Hej - ja lever!!!

FÖRLÅÅÅÅÅÅÅT fö ja bloggat dåligt.
Men igår gick hela dan, kom hem sent & va trött.
Men ja tar d från början:

Vakna typ 07.50 av att ja fick ett sms från Adam<33
Gick upp & duscha....sen drog ja & mamma till stallet & släppte ut ponnysarna.
Sen drog vi upp & kolla tävlingen i Uddevalla.
Träffade massa underbara....Linn,Elvira,Jenny,Denise, Josef & David & massa mer.
Jenny va duktig som vanlit & hoppa hem en 5:e plats i Lb:n & 3:a i LA!!

Sen åkte ja & mami te torp så kom pappa & smilla.
Vi handla lite saker & så.....

Ja köpte ett Linne & en Tröjja på JC.
& massa saker till stallet klart!!



Efter det drog vi till stallet.
Jag red ut båda ponnysarna på slingan & klättrade i backen vi stallet.

Sen efter ja ridit mina 2, ville kristina att ja så gärna skulle rida deras B ponny. Så d gjorde jag.
Asså det gick jättebra kan ja säga!!!
Hon va superfin...så ska hoppa nån klass me henne om 1 månad!!
Men ska hjälpa henne att sätta igång henne nu;-)



Sen efter det...åkte vi till Sjöängen. Susanne öppnade fö oss & vi handlade nåra saker som fattades.
sen blev det fika hemma hos dom som har stallet.
Så vi va typ hemma 9 på kvällen....

 

Så idag då:

Skolan, klart. Sen kommer Adam to me.....

Han ska resa bort imon..så mååååste mywsa ihop oss lite innan han åker - KLART JUE @@!!!!

Sen drar ja & tränar för Kristian, ska hoppa båda 2.

B     Ä     S      T       !

Gott...nu kan man bara rida till träningen..istället för att lasta & så.

 

DAGENS NELLIE:

 

kläder: rött linne & slitna jeans
parfym: clean frsh shower
skor: vita converse
humör: RIKTIGT nice
vill: hoppträna
ska: va me adam idag
tror: att sommaren kommer ÄGA
läs detta: Alex..du vet att vi kommer hänga ihop 4 life


me

Nellie`s vecka:

Månd: Va me älskling & hoppträna
Tisd: Avlslutning!!!!! Ponnys vila
Onsd: SOMMARLOV, rida
Torsd: Rida
Fred: Jenny sover över, Vi Rider ut hon & jag!
Lörd: Tävla i Askim
Sönd: CHILL <33

me

Okey.....nåra mer frågor som kommit in:

* Nellie, ja frågar igen. Hur många läsare har du haft på din blogg???

svar: Som mest?? 1300 nån dag. Annars ca 400-800 / dag.

* Nellie..varför är du så vuxen för din ålder. Inget elakt men..asså DU e grym!!

svar: hmm..jag har alltid vart mogen för min ålder.Så är det bara. Umgås helst med äldre..inget fel med det.Alla är olika.

* Hej!! Nellie, ser du upp till nån eller nåra??

svar: Kul fråga!!! Ja faktiskt..flera personer!!
Inom ridningen Linn Olsson. Tycker det är GRYMT att typ hoppat Tjörnhoppet ett år & året efter nästan kvalat till medelsvår. Många hackar på henne & så....men ja tycket fan att hon kämpat RIKTIGT bra med Winnie. Dom som säger annat är sura & bittra häst folk. Ponnyn e nice & hon som sitter på me;-)
Jenny J, för att hon är en VINNARSKALLE, sån VILL jag bli....exakt så.
Elvira, för att hon har en grymt fin sits, JÄMT.
Olivia , för att hon alltid e lugn på sina ponnys.
Alex, för att han e alltid ärlig & finns alltid.
Adam, för att han tycker om mig för den ja e..även om ja gråter, surar eller skrattar <33

* Vet att ja frågat detta men du...vem e din bästa vän?

svar: Alex....vi hörs VARJE dag ÅRET OM. Adam..såklart med.

* Hej Nellie. Ha aldrig träffat dig .men läser din blogg. såg dig igår på tävlingen i uddevalla..o du e jue typ as söt o verkar sprallig o glad. ville bara säga det./ sofia h

svar: ja e sprallig & glad..oftast;-) söt?? naa....:)

* såg dig igår i uddevalla...liten & söt!!

svar: hahahah okey??? men typ..tack??

* hej du. tävlar du MOT nån???

svar: Ehh?? ja ALLA i min klass som jag tävlar i..eller vaddå???     ;-)

* asså..typ stör mig lite på dig.

svar: okey...tråkigt :(   försök att sluta läsa min blogg..så ordnar det nog sig då ;-)

* Nellie..kan inte du lägga ut tips va du tycker e snyggt o så i utrustning/ annie

svar: okey..gör det nu!!




Okey...kollat runt lite på nätet nu.
Asså lägger UT de som JAG gillar. Ni måste inte digga d..men det ÄR min stil & d va d ni fråga efter.
Aa..min blogg...min åsikt..aa ni vet ;-)

Så här ser min dröm utrustning ut:

Rör Animo kavaj. Så jädra snygg. Har ingen...men kan ju önska mig ;-)

Röda Tretorn. Har blåa, men får röda denna veckan!!

Gpa hjälmen limited edition med Sverige flaggan....så min stil!! Kaxig.

Vita Whitaker ridbyxor. Har mountain horse nu. Men dessa e nice.

Så sjukt snyggt Sverigetäcke i fleece. Vill haaaa.

veredus benskydd...eeeehhh ja tack!!

såå fina!!!

A detta e min smak. Tävlar gevalia i mörkblått & Thonna i rött.

Är inte så mkt fö rosa & bling bling & mulle schabrak & så. Fint på andra ponnys..men mina e fina sådär sportigt stil!!




Men....snart kommer älskling med bussen så ska käka o så nu.
Men lägger upp den låtarna som är i mina hörlurar idag....men glöm INTE:

NI ÄR BÄST, ALLA NI SOM LÄSER, VI ÄR KOMPISAR & JA DIGGAR ER SKARPT!!!!

Grrrryyyymme minnen me Adam till denna:












ASSÅ NELLY SOM SJUNGER DENNA E GRYYYYYMT SNYGG, SÅ E DE BA ;-)



 


OJ,OJ,OJ,OJ......SÅ JÄDRA BRA ASSÅ






BLIR INTE BÄTTRE ÄN SÅHÄR...







/ NELLISH

Kommentarer
Postat av: Annie

vill du komma hem till mig på söndag?<3

2010-06-14 @ 21:24:06
Postat av: amanda h

hhaha vet att jag kommenterar på helt fel månad och såå.. men ville bara se lite gamlare inlägg...



hah skulle bara säga att jag har ett sånt fleecetäcke ;-) haah lite knäpp e jag men hhaha



sjukt fin e du nellie!Det är det som är så sjukt kul!,att se att du har utvecklats så ORLOLIGT MYCKET!

e STOLT att jag kan säga att du e sjukt braa!

kraam<333

2011-02-16 @ 17:33:35
URL: http://amandaofcoursehenriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0