Lite tankar i mitt huvud...

Då statestiken ökar på bloggen ökar nya läsare = mer intryck av mig som person = mer åsikter.
Inget konstigt med det alls, det hör till.
Vaddå, som om jag skulle driva en blogg med 7000 läsare & ingen tyckte olika?
Neeej, ja e smartare än så.
Men jag har också lite åsikter & tankar om det.

Lägger inte ut kommentarerna då jag inte vill att personerna ska få den fokus dom vill ha :)

* Nellie ta osså en kurs i gramtik.

Haha, exakt så stavade personen den meningen. Ska vi gå båda 2 kanske?? XD
Självklart stavar ja inte 100 % rätt, ibland i rättstav program & lägger över det i blogg.se senare.
JA e född 00, va tror ni?? Eller du??
Men det roliga var att du inte stavade rätt själv xd

* Du misshandlar din häst, jag har ridit i 16 år på olika hästar, dock aldrig tävlat......

Okey. Fine läser din LÅNGA kommentar & tar till mig det.
Men tycker att du som skriver denna inte är rätt person att döma mig.
Varför??
Jo det ska ja fäklara för dig.
Du har ridit olika hästar i 16 år - MEN VALT ATT ALDRIG TÄVLA.
Du säger det själv, då kan du aldrig någonsin inse hur det är att tävla. Pressen runtomkring det, nervositeten, hur hästen kan vara på tävlings banan, alla som kollar, du presterar säkert sämre på banan än hemma.
Lätt för dig att säga som tydligen inte har nåra mål inom tävling grejjen, du kan sitta hemma i din paddock & småfila dina skänkelvikningar tills dom sitter.
Annat är det på banan.
Då kanske din handställning under 1,5 minuter inte är 10000% perfekt hela tiden, eller du känner att ponnyn drar mot hindret, för den är lika taggad som du.
Du kan aldrig fatta & inse det, om du valt bort tävling själv.
Så sitt inte & döm mig tack.

* Att jag e kaxig...

Ofta på FB nån kille i min egen ålder eller äldre går in & skriver nåt drygt eller kaxigt.
Sen svarar jag upp & får ofta medhåll från "vänner".
Då skall jag kallas kaxig??
Var det jag som gick in på HANS fb logg & skrev??
Nä, just det...ja svara upp för mig själv.
Ofta om man letar i sina PM hittar man låångt tillbaka nåt PM från killen oxå:
- Nellie, jag gillar dig <3
Tyvärr glömde jag svara på det....skulle kanske gjort det xdxd

* Att inget i mina ritter är bra.....då jag själv tävla sm som 11 åring & är 5 år äldre nu.

Men snälla du.
Tror du att jag rider ritter som du synar på banan - under press hemma??
Jag vet la innan att det skulle bli snack om min skänkel på sista hindret.
MEN JAG VALDE att lägga ut den anyway.
Jag e inte perfekt, jag vet att man INTE skall göra så......jag ville för mycket, DÄR & DÅ.
Men att du 5 år senare sitter på min blogg & kommenterar MINA ritter??
Tror inte att jag rider på samma sätt om 5 år.
Säkert utvecklas jag, rider mer moget & lugnare....mindre på fart.
Precis som man ska göra......men glöm inte heller att vi är B ponny ryttare.
Det går undan, det går snabbt.....vi är inte så gamla. VI LÄR OSS.

Döm mig om du är i samma sits, om du kämpar mot samma mål som jag.
Håll dig borta om du inte har en aning om hur det är " att ha mål", att vilja nåt så mycket, att inse att alla människor LÄR sig hela tiden....även jag.
Att INGEN är felfri. INGEN.

Som den tjejen som la ut ett HELT inlägg på sin blogg om mig & hur mycket hon hatade mig.
Hur vidrig jag va & hur dåligt jag red.
Jag läste det.
Blev arg & ledsen.
Kommenterade: Att jag hoppades att hennes vänner & föräldrar om dom läste detta skämdes för henne.

Inlägget togs bort & nu tog hon kontakt med mig & bad om ursäkt.
Lägger inte ut vilken anledning hon gav mig & varför hon skrev det.
Mitt svar var till henne:
Alla gör misstag, även jag. CREED till dig som vågar ta kontakt med mig & erkänna du gjort fel.
Nu ser jag upp till henne,
Riktigt strongt gjort.....<33

Jag om NÅN vet la mina fel & brister. För det första ser jag det själv, min tränare säger till mig & ni flikar in....
Filmerna är till för att följa vår resa, inte TITTA HÄR JAG E BÄST & RIDER SJUKT BRA.

Så löser jag MINA problem......



Jag e inte bäst, inte felfri......jag e ingenting, jag e nellie

/ nellie


Kommentarer
Postat av: Ida Woxlin

Bra skrivet tjejen <3

2011-08-03 @ 16:51:36
URL: http://idawoxliiin.blogg.se/
Postat av: Isabella Bergh

Bara för att man har ridit längre så är man inte bättre ;)<3

2011-08-03 @ 16:53:16
URL: http://cassechuck.blogg.se/
Postat av: Sara

DU är grym tjejen!

00:a och du har redan gjort så mycket i ditt liv, låt ingen trycka ner på dig, du är helt underbar!

Hoppas att dina föräldrar är riktigt stolta över dig, det borde dom vara, puss på dig lilltjejen!

Fortsätt med allt du håller på med, och ge aldrig upp!

2011-08-03 @ 16:57:10
Postat av: Theresé - Dressageroyals

Du inspirerar mig verkligen Nellie, jag ser upp till dig och vet hur stark du är!

Finns alltid vid din sida om du skulle hamna i kläm för nåt som hänt, nåt som skrevs ut fast de inte var så, finns alltid för dig Nellie, vad som än händer <3

2011-08-03 @ 16:59:35
URL: http://dressageroyals.blogg.se/
Postat av: Johanna

du är bra nellie!! keep going girl!

2011-08-03 @ 17:00:20
URL: http://ponnymuppaar.blogg.se/
Postat av: Lovisa Karlsson

Superfint skrivet!

Jag hade ingenaning om att du var 00,

Jag har en bror som är 00. och jag menar man är inte precis gammal då och att du är ute och tävlar som du gör tycker jag är STARKT gjort! Det är så fruktansvärt bra att du skiter i allt och kör ditt rejs! Go Gril! :D

2011-08-03 @ 17:04:48
URL: http://lbrannstrom.blogg.se/
Postat av: Amanda C - Lundbyryttarna

Neeeej gå ingen gramatik kurs! xD Det är ju NELLIE STYLE att skriva som du gör :D Det är liksom du och hör till, det är ju charmigt! :D

2011-08-03 @ 17:04:57
URL: http://lundbyryttarna.blogg.se/
Postat av: lil' babustyle - foto & vardag

Shuue! allt bra idag? :D

2011-08-03 @ 17:05:05
URL: http://babustyle.blogg.se/
Postat av: Lovisa B

Låt ingen trycka ner dig, du är stark.

Alla dessa kommentarer tyder bara på avundsjuka, tro mig.

Du är Nellie, perfekt som du är :)

2011-08-03 @ 17:07:40
URL: http://lbrannstrom.blogg.se/
Postat av: Madde

Du har helt rätt i det du skriver, jag blir alltid lika imponerad av att du tänker så moget :)

Du är 11 år och är så jävla mycket smartare än många i min ålder :P



Du kommer komma riktigt långt!

2011-08-03 @ 17:10:14
URL: http://maddestrakigaliv.blogg.se/
Postat av: Emme

Sv: Okej. Stallet är jue det bästa som finns- vilket väder det än är;)

Jag har varit på Köpcentrat hela dagen med polar´n. Var strålande sol, men ska iväg på party i helgen och idag var enda dan jag kunde köpa kläder. Synd, hade hellre varit hos hästarna eller på stranden<3 Sj?;)

2011-08-03 @ 17:12:57
URL: http://felixiz.blogg.se/
Postat av: Mickaela

Jag tycker du skriver väldigt bra texter och det är inte ofta man ser gramatiska fel i dom, och vem bryr sig, alla har vi väl ord där vi skriver i förkortning eller slangaktigt. Alla gör det...



Till er som skriver elaka kommentarer:

Så fegt att sitta och klampa på andra på detta sätt faktiskt! Om ni bara är ute för att kritisera så behöver ni inte läsa hennes blogg.. Man kan fråga istället, få svar på det man tycker ser konstigt ut. Starta en disskution och då kanske man förstår mera varför hon gör si och så...Det är inte farligt att använda spö, sporrar vid vissa tillfällen då det behövs. Jag tror inte Nellie gör något för att skada sina ponnyer...Ingen vill väl medvetet skada sina djur. Har ni inget vettigt att säga så kan ni väl lika gärna hålla tyst och fokusera på något annat istället, kanske era egna djur och familjer..Patetiskt!

2011-08-03 @ 17:14:48
URL: http://stallortagarden.blogspot.se
Postat av: sanna

sv: ja hon är riktigt fin !:)



du är grym!

dom som aldrig har tävlat kmr aldrig fatta hur de är, att man inte kan göra allt 100% rätt elr perfekt, går de dåligt på träning så kan man bara göra om, på tävling har man ju bara en chans...

2011-08-03 @ 17:16:15
URL: http://hillaryochfleur.blogg.se/
Postat av: Sofia - Mode, foto & personligt

Var med i veckans blogg hos mig, jag har över 80000 unika besökare i veckan!

2011-08-03 @ 17:33:48
URL: http://smnmode.blogg.se/
Postat av: Carro

Sv:

Det är så jävla härligt att läsa din blogg och dina kommentarer. Du vågar verkligen säga hur stolt du är. Och jag tycker verkligen du ska vara stolt över dig själv!

För du är grym!

Sen förstår jag att ditt liv inte alltid är perfekt. Men du kämpar alltid i dom svåra stunderna, fortsätt så! :D<3

2011-08-03 @ 17:44:29
URL: http://baraacarro.blogg.se/
Postat av: OLIVIA WESTERN- oliviawestern.blogg.se

Bra skrivet! ;)



oliviawestern.blogg.se

2011-08-03 @ 17:49:06
URL: http://oliviawestern.blogg.se/
Postat av: Izabella Rosa Nau

Hej!

Jag vill bara säga att din blogg är jättefin och rolig att läsa. Jag blir lika glad och överraskad varje gång jag öpnnar upp din blogg. Okej kram



!PS! vill du länka, har över 400 läsar per dag. :)

2011-08-03 @ 18:03:44
URL: http://peaceeout.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Haha Nellie misshandlar inte alls sina hästar, som ni flesta säkert redan xd Ajja anyway så kände jag att jag bara var tvungen att skriva det för jag störde mig på tjejen som sa/skrev det, okey hon kanske inte rider helt perfekt, men det gör inte jag heller så jag tänker inte klaga '_' Dom som gör det är ju bara avundsjuka, det fattar man ju!

2011-08-03 @ 18:09:52
URL: http://lovih.devote.se
Postat av: Tilde

Brukar du tvätta ditt smink? På min blogg kan du läre dej hur du gör det!

Kram!

2011-08-03 @ 18:10:39
URL: http://majhimmlen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Grymt moget skrivet! Diggar dej:)

2011-08-03 @ 18:26:39
URL: http://malinsoderquists.blogg.se/
Postat av: Ella

Nellie du är grym!

Glöm inte det!

Du och Stella har tagit dig otroligt långt!

Var stolt och fokusera på det du blir glad av istället :D

Jag menar kom igen! Du är 11 för fan du har Heeela livet framför dig jag lovar och svär att du kommer rida i landslaget med kanske RGB och Malin Bayard eller Angelica Augustsson! Keep it on Girl!

2011-08-03 @ 18:46:58
Postat av: Sandra

En av sakerna som jag gillar med dig, är att du erkänner att du inte är bäst. Andra hästbloggare, som är äldre och borde vara klokare än du, kan inte ta kritik. Du erkänner däremot att i just det ögonblicket ville du lite för mycket, trots att du vet att man inte ska rida så. Strongt gjort!!!

Tycker dessutom inte att dina ponnyskänklar var sååå farliga! Du kommer gå långt - hoppas att både rid- och bloggintresset håller i sig!

2011-08-03 @ 18:51:56
Postat av: Linda

sv; ja fast det var en månad sen, gjorde ganska ont fast jag behövde inte ha gips bara ett bandage sen så satte dom stift i tån fast det har dom tagit ut nu:)

2011-08-03 @ 19:27:09
URL: http://cassechuck.blogg.se/
Postat av: Fredrika

sv: Denna låten http://youtu.be/0663kxHixQ0 :)

2011-08-03 @ 19:42:12
URL: http://dessiboy.bloggplatsen.se
Postat av: Emelie Hygrell

Bra skrivet! Älskar bloggen!



Hur har du gjort din design/header?? För den är superfin och jag skulle vilja ha en lite finare design/header på min blogg ist för dom tråkiga vanliga.. Svara gärna på min blogg / emelie

2011-08-03 @ 20:04:33
URL: http://emelllie.blogspot.com
Postat av: jennifer

Fattar inte varför folk klagar på dig. Du är 11 år(!), du rider riktigt bra men det största av allt är hur du ser på dig själv. Inte många 11åringar erkänner sina fel och brister, men det gör du. Iochmed det bör folk inte klaga vad dom än tycker. MEN du har inte mycket fel och brister heller, folk letar fel på dig då är det klart att man kan hitta något och sedan förstora det 1000ggr. Fan blablabla skit snett i ansiktet på alla mongon bara nellie,du är grym!

2011-08-03 @ 20:12:20
Postat av: Evelina

Nellie du är så himla stark att kunna ta emot

dom kommentarerna du kommer gå långt med det .

Du får aldrig sluta blogga ! :D

2011-08-03 @ 20:50:10
URL: http://evemey.blogg.se/
Postat av: Therese Ekendahl

bra skrivet finaste nellie riktigt bra :) stå upp för den du e för det e mångfa som vill vara som DU tex jag, ja e inte stolt över mig ;( vill vara som du har inget självförtroende det ligger på 3 av 10 :/ så du ska vara stolt o låt INGEN i denna världen låta dem trrycka ner dig ge dem inte den chansen för det e det dem vill du e bäst min fina nellie :) <3 creed till dig nellie <3 <3 du e unik precis som dina unika läsare :)

2011-08-03 @ 20:50:59
URL: http://theresefabienne.blogg.se/
Postat av: matilda

nellie, du är så himla grym jag ser upp till dig något enormt!

2011-08-03 @ 21:04:11
URL: http://matildahellbergs.blogg.se/
Postat av: Tine '

Har gjort ett inlägg till/om dig Nellie, kul om du kunde kika in och komentera det ! Ha det bäst !

inläggt: http://tinekleijsen.bloggplatsen.se/2011/08/03/5950826-nellie-berntsson/#kommentarer

2011-08-03 @ 21:25:35
URL: http://tinekleijsen.bloggplatsen.se
Postat av: celina carlsson

Shit alltså.. Måste bara säga att jag diggar dig starkt tjejen. Fortsätt stå upp för dig själv och gå din egen väg så kommer du komma långt! ;-)

2011-08-03 @ 21:26:10
URL: http://hestspecial.blogg.se/
Postat av: Anonym

asså jag kan väl erkänna att du drar hästen i munnen och kanske inte har den bästa sitsen.. MEN du är bara 11 år, hur länge har man igentligen ridit när man är 11? (fem, sex år?) du har såå många år kvar att lära dig, ett helt liv. att folk sitter bakom dataskärmen och klagar på hur du rider är nog bara för att dom glömmer bort hur gammal du är. för du är på så god väg att bli en bra ryttare, glöm inte det.. och för att bara vara så ung som du är så är det jävligt starkt av dig att ta emot all skit du får. men nellie, du kommer lära dig allt de där om några år så sitter tillslut skänklarna på sin plats, du kommer vara mjukare i handen och förstå hästen bättre. bry dig inte om vad andra säger om hur DU rider för du är fan inte en 35-årig ryttare som har ridit i 25 år. du behöver inte känna nån press på att du ska rida perfekt för du är bara 11, inte 20. och för att vara så gammal så är du verkligen otrolig.. jag som e 15 och har ridit i 9 år kunde verkligen INTE rida så bra som dig när jag var 11. så var stark nellie för du är du, ingen annan.

2011-08-03 @ 21:50:19
Postat av: Hej

Du bordde taa än gramtic körs ^^

2011-08-03 @ 22:02:05
Postat av: amanda h

vad som en händer.. stå på dej gmn!

låt ingen klanka ner på dej.. skriv,messa om du vill ha ´nmr! dom ska inte få dej at gå ner på knä..



hjärtat.. du är bäst på det du gör!

kram på dej ♥

2011-08-03 @ 22:29:16
URL: http://amandaofcoursehenriksson.blogg.se/
Postat av: Emma Berg

Nellie, du är helt jävla Grym ! Alla andra 11 åringar jag känner är inget som dig, du är grymt mogen för din ålder och det ska du vara stolt över! Och vad är det för kul att alla andra hackar på dig om hur du rider? SHIT ! När jag var 11 år vågade jag knappt hoppa ett hinder på 50cm, och du är kvalad till MSV nu, hur jävla grymt är inte det lixom ?!



Nej nellie, ta ALDRIG åt dig såna här kommentarer, bara fortsätt som nu o jag lovar dig, du kommer bli enorm i hästvärlden! Kanske får se dig på TV i världscupen om X antal år?

Som sagt, DU ÄR GRYM! ♥

2011-08-03 @ 22:32:41
URL: http://hastekipage.blogg.se/
Postat av: Ina Ögren - Ponnyskruttarna

fan va du e stark nellie<3

2011-08-03 @ 22:34:29
URL: http://ponnyskruttarna.wordpress.com/
Postat av: Kajza

MKT bra skrivet! Stora ord från ett stort hjärta.

Ignorera dem som har för lite att göra, och fortsätt göra saker och ting på DITT SÄTT utan att de får distrahera dig. DU är DU, och det kommer du alltid att förbli. Oavsett vad andra tänker, tycker och säger, så lyssna på din magkänsla och dem som du bryr dig om.

Keep up the good work!

Kram/K

2011-08-03 @ 22:39:23
URL: http://dumlesdagbok.blogg.se/
Postat av: vendela

Skit i dom här kometarerna det är bara avundsjuka vännen :) strunta i att försvara dig det är det dom vill! kram!

2011-08-03 @ 22:48:18
Postat av: Anonym

Jag tror att det är många som glömmer att du bara är 11 år gammal då du är väldigt "stor för din ålder". Man har för höga förväntningar och stor press på dig.



Och ett tips för grammatikens skull: Gör inte radbyten efter varje punkt, så ska du se att det förbättras en del :)

2011-08-03 @ 22:58:29
Postat av: Ellen

Ooh nellie jag sitter nästan med tårar i ögonen när jag läser detta.. Du, 11 år gammal ska inte behöva ta sånna saker, fine du har en blogg med flera tusen läsare om dagen! Vem f*n har sagt att det ska vara okej, även om man är avundsjuk, att klanka ner på människor och med ord få dom att ta åt sig! Jag vet att det är svårt men försök att tänka såhär, oavsett vad andra folk säger och tycker så är det DU som har kommit så långt som du har gjort och det är DU som kvalat MSV på mindre än 1 år.. För så är det faktiskt, det är inte fega anonyma jävlar som inte har något bättre liv än att få folk må dåligt.. Det är du som har hamnat där du är idag, sträck på dig tjejen och fortsätt som du gör, you go girl!

2011-08-03 @ 23:06:54
URL: http://Http://piinkie.blogg.se/
Postat av: Emma Johansson

You are the best!

2011-08-03 @ 23:09:45
URL: http://chocolateponnys.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Du är verkligen så himla stark önskar verkligen att jag kunde vara lika stark själv men du får mig verkligen att bli starkare mot elaka kommentarer från avundsjuka ungar. Skit i dem du är så jäkla duktig ska du veta!:)<3

2011-08-03 @ 23:41:03
URL: http://kajssat.blogg.se/
Postat av: Saga

grymt skrivet ! (:

2011-08-03 @ 23:57:55
URL: http://sagahagmann.blogg.se/
Postat av: bella

creeds till dig!

2011-08-04 @ 12:58:29
URL: http://bellabergstedt.blogg.se/
Postat av: maja nordell

Sjukt bra skrivet!

Jag tycker det är grymt bra av dig att verkligen våga vara den du är och leva som du vill.

Man kommer ändå aldrig befinna sig i en stund då exakt alla människor tycker om en!



Jag ser upp till dig jättemycket.



Ridvärlden är tuff och det är inte alla som orkar ta sig upp till toppen!



Du är grymt bra och cool!

2011-08-04 @ 13:55:27
Postat av: Bella

Kolla gärna in min blogg :) xx

2011-08-04 @ 15:00:58
URL: http://minibella.blogg.se/
Postat av: Nelly segerqvist

Jag tycker du rider jättebra! Du har ju dina mål och vad gör man inte för att lyckas:)<3<3

2011-08-04 @ 19:12:16
Postat av: Fanny

Jadu, när jag fortfarande red (flyttade hemifrån för 2 år sen och har tagit ett uppehåll sen 6 månader tillbaka) så red jag för tränare i hopp/dressyr 2 ggr i veckan. Och red häst, inte ponny. Aldrig någonsin att jag skulle gett mig ut på en tävlingsbana om jag inte klarade av pressen och nervositeten? Varför inte finslipa all ridning innan du börjar klättra i klasserna? Till slut tar det stopp, för hästen kan bara hoppa till en viss nivå på tur, sen behöver du kunna RIDA den på tävling.



Jag är 20 år, och var inte lika duktig som dig när jag var i din ålder, men jag red finare, lugnare och placerade mig ändå på klubbtävlingar och liknande. Hade jag haft ett tävlingsintresse hade jag garanterat kommit långt, men nu är vissa personer inte tävlingsintresserade helt enkelt.

2011-08-04 @ 21:29:20
URL: http://troublewhore.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Tycker det är dåligt att personer skriver att dina ritter inte är bra osv. när de e det , ingen är perfekt , och de själva som kommenterar rider heller inte perfekt. Du är 11 år och tävlar LA-MSV och haft din häst i 6 månader, och när du köpte henne så kunde hon ju inte lika mycket som nu , du har utvecklat henne och du har lärt dig från henne! Jag diggar dig!

2011-08-05 @ 13:20:35
Postat av: anonym.

håller med i dina svar :) jag är en tjej som går i 9an och typ alla tjejer i min klass hatar dig? jag förstår inte varför. du verkar vara en jätte trevlig och söt tjej. de är nog bara avundsjuka. fortsätt vara som du är och du driver din blogg på ett bra sätt. inte om skvaller eller för privat. kanon nellie :) du kanske säger att du inte tar åt dig de elaka kommentarerna men det gör man alltid ändå, lite iaf. de som lägger elaka kommentarer har inget liv. de tror att de kan trycka ner dig för att du är 11 år. de har ingen aning om hur stark du är (det har ingen utom du). fortsätt som du gör nellie

2011-08-05 @ 16:39:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0