Visste att denna dan skulle komma....men inte just nu ;(

Du va min dröm från 1 a stund. Jag visste att det va du o ja. Ja litade på dig fullt ut. Ja visste att denna dan skulle komma...men inte ba så snabbt ;(
Allt vi gjort - alla gånger vi kämpat. Alla gånger du slått dom stora tuffa ponnysarna. Allt kul vi haft duoja gumman.
Ärovarven som vi fixxade ihop...alla rosetter vi har ihop.
Det är inte DU - det är INTE jag...det ÄR VI.
Allt vi gjort har vi gjort ihop duoja.
KOmmer ALDRIG älska en ponny så som jag älskat DIG. ALDRIG. Så känns det nu.
Ja vill inte detta. Ja vill att du ska va nära mig livet ut.
Att vi ska gå te äpple trädet varje dag som vi brukar......asså gråter nu ;(
Alla hoppträningar vi FLYGIT över alla hinder, du har vart så nöjd & ja me <33
I somras när vi va i Varberg , du fixxade allt......du va GRYM där o då.
Du är BÄTTRE nu. Du e BÄST.
Fiinns ingen som kan förstå hur det känns att sitta på din rygg, när ja böjt mig ner & viskat till dig:
- Nu tar vi dom......& det har vi gjort.
Nu kommer ALLA rosetterna på rummet vara det enda minnet jag har kvar från dig.....& känslan av att vara en VINNARE.
För DU gjorde mig till en vinnare, MIN FINA GEVALIA.

Gevalia, jag är HALV utan dig. Att denna dan skulle komma visste jag...men inte bara IDAG ;(













Bloggar inte mer idag....får tårarna forsar ner....

http://www.hastnet.se/hastmarknad/sok/annons.php?aid=394019&inriktning=&typ=10

Där e anledningen........

/ nellie


Kommentarer
Postat av: julia

jag förstår nt:(

vrf ska ni sälja henne, kan nt smilla ta?

fy vad hemst, jag börjar gråta asså!:(((((

skulle aldrig kunna säga farväl, även fast ni kan se varandra ibland, ni kan ju åka & kolla & rida..

men endå...nää nu gråter jag!:'(

kram<3

2010-09-21 @ 13:57:07
Postat av: » Fatma c

Förjävligt, livet kan vara så svårt ibland. Jag förstår dig nellie, man får nästan tårar ner.. Hoppas Gevalia får ett bra hem, men jag tror inte lika bra som hon har det nu med dig nellie, så sorgligt att det tagit slut, hoff.. :/

2010-09-21 @ 14:18:15
URL: http://lillryttarren.blogg.se/
Postat av: moa

usch.. har också gjort den resan, och det slutet :( Men vill vekligen inte växa ifrån dom, men det går inte att stoppa!

Detta är en klen tröst nu, jag vet, men det kommer komma fler underbara ponnyer och hästar i ditt liv! Du har två till runt om dig nu!

MEn jag lider med dig, det känns som att världens ska gå under, man vill sluta med allt vad hästar heter, men kämpa på och du kommer att komma långt! Sikta mot stjärnorna och du når toppen, Du är jätteduktig!

2010-09-21 @ 14:26:29
Postat av: jullisss

ska din mamma & pappa bara sälja henne elle?

så kan dem jue INTE göra!!!!

finastee bloggen EVER!<333333

önksade att jag var din vän, skulle funnits där hos dej då!;-)

stackarn, hoppas d blir bra:)

kram & puss.../julliis



ps.vet hur d känns, jag har iaf nt glömt d.

2010-09-21 @ 14:44:23
Postat av: Elin

NAAEEE , vad tråkigt , nästan själv man börjar gråta :( Dina kompisar tröstar dig , tror även många andra med ... :( tröstkram

2010-09-21 @ 15:05:42
Postat av: nellie k

älskl :(

jag stöttar dig ALLTID..

2010-09-21 @ 15:07:12
Postat av: mathilda

Stackars dejj <3

finns alltid !



det är jobbigt att sälja djur man bindidgt sig fast vid !

2010-09-21 @ 16:37:57
Postat av: amandahenriksson

men lilla Gmn!



stackare!!!



när man sett foton och sett när du skrivit på bloggen hur stolt du e! men du klarar detta nellie! du är en 7 helsike tjej som vet hur man kämpar! Gevalia kmr aldrig glömma dej och så mkt hon upplevt me dej!!!!!! Så bara tänk vidare och glöm inte dom fina stunderna! fortsätt kämpa



jag vet inte hur det känns men vet att du klarar dett Nellie Berntsson! lycka till!<3

2010-09-21 @ 17:34:17
Postat av: felicia..

hjärtat, finns för dig.

<3

2010-09-21 @ 17:50:09
URL: http://feliciahstenberg.blogg.se/
Postat av: zara

gud va tråkigt :(

varför kan nt din syrra ta henne ?

vet hur de känns ,gud va hemskt och tråkigt :(



men hoppas hon fåre bra!

2010-09-21 @ 17:52:13
Postat av: wilma

BLEV FÖRSTENAD NÄR JAG LÄSTE DETTA! OM DU VILL PRATA FINNS JAG.. JA HETER ZOO009 PÅ BDB SÅ SKRIV BARA I PM OM DU VILL ELLER SÅ KOMMENTERAR DU MIN BLOGG!!!

<3333 GMN!

2010-09-21 @ 19:55:14
URL: http://wilmajohansson.webblogg.se/
Postat av: Jennie

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJJJJJJJJJJ!!!! :'(

Varför? Ni som var så j*dra fina, ni var dom finaste underbaraste ponny och ryttare som jag någonsin har sett.. :(

När jag läste inlägget så rös jag för att jag var rädd att hon hade dött eller så men detta var ju nästan lika illa! :'(

Jag sitter här och skakar.. :'(

2010-09-21 @ 20:01:53
URL: http://foderhast.blogg.se/
Postat av: jennie

förstår att det känns jobbigt, ni var ju så fina tillsammans. vi får hoppas hon verkligen kommer till någon som älskar henne lika mycket som dig och någon i närheten så du kan hälsa på henne.



ska du köpa ny häst eller bara satsa på thonna? <3

2010-09-21 @ 20:09:39
URL: http://treryttare.blogg.se/
Postat av: charlotte

fina nellie...

själv har jag aldrig varit med om det förr, så jag kan inte säga att jag vet hur det känns, men jag kan förstå att du är krossad..

du kommer att klara det, du är stark. i know you can do it nellie..

finns alltid , och jag menar det ! (L)

2010-09-21 @ 20:13:54
URL: http://barachalle.bloggplatsen.se
Postat av: Jennifer :)

ne men lilla nellie. :((( så tråkiigt, jag är fan ledsen för din skull!!..

Så tråkigt, så ffiina som ni är!



Hoppas hon kommer till ett bra hem, och en liten tjej/killa som ÄLSKAR henne och lär sig LIKA mycket på henne som du gjort :')) <3

Kraam

2010-09-21 @ 20:50:19
URL: http://ponyryttarna.blogg.se/
Postat av: Ella

Nellie fina Nellie(L)

Du klarar det!

Finns här ALLTID!

Ring om du vill!(L)

2010-09-21 @ 20:52:19
Postat av: mollie samuelsson& linn karlsson. (:

nej, du skämtar? =o

åh, gråter fan. o:

2010-09-21 @ 21:15:39
URL: http://varanriddagbok.blogg.se/
Postat av: maaalin (sis)

gumman, nellie, du kommer klara det, kämpa vidare, du är stark.

jag vet att det är svårt att göra sig av med någon man älskar men that´s life, det är inte rättvist alltid, men du klarar det ! kämpa, du har många vid din sida, som stöttar dig genom allt, en av de är JAG, det är bara att ringa det vet du gumman? okej, ring om det är något. jag älskar dig hjärtat.

2010-09-21 @ 21:38:56
URL: http://stoorasyster.devote.se
Postat av: Tilde

Nellie finns alltid <3

2010-09-21 @ 22:08:57
Postat av: sanna

varför?:(

2010-09-21 @ 22:48:15
URL: http://sannaaaaolsson.blogg.se/
Postat av: Oline Kristiansson

kanske snart oxå får den resan nellie ;''(



svar: ja jag ska dit nästa år då tror ja jag ska dit på lör-sön:) vet nt än xd

kram

2010-09-22 @ 07:18:05
URL: http://oolinekristiansson.bloggplatsen.se
Postat av: Ishaa '

Du klarar det , tänka på det positivt .

Att du har haft det bästa med henne och nu att ngn annan kan få njuta lika mkt som du har gjort med henne <3

2010-09-22 @ 08:31:23
URL: http://ddolphiin.blogg.se/
Postat av: wilma

2010-09-22 @ 15:01:38
URL: http://wilmajohanssaon
Postat av: wilma

TACK FÖR DEN FINA KOMMENTAREN DU SKICKA NELLE!

JAG GJORDE ETT LITET INLÄGG OM DEJ ASSÅ OM DET GÅR BRA!?



MEN JAG FINNS ALLTID FÖR DEJ NELLIE!!!

LOVAR DET! <3333333

2010-09-22 @ 15:04:09
URL: http://wilmajohansson.webblogg.se/
Postat av: Linn H

nellie jag vet själv hur hemskt det är:( ja vet bara när jag sålde gullan jag grät o grät i flera dar efter:/ de e så hemskt men de viktigaste e att dom får de bra! så e här ifalldu skulle vilja prata!:) du klarar de här! :D

2010-09-22 @ 15:47:08
Postat av: mollie samuelsson

du jag måste bara säga en sak, och jag vet precis hur du känner, och för 1 halv år sen typ skulle vi sälja min underbara b-ponny för jag var för gammal och jag hade ägt han i 5 år och innan dess red min syster han och så men sen var det min tur att ta över honom och jag hatade han typ, han var verkligen jätte jobbig och rida för han är verkligen hur stark som helst man kan inte tro det men han är verkligen det! men efter ca 5 månads jobb (jag var ju inte så rutinerade heller) så skulle vi tävla förfösta gången våran första 40 cm (år 2007) och vi kom felfritt jag var uberglad och han har verkligen tagit mig från 0 till LB hopp och ingen kunde rida han som jag.. han var som en hud efter mig och ja han och jag hade fått upp förtroendet för varann nu 2009, han är verkligen inte tittig för något och när jag var och tävlade i åseda var vi den ända bland b-ponnys kom felfritt och så, men vi var inte dem som kom placerade eftersom han är så lite halv seg. men det jag försöker komma till är att efter att har ägt en ponny så länge och sedan kicka på hastnet.se och lägga ut på annons känns ju inte bra, och dagen kom där några kom och kollade men det var inget bra, och så var han ju en 92:a så det är ju inte lätt att sälja en ponny som är 18 år, men en gång så blev han halt och han togs bort från annons och vi har han ännu, och det känns bra! han fick vila ett bra tag och nu är han igång igen, han rids inte så mkt som jag skulle önskat men han mår bra och jag vet att han är bra, och jag vill inte veta den dagen mamma säger "han måste ut på annons igen" jag kommer gråta, men som du sa "det är tur jag har thonna" så säger jag med "det är tur jag har replay"



men man vet ju att man inte alltid kan ha hästen för alltid och den dagen kommer man måste sälja ändå om det är det sista man vill men ibland är man tvungen...



<3

2010-09-22 @ 16:17:29
URL: http://varanriddagbok.blogg.se/
Postat av: Felizia

gud va tråkigt:( stackare:(

2010-09-23 @ 17:31:28
URL: http://ponnyryttarna.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0