Alla mina dagar ord fö ord <33

Aaaw guuud vikken helg asså. Här kommer min helg ord för ord dag för dag :)

Fredag: Jag & Adam åkte hem me Smilla efter skolan. Vi typ chilla & bara slappa typ.
Adam va så snäll så han satte ihop alla utemöbler fö pappa på altan.
Värsta snickaren typ...hihi Papi blev as glad !!!!

adam

Sen drog vi till stallet & fixade hästarna inför lördagen.
På kvällen grilla vi as go mat & typ kolla film. Adam sov över - najs

Lördag: Upp tidit & drog till tävlingen.
Adam va me & hjälpte till. Ja va as nervös - fö det var första me Gevalia på ett tag...då hon dumat sig innan på tävlingarna & stannat o så.
Första även me Thonna som ja bara haft i 2 vekkor.
Hoppade LC med båda 2:
Thonna stanna på sista i grunden så ja flög av :(
Venne varför...mitt fel, hennes ?? whatever lixom...:(
Gevalia: min UNDERBARA prinsessa flööög över alla hinder. Hon lixom leta hinder att hoppa...men ja va fö taggad & tog fel väg till ett hinder i omhoppningen & fick 4 fel. Mitt fel inte hennes..BÄSTA PONNYN.

gevalia

mina ponnys

thonna

Bild tagen av Elvira Henningson som fotat mig <33
Tack snälla Elvira <3



Elvira Henningson på Toxica?? ( tror ja hon heter;-)



Efter tävlingen åkte vi hem till mig igen.
Adam klippte gräset för pappa & ja va duktig & kratta..haha

adam<3

Vi grilla as go mat & sen åkte Adam hem till sig på kvällen.

Ja & Jenny drog till stallet & gjorde hästarna fina infö söndagen

jenny

Jenny me sin över snygga nya D ponny Bella

bella

Söndag: Upp tidit för att va på tävlingen 08.00 TRÖTT

Hoppade Thonna i LC, där hon vägrade på 2 hinder. Mitt & hennes fel...känner inte ponnyn än...va as lessen...men, men

I mountain horse gick Gevalia sin bästa runda ever. Hon petade ner sista hindret ur kombinationen...så 4 fel.
Men jätte bra poäng på min 1:a stilbedömning, så jätte nöjd :)

Gevalia är min DRÖMPONNY - kommer aldrig få en sån ponny igen :)

gevalia

Sen efter tävlingen drog ja hem...la mig på altan & somna såhär:

najs

Måndag: LEDIGA från skolan = as najs jue <33
Adam kom hem till mig på morronen & vi passade Smilla & hennes assöwta kompis Anna <33
Men mama o papa kom hem tidit...så vi chilla mesht på mitt rum. Va as  trötta båda 2.





Så en kanon helg me massa bus, skratt & ponnys <333

Värsta kul grejjen e att Adam ska me vår familj till Varbergs hoppet i Juli. Vi ska va borta i 4 dagar & bo på hotell i Halmstad, tävla meeting i Varberg på dagarna !!!      Kommer bli riktigt najs & kul !!!


DAGENS NELSON:

klädsel: Roxy linne, quiksilver hoodie & jeans
parfym: dolce & gabbana
humör: trött
ska gö idag: läxan, ba hem o vila, hästfri idag
dagens snällaste: elvira h, som tatt fina bilder på mig!!! :)
dagens hiss: att gevalia e min!!
dagens diss: vädret @
dagens längtan: måste ju bli alex..inte träffats på ett tag nu :(

me

Ponnysarna vilat i 2 dagar nu. Imon ska ja skritta ut båda 2 brudarna.
Hoppar Tjörnhoppet 5 - 6 juni på Tjörns ridklubb, kommer ni & hejjar då eller??






thonna

thonna



fokuserad





GEVALIA & THONNA




Läste runt på liite bloggar & hittade detta fina på jennys blogg:

Saknar dig så jävla mycket Bianca
Allt bara försvann, när solen kommer fram tänker jag på dig när vi galopperade på sommar ängarna, dom vackra sommarkvällarna.
Snälla Bianca kom tillbaka till mig.
Tänk när du och jag var ett ingen kunde stoppa oss när vi var ifarten. 
Så snälla Bianca gör mig en enda sak......
Gör Nellie lyckligaste ponny tjej i hela hennes ponny tid.
Snälla Snälla Bianca det är bara en liten sak, kan du uppfylla den?????? 
.......................................................


aaaaw fasiken va fint skrivet Jenny - taaaack <3

thonna

thonna
thonna
thonna
thonna
thonna
thonna
gevalia

* bilder tagna från jennys blogg & är tagna av henne *



so long, vatten ballong......


Kommentarer
Postat av: Linn Olsson

Du är jätteduktig Nellie, hoppas du känner och vet det själv =)

Nio år och kan redan prestera så bra under press och på såpass stora tävlingar, det är inte många som gör och kan det vet du!



Sen är det som du säger, du och Thonna känner varandra inte riktigt ännu, och då blir det lätt lite missförstånd. Det jag såg tyckte jag såg jättebra ut, du har redan utvecklats massa =)



Keep up the good work, och stå på dej!



Kram Linn

2010-05-25 @ 19:47:15
URL: http://schalalaaolsson.blogg.se/
Postat av: carrodenbästa

Sjukt snygg kingsland tröja du har på bilderna där uppe :)

har likadan :D

2010-05-25 @ 20:29:25
URL: http://carolinjansson.blogg.se/
Postat av: klaara

vart kan man köpa kl tröjan?:)<33

2010-08-29 @ 11:16:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0