Här får NI det...

Min LA debut som vissa är nyfikna på.

såhär va de

Blev ett ganska snabbt beslut då ja prata me min GRYMMA tränare om d. Att åka inte eller åka liksom.
Vi drog till Harplinge....ett ställe som hade en LA den helgen som ja ville hoppa.
Tyvärr va d en A0:a på gräs  som kanske inte va så najs att börja med..men men..skit samma. Vi ville testa d mä Gevalia. Han sa kör så vi efteranmälde.
Så börja d crazy på morgonen. Gevalia blev sur redan på väg in i trailern..då Thonnis inte skulle me..thonna ropa på sin lilla "bäääbis" och hon ville inte in. D va  bara att stänga trailern & åka.
Efter mer än 2 timmar i transporten var vi framme.
Helt ok bana...älskar gräs..men mkt uppför på denna gräsbana. Som inte e gevalias starka sida som e ganska liten.
Men som alla så är man taggad innan liksom...& hoppas på så mycke.
Gevalia..va AS grinig & sur. D visste jag.
Men framhoppningen..gick ganska ok. Hon va stark...& envis & jag kände att hon stog emot, men samtidit hoppade högt. Men fick rida till 1000 kände ja.
Fick 2 stopp på räcket...men blev as föbannad & fick över henne!!

Inne på banan var det 11 hinder, 1 stor MUR 95 cm hög..som man skulle lixom vända upp på & hoppa.
Den VISSTE ja skulle bli problem.
Men starta.
1an flög hon över, den var uppför, 2 an med. Visste att jag måste kicka på henne för att inte få ett pet.
3 an samma sak stort över...men fick ett RIKTIGT tråkigt stopp på 4:an. Hon titta inte men ville inte bjuda. Satt kvar..la volt & kom över. Hon stog emot & ja red så att ja nästan kände mina ben skaka. 5 & 6 & även 7 an som var muren HOPPA hon typ stillastående då svängen va så tajt ..då ja TRYCKTE över henne.... 8 an bra...sen fick ja tyvärr mitt andra stopp in i kombinationen. Bara 3 hinder ifrån :(
Venne vför hon va så grinig, stark. Hon va ju så frsäch på kristian träningen på tisdan innan.

Självklart va man besviken på sig själv och hästen. Jag red runt en sur,trött grinig ponny....& kom nästan runt.
ALLA ni som rider & läser detta förstår nog hur besviken man kan bli. Klart på sig själv...först & sen ponnyn.
Men efter ett tag...& då ja kollat på filmen...ändra ja mej.

FAN va nöjd ja e. Att JAG red runt min egna ponny, inte att min ponny gick runt & jag bara liksom åkte me. Har verkligen inte sån ponny heller. Jag red och red, hade balans & satt kvar på två stopp, kämpade även när jag tappade stigbygeln. Jag såg att hon fixar 90 cm. Högt över på många hinder.

Nu fick jag testa d. vi kommer testa d mer. Men har inte panik. D e ju Thonna baby jag ska upp med i klasserna och min nya ponny som kommer snart.....................

Kram kram Nellie  Berntsson

Kommentarer
Postat av: little missy

Men det är väl ingen fara, du ska ju debutera LA denna helgen så det kommer nog gå bra. Blogg=GRYM

2010-08-16 @ 10:21:57
Postat av: Tessan

När får du nya hästen?(:

hur stor? :D



Puss

2010-08-16 @ 12:35:32
Postat av: Malin

Duktiga ni e<3

2010-08-16 @ 12:48:31
URL: http://silverbelinda.blogg.se/
Postat av: Lisa Olofson

åh jag älskar din blog !!! Jag läser varje dag!!! åhh Ska du få en till ponny? ska du ha tre då? Fuskit <3<3<3<3 !!!

2010-08-16 @ 13:15:49
Postat av: Tessan

Såg din lillasyster hoppa gevalia i torsdags var det va? hon följer verkligen dina spår Nellie :D nu har jag sett gevalia live det har inte , möhöhöh , eller ngt ^^ Puss

2010-08-16 @ 14:08:57
Postat av: Nellie

Tack Malin..Lisa Olofson..Tessan.



Kjam nellie

2010-08-18 @ 16:11:17
URL: http://nellieberntsson.blogg.se/
Postat av: lisa

Ska du få en ponny till?=DDDD

2010-08-19 @ 20:02:42
URL: http://myphotobook.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0