Mi papi`s svar ......enjoy

Oh herregud va många frågor. Hahahaha vad har jag gett mig in på.

Jaja, här kommer mina svar…….

 

 

vad jobbar du med ?

Jag jobbar som resande säljare.


vad tycker du om nellies förhållande?

Förmodar att du tänker på Adam. Jo, men det är gulligt. Det viktigaste för mig är att hon är lycklig och glad.

 

guuh, du måste ju bara vara så stolt över din fina cheyy!

Jag är otroligt stolt över båda mina tjejer.

 

du verkar va en bra pappa antonio

Tack.

 

1. tycker du att adam är rätt tjej för nellie ?

Nej inte tjej, men kille… ;- )


2. har du någon gång kännt att du fått veta för mycket egenom nellies blogg?

Nej faktiskt aldrig. Vi har en öppen dialog här hemma i familjen.

Jag vill att mina barn ska känna att de alltid kan komma till någon av oss vuxna och berätta vad som helst.

Så oftast vet jag om det som eventuellt kommer upp på bloggen.

 

1. tycker du att Adam är rätt kille för Nellie?

Jag tycker Adam är en väldigt go kille. Sedan tycker jag de är ett sött litet par.


2. vad tycker du om Nellies blogg? brukar du läsa den dagligen?

Nu har jag inte så mycket erfarenhet om andra bloggar, men jag tycker den ser fin ut.

Nej, jag hinner inte riktigt med det. Det kanske går 1-2-3 dagar mellan de gånger jag tittar in.

 

De märks att adam tycker om dig såg er nämligen i varberg
tycker du om han?

Ja jag tycker om Adam. Jag är ensam här med tre tjejer dagligen, så det är alltid kul när han hälsar på och gör vårt hem lite mer jämställt.

 

Hur är Nellie som dotter?

Hon är otroligt ambitiös, kärleksfull, omtänksam, glad.


bråkar/tjafsar ni ofta?

Nej det tycker jag inte vi gör. Det är sällan vi ”tjafsar”. Men naturligtvis så är vi inte fria från att vara oense eller att se saker på olika sätt.

Hon är en junior och jag vuxen.

Oftast brukar jag låta henne då få ”fri rum”, att vara för sig. Sedan går jag och pratar med henne och förklarar lugnt. Vi blir alltid vänner kort efter.


Hur ser du på Adams och Nellies förhållande?

De är gulliga och är bra vänner.

 

Har du ridit någon gång?
Har du isf ridit någon av Nellies hästar?

Ja jag har ridit en Grand prix tävling i Aachen.

Nej, skojade bara med dig. Har bara suttit upp två gånger. En gång på Oliver och en gång på Midde.


Tycker du om att Nellie och Adam är ihop?

Ja.

Men jag kommer aldrig lägga mitt tycke i vem Nellie har som sin pojkvän.

 

Hur mycket betyder nellie för dig, å varför ä hon så speciell?

Båda mina döttrar betyder allt för mig. Jag tror att alla föräldrar tycker sina barn är speciella för dem.

 

1. är du en hästmänniska? :p

Jag var inte det, men jag är nog det nu. Det har vuxit fram.

Det är en livsstil och stallet är en gemensam plats för alla i vår familj och våra underbara vänner.


2. vad tycker du om att Nellie driver en så stor blogg? ^^

Stor eller liten blogg. Oavsett så tycker jag att det bygger på ett ansvar.

Det är ett socialt forum och jag vet att min dotter vet vad gränsen går för vad man kan skriva och inte.


3.hur gammal är du?

Jag är 31år.

 

Vad tkr du e bäst respektive sämst med nellie?

Hennes omtänksamhet och sedan har jag inget som är sämst.


Vad tkr du om adam?

Att han är lugn, snäll och ambitiös kille.


Är du spansk?

Jag är halvspanjor.


Vilka intressen har du? :)

Mina barn.

Eftersom jag reser mycket och inte vill vara en frånvarande pappa i mina barns uppväxt, så är all min ledig tid fokuserad på familjen.

Nu har de ett hästintresse, så då finns jag där till 110%. Trots att jag är allergisk mot både hö och hästar. Men det är bara att bita ihop.

Så ni som har sett mig ute på tävlingsplats. Nej jag är inte alltid förskyld……  :- )

har du någongång tyckt någonting negatift om nellies blogg?

Nej.


och du måste vara jätte stolt pappa till nellie!

Tack. Jo jag är jätte stolt över henne och hennes lilla syster.

 

vad tycker du om nellie och adams förhållånde

Se ovan.

 

1. Hur är Nellie som person?

Hon är otroligt ambitiös, kärleksfull, omtänksam, glad.


2. Tycker ni också att Nellie är "mognare" än en 10 åring?

Jo men det kan jag väl erkänna att jag ser. Det gör att hon kan umgås med kompisar som är äldre än hon själv är.

Men det gör även att hon utvecklas socialt.


3. Har du någon gång sakt till Nellie att hon inte får skriva något i bloggen för att det verkligen är för privat?

Jo men det har jag väl gjort någon enstaka gång, när hon har frågat om råd.


4. Vad sa ni i början när Nellie och Adam ville sova över hos varandra?

Vi tog ett snack om att var sak har sin tid och sin ålder.

Hon tyckte jag var löjlig…. Hahahaha

Sedan har vi naturligtvis pratat med Adams föräldrar och haft dem här på besök.

Jag litar på min tjej.


5. Berättar Nellie alltid om hon mår dåligt, och brukar ni då prata om det?

Min tjej är en tuff tjej. Är det nåt hon är upprörd över så pratar hon alltid med oss. Som jag skrev innan, vi har en öppen dialog i familjen.

Men samtidigt är hon inte den som gnäller. Vet att jag var på ett kvartssamtal och då berätta fröken om en situation när en kille hade blivit arg på en annan kille och i sin frustration råkat putta undan Nellie så hon hade ramlat in med huvudet i en vägg. Men jag eller min fru hade inte hört nåt. Nellie ryckte på axlarna när jag titta mot henne.

Andra hade grinat och sprungit till mamma. Hon skaka av sig det.

 

1. Beskriv Nellie med 3 ord. Omtänksam, glad, ambitiös
2. Vad tycker du om Adam? Det e en bra grabb
3.Tror du att det kommer att vara Adam som gifter sig med din dotter i framtiden? Ingen aning. Om du har en glas kulan så kan jag väl få låna den… :-) Min tur att spela på lotto nästa helg…
4. Vad jobbar du med? Som säljare.
5. Visste du att Nellie är jättejättemånga tonåringars förebild? :D Jag har förstått att det finns en del som följer henne på bloggen.

vad tycker du om adam? Se ovan.



frågorna:
1. Har du & Nellie bra relation? Jo men jag tycker vi har en bra relation.
2. Du verkar vara så sjukt snäll & gullig och alltid ställer upp för henne när det handlar om hästarna, är det sant?

Jag vill finnas till för min dotter och vara där hos henne. Hon är mitt barn och mitt allt.

Är jag hemma och inte på affärsresa så är jag i stallet varje dag. Direkt efter jobbet. Jag mockar, bär vatten till hästarna, fixar hö, gör iordning hästarna ( borstar, klipper man, hovkrafsar ), masserar, stretchar.

Är med på alla träningar och tävlingar. Vi går alltid banan tillsammans.

Ja, jag tror hon är lite curling barn på det sättet. ;- )


3. Kan Nellie bli lätt arg, sur? ;)

Hon är faktiskt sällan sur, men visst kan hon bli arg. Hon har ett litet morgon humör.


4. Tycker du att Nellie är väldigt mogen för sin ålder, som jaa..vi flesta tycker?

Jo men det tycker jag. Men jag kommer ihåg att jag också umgicks med äldre när jag var yngre. Kanske har det gått i generation?


5. Är hon så himla amazing som alla säger?

För mig, så naturligtvis är båda mina flickor more than amazing.

 

1, Vad tycker du om att nellie driver en sådan stor blogg ? (den bästa bloggen :D). Se ovan
2, Hur är nellie som person? Se ovan
3, Gillar du hästar ? Ja det gör jag.

Vad tycker du om adam? Se ovan
Är du stolt över nellie? Naturligtvis är jag det.
Hade du blivit förvånad om nellie hade slutat blogga? :) Nej, förmodligen har hon inte tid eller har tröttnat vid det tillfället.

1. Hur tycker du att det är att Nellie har en så stor blogg?

Jag är stolt över att hon kan förmedla sina känslor i skrift, beröra andra människor och vara en god vän.

2. Har du tyckt att Nellie är för liten för att blogga och bloggen har haft för stora krav på Nellie?

Jag var väl emot det allra första gången hon frågade. Hon var nio år. Men efter lite tjat och överbevisning om att det var visst fler i hennes

ålder som hade en blogg, så gav jag mitt medgivande. Mitt krav var att vi skulle ha alla lösenord och att hon aldrig skulle använda den för att medvetet vara elak mot någon.

Hittills har hon skött sig till punkt och pricka. Dock vet jag inte hennes lösenord längre. Men samtidigt har hon visat att hon sköter detta.

Idag har alla någon sort av socialt media (e-mail, facebook, msn, bdb etc ) och det är inte som när jag växte upp. Tror att barn idag är allmänt mer kunniga om Internet och dess nackdelar.

Men jag har inte märkt av att bloggen har nåt krav på Nellie. Utan snarare att hon styr kraven själv.


3. Har du ridit någon gång?
Två ggr.
4. Vad tycker du om Adam? Se ovan
5. Läser du Nelolies blogg varje dag? Se ovan
5. Tycker du Nellie delar med sig för mycket av sina känslor och allt här på bloggen? Det tror jag är nyttigt. Det är lite som hennes öppna dagbok.
6. Vad tycker du om att Nellie videobloggar? Jag ser inget farligt i det.

vad tycker du om adam ? Se ovan.
vad tänkte du och hur kände du när adam först gjorde så om nellie ? Att första förälskelsen är stark och intensiv. Den bär vi alla med oss som ett minne i livet.
vem gillar du mest , nellie eller smilla ? fördelar/nackdelar jag älskar båda två, de har sina olika personligheter, det är deras styrka.


1.Bråkar Nellie ofta? Nej
2.Är hon duktig i skolan? Hon är flitig och skötsam med läxor. Hon har lite svårt med matten, men vi kämpar på.
3. Är Nellie så underbar som hon alltid låter och snäll? Frågar du hennes pappa, så jA. ;-)
4. är hon envis? Ja, mycket. På ett positivt sätt. Hon är ambitiös.
5. Hur är hon mot smilla? Snäll. Sedan tjifas dom som alla andra syskon gör. ( syskon kärlek )
6. Har hon någon känt att hon inte vill åka til stallet elelr vill ha egen häst eller något sånt?
Aldrig. Jag har sett ryttare som grinar när deras ponny inte gör som de vill på träning eller när de har åkt av. Just nu när jag funderar så kan jag inte komma på att hon har grinat någon gång vid sådan incident.


7. Vad tycker du om att hon är Modell ibland?

Som en kul grej för henne.

Har Ni förbjudet nellie att publicera något inlägg här på bloggen någon gång eller ta bort något inlägg?

Inte förbjudit, det har varit mer i en dialog där hon kan ha frågat oss om hon får skriva si eller så.

Exempel. Nån hade frågat om hon kunde fotografera hela huset och alla rum. Då sa jag nej. Behövde inte förklara varför.


Varför tyckte ni inte att hon skulle ha Facebook i början? det är ju värre att ha blogg egentligen för då "godkänner" hon ju iten personerna på samma sätt ;)

Jag tyckte att det kunde bli för mycket för henne. Blogg, msn, bdb och facebook.

Men eftersom hon skötte detta och för att det var någon lustigkurre som hade kapat hennes identitet, så lät jag henne köra på det också.


1. Vad tycker du om att Nellie o Adam sover över hos varandra e det helt ok eller e ni (du o Nellies mamma!) lite oroliga??

Inte det minsta orolig. Jag litar på min tjej.


2. Vad tycker du om allt bloggande e det för mycket?! Tar det så mycket tid så att familjen inte har någon tid tillsammans?!?!

Nej. Vi tillbringar så mycket tid tillsammans i stallet och med hästarna. Den tid hon tar bloggandet ifrån, är den tid andra tillbringar framför tv:n.

Hon brukar inte tjafsa emot när det är mat och så. Hon sköter sina läxor och skola.


3. Har Nellie några syskon i sånna fall namn hur många hur gamla och namn!! // Tacksam för svar!!

Nellie har en lillasyster som heter Smilla och är 7 år.


Brukar Nellie prata om bloggen till dig om hur många läsare hon har och sånt? Det har hon nämnt. Hon visar även kommentarer och bilder på andras utrustning och hästar från läsares bloggar.

Har du sagt till Nellie att hon inte få skriva ut något på bloggen för at det är för privat ?

Ja nån enstaka gång. Se ovan.



Vem var det som kom på namnet "nellie" var det du eller Nellies mamma ? :D

Vi hade lite olika namn, men vi bestämde oss när hon var född. När vi såg denna lilla tjej sa vi:

- ”Det är en Nellie”.

Hur tycker du nellie är som ryttare?

Hon är en tuff och mogen ryttare för sin ålder. Hon har inte ridit så länge ( knappt 4 år med egen häst ) och jag tycker att hon utvecklas snabbt.


Vad är det bästa med nellie,om du får välja 5 saker :)

Hon är omtänksam, glad, ambitiös, levnadsglad, kärleksfull mot alla.

 

Hejsan! Jag förstår att du är stolt över din dotter!
Men när va du senaste sådär superduper stolt över henne så du nästan kunde spricka? :)

Varje dag. Det kan vara från himmel och jord.

Idag för att hon red alla sina ponnisar jättebra och även hjälpte sin kompis med hennes.

Andra dagar för att hon fått alla rätt på ett prov. En annan dag för att hon stöttat en vän som varit ledsen.

 

Låter kanske överdrivet, men det är sant. Men jag tror alla föräldrar känner likadant.


jag undrar om nellie kan spanska ?

Nej det kan hon inte. Hon kan några enkla fraser och ord, men hon tycker det är intressant och vill lära sig.

 

Har du ridit någongång ? Se ovan.


1. gillar du adam ? Se ovan.
2.hur ser du på Nellies och Adams förhållande ? Se ovan.
3.hur är nellie som dotter? Se ovan
4. bråkar ni ofta? Se ovan
5.är du med på alla hennes tävlingar? Ja. Jag tror jag bara har missat en.
du verkar som en bra pappa och du ska vara riktigt stolt över din underbara,söta och fina chey!

Tack och det är jag.

 

Gillar du hästar? :) Ja mycket.

 

 

Hur har hela eran familj blivit så j***a söööta??

 Hej Wilma. Jadu, är vi det? Mina barn har nog ärvt min frus gener på den punkten. :- ).

 

Vad tycker du om att Nellie har en sån stor och bra blogg?  Se ovan.
Skulle du vilja ha en blogg? Nej det kommer jag aldrig skaffat. Jag har inte ens facebook och kommer nog aldrig skaffa det.

1. tycker du att adam är en bra kille för nellie ? Ja. Se ovan
2. kommer du från spanien ? Nej, min pappa kommer från Spanien.
3. är nellie duktig i skolan ? Ja det tycker jag. Hon kämpar på.

ni verkar vara en hur skön familj som helst asså :)
ps. du ska veta att nellie är helt underbar på det hon gör, hon är sig själv. :D
du borde vara världens stoltaste pappa ;p Tack. Det är jag.

 

 

Hej pappa Antonio.
Jag var ju med & skrev under på ponny morsorna svängen som var för ett tag sen.
Hur har nellie blivit behandlad & utsatt egentligen av dessa morsor.
Kan du ge oss din version?
Nellie e ball skaru veta!

 

Ja vad ska jag säga om det. Det är tragiskt.

Att vuxna människor är funtade på det här sättet är inte klokt. I vårt fall har det gått över en gräns för att bara vara ”ponnymorsor” jargongen. Det har varit förtal, lögner och utstuderade trakasserier.

Mammor som på ett utstuderat sätt snackar ner, ljuger och förtalar en 10-årig tjej. Allt för att höja sina egna bedrifter eller uteblivna medgångar. Plus att dem snackar ner varandra stup i kvarten, när dem inte är jämsides gör det ännu mer obegripligt. Det sorgliga är att det finns människor runt omkring, som inte reagerar när de kör sin jargong. Som står och lyssnar på det istället för att visa att vi köper inte ditt skitsnack. Den här sporten måste rensas upp från sånt här patrask, annars kommer den inte att utvecklas. Hur många fler måste gå hem efter en tävling eller träning med ont i magen.

Det är mobbing på hög nivå.

Vår familj är ganska nya inom hästsporten och gick in med ganska gröna ögon. Visst, min fru hade haft häst till 18 års åldern. Men det var en tid sedan.

När jag berättade för min arbetskamrat, som är uppvuxen på gård med hästar och har en syster som är aktiv, att jag hade köpt en ponny till min dotter i födelsedagspresent. Så svarade han:

 - ”Åh nej vad har du gjort. Ska du ge dig in i det getingboet med inbördesbeundran och skitsnack.” Jag fattade inte då vad han menade, men det har jag idag förstått. Men det säger även en hel del om hur många ser på ridsporten.

Jag har spelat fotboll, handboll samt hockey. Aldrig har jag sett detta som jag stött på inom ridsporten.

Helt obegripligt för mig att man tillåter att sporten smutsas ner och att vissa individer får förstöra denna fina sport. Att fler inte tar avstånd.

Tråkigt att se att dessa mammors barn även tar efter deras beteende.

Vår familj, med andra familjer i vår närhet har bestämt oss för att motbevisa detta dåliga ryckte. Hos oss ska det vara glädje. Alla är välkomna. Det ska vara roligt att arbeta och umgås med hästar. I stallet, i manegen, på tävling.

Häng på oss, oavsett vilken klubb du representerar. Vi möts säkert nån gång där ute. Låt det vara med ett leende vi säger hej och att vi stöttar varandra på läktaren.


1. VA E DIN FAVORIT MAT?? Jag måste nog säga att grill säsongen är underbart god. Längtar!!
2. HUR ÄR DIN FAVORIT NELLIE?? När hon är på ett busigt glatt humör.
3. HUR ÄR DIN FAVORIT ADAM?? När man kan skoja och dribbla bort honom på gräsmattan med fotbollen. Jag kallar han tingstadstunneln för att jag hela tiden lyckas dribbla bort honom och slå tunnel mellan hans ben. Han köper korv varje gång.
4. VA E DIN FAVORIT MUSIC?? Peter LeMarc är min husgud. Men jag gillar soul, gärna klassiker och lite nytt.
Donny Hathaway, Bobby Caldwell, Maxwell, Erykha Badu, John Legend osv.
5.
VA E DIN FAVORIT BLOGG<3 (asså din) Har ingen…min dotters? :- )



Gillar du paj?? Hahaha Fanny, paj? E det en kugg fråga nu eller?

Jag gillar rabarber paj. Vill du göra en åt mig nästa gång du och Nellie är med varandra?

hur mycke gillar du hästar från 1 - 1000 ?

Hmmmm …det är otroligt fina djur. Men jag har respekt för dem. Så kanske 999.

Bara så jobbigt när man snörvlar och nyser hela tiden av dem. Därför blev det inte 1000.

 

När nellie har tävlingar här på bloggen betalar ni priserna då? Vad tycker ni om det?

Jag vi har sponsrat någon gång när hon har frågat. Vi älskar vår dotter.

 

Har Nellie hög mobilkostnad? :)

Nej, vi har satt en fast månadspott. Tar den slut innan månadsskiftet så får hon skylla sig själv. :-)

 

Vad tycker du om att Nellie driver en sådan stor och känd blogg? :)

Tycker hon sköter det bra.


1. Tycker du nellie är bra på rida? Det finns otroligt många duktiga killar och tjejer. Yngre och äldre. Men naturligtvis tycker jag att hon när duktig.
2. gillar du hästar? Ja.
3. Vilken av nellies hästar gillar du mest? Oh svårt. De har så olika personligheter och jag tycker om dem allihopa.
Om Gevalia försvinner här nu snart till annan ryttare, så kommer jag nog fälla en tår som jag gjorde när Nellie´s första ponny Blackie såldes.

Har du tyckt att nellie någon gång gjort något dumt , och isåfall varför ?:)

Nej inget sådär. Inget som jag kan peka på. Hon är inte felfri och jag kan ryta till ibland. Men kommer inte på något.


Är du alltid stolt över Nellie?

Väldigt stolt över båda mina flickor.


Hoppas Nellies läsare är nöjda med mina svar. Jag hoppas Nellie är glad och nöjd efter allt tjat och övertalning om att jag skulle gästblogga genom att svara på era frågor.

Men nu lämnar jag över till Nellie igen. Kram på er alla.



älskar dig mi papi...tack för du gjorde detta.

/ nellish


Kommentarer
Postat av: amanda henriksson

hihi så sööt :) din pappa e ju värsta coola snubben nellie! han och du måste vara väldigt lika i sättet..

Kraam iaf! <33

2011-03-07 @ 09:01:07
URL: http://amandaofcoursehenriksson.blogg.se/
Postat av: Fanny (L)

2011-03-07 @ 10:23:47
Postat av: Fanny (L)

Antonio du är tuff... :) Paj e gott! Speciellt smulpaj! Men andra sortes pajer é också gott!



p.s. nellie sry för jag skicka en tom kommentar ;)



kram på er båda :) <3

2011-03-07 @ 10:25:08
URL: http://ffaanniiss.blogg.se/
Postat av: Erik <33

Haha :D kan du inte skriva igen vad du tycker om adam och adam och nellies förhållande ... du fick inte med de :D hahahahahahahahahahahaah

2011-03-07 @ 11:15:23
Postat av: Wwwwooorrrrfffarrr

Kul att höra !! då måste Wwwwooorrrrfffarrr vara lite söt också ????

2011-03-07 @ 12:45:13
Postat av: emma

Nellie , du o din pappa ni verkar exakt likadana i sättet juh ? ;oo as lika .. ! <3



Och han o smilla... aså dom e ju kopior ?!:ooo<3 i ansiktet ;O

2011-03-07 @ 13:08:08
URL: http://emmaengevik.blogg.se/
Postat av: M A L I N - F O T O

TAAAAACK ANTONIO! :D Grymt att du gästblogga. Thank yah!!:DD

2011-03-07 @ 15:53:57
URL: http://mbphotos.blogg.se/
Postat av: Madde

Haha, lite kul att ponnyn jag rider också heter Smilla och är 7 år ;)

2011-03-07 @ 20:18:04
URL: http://sylla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0