Gästbloggare no 6

Denna tjejen ska ha respekt.
Hon har vart BÄST i Scandinavium näre väl gäller!
Hon skriver bra, har träffat henne flera gånger. Sjukt bra chey!!
Vassegod gums...din story för flera tusen läsare!!



Min resa genom GP-ponnyn...
 
Som du och alla andra vet så vann jag ju med min ponny Binlight i Scandinavium! Helt makalöst vet inte vad jag ska säga!
 
Resan började när vi skulle anmäla till tävlingen! Mamma sa att, jo vi kan prova men man kan ju inte bli arg om man inte kommer med! Okej sa jag och här började resan! Första kvalet fick jag välja själv sa mamma, så jag valde Grevagården... Okej sa mamma men det är långt att åka, man kunde också välja mellan Varberg och Billdal, men jag ville till Grevagården!  Så blev det!
 
Vi åkte tidigt på morgonen till Grevagården. Hoppade förklassen LB, gick sådär han var stark och peta ett i omhoppningen, jag var inte jätte taggad inför nästa runda men gjorde mitt bästa! Det visade sig att jag kom med till semifinalen, jag kom 3a av de 10 som skulle vidare plus att jag vann omhoppningen också! gud vad kul tänkte jag nu måste jag börja ladda om inför semifinalen, även min kompis Ninni Lilja kom med, så vi var lyckliga båda två!
 
Semifinalen blev flyttad pga vädret och det började allt mer närma sig gbg horse show! Man undrade vilken dag det skulle bli men det blev en måndag kl 18.00 började det... Vi visste att vi skulle komma hem sent då det tar lång tid! Väl framme blev det ingen veterinärbesiktning pga vädret, man fick rida fram i snön ute, binlight är ju ganska stark så det var inte bra framridning för mig! Första klassen gick okej men ingen hejdar runda! Bytte bett till och han blev genast lydigare! Andra rundan, man fick hopa fram på ettan och sedan börja! Jag fick till en kanonrunda och gick ut och sken som en sol! När det var ca 3 st kvar gick jag och kollade på resultatlistan, och då ligger jag 1a med god marginal till 2an Hjälp tänkte jag det här stämmer inte!
 
Sprang ut till mamma och pappa som lastade Binlight och sa, Jag ligger 1a ni kan inte lasta honom ännu!!! Okej sa de och var förvånade, mamma promenerade med Binlight bort till ridhuset !!!
 
Mycket riktigt vann jag också! En glad men trött Elin på vägen hem i bilen! Vi var hemma ca 2 och somnade vid 3, nästa dag i skolan upp kl 6 och göra mig iordning för att sedan åka dit!! Trött var jag men men ville dit ändå!
 
På Tisdagen fick vi rida inne på Scandinavium helt tom arena! Tänk på lördag är det fullsatt med folk! Binlight var spänd men inte tittig då i alla fall så det var bra!!!
 
På lördagen då var det dags! Framhoppningen gick bra och in på banan kom jag! Mitt skydd åkte ner under rundan fick avdrag men det var en bra runda ändå! Satt jätte nervös nere under svenska mässan och väntade på att alla skulle hoppa klart! Alla var lika nervösa till och med hejarklacken! Sen visade det sig att när sista ryttaren skulle hoppa var det någon från Ale-Jennylunds ridklubb som skulle vinna !!! Jag hejade på Ninni jätte mycket men det blev till sist jag som vann !!!
 
Jag fick prata i mikrofon, hålla i bucklan och rida ärevarvet, helt makalöst tänk att jag vann i scandinavium med Binlight!!!
 
Fick gå på intervjuer o.s.v folk sa grattis, sådana som jag inte ens kände kom och berömde mig!!
 
Tack för att du finns Binlight, du uppfyllde alla mina drömmar !!!
 
Min resa genom GP-ponnyn finns säkert mera jag kan berätta om men det här är hela upplevelsen   <3
 
Kram Elin



Hoppas ni digga hennes inlägg..ja gjorde det .

/ nellie b (inst)

Kommentarer
Postat av: Sanna

Woow^^ <3

2011-06-15 @ 18:08:25
URL: http://cpskutt.blogg.se/
Postat av: Madde, Dagens blogg tävling

Anmäl dig till dagens blogg hos mig: http://lifestyyle.tk Anmäl dig det blir roligare med fler, Kram!

2011-06-15 @ 19:01:05
URL: http://lifestyyle.tk
Postat av: Anna

Grattis, du rider grymt lycka till i framtiden!!

Jättefin text du skrev!:)<33

2011-06-15 @ 20:23:48
URL: http://annasponnyblogg.blogg.se/
Postat av: Hedda

Shit jag fick rysningar när jag läste texten, tänk att vinna allt ihopa! Helt otroligt, diggar dig:)

2011-06-15 @ 20:43:22
URL: http://lidingouss.blogg.se/
Postat av: Anonym

vad heter hennes blogg? :)

2011-06-15 @ 21:03:22
Postat av: Julia Tenland

shit fick gåshud av texten!

2011-06-15 @ 21:28:32
URL: http://ridestyle.blogg.se/
Postat av: elin wessberg

tack nellie <3<3

2011-06-15 @ 21:45:27
URL: http://www.elinwessberg.bloggplatsen.se
Postat av: stina jc

hur gammal e elin?? :) <3



PS: as braa blogg! :)

du e grym, måste ba säjja de..;)

2011-06-15 @ 22:04:04
URL: http://daaaisyyy.blogg.se/
Postat av: Mathilda ♥ - En Fotoblogg

grymt ju :o<3

2011-06-16 @ 03:09:39
URL: http://mathildae.webblogg.se/
Postat av: Klara

Va heter hennes blogg?

2011-06-16 @ 14:13:38
Postat av: Zandra

Gillar din blogg, trots din ålder.. men måste säga hade varit kul med lite variation på gästbloggarna.. inte bara hästar :)

2011-06-18 @ 21:55:24
URL: http://zandies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0