Så gulligt...

Nellie , fattar du vad sjuuuukt stor du är inom hästfolket!?
Du kommer gåå såååååå långt! Du e grym tjejen , vad än folk säger!
Och det mest fantastiska , du visar oss helt ''vanliga'' människor att alla kan nå sin dröm! Du är 11 år , och hur långt har inte du kommit med Stella !?
Jag rider på en tjock , stark fjording som man bara kan ha ett skarp bett på för annars drar hon iväg ,v i har bara hoppat 70 cm , men jag
har en dröm med henne också! Och jag vet att vi kommer klara av den! För vi är såååå nära , på henne rider jag bara i paddocken och rider ut , rider inte för ngn tränare förutom att jag rider we ngn gång då och då , men jag e lika nöjd som dig ! För att vi båda är människor och vi båda älskar hästar! Jag vill inte få fram att du e snobbig osv ... utan jag vill få fram det du vill få fram att hur man än ser ut , hur man än rider , vad för häst man nu har så har vi alla en dröm som man kan uppnå! Bara till att kämpa o inte ge upp! Skickar det här både på fb och på din blogg för jag vill att du ska läsa det!

Vilken fantastisk kommentar asså. Tjejen verar jue awsome.
SEn kan jag aldrig fatta att ja e nåt att se upp till xd
Snurrigare än många andra, lika osäker som alla andra ibland.
Bara liiite mer galen att jag gger ut allt till er HÄR!!
Men kommentaren gjorde mej glad, riktigt glad!!
Jag tycker verkligen att man ska kämpa, för man kan må sina mål.
Mitt mål i september förra året var att nå drömmen om att kunna rida LA med min billiga western ponny.
Idag är vi kvalade MSV & har vinster i LA & 2:a placeringar i NAT LA klasser.
ALLT går, det enda jag tror är : PONNYN MÅSTE VILJA DIT OXÅ.
Man kan inte få fram en häst som inte har nån slags egen motor....
Sen fine....i lägre klasser passar vissa ponnysar, dom älskar raca runt på LC.
Thonna...hon e kung där.
INGEN slår henne......har en känsla att min syrra & hon kommer ha ett sjukt bra tävlingsår framför sig.
Dom tränar & tränar & tränar...för hon har oxå mål. Sina mål
.......& jag vet att hon & NI kommer nå dom!!!



Allt går...bara man e 2 om att vilja det. Inte bara den på ryggen...

/ nellie

Kommentarer
Postat av: Anonym

never say never :) !!!!!

2011-08-21 @ 08:11:13
Postat av: Anna Jonsson

Håller med !!!

2011-08-21 @ 08:53:48
URL: http://aloejera.blogg.se/
Postat av: Elin

Vad fint skrivet! Den var helt sann också :)

2011-08-21 @ 09:29:34
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se/
Postat av: Sanna

Fattar du hur sjukt stor du är för alla?* <3

2011-08-21 @ 13:04:57
URL: http://cpskutt.blogg.se/
Postat av: Älskar din blogg

Nellie.

Din blogg finns inte med på topp 20 på blogg.se

Du får inte lika många kommentarer.

Vad har hänt igentligen, har jag missat nått?

Visst din blogg har blivit lite enformig kanske, men den äger ju !

Så jag undrar hur din statestik ser ut?

Hur många läsare per dag ?



mhv en som tycker din blogg är grym ! <333

2011-08-21 @ 13:48:36
Postat av: Tova

Åh va fin kommentar.. Typ samma här, jag älskar hästar över allt annat, har ingen egen häst men en sköthäst. Jag är lycklig över att ha träffat en sån underbar ponny som hon trots allt är, och trots att hon bara är en ridskoleponny har jag fått kämpa med henne. Så fort jag tänker på att hon en dag kommer vara borta får jag tårar i ögonen, hon betyder så grymt mycket för mig.

Kanske är svårt att fatta att en ridskoleponny som man inte ens rider varje vecka kan betyda så mycket, men det är fullt möjligt - det lovar jag.

Om jag fick en önskan skulle det vara att hon var min.

Jag fattar hur mycket Stella betyder för dig, Matilda betyder som sagt lika mycket för mig som om hon vore min egna.

Fy vad jag älskar henne <3



Tack för en grym blogg Nellie.

2011-08-21 @ 15:50:34
URL: http://tovaeivinsons.blogg.se/
Postat av: maja simonsson

håller helt med henne.



Jag rider en 7 årig och tjur ponny.

Och jag är jätte rädd när

jag styt upp mot ett hinder på kk 85 så tänker jag nej

det går inte och då stannar han och då vågar jag inte hoppa 85 hindret sen.

Du ska vara sjukt nöjd att du kommit så långt och bara är 11 år. Jag är 14 och tävlar knappast lokalt än.

Du är lixom 11 och har tävlat NAT LA helt fantasiskt.

Du ska vara glad att du har stella och ta vara på

din ponny tid, du kommer gå riktigt långt det kan jag lova. Hoppas att du vinner sm nästa år:D

Skulle göra vad som helst för att vara på den nivån du är på:D Lycka till tjejen :D<33

2011-08-21 @ 20:49:14
URL: http://ponnyssar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0