Detta är så typiskt - & kul!

Första gången jag hörde talas om dig så var det några tjejer i min klass som prata om dig. De sa typ: läste du nellies blogg igår eller? hon och adam är tsm igen (d var jätte länge sen)!
Ah nellie är värsta playern + att hon är modell + att hon har tre ponnysar! hur hinner hon ens?

Mitt ''första intryck'' av dig var självklart inte så bra då, men jag ändrade mig snabbt.

Efter att jag börjat läsa din blogg i typ en vecka så började jag fatta att du inte alls var den personen som dom beskrev dig som. Du är ju världens goaste tjej! Och om folk snackar skit om dig bakom din rygg så är de bara avundsjuka. Man kan ju faktiskt inte döma någon efter hur han/hon uttrycker sig i en blogg.

Nu är jag ändå glad att dom snackade om dig så att jag hittade till din blogg, annars skulle jag ju inte läst den nu och din blogg är min favorit blogg! :)
Ville bara få det sagt.

Kram på dig och hoppas det går bra med dig och stella ! :)

Detta är det VANLIGASTE tror ja om mig.
Att man tror nånting - för att man läser bloggen lite sådär ibland.
Amen nice liv liksom......modell, 3 ponnysar, hej o hå massa kingsland lixom xd
Jag är SÅÅÅÅ inte den personen.
Jag player??
Jag vart så sjukt kär i en o samma kille i över 1, 5 år.
Skaka i hela kroppen när han inte fanns hos mej o bara mös när han fanns hos mej.
Killen var minnbästa vän......lyssnade på allt han sa, o såg upp te han otroligt mycket på alla sätt.
En av dom msartaste personerna jag träffat.
Skriver detta STOLT här inför 8000 läsare, trots att han sårat mig oerhört 2 gånger.
Jag skämdes inte för att visa alla er HUR lessen jag var..o delvis var det de som fick mej att sen må bra.
Att skriva av mej......o prata me amma o pappa s¨åklart.
Sen att våga tala om att vi 2 skulle ge det en ny chans han o jag......va oxå stort.
MÅNGA ba:
Men Neelliieee hallåååååå hur tänkte du nu??
Skvallerbloggarna gick varma.....
Jadu..hur tänkte jag då?
Joo följde mitt hjärta....jag kommer ALLTID göra det. Hela livet.
Vi fick nåt amazing ehop i nåra månader till....tills hans kärlek tog slut & han lämna mig igen.
Men det är inget ja skäms för......jag e stolt över att våga visa att ja vart sårad.
Så player.....inte denna tjejen.
Aldrig med den killen......min största kärlek.



Å neeej jag är inte kär i han längre.
Det är inte det ja menar med detta inlägget. Ja vill visa att jag e på äkta & kommer alltid vara det.
Vi pratar inte me varann idag över huvudet taget.
Om han höjt sin status bland brudarna nu efter att vi hafr 1, 5 år ihop, så grattis!
Då gick han ur detta med dubbel vinst i potten!
Men JAG kommer aldrig stå upp för sånt - jag tror på kär...inte på lek.

Sen hur jag hinner.
Jadu.....jag har ingen tid då jag kan hoppa upp på min cykel & cykla runt i 4 timmar i city o köpa glass.
Jag har skolan, mina ponnysar O är sjukt nöjd med det.
Ser att MIN tid blir mindre o mindre med vänner...ju högre & mer ja tävlar.
Men JAG väljer det.
JAG vill bli bland dom bästa.
För att jag ahr en förutsättning med Stella för det nu & jag vill träna inför att få chansen med Bellman.
Jag välj träning före vänner - o dom vänner ja ungås med, agnes, nellan, frida, felicia, ella dom rider själva...ofta ihop med mig.

Hoppas verkligen Ni ändrar uppfattning om mig nu.
Jag är lite speciell....jag vet. Men annars hade ju inte flera tusen läst bloggen...eller??

/ nellie

Kommentarer
Postat av: Carro

Jag hittade din blogg via skvallerbloggarna. Jätte pinsamt, men det var för att dem skrev bra saker om dig (oftast).



Jag erkänner också att i början komenterade jag för

att vinna egna läsare, men det gick över till ärliga och "riktiga" komentarer väldigt fort. On nu tycker jag att du e en underbar tjej som har gett mig mycket pepp och du e en av dem som gör att mitt självförtroende inte e lika mycket på botten längre, det e fortfarande dåligt. men du e en av dem som hjälper till så att de växer.



Och i sommar kommer jag troligtvis få träffa dig! Vilket gör mig så h imla glad.



Först när du komenterade så tänkte jag att dtt du va under bar och att du kanske ville träffa oss på riktigt. Sen när din blogg blev ännu större och du kom upp på blogg.se s listor, tänkte jag "nej hon e kanske så mot alla sina läsare, varför skulle hun vilja träffa mig, jag e inget speciellt."



Men jag fattar att du inte juger om sånt och i sommar kommer vi troligt vis få träffas, jag kommer tvinga mamma och pappa att åka till gbg en helg eller nått sånt så kan vi va med dig, kanske gå på liseber eller nått annant kul.



Du e grym tjejen och jag hoppas att du känner att jag har hjälpt dig med stöd när du har haft det jobbigt. För jag tror inte att du skulle ljuga om nått sånt!



Med massa KÄRLEK/ Din tvilling Caroline <3

2011-06-02 @ 10:59:28
URL: http://tvillingryttarna.blogg.se/
Postat av: Anonym

varför ska du låna en SM ponny?



Ska du tävla SM med den isf? ;o



Man har ju sett filmerna på han så att mmh...

2011-06-02 @ 11:04:47
Postat av: m3lind4

Super fin blogg du har bruden!

2011-06-02 @ 11:06:01
URL: http://m3lind4.se
Postat av: Agneeeeeeeeeeeeeeeeees;*****

Nellie, du är så bäst på att rida. Du är grym!

Hoppas du får en bra helg!

2011-06-02 @ 11:07:56
URL: http://aanderssonss.blogg.se/
Postat av: sofia

Grymt bra skrivit tjejen!! Eftersom du redan är stor så kommer du bli större om du fortsätter så här ;) Grym ärru!



Kram

2011-06-02 @ 11:10:44
URL: http://www.sofiamagnbrant.devote.se
Postat av: Linnea - En ponnyryttare

Du e grym! Så enkelt är det ;) <3

2011-06-02 @ 11:11:59
URL: http://ungponnyn.blogg.se/
Postat av: Ebba

hahahaha <3

2011-06-02 @ 11:18:51
URL: http://ebbalye.blogg.se/
Postat av: Emma

Du ligger på 4:e på mest aktiva på blogg.se o 16:e på mest besökta<3. Snyggt skrivet nellie håller med dig till 110%!

2011-06-02 @ 11:23:08
Postat av: J O H A N N A

Hej!



Hur mår du idag då? Kram! Och jätte fin blogg. :)



Btw. cool header som rör sig! ^^

2011-06-02 @ 11:24:13
URL: http://picturelove.blogg.se/
Postat av: Denice

De där personerna vet inte ens vad en player är. En player är en person som håller på med en massa olika personer samtidigt, du var med en enda person under en väldigt lång tid.



Tycker det är bra att du följer ditt hjärta, man ska göra det. Oftast är det hjärtat som har rätt, och det blir bra då :)

2011-06-02 @ 11:28:49
URL: http://deniceejohansson.blogg.se/
Postat av: Josefin

Som du själv sagt massa gånger, så går du din egen väg och gör din egen grej.

Inte som alla andra 11 åringar.

Och vi läser och älskar bloggen eftersom du gör din grej här på nellieberntsson.blogg.se, och delar med dig av allt till oss läsare.

Folk borde inte gå och döma någon dom aldrig träffat, visst man får lära känna dig otroligt bra via bloggen men ändå, man kanske inte alltid kan döma en person utifrån bilder och ord. Dom som försöker få andra att må dåligt är bara avundsjuka. Du är så himla stark och det är så himla många som ser upp till dig, sluta aldrig va den du är! <3

Grymt bra inlägg!

2011-06-02 @ 11:29:05
URL: http://josefinsplace.blogg.se/
Postat av: amanda h

Du får alla att innse att man inte ska döma folk efter en blogg..

Du är så sjukt speciel..



kan inte fatta att jag också missbedömde dej en gång..

Man känner sig så oerhört taskig när man sen inser hur fantastisk en liten chey på 11 år vid namn Nellie sen förändrar ens liv från underground till top class..

Du har fått en att gråta.. när du har varit riktigt nere..

och fått en att grina glädjetårar för att man är så lycklig när det gått bra för dej i en tävling elr som nu då..

en av deltagerna till PONNYAKUTEN.

och fått en att verkligen se att du är så otroligt mogen..

det bevisar du när du skriver såhär om Adam att han faktisk betyde oerhört mkt för dej..

och sen nu skriver du att du inte ångrar nånting.. och att du e glad för att du träffat han..

'Det visar att du Nellie berntsson är en sann otroligt stark,modig och mogen tjej!



tack för att du lär oss äldre att stå på oss.. och att vi ska vara nöjda med oss själva.

du betyder guld,silver diamanterf värd!

glöm aldrig det gmn!

pussåkram och massa kärlek <3

<3

2011-06-02 @ 11:32:22
URL: http://amandaofcoursehenriksson.blogg.se/
Postat av: Fredrika

Jag tycker inte du är en 'player'. Tycker du är en otroligt söt tjej med hela livet framför dig. Du gör någonting med ditt liv, bättre att tävla o vilja komma någonstans än att ligga o göra ingenting, tycker ja.



I ridningen påminner du om min kompis Ellinor, ja vet nt om du tävlat emot henne men hon satsar, och hon har hoppat 1 elr 2 SM nu tror jag.



Du ska satsa på något du tycker är roligt. Jag vill också bli bra på att rida, komma upp i klasserna men för mig finns det lite hinder på vägen, men dom ska jag över. En dag ska jag det. Och det syns på dig att om du nu har några hinder framför dej så gör du allt du kan för att flyga, sväva högt över dom. Glömma alla bekymmer och lägga i högsta växeln.



Lycka till med att bli bäst, den dagen jag ser dig på TV:n då vet jag, Nellie hon gav allt och hon lyckades. Eller vem vet, annat kanske kommer ivägen och du misslyckas, men med första anblicken just nu, så tror jag inte det. Så, ha det bra och gör allt du kan för att lyckas.



- Keep chasin' your dreams cause one day you might catch 'em. -



// Freddy

2011-06-02 @ 11:46:33
URL: http://wickedhp.blogg.se/
Postat av: Esmeralda

Svar : vem är de som är söt här?? :D <333333333333333

2011-06-02 @ 11:52:03
URL: http://esmeraldafall.blogg.se/
Postat av: Emma - hästbloggen om ponny

http://emmalpettersson.blogspot.com/2011/06/har-alskas-man-som-underground-men.html



något för dig att läsa Nellie ;)

2011-06-02 @ 11:52:12
URL: http://emmalpettersson.blogspot.com
Postat av: Esmeralda

Svar : vem är de som är söt här?? :D <333333333333333

2011-06-02 @ 11:52:16
URL: http://esmeraldafall.blogg.se/
Postat av: Anna

SV: Vad roligt!

2011-06-02 @ 11:58:11
URL: http://annasponnyblogg.blogg.se/
Postat av: Annellisaa

så kär header du har:)

2011-06-02 @ 12:05:10
URL: http://annellisaa.blogg.se/
Postat av: Evelina

sjuktktbra skrivet!!

xD

2011-06-02 @ 12:06:51
Postat av: Linda

Hej!! Gillar verkligen din blogg. Och tycker du rider vääldigt bra :)

2011-06-02 @ 12:31:35
URL: http://horselifemeandyou.blogg.se/
Postat av: Julia Ramel

Håller med dig verkligen gumman!!

hahahah skrattar lite åt att dem säger att du e en player lixom om någon skulle vara en player är det väl ändå Adam. XD

2011-06-02 @ 13:58:53
URL: http://juliaramel.blogg.se/
Postat av: Carro

Nellie håller med samma prioreteringar här. Sen e jag gärna med mina ÄKTA vänner. Har bara en ponny eller två fast vi delar ju, men när man går i åttan snart nian har man inte så mycket tid.



Jag vet inte om jag vill bli nått stort, vet inte om jag kan (duktig nog), och mina tävlingsnerver e inte bra, jag hoppas dem kan bli, kanske på storhäst eller ponny. Jag vet inte, man vet aldrig vad som kommer hända.



Men en sak e säker, DU E ÄKTA, ingen player, du e underbar! <3

2011-06-02 @ 16:27:26
URL: http://tvillingryttarna.blogg.se/
Postat av: johanna :)

Haha hon som kommenterade sa att man inte ska döma någon utifrån bloggen och så.



Men hon då? Hon bestämde att Nellie var en go tjej bara genom att läsa bloggen?



Man kan inte döma/lära känna någon genom bloggen. Vem som helst kan framstå som en jättesnäll person i bloggen men vara jätte elak i verkligheten.



2011-06-02 @ 20:45:12
URL: http://rosafluffmoln.blogg.se/
Postat av: Olivia:)

Man kan inte dömma nån efter en blogg det går lixom inte. Betyder bara att man e en no lifer om man faktiskt orkar hålla på och dömma folk efter en blogg ;)

2011-06-02 @ 20:51:48
URL: http://zelmaocholivia.blogg.se/
Postat av: elin

Du har så sjukt rätt Nellie. Din blogg äger !!

btw du och adam var så sjukt fina ihop ♥

2011-07-08 @ 12:50:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0