Dagen efter...

Japp igår då. Va hände lixom.
Såhär känns det.....exakt såhär. Tror bara häst människor fattar detta inlägget.
Men skriver det endå.
Jag kommer ingenstans me henne. Jag har kört fast. Vad ja än gör så blir det fel.
Har så j*vla mycket press på mej oxå me den ponnyn av olika anledningar som VISSA fattar.
Skitsnacket..hur ja rider hit å dit.
Tro sjutton att det känns...ja e 11 år lixom.
Rid inte så.....gö så o bla bla bla.
Tar ja i henne för att hon e så SJUKT stark...så stannar hon eller ställer sig.
Tar jag INTE i henne...då går det bara smabbare o snabbare..o stannar hon då flyger ja av.
HON E INGEN LÄTT PONNY - SÅ ÄR DET BARA.
Det kanske e så att vi 2 inte passar ihop...hon e fö svår fö mej??
Asså jag venne.....nu snurrar allt bara.
Men känns så fort jag får en ENDA medgång...då menar ja inte nån placering eller vinst .dä har ja sänkt allt lixom....kan ba va en träning som FUNKAR - asså 1 steg fram - 6 bak.
De e verkligen så.
Det flyter aldrig lixom....alltid ett kämpande hela tiden.
Fine..ja rider inte 100 % bra...men det gör inte alla andra 10,11,12,13 åringar heller.....man kan inte allt nä man e som jag.
Men asså ba ha flyt nångång :(
Känns som ja alltid måste kämpa 10 gånger mer än alla andra...så käns det.
Ja veeet att vi haft placeringar o vinster oxå..men endå.
Nu pratar ja allt lixom.
Just nu..vet ja inte vad jag vill eller hur ja ska lösa det heller :(
Asså klart man blir rädd.
Pappa sluta filma på filmen..ja släpades på sidan efteråt i marken brevid thonna som skena runt :(
Ja va i chock......





Så fort de gått bra...då tänker ja äntligen nu vet ja nog hur ja ska rida henne o hur det funkar.
Då kommer det nåt annat.....så e man tebaka sen igen å känner sej värdelös.
Fö precis så är det...man känner sej värdelös.
Stella har ja inga krav på...hon vet ja gö så gott hon kan & kan inte så mycket så allt vi gör ehop blir bra.
Gevalia...hon har gjort allt fö mej......<3
Ja älskar ju Thonna....men känns som ja aldrig kommer lära känna henne....

Massa känslor...men detta e det jag gör 6 timmar varje dag. Rider, fixxar & tränar..såklart att det betyder mycket. Det är inte bara 1 motgång...som vissa ser det. Det är 1 för mycket. Just nu.

HAR NI NGRA FÖRSLAG ELLER TIPS......INGEN BLIR GLADARE ÄN JAG.

/ nellish

Kommentarer
Postat av: Anonymisen!!

Nellie jag tror nog nästan alla har känt så nån gång! Du måste bara tro på dej själv.

Och tänk inte att du e värdelös för de är du inte!

2011-03-09 @ 12:32:49
Postat av: clara

nellie gumman, jag är inte världsbäst på sånt här heller. jag är samma period som du nu.

Jag och min häst funkar inte heller så bra ehop. Liksom shit same (nej), jag har kämpat men det funkar inte mellan han och jag. Vi har testat åå testat åå testat. men det ger inga resultat.



Men DU just DU! har tre fina ponnysar och kämpar dag ut och dag in. Nellie iknow you can fix it. försök med markarbete med henne. ta allt från grunden. försök och få en henne bra i skritten. halter, stora och mindre volter. Serpentiner så att hon får något och göra hela tiden så hon tänker med hjärnan. sen gör du samma sak i alla gångarter. Bara några tips. Vet ej om det funkar, men prova?



go for it, var stark och väg 200 kilo i sadeln visa vem som bestämmer!



kram

2011-03-09 @ 12:39:50
URL: http://thehoppmupps.blogg.se/
Postat av: Anna

Nellie

Du är otroligt målmedveten, duktig och klok för din ålder!

Hästlivet är ingen dans på rosor, det är blod, svett och tårar. Men också underbart! Genom motgångar och medgångar växer man som ryttare (och självklart som människa också). För att bli riktigt riktigt bra krävs både medvind och kraftig motvind. Men i lagom mängder. Bara motgångar ger dåligt självförtroende och gör att allt kan kännas skit och tråkigt. Medgångar är underbart men om man får allt serverat är risken att man inte utvecklas på samma sätt. Lagom dos av båda är bäst som sagt.

Det är otroligt jobbigt att rida under en ständig press, det dödar en del av glädjen. Det är verkligen tråkigt att du känner en sån press, speciellt med Thonna, det är inte rättvist mot en som dig!

Ibland kan man behöva börja från början med sin ponny. Kanske ta en paus, låna ut henne ett tag och sedan börja om på nytt, som om det vore en unghäst. Ta alla grunder från början och sedan klättra långsamt uppför stegen.

Det är lätt att säga, men också försöka att inte bry sig om pressen. Strunta i vad ponnyn ha gjort innan, med någon annan ryttare. Det var då och under andra förutsättningar. Nu är det du och hon och ni är ni.

För bara för att en ponny har gått svår hoppning med en ryttare behöver den inte göra det med nästa. Det kan ju vara så att andra sidor utvecklas och det är inte bara resultatet på en resultatlista som räknas.

Du är fantastiskt duktig Nellie. Kämpa på!

Anna

2011-03-09 @ 13:25:56
Postat av: julia wallander

Om du vill lära känna thonna bättre, ta en dag då du bara är i stallet bortstar/pysslar med henne eller bara skrittar en långtur bara du o hon. Hon kanske bara behöver vila? Inte vet jag... Men jag VET att du kan rida! Ta de lugnt ett tag. Hoppa små hinder och sen större o större. Bara du inte tvivlar på dig själv för de behövs inte! Du kommer klara de gmn!



pöss på dig! //Julia W <3

2011-03-09 @ 13:40:44
Postat av: Anna

Jag har oxå kännt PRECIS så, men tänk INTE att det e du som gö fel. DU e jätteduktig, å målmedveten. Hon e svår det ser man ju, du får inte tänka att det e dig det e fel på, inget går då. Fortsätt kämpa Nellie.



Kram<3

2011-03-09 @ 14:05:05
URL: http://annasponnyblogg.blogg.se/
Postat av: Annie Kvillebo

Jag vet hur det känns har/haft samma problem med min d-ponny de ponnyerna verkar vara väldigt lika liksom tar jag för mycket så att det går sakta så stannar han ibland och går det för fort vågan han inte hoppa av och då blir det stopp:(. Men jag har gjort såhär jag älskar lucky något fruktansvär och hkan inte skiljas från honom så jag har en liten äldre och större ryttare till honom så länge typ en skötare liksom. Som rider han några gånger i veckan också dressyr tränar jag med han för att lära känna han lite bättre. och under den tiden jag inte har lucky så mycket nu så har ag Freja en liten b-ponny som är en hoppfantast så henne kan jag bara styra runt på i primsip. För jag har kämpat så med lucky vist vi har varit felfria och så på tävlingar men det är precis som du säger allt annat runt omkring för han sticker ibland när man rider ut och så och han är 147,5 så han är ju stor och himmla snabb precis som thonna. Men mitt tipps hade nog varit att du kanske väntar lite med thonna och rider och satsar på stella istället och har en skötare till thonna och sen när du känner att det är din och thonnas tur så tar du henne bara henne eller stella och hon:) <3



// Annie<3

2011-03-09 @ 14:12:49
Postat av: Felizia

ibland måste man släppa en häst och ta en annan så är det bara. Det va samma som med nisse jag red, jag va tvungen att gå vidare för att det inte funka <3

2011-03-09 @ 14:16:30
URL: http://allineedisyou.webbogg.se
Postat av: Alice

Jag vet precis hur du känner. Min c-ponny hon vägrade att å fram hela tiden förut och varje gång jag är på träning så vägrar hon hoppar och det gör hon varje gång om man blir så jäkla trött. Men ofter många år nu så går hon bättre och bättre men ibland går det bara sämre. Men jag kämpar vidare och det vet jag att du med kommer göra<3

2011-03-09 @ 14:55:12
URL: http://aliceottosson.webblogg.se/
Postat av: Linnea

Denna meningen: Känns som ja alltid måste kämpa 10 gånger mer än alla andra...så käns det.



Exakt så skrev jag igår elle i Måndags. Dock handlar det inte om hästar men om skolan. Att alltid jag får kämpa dubbelt så mycket mera än alla andra. ibland vet man inte vad man ska ta sig till, och det vet inte jag just nu. Men man måste våga tro på sig själv och ta hjälp, det bästa medlet. Jag tror på dig, du kommer ordna det gumman <3

2011-03-09 @ 15:37:40
URL: http://ungponnyn.blogg.se/
Postat av: Anonym

okej nellie, såhär är det.

jag kollade videon i inlägget under minst 5 gånger och blev lika rädd varje gång.

jag höll för munnen hela tiden och även fast jag är ensam hemma så skrek jag "NEEEEEEJ HERREGUD!!!" sen rådnade jag.

nellie, vet du vad det första jag tänkte på när jag såg att du slog i huvudet i väggen "vilken tur att det var nellie berntsson" asså inte på ett illa sätt, utan hade det varit någon annan så hade dom börjat gråta mycket och sedan hade dom bett sina föräldrar att ringa ambulansen.

men det gör inte du, för du är så j**la stark nellie och jag vet det!

jag har följt din blogg sedan mars 2010, och aldrig sett dig vara ledsen för något/någon i mer än en månad framåt, utan du låter det stanna inom dig och utanpå så visar du inget för att alla ska tro/veta att du är en helt fantastisk tjej och det är de som gör mig så sjukt imponerad att du kan hålla allt den skiten du får inom dig.

och ja, nu tror jag att jag känner dig och massa sånt, men det känns faktist så!

jag måste få berätta en sak för dig.

när jag var 11 hade jag, min syster & min mamma en egen häst som hette Derwen Granite, han var nog den vackraste häst jag någonsin sätt med hans långa lockiga svarta man och den blanka svarta färgen och så hade han en bläs som tog sig genom hela ansiktet och smetade ut sig på mulen, han var så underbart vacker.

men vi hade 2 problem, han var unghäst & han var JÄTTE känslig av sig, så det var mest mamma som red honom och jag var alltid så avundsjuk, så en dag fick jag och min syster rida lite på honom.

min syster fick börja och han var jättesöt och duktig när hon red, sedan var det min tur, jag kom ihåg att jag var så himla nervös för den hära korta ridturen, men jag hoppade på.

jag skrittade runt några varv och kände mig för, sen ville jag trava, jag travade lite korta sträckor och jag var så nöjd, men sen skulle jag få trava ett helt varv och när jag kommit halva tappade jag stigbygeln (tänk på att han var väldigt känslig) och så skulle jag stanna honom men tänkte inte på hans känslighet så jag drog till riktigt hårt och då satte det fart på honom.

jag tror aldrig att jag har galloperat så snabbt och jag kommer ihåg min känsla, jag var LIVRÄDD.

när jag galopperat 2 meter tappade jag andra stigbygeln och sedan föll jag av, jag landade under honom och smärtan av hans tjocka hov mot min rygg gjorde så fruktansvärt ont.

men så fort mamma hjälpt mig upp på benen kom Granny fram till mig och "buffade" på mig, då kände jag verkligen värme i min kropp.

sedan kom ambulansen och bla bla bla, men vet du? jag trodde att jag skulle dö den sekunden, men jag hade bara fått en lårkaka ovanför rumpan.

efter det var jag ärlig talat skit sur på Granny och han kände medkänsla, efter några veckor skilde sig mina föräldrar och vi var tvugna att sälja Granny..

det jag menar nu är att det faktist inte är omöjligt, alla har tur i oturen och jag tror att thonna vill vara duktig men hon fattar liksom inte hur.

hoppas du förstår, kram på dig.

2011-03-09 @ 16:09:42
Postat av: Alma

Förstår hur du känner det. Det har hänt mig också.

Kanske ska du ta en paus med henne och börja om helt från början. Och se till att allt funkar innan du börja hoppa och tävla igen. Känn ingen press på att du måste tävla utan låt allting ta den tid det tar. Glöm inte bort att vara glad när det funkar, njut av det ;) Och ta det lugnt ibland, bara en skritt tur på långa tyglar kan vara otroligt mysigt.

Och känner du att det absolut, absolut inte funkar, då kanske du ska överväga att låna ut henne. För det är inte kul när verkligen inget funkar, det kan knäcka vem som helst!

Lycka till med Thonna nu ;)

2011-03-09 @ 16:25:35
URL: http://horzees.blogg.se/
Postat av: majja

jag lovar, det finns INGEN som har en häst som är helt perfekt, som man säger efter regn kommer sol.

Det ända sättet att komma någon vart med detta är att träna träna träna!

det finns inget bättre sätt än att försöka, du måste i allafall försöka, jag vet att du känner att du har gjort det tillräckligt länge men ändå om det verkligen inte går kanske du ska låta någon annan rida henne lite, kanske någon som typ, a jag vet inte, jag kan inte säga att någon tuffare ska rida henne för tuffare än dej kan man inte bli, men någon som kanske är mer erfaren av sånt här, lite starkare, men jag tycker inte att du ska lämna bort henne, för ni är det perfekta paret!

hoppas du inte skadade dej!

2011-03-09 @ 16:33:31
URL: http://mmajjas.devote.se/
Postat av: sofia

Nellie! För det första är det inte bara du som kämpar 10 ggr mer en alla andra, ALLA har ALLTID nåt problem med sin häst, om inte vore det konstigt.

Anntingen om du låter nån annan tjej/kille i bra ålder och längd rida thonna för att få iordning på henne, en som verkligen är kunnig. Eller så kan du ju alltid hyra ut henne för att ni ska få ett break?

Och sen börja om och verkligen kämpa och intala dej själv att du ska klara av henne. Eller så forsätter nu och verkligen forsätter att kämpa med att förstå hur du ska rida henne. Göra lite mer lydnad markarbete, mer lydnad på marken för att hon ska lära sej att det är du som är bossen!

Men du ska göra det DU känner och vill, det som är bra för dej och thonna förstås!



Kram och hoppas att det löser sej för dej! :)

2011-03-09 @ 16:43:10
URL: http://sofiamagnbrant.blogg.se/
Postat av: Tessan

Det är så precis för mig också,

så fort det går bra kommer man tillbaka

till skiten igen , känns som om man inte kan rida

nästan och självförtroendet sänks som bara den.

Men det ända är att kämpa , ge henne en chans.

för tänk om den dagen kommer då det funkar always ,

du vet hur du skall rida henne och allt sånt. DÅ kommer du fatta vad allt slit varit nödvändigt för! ;)

2011-03-09 @ 17:54:29
Postat av: Sara Holgersson

Ush vet precis hur det känns :(

men man måste försöka igen och igen till slut så kommer det att funka och du kommer att ha stor nytta av erfarenheten sen med alla andra ponnysar och höstar du rider för dom snobbiga tjejer som varit taskiga mot dig kmr antagligen att få det mkt svårare sen att rida på en häst som inte går som på räls,

jag har två ponnysar som jag både haft med och motgångar med jag hamnade också under en av dom en gång men då så hade jag otur och bröt benet och kunde inte rida på mer än ett halvår.

men efter allt det tråkiga jag kände för att ge upp villken dag som helst jag var jätte rädd eftersom det tog så lång tid innan jag kunde rida igen men efter allt det så blev det helt plötsligt bättre och alla "ponny morsor" som hade sänkt mitt självförtroende vågade jag stå upp mot jag lärde mig att jag behöver inte bry mig om dem eller lyssna på dom bara jag tror på mig själv det är det som betyder något.

men efter regn kommer solsken

hoppas att du håller ut för tänk dig att du är på botten av en skål det finns ingen annan väg att gå en upp alltså kan det bara bli bättre so keep it up girl du är jätte duktig och du klarar av Thonna strunta i villka klasser hon gått och inte det spelar ingen roll utan det är vad du och hon gör tillsammans oj vad långt det blev hoppas du förstår vad jag menar

kramar Sara :)

2011-03-09 @ 17:58:24
URL: http://saraaholgersson.blogg.se/
Postat av: Rode

Hade total missat denna händelse eftersom jag inte var inne i går men skriver ändå.

Precis som du skriver så har du verkligen kämpat och det ska du ha enorm credit för, det är inte alla som skulle fortsätta kämpa på som du gjort.

Vet inte om det hjälper så mycket men känn efter själv , glöm inte bort att du är duktig och att ridning ska ju vara kul! :) allt löser sig ska du se. :)

2011-03-09 @ 19:27:01
Postat av: Emma Berg

jag blev lika rädd alla gånger jag såg filmen igår, önskade att det inte varit du som ramlade, för du förtjänar inte det. men inte ska du ge upp med henne nellie bara för det, du är inte sån ! för jag får inte den uppfattningen av dig, att du är den som ger upp.. Kämpa nellie, du kommer klara det, ge det bara tid! Du ska se det kommer lösa sig, det lovar jag.

/emma.

2011-03-09 @ 20:06:42
URL: http://hastekipage.blogg.se/
Postat av: J

Jag vet hur det käns med motgångar det kan jag lova. Det ända du måste gjöra är att kämpa och fortsätta ta till dig råd. Men det du alltid skall gjöra är att lyssna på ett råd och om du inte tycker att det är bra skall du strunta i det. För vi som läsare vet inte hur ni som ekipage är eksakt det vet bara du det är bara du som är med er som ekipage hela tiden ingen annan kan veta hur det käns i en viss situation för ingen annan rider just då.



Jag med min ponny höll på att gå omkull en gång, det var super läskigt och jag blev verkligen rädd. Rädd för att jag gjorde fel. Rädd för att de som tittade skulle tycka att jag sög på att rida. Rädd för att jag skadat min häst. Jag har inte kunnat hoppa högt efter det dels för att jag inte har någon häst att hoppa med nu och för att jag blev rädd. Jag vet att det bästa skulle varit att fortsätta att hoppa men jag hoppade ett ordentligt språng och nu har det bara blivigt små skutt. Ja det är svårt i vissa situationer men så är det med allt skolan är jobbig det kan vara jobbigt med vännerna. Ja massor kan vara jobbigt. Men det du kan gjöra är att känna vad du känner inte lyssna på någon annan. Hoppas det blir bättre fins alltid här <3



2011-03-09 @ 20:22:27
URL: http://tvillingryttarna.blogg.se/
Postat av: EmilyWissén

Nellie tänk inte så!

Tänk att hon är en ung ponny.

Börja inte om hela vägen!

Tänk när du rider Lossas att hon är en ung ponny.

bara var lung hita på lite övningar sen så nöjer du dig så förstår hon någ!

Det var mitt tips!

Lycka till!

Bara kämpa det är inte du.

Hon kanske inte förstår precis vad som gäller inte vet jag!!

Kramizar <3:)

2011-03-09 @ 20:48:08
URL: http://emilyywissen.blogg.se/
Postat av: Alice

Jag behöver oxå kämpa 7kt mycke ibland nä jag rider. Jag tänker alltid efter ridlektionen "fan, vad dålig jag är,jag borde sluta". Men jag vill inte det.Allt är inte lätt när man är bara 11 år lixom. Du är 7kt duktig tycker jag det ser ut som när jag kollar på videorna. Visst, det kan vara en svår ponny, men du rider fortfarande BRA!

Kämpa på Nellie, någon gång LYCKAS du <3

2011-03-09 @ 21:02:37
Postat av: Linn

ingen är perfekt, inte ens Rolf-Göran B lyckas alltid, inte ens Malin B kommer alltid ut nöjd efter en hoppträning . Alla har motgångar och det är det ni lär er ifrån. Jag har också känt att jag vill sluta med det men ändå inte, det går inte att släppa för när du väl tänker på allt bra och varför du just valde den ponnyn när du provred som kan du inte och jag har sätt dig rida och det är verkligen inget fel på hur du rider men alla har någonting att träna på för ingen är perfekt, du är grym din blogg me!

2011-03-09 @ 22:37:47
Postat av: Felicia

Om du skriver att du släpades runt, så kanske du måste tänk om, tänk rätt eftersom du har dressyrstigbyglar... Du måste ju förfan tänka på säkerheten för att slippa allt detta som du klagar över hela jävla tiden. om du skulle haft säkerhetstigbyglar med snodd på eller liknande, så skulle du bara ramlat av och inget mer med det. Du ska alltid tjata så mkt, vill ha uppmärksamhet och vill att folk ska säga " gumman, du klarar detta <333333333333333333333333" blir du verkligen glad av en sån kommentar? Det är bara en tönt som sitter på andra sidan en skärm... Du är inte elva, du fyller i september, alltså tio, sluta tro du är äldre än vad du är. Punkt slut

2011-03-10 @ 10:01:16
URL: http://carrepip.blogg.se/
Postat av: isabella bergh

Ush.. Första gången jag såg på filmen röck jag till och mitt hjärta typ stannade. Jag vet inte riktigt hur de är när en häst stannar men min ponny jag har nu kan springa åt sidan ibland och han gör de alltid åt vänster så när jag kommer mot ett hinder brukar jag lägga på den där vänsterskänkeln så han inte får någon chans att springa förbi. Sen vet ju inte jag hur hon är att rida. Hon ser ju inte enkel ut och gör lite som hon vill med dig? Om jag var du skulle jag gå ifrån hoppningen ett tag och lära känna henne från grunden och träna mer dressyr. Så hon lyssnar på dina signaler och hon skaffar tillit för dig.



hoppas att ni kan komma ur de här..

kram isabella

2011-03-10 @ 13:22:21
URL: http://cassechuck.blogg.se/
Postat av: elin

Du är nog världens charmigaste 11-åring, och du rider jättebra - är riktigt imponerad.

Tråkigt att det inte funkar så bra med Thonna som det gör med Gevalia och Stella, men det ser ändå bra ut när du rider henne.

Hoppas du mår bättre nu efter smällen... Take care <3

2011-03-10 @ 14:40:27
Postat av: nora

Om jag var du så skulle jag ha börjat jobba från marken med hästen. alltså inte rida.

Pyssla mycket och träna på det här med att hon ska följa dig t.ex att du har henne löst i ridhuset eller hage och hon följer dig vart du än går och du ger henne godis och berömmer varje gång hon gör rätt, så att ni får ett bättre förtroende för varanda :)

Jag skulle nog också ta hjälp av olika tränare eller någon hästkunnig man känner och höra vad dom har och säga och testa på lite olika saker :)

Hoppas att allt kommer gå bra för er och att du mår bättre efter olyckan! :)

2011-03-10 @ 20:13:24
URL: http://noraaahlin.blogg.se/
Postat av: Sarah - Elit med Flit

Det är bara att kämpa vidare nellie...

Jag hade också en period då allting bara gick åt h*lvete, men jag gav aldrig upp...

Jag skulle verkligen det och jag pressade mig hårt, men det gav resultat.

Ingen kan vara helt perfekt, alla kan trilla av, se bara peder fredricsson som kraschade i Göteborg.

Hur länge har inte han ridit?



Kämpa på nellie, ta nya tag och lägg alltid det "dåliga" bakom dig.



Jag var med på en föreläsning med en personlig tränare och han sa såhär: "Du ska tänka på det positiva. Vad var det som gjorde att just det där språnget blev så bra?"



Tycker du är stark som kämpar vidare...

2011-03-10 @ 21:47:51
URL: http://sarahfolkessons.blogg.se/
Postat av: ..

hej!



lite tips kanske inte hjälper för dig men det är lite av det jag brukar göra.



själv rider jag in massa ungponnyer och galna hästar åt andra och alltid går det inte som man vill och då får man kanske tänka om lite på hur man har upplägget för just den ponnyn efter som alla inte är likadana om du har en ponny som börjat stanna ,resa sig skena och sånt är det bra att låta ponnyn vila ett tag och bara pyssla om den så att den lärkänna dig änu bättre tycker själv att det bästa när man har det problemet du skriver om är att sätta på den ett hackamore istället för bett be en osteopat komma dit och massera lite och sånt för det kan bero på ryggen även om den inte visar några tecken på det men framför allt börja med lite frihets dressyr det behöver verkligen inte va något avancerat men exempel att ha ponnyn med all utrustning i paddocken och gå jämte träna på att stanna många gånger men du ska inte behöva rycka till i munnen på den varje gång för har du sagt till den en gång ordentligt så ska det räcka så när du stannar så ska den stanna. Longera och se så att den lyssnar på din röst och när det går bra be någon annan longera när du sitter på och göra samma sak. rida mycke i skogen och en massa markarbete och när hon sticker så tar man ju i tyglarna av rena farten men försök att lägga små volter och ligg där på volten tills hon lugnat sig om det är så att hon drar så lägg då en 10 meters volt 4m innan hindret och travhoppa mycket småhinder med en massa volter i mellan istället för att försöka bromsa så mycke för det ger bara dubbel c och så blir det dragkamp. kanske försöka starta någon dressyr för ponnyns skull och se om hon trivs bättre med det även om det kanske inte är just det du vill göra så kanske ponnyn hade tyckt det vart roligt.



har titta lite på filmerna och du är riktigt duktig trots din ålder!!!

du kommer garanterat bli riktigt duktig om du fortsätter så hoppas något av det jag skrev kan hjälpa dig lite på vägen :D

2011-03-11 @ 16:10:15
Postat av: Cajsa

nellie vet precis hur det är! hade en b-ponny innan och vi gick typ 1 steg fram och 5 tillbaka! vet hur hård presen kan va och vilka krav folk steller på en! det är inte lätt! och ibland känns det som att man bara vill ge upp. och olyker gör det ju inte bättre.

ta nya tag och lägg allt de ''dåliga'' bakom dig.

men försök o kämpa vitdare nellie du e så duktig.. <3

2011-03-11 @ 20:07:32
URL: http://cajsajohansson.blogspot.com
Postat av: jossan

heej!

jag vill bara säga att du är otroligt duktig som är så ung och hoppar upp igen efter en sån sak , jag hade inte hoppat upp och hoppat igen för en minst en vecka efter , du är otroligt duktig och stark och det är bara fortsätta att kämpa ni kommer att hitta varandra, jag kännde exakt såhär och man vill bara ge upp men man bestämmer sig och idag ett halvår efter så har jag och min lilla söta c-ponny kille hitat varandra och det är först nu den senaste månaden som jag kännt att det verkligen går bra och att det faktiskt finns hopp om att kunna komma långt , så jag säger bara FORTSÄTT KÄMPA FÖR DU ÄR SÅ OTROLIGT DUKTIG OCH STARK SÅ FORTSÄTT DU KOMMER KLARA DET! jag lovar, besök gärna våran/min blogg : www.satsandeungdomsryttare.blogg.se

kämpa du är så duktig du kommer klara det du har kommit så långt så du kommer klara det! , jossan:)

2011-03-11 @ 20:20:53
URL: http://satsadeungdomsryttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0