What a feeling !

För att detta var debuten på LA för Stella. Ponnyn som bara gått en clearround på 50 cm när vi köpte henne i September 2010.
Stella va så nöjd & härligt PÅ hinder.
Detta kommer va en runda som jag kommer minnas - pga känslan !



För att ponnyn MIN va så elite FIN på denna tävlingen. Känndes som jag satt på en flera hundra tusen kronors ponny.
Knoppad & så galet nice va hon.
2:a klassen hoppa jag stil...rev sista, men whatever. Brs stilpoäng & känslan att ponnyn e min slår ALLA placeringar LÄTT



Älskar att rida Thonna när hon e på dett bus/vinnar humöret!
Känns som allt motstånd för henne är lixom - say so??
Shiit va COOL hon e asså.





Sen SÅKLART björbäck meetinget. Stella vann 2 av 3 klasser, peta ner sista i grunden på sista LA:n.
Banan var extremt svår me alla nivå skillnader...upp o nerför lixom.
Kunde lätt bli slarvfel....




Åh nu längtar jag till Lördag & Uddevalla med båda ponnysarna.
Sen till VArberg på meetinget där med Stella, hoppar LB, LA & finalen går i LA+5.
VI gör vårt bästa......
Efter det blir det GFRK med båda ponnysarna.....vilken säsong jag & Stella haft....o Thonnisen :)

/ nellie

Kommentarer
Postat av: Theresé - Dressageroyals

Ååh så fina ni är tillsammans ! <3

Älskar dej och dina fina ponnys <3



Kramiz

2011-07-11 @ 10:05:52
URL: http://dressageroyals.blogg.se/
Postat av: Michelle

Fina ponnisar du har. Lycka till :)

2011-07-11 @ 10:09:50
Postat av: amanda h

Går inte att beskriva er 3 tsm..

NI är verkligen sånna som andra kämpar att vara som..

Du rider på 2 super duper fina ponniisar!

och dom 2 ponnysarna har en grymt duktig ryttare!

När man ser dej och Stella.. så finns det lixom inget stopp.. utan ni är verkligen oslagbara..

Du och thonna har kämpat genom eld och vatten.. den som säger att eran resa har varit fläckfri har så fel.. Men du lärde dej av det och har nu gjort Thonna till en så himlans fin ponny Nellie!

Du tar hand om dina ponnys så bra.. och även om Thonna ska säljas.. så älskar du henne lika mkt..



Du förvandlade Stella från att vara en western ponny till en underbart vacker snart sm ponny!

jag tror på er stenhårt.. och jag vet att ni kommer gå hela vägen dit!

du ska ha all tack för att gjort en så fruktansvärt fin ponny av stella!



kram på dej <3

2011-07-11 @ 10:20:54
URL: http://amandaofcoursehenriksson.blogg.se/
Postat av: Josefine

Åhh, vi ses på lördag! :D Ska också tävla en klass då!

2011-07-11 @ 11:00:10
URL: http://teamhusebacken.blogg.se/
Postat av: matilda

Du har så snygga ponnys!

så fina är ni tillsammans nellie! :D <3

2011-07-11 @ 11:29:50
URL: http://essebestinett.blogg.se/
Postat av: Isabella Bergh

Jätte bra rundor i mh filmen!

Sen tycker jag att du hanterar Thonna bra när hon slår med huvudet o så! Bra jobbat tjejen! :)

2011-07-11 @ 11:34:54
URL: http://cassechuck.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jätte fina är ni ihop! :) Men skulle du kunna visa oss filmer på nån tävling där du inte hade så bra känsla eller där det inte gick så bra? :)

2011-07-11 @ 11:45:50
Postat av: felicia :)

vill du blogga på min blogg när jag är på semester nästa vecka, det skulle vara jättekul. :)

2011-07-11 @ 11:47:43
URL: http://feliciajakobssonn.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du har inte funderat på att lyfta rumpna över hindrerna?

2011-07-11 @ 12:00:39
Postat av: tove

ni är asgrymma!! kan inte du ge några tips inom hoppning, som man ska tänka på och om man vill bli lite bättre? skulle vara skitschysst :D <3

2011-07-11 @ 12:26:13
Postat av: L

Förlåt... men hur kunde du få bra stilpoäng på MH cup?? Du rider med omkullagda händer, lutar dig bakåt, kommer oftast i botten på hindret för att du inverkar fel o så har du ofta korsgalopp som betyder obalans!! Stildomaren måste ha blundat hela din ritt! Förlåt igen men det såg verkligen INTE bra ut! Man ska ha en 3-punkt eller 2-punkt sits i hoppning aldrig någonsin får axlara hamna så lågt bak som dina, du hänger i munnen på ponnyn.

2011-07-11 @ 16:13:52
Postat av: L

Måste fråga va är det för tränare du har igentligen?? Mitt tips är BYT!!

I den sista filmenså siter du som du kör lastbil... Armbågarna rakt ut o jättebrett mellan händerna! O så styr du som du cyklar??? Du rider häst Nellie o man vänder för ytterhjälperna! Be din tränare visa dig hur! O så en liten grej till.... hästen går inte på tygeln bara för att den böjer på nacken.. så slute sitt med händerna på låren o dra i innertyglen för du får den inte på tyglen så... Mer dressyrträning för din del rekommenderas! DÅ kommer du få ännu större framgång! O mer dressyrträning kommer du behöva för på c-ponny måste man börja rida!

2011-07-11 @ 16:19:30
Postat av: Elin

Jag vill också ut och tävla!

Min medisponnys ägare tävlar dressyr, och hon vill att jag ska tävla hoppning eftersom ponnyn älskar att hoppa, och jag är sååå sugen på det, men ja, har man inte grönt kort så... XD

Men gud vilken skillnad det har blivit på Stella på inte ens ett år o.O Fantastiskt :D

Och jag hade gärna köpt Thonna om jag letade häst, fast behöver nog ha c-ponny :/

haha, synd, men söta som tusan är båda två <3

2011-07-11 @ 18:00:49
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se/
Postat av: Mysiseen!

Hej . Hur gör du så filmen blir slowmotion på vissa ställen ? :)

+ Du rider väldigt bra ! ♥

2011-07-11 @ 18:18:32
URL: http://mysiseen.blogg.se/
Postat av: Matilda ♥

Nellie! Du ska verkligen sikta mot toppen! Du är redan en fantastisk ryttare och bara 11år(?).

Du är en förebild för mig och många andra!

Ge gärnet Nellie, du kommer att gå långt!

2011-07-11 @ 22:35:55
URL: http://matildafotogalen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0