Mer tjejer som EBBA...så får vi roligare tycker jag!!!

Det här inlägget skulle publicerats på min blogg men jag skriver det som en kommentar här istället. :)

Vad jag tror att kärlek verkligen är - är att man kan vara sig själv med den personen, att älska.
Slappna av, och bara vara sig själv helt enkelt.
Att vara tio år, och vara störtkär i en person som är två år äldre än man själv, är tufft för många.
Men det finns vissa som klarar det, och har turen att båda två tycker samma sak, nämligen att man älskar varandra.

Nellie Berntsson är en person jag alltid sett upp till, hon har liksom det lilla extra.
För det första så driver hon en känd blogg, och för det andra är hon sjukt söt, hon har tre egna ponnysar och rider som en gud - och för det fjärde har hon en underbar pojkvän (vad jag har förstått det som). För tre dagar sedan firade de 1 år tillsammans.
Kan ni förstå, att vara så himla kär i någon, och veta att känslorna är besvarade, är inte det underbart?
Läste igenom hennes blogg från första början förut, och då skrev hon en gång - ''Att vara 10 år och vara kär i någon är samma sak som att vara 85 år och vara kär. Det är samma känsla. Kärlek är ingen siffra.''
Jag tror hon skrev något sånt, och hon har helt rätt. För visst, kärlek är ingen siffra!
Att vara kär är inget andra folk kan ändra på, ingen. Om man verkligen ÄR kär så vågar man visa det,
och man väljer inte kille bara för att han är snygg, utan för att han är fin på insidan. Det är det som räknas.
Insidan.

Det jag ville få ut av detta inlägg var att - kärlek har ingen åldersgräns, man kan vara lika kär om man är tio år (som nellie) som om man är 100.

Och Nellie, jag beundrar verkligen dig. Din blogg äger, din ridstil är grym (y) och att du är så förbannat bra på att
uttrycka känslor i skrift. Du om någon vet vad kärlek verkligen är, det har jag förstått.
Fortsätt att vara den du är, det gillar jag verkligen !

/ EBBA

* tack fina Ebba. läst det 10 gånger & blir lika glad varje gång. tänk om alla tjejer vore såhär mot varann istället fö att bråka & titta snett o så på varann.

dina väner är säkert glada för att du e deras vän. jag försöker vara en sån vän..iblan lyckas ja iblan inte...men jag FÖRSÖKER & det är det som räknas..tror jag*

/ nellie


Kommentarer
Postat av: Elin

Jättebra skrivet Ebba! Och Nellie du kanske ska bli författare för du skriver så bra :)

2010-11-27 @ 10:43:47
URL: http://fredriksbergsnobel.blogg.se/
Postat av: julia

( okey du vet d här..men endå:)



gå in på: http://webshop.equipe.com/?q=nellie+berntsson

2010-11-27 @ 10:45:20
URL: http://onceagaiiin.blogg.se/
Postat av: Felizia

Ja ebba har helt rätt!! Tänk om alla verkligen visste vad kärlek va, att man inte säger jag älskar dig efter första dan för att det låter bra, man kanske inte vet helt säkert efter en månad? tör mig på personer som blir ihop en dag säger dom att dom älskar varandra och att det känns helt rätt, men sen efter 4 dagar så kom dom på att nej vi kanske inte passade varandra. Då vet man inte vad kärlek är! Och att år är ju som sagt bara siffror, och skit i vem som är snygg eller inte (fast sen vet jag ju att vi tjejer iaf kollar lite på utseendet ändå, men jag tror inte att det är något man kommer undan..) man ska ju kolla på insidan! och jag fattar inte personer som verkligen bara kolla på utseendet, dom kanske inte alls är lika på insidan, helt olika varandra verkligen! fortsätt som du gör Nellie du är grym! 10 år och veta vad kärlek innebär är stort! Jag är 14 år och fattar ändå inte ibland va det är för mening med kärlek? Ger bara en massa problem, men ibland kan det ju vara helt underbart!! Som jag sa, fortsätt som du gör, fortsätt att vara den fina tjejen som du är. puss<3

2010-11-27 @ 10:56:20
Postat av: Ebba

Jag är helt säkert på att dina vänner är glada att ha dig som vän också,

även om det inte alltid blir som man tänkt sig. Men att försöka ÄR det som räknas, kom ihåg det. Man kan inte alltid lyckas, men om man försökt är man en aningen liiite bättre på't.



Blev superduperglad för att du la upp det där Nellie. :D

Kram Ebba.

2010-11-27 @ 11:14:20
URL: http://ebbaacarlssonn.blogg.se/
Postat av: Malin<33

Shiieet vad fint ebba :') <3



jag är så jäkla glad att ha dig som vän ebba!

ÄLSKAR DIG!



Och nellie, jag kan bara hålla med det som ebba skrev du är helt otrolig! :O Fortsätt som du gör med bloggen, hästarna, killar, kompisar...hela livet liksom! DU är helt underbar och de känns som om jag har "lärt känna dig" men bara genom bloggen :O

Så sluta inte för att nån annan vill eller tycker det för du är den ända som kan bestämma det!



Lycka till me allt! puss pårejj/Malin:)<3

2010-11-27 @ 16:44:03
URL: http://baramaliiin.blogg.se/
Postat av: Clara

Jag håller med ebba!

Önskar verkligen att alla tjejer i världen, särkilt sverige fattade att livet inte är någon tävling! Nellie, jag är sjukt glad att jag hittade din blogg. Varje gång jag är lite depp så checkar jag din blogg och blir genast gladare. Ska bli sjukt kul o träffa dig i februari!<3

Kram:)

2010-11-27 @ 17:14:51
URL: http://karlssonclara.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag har en fråga, vara UMGÅS DU ALDRIG MED ALEX LÄNGRE?

väääldigt tacksam för svar...

2010-11-27 @ 23:33:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0