Gevalia - min dröm

Min 1:a ponny hette Black Label.
Han va en stooor C ponny som ja o mami skulle ha ihop. Men ja börka träna o blev duktigare o ville ut o tävla. Mamma började rida på en av hennes kompisars tävlingshästar - så Blackie blev bara min.
Han va världens snällaste ponny - som en nalleebjörn. Ja kunde rida ut på han sjäv - mami litade på han helt. Min kompis Anna Edvardsson som va 17 år började tävla han för mg i LB & LA för att han skulle gå dom klasserna. Ja va  fö liten fö att tävla han - han va för stor fö mig.

Titta va fiiin han e - Black Label.

Mamma o pappa la ut annons för att sälja BLackie, o vi skule köpa en mindre ponny istället. Pappa ville inte, han sa: Ja köper en till ponny, sälj inte han. Men de kom nåra o kolla & provred han. Ja va inte med en enda gång, för ja va as lessen. ALLA som provred han ville köpa han, men så kom  Sanna me sin mamma & red han.

Mamma grät när Sanna red han för dom passa så bra ihop asså <3<3<3<3<3 Dom ville köpa vår Blackie!! Han skulle flytta till Kungälv typ. Men pappa lova att inte släppa Blackie innan vi hittat en ny B ponnt te mig.

Vi åkte runt på massa ställen o så, ända ner i Skåne till en as dålig ponny som inte ens ville trava typ. Jag hade bestämt mig för en ponny som hette: ROBIN HOOD. Vi skulle ha han!! Han va as busig & pigg.....o lite ful. Men så ringde mamma Sven Ingvarsson & han hade precis fått en ponny från Danmark som en tjej hade haft i flera år. Hon hade vart i Sverige i typ 3 dagar bara.

Vi åkte dit, pappa va tveksam...men sa okey vi åker. Vi åkte dit...där stod hon...en liten sur puppa i stall gången, men en RIKTIGT fin tävlings ponny. Ja provred henne.....o det gick undan kan ja säga. Hon va as pigg...& aldeles för het för mig. Men ALLA blev kära, så vi besikta o köpte henne.

 Gevalia

Gevali kom till mig - innan Blakcki åkte. Hon va helt galen o as nervös.
När Sanna kom för att hämta Blackie - grät jag så ja skaka i hela kroppen. Mamma & pappa stod & grät i stallet med. Anna stog o hängde runt hans hals......
Sen fick Sanna själv gå ut me han i transporten. Vi satt på sten golvet i stallet o grät :(

Men idag har han det bästa hemmet som finns.
Sanna e bäst på han & dom kommer gp huur långt som helst ihop <3<3<3<3

LOVE TILL SANNA & BLACKIE

 Sanna

LOVE ÄVEN TILL MIN NYA PÄRLA GEVALIA





Denna helgen som kommer - ÄR VIKTIG!!!!!!

Har massa & tänka på.......måste klura ut lite saker <3<3<3<3
Asså hur vill man ha det egentligen??

Hatar att såra människor - jag e hellre lessen själv, än att behöva såra andra.

Det e lite knas nu asså.....

/ nneelliiiee






Kommentarer
Postat av: Sanna

aaww, tack

jag kände mig hemsk när jag kom och tog eran ponni och ni var så lessna men det förstår jag för han e ju världens bästa<33

2010-01-15 @ 19:22:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0