Vänner & hästar

Ja gö som ni vill då!!
Fråga ju på bdb va ja skulle blogga om???
Ni ville: Vänner & Mina Ponnys.

Då kör vi på d - 2 roliga saker!!!!!

VÄNNER!!!!!

Hmm..vänner. Vänner kan ju vara vänner på olika sätt typ.
Vänner man har i skolan, vänner man har hemma typ & vänner man har nära.
Ja har MÅNGA vänner - fast FÅ nära vänner.
Ida har ja typ 3 NÄRA vänner. Som ja litar på & känner att dom gillar mig fö den ja e.
Sen visst har ja vänner i skolan som ja e me. Men aldri typ på fritiden.
Sen har ja vänner på tävlingar som ja e me... men aldri annars.
Tycker att man ska va rädd om sina vänner. Även om man inte kan ses jämt så kan man ringa eller skicka ett sms elle nåt.

Har en vän som ja inte ofta e me...men som ALLTID ringer & messar & VILL va me mig & de e Fille <33.
Där tyvär e ja iblan..att ja itte kan eller hinner :(
Men käner att hon verkligen bryr sig om mej - o de e fan värt mucho kan ja lova.
Så love till dig fille....för att du bryr dej om mej - visar det här för 1000 läsare..att JAG BRYR MIG OM DIG <3333



FILLE & ALEX <333

Sen är det typ nåra vänner som ba: men va e du gmn...vi va ju så bra vänner innan????
Ehhh ok....men har typ inte hört av dig på 2 månader..varken ringt eller frågat om vi kan va???
Så nära vänner??? naaaaa..inte så va??
Vänner ska man ta hand om - annars kan d va.
Ja har hellre 1 riktig vän - än 15 falska..som inte bryr sig.
Åter igen...har MASSA väner som vart hos mig ALLTID...men ja knappt typ sett deras rum själv??????
Vänner - naaa??? inte så.

Jenny, du har visat att du e riktig vän. Ringer & messar typ varje da.
Vill ofta va.....det är vän fö mej.
Så ja visar de här nu me - fö du e najs <3333



Så nu vet ni d!!!!!

Mina ponnys:

Herruguuud - vet ni itte allt om dom redan??

hahahha ja skriver ju alltid om dom ju!!

Asså de har ju gått både bra & dåligt me Thonnis. Men herregud ja har ägt hene i 3 månader typ!!

Vi håller på o lär känna varann. D enda ja kan säga är att dom är HELT 2 olika ponnys att rida. Itte en likhet typ.

Thonne e stor & tung att rida. När hon börjar titta till på ett hinder är det svårt fö mej att få framm henne.

Visst jenny hade fixxat de. Men ja e itte så stark ännu..men ja kämpar. Thonnis e itte en sån sitta & bara styra på ponny. Man får fasiken rida henne ännu mer än Gevalia.

Gevalia har ja ju haft i 14 månader nu..o det är typ NU det börjat funka. Så äre lixom - d tar tid.

Men Thonna kan & ja me. Vi kämpar o kämpar.



Thonna får man lägga rätt på alla hinder...d vill hon. D har förra ryttaren vart duktig på.
Medans Gevalia....e riktigt vass på att fixxa de själv.
Sen måste ja bli starkare i mina ben..så att ja orkar få fram henne.

Men dom e mitt liv...& ja e världens lyckligaste över att få äga dom 2.



Vilken resa ja gjort på mina ponnys...oh shit.
1 år sen....asså ja har åkt av, grinat, vart arg......ja har VERKLIGEN kämpat me Gevalia.
När hon kom...hon ba typ rusa runt.
Kunde ALDRIG rida ut på henne ens...hon bara stegra & drog hem.

Nu kan vi ta lååånga skogsturer helt själv & hon skulle ALDRIG göra nåt. Hon e bäst.
Hon e såå bra i dressyren me, lydig & verkligen ÄLSKAR att jobba.




Den ponnyn har LÄRT mig rida. Inte bara att sitta & åka med..så fixxar hästen typ allt.
Inte en chans här kan ja lova.

Nu är jag redo att hoppa LA....har tränat 90 bana, det flyter.
Nu snart ska jag jaga 3 LUGNA nollor i LA.

Från & med NU......


/ nellish


Kommentarer
Postat av: jennie

har du kvar dina marinblåa tretorn? :)

2010-07-05 @ 14:40:09
URL: http://treryttare.blogg.se/
Postat av: Therese

när jag red lollipop dom första gångerna så gick hon verkligen inte framåt och bråkade massa med mig.

men dessto mer jag rider henne dessto bättre blir det. du har helt rätt, man får kämpa och kämpa och tillslut blir det kanon bra ;)

2010-07-05 @ 18:04:52
Postat av: Fille :))

Assåe gmn!!...



du ska veta hur mitt hjärta börjar dunka när d står "Fille" asså ja fick läsa d flera ggr<3 så gla ja blir...

Love ya nellich!!<33

2010-07-05 @ 21:16:07
Postat av: sanna

Nellie, ja e fast i din blogg. Trodde ja aldrig;-)

Du e så fin & söt. SNÄLL vet jag, för ja käner dig litegranna.

Du & Adam e så fina ihop.

Men ska inte du köpa jennys skrållan då???? hihi



Ha d gott / Sanna

2010-07-06 @ 16:00:03
Postat av: alizia

ass fin blogg asso!Du var med min kompis i onsdas linnea biderfors

2010-11-26 @ 13:39:00
URL: http://darinfan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0