobbat tjejen!!

Kram anna

2011-03-12 @ 23:20:18
URL: http://hopponni.blogg.se/
Postat av: Carro

Vilka idioter! Du rider ju kanon bra!



Ja, ush hatar sånna mäniskor! Du rider bra och glöm det!



Ps: Såg detta på en blogg:

http://horzeriders.blogg.se/2011/march/en-tjej-med-ett-hjarta-av-guld.html?_tmp=c4da33e67f5c954f3ab22b2025ce69834518d29a

2011-03-12 @ 23:30:44
URL: http://tvillingryttarna.blogg.se/
Postat av: Ponny ekipagen // Caroliine Hult

Hej Nellie!



jag var där idag och hjälpte till.

den ponnyn som tjejen red bockade och tjejen själv var ganska ung och liten...

förstår inte varför de säger så?!

ibland kan det vara så att deras barn präntar in i deras morsors skallar att du t.ex. är en bortskämd unge och rider dåligt.



du vet, tjejer är tjejer!

men du är en bra tjej, som kämpar på som in åt helvete! GO TJEJEN!



när jag var i din ålder, så var allt jobbigt...

och jag ser upp till dig, lixom en 11 årig tjej som håller på med sina 3 ponnysar!!!!! SHIET SÄGER JAG BARA! så grymt duktig är du!



kraam :)

2011-03-12 @ 23:35:01
URL: http://ponnyekipagen.blogg.se/
Postat av: mmaaliin syyyyster

det där är så jävla sjukt, folk ska inte få säga sånt, speciellt inte vuxna. Om de inte tycker att du rider bra vet de inte hur man ska rida... Tragiskt värre asså!!

Puss hjärtat, du är grym!

2011-03-12 @ 23:43:51
URL: http://stoorasyster.devote.se
Postat av: Sara- Hamreryttarna

sv: Jaha! :) Visste inte att det var så nära, vad roligt :) Kram

2011-03-12 @ 23:50:45
URL: http://hamreryttarna.blogg.se/
Postat av: bella

FYFAN! att vuxna kan gå så långt! du rider otroligt bra! du har dina 3 små ponnysar och du rider dom super ifrån vad jag har sett! ta inte åt dig för tusan! antagligen är dom avundssjuka för deras små "perfekta ungar" inte kan rida lika bra som du! usch! blir verkligen upprörd av detta! även att det inte är min ensak men vad händer med vårat samhälle? och vuxna ska väl komma med gott exempel, och så håller dom på så?

för j*vla gutt att du vann så du visade dessa skitsnackande ponnymorsor vad du går för!!



go for it nellie! sikta mot toppen så långt du kan nå! och låt ingen komma ivägen för dig! håll huvudet högt och kör ditt race. låt dom snacka, för det är bara dom som får sig själva att se ut som idioter.



kram!

2011-03-13 @ 00:08:22
URL: http://sagabellamatilda.blogg.se/
Postat av: Felicia

Nellie bruden!

Du är så grymt mycket bättre än så.

"Ponnymorsorna" beter sig så för att dom är avundsjuka på att deras ungar inte är lika duktiga som du.

Du ska helt enkelt va så sjukt j*vla stolt över dig själv! du är 10år, snart elva (?!) men är redan en sån sjukt stor förebild för så många ungdomar runt om i sverige. Så ta verkligen inte åt dig av deras skitsnack, för du vet att du är bättre än så!

Jag har nog aldrig sätt någon som dig, trillar du av sadeln, hoppar du upp lika fort igen.

Du kämpar, även om allt är tufft, du ger aldrig upp!

Och har en sån vilja som många andra inte har.

När man ser dina videor där du rider och hur du sliter och kämpar, får man verkligen klart för sig , man måste kämpa för att uppnå sina mål.

Nellie Berntsson, du är grym!

2011-03-13 @ 00:19:26
URL: http://feliciahstenberg.blogg.se/
Postat av: Catrine

Har skrivit ett litet inlägg om ponnymorsor, läs gärna! :D http://catrinek.blogg.se/2011/march/ponnymorsor.html

2011-03-13 @ 00:37:53
URL: http://catrinek.blogg.se/
Postat av: Sara

jag har också hört ponny morsor som står på lektaren och snackar skit om dom som rider asså hur faan kan en vuxen människa bete sig så håller med dig det är faan pinsamt!

men om dom snackar skit om dig mådte dom ju vara avensjuka för att deras ungar inte rider lika bra som dig och sitter och lipar en halvtimme ist för att hoppa upp igen och försöka tills det går

SV: tack :) ja jag ska vara med iår igen ;)

jag vill också ha vår!!

förresten ska du va med i bohuscupen iår? ;P

2011-03-13 @ 00:40:03
URL: http://saraaholgersson.blogg.se/
Postat av: Emelie

Hoppas verkligen inte du tog åt dig! Sånna skvallertantter är så sjukt jobbiga! Dem påstår att du skulle rida dåligt, pff! Det finns liksom en anledning till att ni vann, du och Gevalia. Är så trött på allt skitsnack inom ridsporten, eller ja, jag är trött på allt skitsnack! Man trot ju också att vuxna människor ska veta bättre.. Håller med dig, pinsamt!



Ville bara säga att du är sjukt duktig nellie! Älskar din blogg och din update ;D

2011-03-13 @ 01:05:42
Postat av: tova

Ärligt talat, tror du verkligen på allt det här personen skriver? Visst, vissa ponnymorsor är ju inte så shyssta, men ärligt, tror inte att dom skulle börja prata sånt strunt.. Personen som skickade dig dett ville antagligen bara få uppmärksamhet, jag tror verkligen inte på att några vuxna människor skulle prata om sånt här, tyvärr.

2011-03-13 @ 03:47:10
Postat av: julia wallander

Ponnymorsor som börjar tro att de kan allt om hästar när dottern/sonen får en häst. De värsta är ju att de klagar på andra DUKTIGA ryttare som du, medans deras egna barn kanske inte lika bra alls. Bara att dom vill tro de..

Jag tycker att du ska anmäla dom om du vet vilka de e!



// julia w

2011-03-13 @ 07:58:20
Postat av: Hanna

aaaaw.. tack :) Halsbandet är köpt på ur&penn :)

2011-03-13 @ 08:13:59
URL: http://ponnytjejen.webblogg.se/
Postat av: Vendela

men gud vad dom skämmer ut sig själva XD VUXNA MÄNNISKOR! som själva ahr barn också? :O

2011-03-13 @ 09:05:42
URL: http://meraridning.blogg.se/
Postat av: "j"

Du ska bara veta vad jag får för kommentarer, en gång när pappa filma så såg dom tydligen inte att det var min pappa som filma, eller jo sen men, hon sa iallafall " Ojj, det där såg inte.. , sen antar jag att hon såg pappa för hon sa, hahah ne jag skojja!"

Sånt får man ta när man har hoppat in i det hela.

Men du är ju Nellie Berntsson,So All I can say is keep fighting. When you win, they yell at their children because they did not win.

Du e grym, men som de flesta, har du mycket kvar att lära.

K r a m <3

2011-03-13 @ 09:47:10
Postat av: Julia

Det är hemskt att vuxna människor går runt och pratar skit om BARN!!! det är helt galet, dem är vuxna. som du skrev, det är tragiskt. har dom inte någon vett i skallen?????????? just nu vill jag bara gå till ponnymorsorna och klappa till dem ;-) aaaaaaaaaaaaaaa jag blir så arg. :@



haha jätte konstig kommentar, men jag blir så himla arg på sånt här!



Men nellie ta in in vad dem säger, försök och strunta i dem så gott det går. <3 dem är små töntar som går runt och pratar bullshit bakom ryggen på dig. du är grym nellie, du är bäst, du rider dina ponnys jätte bra bra, låt inte dem stoppa dig.



// Julia <3



2011-03-13 @ 10:13:46
URL: http://horzeriders.blogg.se/
Postat av: ebba

nellie, har också varit med om nästan samma sak o till slut så orkade ja inte mer så ja tog tag i det.

jag tog hjälp av min vän , o jag är glad att jag tog tag i det .visst man käner sig lite barnslig men det är det ju värt. dom där mammorna har inget liv det är bara att tollerara dom men till slut så orkar man bara inte.det känns det som om allt bara går neråt och allt o alla bara e emot en men du ska se att det kommer bli bra.Nellie du är en jättefin tjej me hjärta av guld o är hur underbar som hälst o det ska du veta!

/ hoppas det bli bättre snart !

2011-03-13 @ 10:20:06
Postat av: linn (:

sv; det gör jag. precis, respekt!



du är respekt nellie, inte många tjejer som du.

ta ingen skit, du rider sjukt bra. när jag va 10/11 år kunde jag knappt rida, även fast jag har ridit sen 5. du kommer komma långt, ska bli kul att se dom mammorna i framtiden när du är ngt stort! :)

2011-03-13 @ 12:32:03
URL: http://varanriddagbok.blogg.se/
Postat av: Jonna- dressyrryttaren

stort grattis till dubbel vinsten med thonna i dag och till 4.e platsen med stella:D

2011-03-13 @ 13:19:52
URL: http://jonnaerixon.blogg.se/
Postat av: Anonym

hahaha lite lagom patetiskt eller? xD

seriöst? man säger inte så. inte bara för att det är dej som dom sa så om utan man säger inte så!

Du och alla vi andra vet att du rider bra så skit bara i sånna PATETISKA och OMOGNA komentarer!!

Du äger nellie :D

2011-03-13 @ 14:07:52
Postat av: victoria





En fråga,vart kan man köpa Tretorn stövlar??



2011-03-13 @ 14:39:50
URL: http://victoriaistallet.blogg.se/
Postat av: AMANDA HENRIKSSON

FRUKTANSVÄRT ATT DOM HÅLLER IGÅNG.. SKREV EN KOMMENTAR FÖRUT MEN IN DATA DOG SÅ DET BLIR EN KORTARE NU ;)

MEN DU ÄR DUKTIG! DOM VET DET OCKSÅ.. MEN DOM E SÅ FRUKTANSVÄRT AVENDSJUKA ATT DOM INTE KAN ERSÄNNA ?

VAD HAR DU GJORT DOM LIXOM? GEGT ATT GÅ PÅ EN 11 ÅRIG TJEJ MED KAPACITET ÖVER DET VANLIGA.... DET ÄR LÅGT""

GRATTIS TILL VINSTERNA IAF!

KRAM! <33

2011-03-13 @ 14:41:49
URL: http://amandaofcoursehenriksson.blogg.se/
Postat av: Tilda

Herregud!

Jag blir så jävla sur på sånna som tror deras barn är bäst och dom är experter på allt!

Egentligen vet dom att deras barn rider jätte dåligt, men då ska dom lägga ut det på någon annan, som dom egentligen beundrar.

Jag är nästan helt säker på att dom är avundsjuk på din mamma!

Asså att snacka skit om en 11-årig tjej som är helt grymt på att rida, och at vara med hästar, det är bara så himla lågt!

Asså jag lovar om jag får reda på vilka det är!

Snälla Nellie lyssna inte på sånna IDIOTER!

Jag vill att du ska ha det bra! <3

2011-03-13 @ 18:01:48
URL: http://tookiit.blogg.se/
Postat av: majaaa

alltså det är ju pinsamt! Att man är vuxen & inte förstår sej på att man inte går på barn. Vet du varför dom håller på så här? (antar att du säger ja.. eller kanske nej.) Men jag ska skriva vad jag tror, dom här "ponnymorsorna" är såå sjukt avundsjuka på dej. Dom är så sura för att deras barn inte är lika duktiga som du. Dom kanske inte är världssämst, kanske inte världssbäst men för att "ponnymorsorna" ska få sina barn att verka bättre än vad dom egentligen är, få dom att se ut att vara bäst försöker dom sänka dej. Om man säger så här, bland "ponymorsorna" finns en lista, en lista över dom alla ryttare som hoppar, ryttarna behöver inte hoppa lika högt eller så, bara över alla hoppryttare. Högst på listan ligger den fantastiska hoppryttaren Nellie Berntsson, men eftersom du ligger högst kommer "ponnymorsornas" barn alltid vara lägre än dej & för att få dej att ramla ner på "andra plats" måste dom ju sänka dej, göra allt för att få dej att hoppa sämre, först försöker dom få dej att sluta tro, få dej att sluta tro att du kan, sen så kränker dom dej tills du är så sänkt att du nästan inte finns på "listan" längre. Men haha, alla vet ju att du backar inte för några jävla skitsnackare, några avundsjuka "ponnymorsor". Men ja, man måste ju kämpa för att komma om dej! Men det är ju rent ut sagt förjävligt hur man kan behandla en 11 årig chey så här. & det är ju faktiskt inte bara du som är utsatt för det här, utan ryttarna som är bättre än "ponnymorsornas" ungar.

Men låt dej inte sänkas utav nå jävla käringar som skriker åt sina ungar "hoppa högre, hoppa lägre, hoppa hit & hoppa dit!"

Alltså man blir ju bara så sjukt trött på dom, jag säger bara stackars mäniskor, att behöva snacka massa strunt för att få ens eget barn att verka, bara verka bättre än alla andra.

aja, ville bara berätta hur jag tror att det är. min "lita" är påhittad men det är ungefär så här det funkar hos tanterna på läktarn.

2011-03-13 @ 18:18:34
URL: http://mmajjas.devote.se/
Postat av: Julia

helt sjukt att dom beter sig som småbarn,

Men ändå, om du snackar skit om dig o andra o säger att ni e dåliga på att rida, men varför vinner ni tävlingarna då? Dom kan la tänka att ingen e perfekt alla har något som dom fortfarande kämpar för, man blir aldrig fullärd, det finns alltid något nytt som man lär sig med tiden, Även om man rider hela sitt liv kan man inte exakt allting!

Så även om ponnymorsorna tror att dom vet allt och att dom e bäst på hästar, har dom j*vligt fel, för dom e bara dumma morsor som beter sig som skitungar.

Grymt att du inte tar åt dig för det gör du rätt i, dom tror att dom gör dig o andra ledsen och att dom e tuffa för dom vet allt, men dom vet ingenting, för vad jag ser, ser jag nada fel på din sists eller något annat, Grym blogg tjejen ;)

2011-03-13 @ 19:56:27
URL: http://juliaaxenfalk.bloggplatsen.se/
Postat av: Hannah

Det e små skitungar ponnymorsor♥

Vid min ridföräning finns det mer klädmorsor.

Alla går runt i Kingsland,och kommenterar vad andra har på sig.Dom dissade tydligen Tretorn för någon dag sen,snart kmr jag också bli dissad då jag ska köpa Tretorn.Aw.



Men det är att ta nya tag Nellie,och inte bry sig om vad dom säger :) Vi vet ju ändå varför dom säger sånt skit ;)

2011-03-13 @ 21:32:02
URL: http://jumpingstar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0